Проблем с загряването-VW BORA

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
siviqt zvqr
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот siviqt zvqr » Съб 08 яну 2011 12:09


Здравейте колеги!Изникна ми сериозен проблем с моето зверче.Накратко ще Ви разкажа ситуацията:Колата е VW Bora -1.9 ТDI(115 H.p-помпа дюза),код на двигателя-AJM, 2000г.Проблемът ми е следният:претърпях малко произшествие и се наложи да сменям двата радиатора-смених ги.
Проблеми след смяната:
1.Загрява бавно(вярно,че е студено,но при градско каране са и нужни 30 мин и повече)
2.Повече от 90 градуса не качва(то само това е хубавото) дори и при по-екстремно каране
3.Водният радиатор отгоре е топъл,а отдолу е студен
4.Горният маркуч,който влиза в радиатора е топъл а долният стуген-логично е от (3.)
5.Когато стигне 90 градуса -макар и трудно-ако караш на обороти,не по високи от 1200-1700 градусите падат.Съшото се получава и ако след като загрее я спреш и я оставиш на обороти на празен ход!
6.Парното работи нормално според градусите-след около 30 мин.махаш шапката и якето :D
Моля ви помогнете ми-немога да си го обясня защо става така!Помислих че е от термостата-но не е.Смених го и пак е същото!Имам чувството,че антифриза не циркулира.Мислех си,че може да е от водна помпа-но ми казаха че ако е от нея ще загрява!Наистина незнам!Моля всички колеги,които са компетентни по темата да споделят своето мнение!Предварително Ви благодаря на всички за оказаното съдействие :D Вече незнам какво да правя-страх ме и да я карам-да не вземе да стане нещо незнам!Намирам се в задънена улица и ми е нужна Вашата помощ!
Прикачени файлове
PICT4402.JPG




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Проблем с загряването-VW BORA-ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ ВИ

Мнениеот k_garchev » Съб 08 яну 2011 13:26


Странно,аз имах същия проблем!Но при мен се оправи със смяната на термостата!Възможно ли е да има въздушна възглавница?И също така на една от предишните ми коли Голф2 имах пак същия проблем!Тогава ми казаха да сменя термостата,но да купя скъп защото ефтините често не работели!И аз така и направих,но се оказа че два пъти ми го сменят и той все не работи!Тогава купих възможно най-ефтиния и колата се оправи!


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот Scarchu » Нед 09 яну 2011 21:52


siviqt zvqr написа:1.Загрява бавно(вярно,че е студено,но при градско каране са и нужни 30 мин и повече)
2.Повече от 90 градуса не качва(то само това е хубавото) дори и при по-екстремно каране
3.Водният радиатор отгоре е топъл,а отдолу е студен
4.Горният маркуч,който влиза в радиатора е топъл а долният стуген-логично е от (3.)
5.Когато стигне 90 градуса -макар и трудно-ако караш на обороти,не по високи от 1200-1700 градусите падат.Съшото се получава и ако след като загрее я спреш и я оставиш на обороти на празен ход!
6.Парното работи нормално според градусите-след около 30 мин.махаш шапката и якето :D
....!


Здравей колега. И аз карам Бора със същият двигател но и с чип от Брезел не че това променя нещата по твоя въпрос. По т.1 и моята загрява много бавно, особено в делничните дни по задръстванията из София. Ако я карам над 2000 оборота продължително загрява значително по-бързо.
по т.2 Радвай се че не качва повече от 90 градуса... Преди време на магистралата ми качи - след това нова гарнитура на главата. Стрелката за температурата на водата е "умна" и се отклонява от 90 градуса на горе само при наличието на проблем (това на кратко казано).
по т.3 и 4 - Нормално като не е отворил термостата.
По т.5 сутрин като отивам на бачкане (особено при -6 и нагоре) пускам да ми духа леко на предният джам - колкото да не се поти. като позагрее (примерно 70 града) си пускам навсякъде и на максимална степен на вентилатора за да се постопля. Като застана на задръстване за по-дълго време със съвсем леко тръгни-спри и на мен леко ми позастива и сваля температурата, но много леко. При полужение че се движа постоянно - не изстива в никакъв случай. Също така ако ми е загряла до 90 градуса, колкото и да силя парното не изстива.
П.С. от както бяха минунсовите температури в София, един единствен път ми се отвори термостата, но карах повече от час и половина и то в един момент стъпих на околовръстното та я понабримчих и тогава явно като нахлу студената вода от радиатора ми падна температурата с почти едно деление но за кратко. До включване на перки не съм стигал през зимата.
В този ред на мисли съм приготвил части да си слагам допълнително подгряване на антифриза за да не зъзна сутрин.

Надявам се да съм бил малко от малко полезен.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с загряването-VW BORA-ПОМОГНЕТЕ МОЛЯ ВИ

Мнениеот dobrin » Нед 09 яну 2011 23:51


k_garchev написа:.. термостат ... или въздушна възглавница

Залагам на това. Или термостатът е сдал багажа, или при смяната и наливането на новия антифриз нещо не е направено както трябва.


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот snoopcar » Пон 10 яну 2011 17:41


siviqt zvqr написа:Помислих че е от термостата-но не е.Смених го и пак е същото!


Колега я сподели,термостатът сам ли си го сменя или в сервиз? Защото има случаи когато майсторите уш ти сменят термостата,а в действителност нищо не са сменили и ти взимат париците.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот joromnt » Пон 10 яну 2011 18:24


Кажи тоя термостат какъв е, дето си го сложил? Сменил си го, но да не би и новия да не работи???
Относно водната помпа, можеш да си направиш тест без да разглабяш. Има едно маркуче което влиза в казанчето с антифриза. Ако от него тече антифриз при запален двигател, то това е знак че водната помпа работи и в системата аантифриза циркулира. Като чета какво си написал /и спрямо моя опит в тая насока-отдолу/ смея да твърдя че водната ти помпа е здрава.

Аз преди месец смених термостат/Behr или нещо такова/, понеже извънградско падаше температурата. След 90 км извънградско колата рязко почна да качва температурата и да изхвърля антифриза. След няколко полеви експеримента се оказа счупена турбинка на водна помпа. В един сервиз наблизо ми извадиха термостата, само и само да се прибера. И за моя изненада голфа държеше 85-90 градуса без термостат и със строшена водна помпа :shock :shock Единствената забележка беше че нямаше парно, а на вън беше под нулатаи се намръзнах като куче докато се прибера


Потребителски аватар
siviqt zvqr
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот siviqt zvqr » Пон 10 яну 2011 23:42


Благодаря на всички колеги,които изказаха своето мнение :applause: Термостатът,който ми сложиха е Wahler(уж казаха,че е хубав,но незнам)А колкото до това дали съм сигурен за смяната на термостата-да колега,присъствах лично когато го извадиха от кутийката и го смениха.Сменян е в сервиз и то пред очите ми.Това за водната помпа го пробвах и от маркучето на разширителния съд тече(по-слабо като е на обороти и с увеличаване на оборотите малко се засилва)-значи водната помпа е наред.Благодаря на колегата joromnt.Моят случай се оказа загадка :banghead: и е против всякакви инженерни технически данни.Просто няма логика.От утре започвам едно по едно и накрая ще ви кажа каква е била причината!Мисля,че това касае много колеги,тъй като такива аномалии могат да споходят всеки и поне те да не се чудят като мен от какво е!Все някакво решение ще има!Още веднъж благодаря на всички!
Прикачени файлове
P1050995.JPG


kalin_peev
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Генерал Тошево

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот kalin_peev » Вто 11 яну 2011 0:02


колега термостата ти не затваря напълно пуска по съвсем малко течност и по този начин колата постоянно се охлажда не я форсирай много студена не е хубаво


Потребителски аватар
siviqt zvqr
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот siviqt zvqr » Сря 12 яну 2011 23:18


Привет колеги.След множество майстори,сервизи,тестове и най-вече пари постигнах следното:
1.Колата стига 90 градуса след около 20 мин.спокойно каране(при външна температура - 6 градуса)
2.Над 90 градуса не качва
3.Градусите преди които падаха като се кара на ниски обороти се оправиха-оказа се въздушна възглавница или понеже термостатът бил нов имал нужда от "раздвижване"!Слушайте и пълнейте!Поредните глупости на уж разбирачи на коли-че ги пуснали и в автосервизи :banghead:
4.На 90 градуса долният маркуч пак е студен,което ми обясниха,че термостатът отварял за малко и понеже цялата охладителна система е "нова"(чиста)имало много добро циркулиране и още незнам какви несмислени неща ми наговориха дето и те не можаха да се разберат!Както и да е:защо при 90 градуса маркучът е студен,а колата в същото време не загрява остава загадка за учените!
Ето и какви измервания направих за да ви дам данните да споделите дали е нормално:
1.Стрелката на температурата показва 90 градуса
2.Температурата в разширителният съд е 75 градуса-за мен това е странно,но вие ще кажете,надявам се :D
3.Температурата на решетката на парното е 60 градуса-уточнявам(колата е с климатроник-вклучен е на позиция ECON на втора степен на вентилатора и зададена температура - Hi)
Бисери на МАЙСТОРИТЕ:
1.Ако навън е минус 10 градуса било нормално както е на 90 градуса ако я оставиш 10-15 мин. да работи на празен ход температурата да паднела на 70-80 градуса
2.Преди когато стигаше 90 градуса по-бързичко-имал съм нещо запушено по радиатора и затова
3.Маркуча долният е студен защото имала БЪРЗА ЦИРКУЛАЦИЯ
4.Новият термостат имал нужда от повтарям "РАЗДВИЖВАНЕ" (както при спорта-загрявка :lol: )
5.Да загрява до 90 градуса за 20-25 мин. било нормално,цитирам "Ти какво искаш от колата тя да не е духалка-докато я пуснеш и да е топла".Казах им добре де сега е 8-10 градуса,ами ако стане минус 10-15 тогава какво ще правя?Отговор:Ще я палиш половин час по-рано!
И така съжалявам ако съм бил малко отегчителен,просто исках всичко да напиша за да знаете точната ситуация и ако някой е измервал да каже.Споделете кое е нормално и кое не е!Моля ви!
Вече незнам на кого да вярвам-само глупости слушам-то така е нормално-то си е така-ти какво искаш от колата и така нататък-бисери безкрай!
Благодаря още веднъж на всички които са съпричастни с мен и моето зверче! :обичам ви
P1050890.JPG


Потребителски аватар
mussov
Мнения: 58
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот mussov » Чет 13 яну 2011 10:02


Колега,имам същия автомобил,и се държи по абсолютно същия начин.Първата зима се бях побъркал,смених термостат,датчик за температура,водна помпа,нея с целия ангр комплект,всичко това оригинални части от VW,но състоянието на колата не се промени.Понеже аз продавам нови автомобили,качвайки се на една нова кола,не регистрирана още,дизел,ведях че се държи по същия начин-бавно загрява,на място с включен климатроник,стрелката пада и тн.
Значи това ми е 3 зима в която наблюдавам как се държи всяка нова дизелова кола,която продам,и при вс е така

Аз бих те посъветвал да си купиш оригинален термостат-към 70 лв е и да не се притесняваш,поведението е нормално,без това че минава 90 гр,това не е нормално,но мисля че проблема е в датчика за темп,който е на двигателя


Потребителски аватар
siviqt zvqr
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с загряването-VW BORA

Мнениеот siviqt zvqr » Чет 13 яну 2011 21:13


Мерси колега за споделената информация.Беше много важна и значима за мен-сега вече няма да се притеснявам!А за това последното,което си написал-колата ми не вдига над 90 градуса и бях писал,че общо взето само това е хубавото и дано така да остане :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 41 госта