тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот lucky7o » Сря 05 яну 2011 22:41


Здравейте колеги,
До днес не знаех за съществуващият проблем с въпросния тройник, но естествено и мен ме сполетя... До колкото разбрах при повечето от хората, който имат проблем с него , проблема е в това ,че има "сълзи" между тройника и блока.При мен обаче изведнъж не сълзеше,а пръскаше като пръскачка... Отидох в едно магазинче и закупих въпросния тройник.Тръгнах да го слагам на колата и се оказа,че продавача, който 30 минути го търси в компютъра ми е дал някакъв тройник, който не ми върши работа... При мен тройника е с три изхода за три маркуча (сигурно за това се казва и тройник) :lol: А в случая той ми е дал с два изхода и три за датчици,казах му че имам само два датчика от от горе и ми даде една тапа да съм го запушел долния изход.Е да ама на моя тройник там не е за запушване,ами е "пишка" на която да сложа маркуч. Смених само "О" пръстена на стари тройник и го оставих с мисъллта да подменя този,който взех с такъв какъвто ми трябва. Понеже нямах много антифриз долях почти един литър (до максимума) След опита да подменя стария с новия замина още един литър.Тръгвам си към нас и хоппп светна лампата за температурата,отварям капака и двигателя се едно с маркуч съм го поливал. Това се случва вече на карулката (Богров) спрях на омв-то още един антифриз,сипах го и викам да натегна още малко тройника и сами се сещате предполагам,че се е*а майка*а. Тръгнах да звънкам на един приятел падна ми батерията :? Както и да е помолих на бензиностанцията да ми ослужат за момент с един апарат,звъннах и дойдеха да ме приберът.Колата я зарезах там.

Може би нямаше нужда от тези обяснения, но аз да си споделя болката,как налях 3 литра антифриз (11 лв е на омв-то) :roll: И как понеже пича ми даде друг тройник (пък и аз не го загледах) сигурно щеше да ми прегрее колата (принципно не мръдна над 90 градуса)

И сега въпроса над , който се надявам да помислим заедно , или ако някой вече е намерил решение на проблема да го сподели.
Според мен смяна с какъвто и да е тройник това чудо все ще си тече.Пръстена, който уплътнява е доста плосък и според мен с тези два болта само няма как да се стегне и уплътни.Както и пък при натягане се пука пластмасата. Дайте да измислим как да решим проблема? Варианта е със силикон за сега :?
Аз мисля над вариант да се набие една алуминиева тръба (с подходящ диаметър) във блока и да се завари (с каквото се заварява алумин)или залепи по някакъв начин и да се получи нещо като преход от блока към тройника :roll: Друг вариянт някакъв друг уплътнител, но не под формата на "о" пръстен, а нещо като "гарнитура".




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот bobocamaro » Сря 05 яну 2011 22:48


Клингерит "изчукан" по формата на фланеца и намазан тънко с червен силикон. Ще ти пречи канала за "О" ринга в тоя вариант, но става. Или търси по-тлъст "О" ринг....хубата имат разнообразие.


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот lucky7o » Сря 05 яну 2011 22:53


bobocamaro написа:Клингерит "изчукан" по формата на фланеца и намазан тънко с червен силикон. Ще ти пречи канала за "О" ринга в тоя вариант, но става. Или търси по-тлъст "О" ринг....хубата имат разнообразие.

ами аз като цяло мислих над варианта за по дебел "о" пръстен ,но пък от друга страна ми изглежда много паянтово самото захващане на тройника към блока. Клингерит,не съм сигурен какво е , предполагам тези листа от който се "режат" гарнитури ?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот bobocamaro » Сря 05 яну 2011 23:05


Да, предлага се на листове с различна дебелина. В някои магазини режат парче-да не плащаш цял лист. За пукането на фланеца, не знам как изглежда-няма ли вариант да се подсили с шайби, или планки за да не го разпукват болтовете?


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот lucky7o » Сря 05 яну 2011 23:10


това е тройника за ,кйто става въпрос, снимката я е качил колега във форума ,нядявам се няма да се сърди,че я ползвам. При мен датчиците са два от горе и тапата в моя случай е излишна,но от долната страна трябва да имам още един изход,понеже имам още един маркуч. Това в момента не е от кой знае какво значение де,въпроса е закрепянето на този тройник към блока :)
Прикачени файлове
7d185d9190adc1c8595eb9a7cac0eee0_456x342.jpg


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот bobocamaro » Сря 05 яну 2011 23:17


Еми тва е, можеш да си изрежеш две метални уши с отвори за отстрани, да ти легне болта на по-голяма площ. Гарнитурата е елементарна, успех :beer


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот lucky7o » Сря 05 яну 2011 23:30


за ушите ама хич не те разбрах какво имаш в предвид :roll: Ако имаш предвид "под" главата на болта да сложа нещо като шайби ,за да болта да е на по голяма площ не мисля,че ще спаси тая пластмаса при натягане. А тези гарнитури дали ще издържът , тоест по спомен са нещо като "картон" , няма ли да се намокрят или да пропускат течноста :roll: Доколкото знам за "тености" най-вече гумени уплътнения се използват
Някой с друго предложение ?


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот ZeroCool » Чет 06 яну 2011 0:53


Аз не виждам как можеш да го пренатегнеш, че да го сцепиш.....все пак има втулки вътре.
Незнам според мен...си вършат работата добре, аз ей така колко антифриз изхвърлих, докато се усетя да погледна по хубаво че целия тройник е нацепен :)


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот ZeroCool » Чет 06 яну 2011 0:55


ZeroCool написа:Аз не виждам как можеш да го пренатегнеш, че да го сцепиш.....все пак има втулки вътре.
Незнам според мен...си вършат работата добре, аз ей така колко антифриз изхвърлих, докато се усетя да погледна по хубаво че целия тройник е нацепен :)

Сменяш си го и тва е, аз не съм имал никакви проблеми след смяната му...вероятно ще му дойде времето пак да го сменям.....ама нормално...и то си има някаф живот


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот jettro » Чет 06 яну 2011 0:57


Слабо място е тоз тройник, идва му времето да се сменя. Просто трябваше да го свалиш и с него да идеш да си купиш нов да не береш ядове, че имат малки разлики при различните модели VW.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот dandan » Чет 06 яну 2011 5:59


Клингирит не става за тия пласмаси. Добре си е измислено с О-пръстен и не иска много стягане. Трябва ти хубав тройник с хубав О-пръстен и няма да има проблеми още 15г. Пластмасата поддава, не е като метала.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот IvanMan » Чет 06 яну 2011 9:22


Купи си тройника от Порше или Юнитрейд, по-скъп е (около 25 лв.), но няма да имаш проблем години.
Тези който ги продават по 7-8 лв. в ауто+ (Topran) след няма и година протичат отново.


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот HeadshooteR » Чет 06 яну 2011 10:35


Цялата работа на тези тройници е , че се пука пластмасата и ако се загледаш хубаво или поогънеш стария ще видиш , че има някаде пукнато .
Така , че каквито и гарнитурки да му слагаш се тая . Бягай за нов качествен , но си вземи и стария със себе си да не те объркат пак. :beer


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот lucky7o » Чет 06 яну 2011 10:45


HeadshooteR написа:Цялата работа на тези тройници е , че се пука пластмасата и ако се загледаш хубаво или поогънеш стария ще видиш , че има някаде пукнато .
Така , че каквито и гарнитурки да му слагаш се тая . Бягай за нов качествен , но си вземи и стария със себе си да не те объркат пак. :beer

Старият си беше напълно здрав като го свалих и тъй,като новия не беше същия смених само "о" пръстена и сложих стария,но положението беше меко казано зле и реших да го натегна още и се спука корпуса.Като цяло на стария уплътнението беше доста сплескано и почти изравнено с корпуса и за това не уплътняваше. След малко отивам до "магазина" да сменя този , който взех с такъв какъвто ми трябва,но ще помисля и над друг вариант с този пръстен не мисля, че ще уплътня за дълго.За да се получи и да не сълзи трябва и блока да е идеално равен както и тройника.Новият още като го наложих на блока не "прилепваше" добре.
Благодаря за отговорите все пак :)


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: тройник на охладителната система - решение на проблема ?

Мнениеот alexx » Чет 06 яну 2011 19:51


та те ти ИНФО



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта