Бойлер в Голф2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот dandan » Пет 07 яну 2011 18:24


ktamen написа:Бойлера го направих, само, че загубите са доста по-големи отколкото по сметки, а и не съм намерил клапани и се чудя дали изобщо да го монтирам. На входа на пералните има подходящи клапани, но не съм сигурен, че ще издържат на температурата.

Ако си ударил на камък с изолацията си прецени дали да продължаваш. Клапаните ще издържат но няма да се отворят. Направени са да работят с определено минимално налягане(разлика в наляганията), иначе се отваря един малък отвор около милиметър само.
Аз предположих че изолацията ще е с по-голям обем от самия бойлер :idea:




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот enigma79 » Пет 07 яну 2011 19:49


kristianatanasov написа:Печка от ЗАЗ,хем е бензинова :idea:

Нещо подочух че освен че печката гори и покрай нея и колата горяла.Изрично ми препоръчаха такава печка да не слагам в полото и ако сложа,да взема да му направя едно каско,застраховка против природни бедствия-земетресения и пожари :063: Затова такава печка в полото няма да припари :horror:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Съб 08 яну 2011 22:41


fox_vt написа:хидроизолацията на бойлера е важна колкото и топлоизолацията :wink:

За първи път чувам за хидроизолация на бойлер, може ли да обясниш по-подробно.
Много е важно антифриза да се движи когато трябва и в каквато посока е нужно, защото в противен случай въпреки горещия бойлер двигателя може да достигне работна температура по-бавно тъй като трябва да загрява по-голям обем вода. Освен това целта е не да се смесят топлата вода от бойлера и студената вода от двигателя, да си разменят местата с минимално смесване за да се използва в по-пълна степен акумулираната топлина.
Бойлера го монтирах вчера, за съжаление нямах достатъчно време и остана доста за доизкусуряване, още нямам копче за помпата и жиците на датчика са твърде къси и трудно проверявам температурата, дори да вдигна капака, а трябва да имам показания при мен в купето за да знам какво реално се случва. За датчик съм си направил меден резистор със съпротивление 120 ома при нула градуса и 170 ома при сто градуса, някой може ли да ми препоръча по-добър вариант да проверявам температурата?
Бойлера се пълни и изпразва само с пускане на помпата, ако двигателя загрее достатъчно за да затвори термостата бойлера може да се пълни и без моя намеса, само, че в тоя студ това е малко трудно да се случи.
Изолацията има обем 8 литра, бойлера събира само 6 литра антифриз, така, че Дандан се оказа прав.
В крайна сметка реших все пак да го монтирам само с един еднопосочен клапан (от едновремешните дето ги слагаха на домашните бойлери). Оформих тройниците като дифузьори с надеждата антифриза да се движи в желаната посока.
Още е рано да се каже голям ли е ефекта, но поне за лесно палене ефекта е страхотен, парното идва само с една идея по-рано, въпреки, че оше преди да съм запалил духа леко топличко, защото без клапани не мога да използвам пълноценно топлината за загряване на блока на двигателя, като покарам една седмица ще знам и има ли отражение върху разхода.
В крайна сметка ми трябват 4 клапана или два двойни клапана. С тези от пералня реших да не рискувам защото се притеснявам от високата температура, топлата вода, която влиза в някои перални не е 110 градуса, а и не знам дали моите клапани са от такава пералня или от обикновена само за студена вода. А и освен бобинките трябваше да преправя още доста за да станат за по-ниско налягане и по-голям дебит.
Засега ще карам така и ако ефекта ми хареса ще направя дюаров съд от неръждавейка и ще реша проблема с лошата изолация, разбира се термос е невъзможно да се направи в домашни условия, но ще намеря кой да ми го посребри и вакуумира, освен това ще имам 4 управляеми клапана, и пълненето и изпразването ще се оптимизират, ако използвам вукуум за изолация полезния обем също ще може да се увеличи и ефекта би бил още по-голям.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Пон 10 яну 2011 22:55


Е поне има някакво развитие :bowdown ще следя с интерес темата.За хидроизолацията имах предвид ако "бойлера" е при двигателя да бъде защитен от влага,иначе мокра изолация=на никаква изолация mhihi .Каква изолация използва и каква е температурата сутрин,на топлата вода и на околния въздух?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Вто 11 яну 2011 18:53


Бойлера е направен от заварена ламарина, като го разглобявах за да му заваря уши за закрепването, вътрешната част на външното тяло беше мокра от конденз. И аз искам да предпазя изолацията от влага, но това май може да стане само с пълна херметизация на пространството между двата съда, ако се сещаш за по-изпълним вариант ще ти бъда благодарен да ми го кажеш.
Меренето на температурата ми е доста трудно защото кабелчетата са трудно достъпни. Сутринта след 14часов престой температурата беше 43 градуса, като отидох на работа пак я премерих и беше 78градуса, затова сега като се връщах оставих помпата по-дълго да работи и като паркирах одеве беше 86градуса. Трябва да си намеря управляеми клапани, с тях ще мога да го пълня до 100градуса. Дори и така паля по-лесно отколкото през лятото. Днес като заредих разхода се оказа 11,25литра, а досега беше 13 (в големите студове беше 15) само, че засякох за съвсем кратък преход, а и повечето километри ги навъртях в събота и неделя, така, че поне засега не бързам да се радвам за разхода.
Докато разпитвах Гугъл за 10литров термос попаднах на това http://www.digital.bg/novini/bmw-%D0%B2 ... s7739.html Значи не съм единствения, който се опитва да вкара топлото в консерва. И на мен ми хрумна да опаковам целия двигател, но като си представих какви внушителни топлинни мостове ще минават през изолацията и ми се стори безнадеждно. Ако двигателя върти елгенератор и от термоса излизат само жици наистина ще има смисъл да се вкара целия двигател в термос.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот muns61 » Вто 11 яну 2011 19:40


Бе направо бЕгай у топлите страни!
Впрегни времето, усилията и знанията си в повишаване на дохода!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Вто 11 яну 2011 21:44


Първото нещо за херметизация което ми идва на акъла е външното тяло да е от две части, като на края на всяка част се завари фланец с дупки,и след като се захлупят двете части със гума или силикон м/у фланците би трябвало да стане херметично.За клапаните ако намериш такива от газова и по точно тоя за бензина дали няма да стане :roll: .Аз когато си правих слънчевия бойлер на покрива си взех от тукашния магазин за ел.компоненти,готов термометър на батерии със външен датчик и 3 метра кабел,като може да мери външна темп. от датчика,вътрешна от самото тяло и запомня най ниската и най високата темп.
11-01-11_2141 (Large).jpg


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Сря 12 яну 2011 0:16


Такива големи фланци се правят доста трудно, освен това ще увеличат много габаритите. То и сега едното дъно на външния корпус може да се сваля и лесно ще го уплътня, ама големия проблем са двете тръбички които хем трябва да излязат навън хем да нямат добър топлинен контакт с външния корпус, сега има изолация не само за тръбичките, но и за първите 5 -6 см от маркучите. И сега е почти невъзможно течна външна вода да попадне вътре, но въздушната влага, която да кондензира не виждам начин да я спра освен с пълно заваряване.
Тръбичките също ще се заварят, но трябва да са от неръждавейка (ще имат 4 пъти по-малка топлопроводност от обикновената стомана)и да са тънкостенни и издължени и ако направя всичко това трябва само да го посребря и вакуумирам и ще стане истински термос - много е сложно става. Засега ще карам така, само клапани, ако ми изпаднат ще сложа, тези за бензин не стават защото са с много малки отвори, иначе такива имам няколко излишни и ги огледах дали не мога да ги разширя някакси, ама не стават. Термометъра изглежда добре, колко струва и откъде го купи. И дали е надежден - датчика му вероятно е термистор, а на термисторите аз не им вярвам особено и все пак къде мога да намеря такъв термометър и до колко градуса може да мери.
muns61 написа:Бе направо бЕгай у топлите страни!
Впрегни времето, усилията и знанията си в повишаване на дохода!

Преди да започна реално да действам си дадох сметка, че това, с което се захващам не е работа за два дни и бях на път да се откажа. В крайна сметка реших да го направя най-вече заради мъничката надежда, ако експеримента излезе успешен след няколко години такива бойлери да се монтират серийно още от производителите на колите и аз да получавам мъничък процент. В Бг пазара на времето, усилията и знанията е доста абстрактен. Едва ли може да си представиш как се чувствам като се явя някъде на интервю за работа (за някаква техническа работа) и ме интервюира някое момиченце без елементарна техническа грамотност.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот fox_vt » Сря 12 яну 2011 13:26


Сега ходих да го гледам термометъра ама нищо не пише на него а кутийката съм я изхвърлил.Цената беше 12-15 лв не помня точно,от тук http://www.elimex.bg/
.Сетих се че имам визитна картичка от там ама не им пише параметрите на показаните термометри.


Потребителски аватар
Don_Castelano
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:49
Автомобил: seat cordoba
Двигател: ABD 94
Местоположение: Русе

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот Don_Castelano » Сря 12 яну 2011 16:40


Днес гледах същия термометър на битпазара в Русе. Струваше 8 или 9 лева и присъстваше редом при китайските стоки за 1-2 лева.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Сря 12 яну 2011 19:07


Другия път като отида на илиенци ще потърся такъв термометър. Така или иначе засега ще карам с моя си датчик, ако искам да го сменя ще ми трябва цял ден и то ако съм на село, в София май ми е невъзможно да стигна до него. По-важно е да намеря клапани, а засега най-добрата оферта е 25лв за клапан, на мен ми трябват 4 броя, а вероятно и един допълнителен термостат.
Таблицата за топлопроводност, която разглеждах докато избирах изолация започваше със сребро като най-добър проводник и завършваше с "вълнена фланела" като най-добър изолатор (три пъти по-добър от стиропора). Естествено не беше посочено каква плетка или поне каква е вълната, ако си намеря хубава вълна отнякъде може да пробвам да махна стиропора и да натъпча вълна на негово място. Спомням си едно време баба как предеше с хурката, ама вълната трябва да се почисти добре преди това, а аз не знам дали изобщо е възможно да стане в домашни условия.


Потребителски аватар
Don_Castelano
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:49
Автомобил: seat cordoba
Двигател: ABD 94
Местоположение: Русе

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот Don_Castelano » Сря 12 яну 2011 19:13


Стъклена вата или нещо от сорта няма ли да е по добре - доказано е при топлоизолацията


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот stefan4o » Сря 12 яну 2011 19:19


Колега, за изолация на бойлерите слагат стъклена вата, опитай с такава, мисля е по-добър избор от стиропора :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот ktamen » Сря 12 яну 2011 19:50


Не е по-добра от стиропора, предимството и е, че не гори, затова пък е канцерогенна. Не искам стъклена вата около мен.
Таблицата е от един учебник по физика (1970г) за стиропора и стъклената вата беше дадено 0,04 а за вълнената фланела 0,015. За среброто 419, за стоманата 60, за неръждавейката 15.
Интересно е че загубите са сякаш топлопроводноста на стиропора е 0,06, може да са нещо фалшиви тези тапети или имам и други загуби, които не вземам предвид.
Гледах по Дискавъри, че в Англия правят и изолация за стени от вълна, освен, че добър изолатор трудно гори за разлика от стиропора и не е канцерогенна като ватата.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бойлер в Голф2

Мнениеот muns61 » Сря 12 яну 2011 20:35


За изолазия - увий бойлера с алуминиево фолио и направи изолация от пенополиуретан.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта