1з мотора е с директно впръскване а ааз е с предкамерно не става да се сложи неговата глава.колегата се убеди 4е ремонта е скъп както бях му писал някой му казаха 200 300лв но неправим жигула за тези париMORSKIQ2 написа:Колега, не си заслужава да го правиш, личен опитаз още съжалявам че не си намерих друг двигател ама моя бях почнал да го правя преди да ми кажат че ще е по изгодно така. Намери си някой от по новите 1Z или там 1Y беше другия, някой здрав блок с вал и бутала, сменяш сегменти, слагаш си твоята глава, помпа и т.н. и си караш без проблем, защото нашите двигатели са много ш*бани.



проблем с двигателя на AAZ
Re: проблем с двигателя на AAZ
Re: проблем с двигателя на AAZ
qnikol написа:Здравейте,оказа се ,че ремонта отива към 700лв,повредата е била точно от оная зъбчатка на вала ,загубена центровка,прехвърляне на ремъка и буталата и клапаните са се срещнали,все още обаче не се знае дали има пукнати или криви бутала,ако и те са з правене нещата стават много зле.Искам да попитам дали някой знае откаде мога да намеря нов двигател и горе долу за колко пари,защото не ми се дават пари за ремонт на стария.Ако някой има нещо предвид ще се радвам да го споделиБлагодаря ви предварително.
от някоя морга
- qnikol
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 28 май 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с двигателя на AAZ
Здравейте отново,колеги.Все пак ремонтирах двигателя-смяна на клапани ,повдигачи(всички бяха одарени),водачи ,гумички,забчатка на колянов вал заедно с болта,водна помпа,гарнитури.Всичко това заедно с обслужването ми легна на 800лв.Реших ,че като я стягам трябва да е докрай,последва смяна на предни амортисори,тампони(всички без тези на двигателя),спирачни дискове ,накладки,нови фарове(старите бяха отвратителни),частично боядисване на някои детайли,изправяне и изкърпване на праговете-заедно с ремонта на двигателя малко над 2000лв.Повечето от вас вероятно ще кажат ,че е било глупаво от моя страна(за тези пари може да се намери същата кола в движение),но си го обичам този голф и затова вложих тези пари в него.Не пиша това за да се хваля,а за да потърся съвет за проблема който останових-след около1500 -2000км.констатирах ,че липсва литър масло.Няма видими течове(няма петна под колата),не пуши(освен при първо палене ,но това ако не греша се дължи на изгорели свещи),маслото с което е в момента е арал 15В40,до сега съм я карал с 10В40 за 10к километра ми е изгаряло най много литър,а сега същото количество за 2000 километра,няма омаслявания около турбото.Отговорът на майстора за проблема беше че двигателя бил износен,как може да се износи при положение ,че колата четири месеца не е била карана и изведнъж започва да яде масло.Моля помагайте,давайте съвети
Възможно ли е в следствие на ремонта нещо да не е направено както трябва,или да е нормално след такава подмяна да има някакво напасване,незнам просто предполагам,ако е от турбото защо така изведнъж се случи. 


- fantomasss
- Мнения: 317
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с двигателя на AAZ
Едва ли е от турбото колега. По-скоро е от буталата, които не си сменил и вероятно са станали елипсовидни, както и цилиндрите. Хунинговането също го няма. Масло ще харчи. Трябвало е да си направиш и шлайф на блока с нови бутала и да знаеш, че няма да има какво да пипаш повече по мотора. Така и така си дал доста пари. Майстора си мие ръцете с тия думи. Гони го до дупка...
- freezone
- Мнения: 192
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с двигателя на AAZ
Колега аз съм със същия двигател като твоя и като гледам какво ти се е случило,чак страх ме хваща.При мен до сега да чукна на дърво нямам никакви проблеми по двигателя.Искам само да те попитам на колко хиляди км е колата ?
- qnikol
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 28 май 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с двигателя на AAZ
fantomasss написа:Едва ли е от турбото колега. По-скоро е от буталата, които не си сменил и вероятно са станали елипсовидни, както и цилиндрите. Хунинговането също го няма. Масло ще харчи. Трябвало е да си направиш и шлайф на блока с нови бутала и да знаеш, че няма да има какво да пипаш повече по мотора. Така и така си дал доста пари. Майстора си мие ръцете с тия думи. Гони го до дупка...
От какво могат да станат елипсовидни ,колега?И какво е "хунинговане".Благодаря.
- qnikol
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 28 май 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с двигателя на AAZ
Когато я купих от Германия преди три години беше на 80 000(двигателя е сменян там и беше записано в сервзната книжка),след това има навартяни 60 000к,значи на 140 000к към този момент.freezone написа:Колега аз съм със същия двигател като твоя и като гледам какво ти се е случило,чак страх ме хваща.При мен до сега да чукна на дърво нямам никакви проблеми по двигателя.Искам само да те попитам на колко хиляди км е колата ?
- qnikol
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 28 май 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с двигателя на AAZ
qnikol написа:fantomasss написа:Едва ли е от турбото колега. По-скоро е от буталата, които не си сменил и вероятно са станали елипсовидни, както и цилиндрите. Хунинговането също го няма. Масло ще харчи. Трябвало е да си направиш и шлайф на блока с нови бутала и да знаеш, че няма да има какво да пипаш повече по мотора. Така и така си дал доста пари. Майстора си мие ръцете с тия думи. Гони го до дупка...
От какво могат да станат елипсовидни ,колега?И какво е "хунинговане".Благодаря.
Всичко това щях да го направя ако майсторчето беше изразило някакво съмнение,а той каза;"Всичко друго е наред".
- fantomasss
- Мнения: 317
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с двигателя на AAZ
Ами то не се само казва, а си има микрометър, с който се мерят цилиндрите и буталата. Има си допустими норми и ако е извън тях нещата са ясни. Буталата стават елипсовидни най-много след прегряване и по-малко от естествено износване. Хунинговането е специално надраскване на стените на цилиндрите, с цел маслото да се обира по-добре при ход на буталото надолу. Това е най-просто казано.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Вто 23 окт 2007 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: проблем с двигателя на AAZ
Кола на 140000 км толкова износена
аз съм съ6тия двигател и съм 280 000 км и не ми гори пове4е от 300 гр масло на 10 000 км

аз съм съ6тия двигател и съм 280 000 км и не ми гори пове4е от 300 гр масло на 10 000 км
- qnikol
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пет 28 май 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с двигателя на AAZ
aldo написа:Кола на 140000 км толкова износена![]()
аз съм съ6тия двигател и съм 280 000 км и не ми гори пове4е от 300 гр масло на 10 000 км
Предполагам ,че и проблем с шайбата на коляновия вал не си имал



- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: проблем с двигателя на AAZ
Колега qnikol, В момента имам подобен проблем на твоя- трудно палене, чукане в мотора, промяна на обороти, пушене, забиване от време на време и т.н. 100% ли ти излезе проблема в главата, или беше се решил да смениш всички тези части 

- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: проблем с двигателя на AAZ
policaqqq написа:Колега qnikol, В момента имам подобен проблем на твоя- трудно палене, чукане в мотора, промяна на обороти, пушене, забиване от време на време и т.н. 100% ли ти излезе проблема в главата, или беше се решил да смениш всички тези части
Kolega в никакъв случай не прави опити да палиш мотора. При мен се случи нещо подобно разхлабване на ремъка и почна да пуши защото помпата беше превъртяла заради хлабавия ремък / преди 5 - 6 хиляди километра сменях ремъка и когато съм затегал ексентричния лагер който опъва ремъка съм забравил на шпилката нанизана преди това от мен за да не се загуби една малка шаибичка, която се слага под гайката и служи за по добро затегане на екцетричния кагер и тя е останала м/у блока и опъващия лагер и и не е позволила плътно му сцепление с блока на двигателя , Лагера се е разхлабил / и така карах с пушещ двигател още известно време като не ми дойде на ум да сваля капака и да видя хлабавия ремък. Така щях да предотвратя превъртането и на разпределителния вал . И една сутрин при опит да запаля се чу едно пукване в двгателя и съответно резултата беше един клапан леко изкривен и счупен повдигач. И искам да допълня. При опита ми да тъся белажките влючих на скорост и бутайки колата да търся белезите, но нали клапана беше зазепил в буталото и блокирал двигателя в един момент съм откъснал и шпонката от зъбното колело и ремъка стана неподвижен .
- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: проблем с двигателя на AAZ
Ахааа... При мен няма такива проблеми, а по скоро фалшиви части. Онзи ден се обадих в Разград в Завод Дружба и ми стана много конфузно че освен бутала, сегменти и бутални болтове друго не произвеждат. А в магазина от който си копувах клапаните, водачите и сегментите ме убедиха че са супер- български клапани колбеншмид (от завода ми казаха че за тях се изнасят само бутала,без болтове и сегменти). Има и фирми в по-големите градове които си поръчват части от Турция Мопасан и тук си им праавят опаковките с холограмни знаци и сертификати за оригинални....
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта