Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Вто 18 яну 2011 8:26


Колеги моля за информация за техническите решения за намаляване на вредните емисии на дизеловите двигатели
че съм блокирал на тази част от дипломната а до седмица трябва да я предам :banghead:




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот lrlmodo » Вто 18 яну 2011 9:08


Катализатор, филтър за твърди частици


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот brum » Вто 18 яну 2011 9:31


Има и нещо общо с момента на впръскване. По принцип ако се даде малко предверение можеш да свалиш разхора на цената на повишено пиково налягане в цилиндъра, но се повишават вредните емисии. Съответно и обратното - при правилен момент на впръскване вредните емисий намалят.


kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Вто 18 яну 2011 9:35


Значи при етап 2 - нормите се покриват с турбокомпресор
етап 3A - Exaust Gas Recirculation, Intercooling, Increased Cooling Capacity
Етап 3В - филтър за частици /Particle Filter/
Етап 4 - SCR, филтър за частици, Ammonia Tank

та какво значат тия глупости на етап 3А
просто съм блокирал а това трябва да го напиша на няколко страници


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот brum » Вто 18 яну 2011 10:01


Exhaust Gas Recirculation - има го по wiki-тата. Изгорелите газове се вкарват във всмукателния колектор и се доизгаря.
Intercooling - охлаждане на въздуха през интеркулер преди да постъпи в мотора с цел понижаване на температурата и повишаване на съдържанието на кислород в единица обем.
Increased Cooling Capacity - нямам идея. Може би нещо общо с горното.

По принцип дизеловите мотори винаги работят на бедна смес. Ама тях и не ги бърка. Идеята е да има достатъчно въздух, за да може нафтата да изгори при всяко едно положение.

Я се порови по wiki-тата. Тия работи всичките съм ги чел от там.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот vaskoto1 » Вто 18 яну 2011 10:06


повишен капацитет на охладителната система.
включва електрически управляем термостат, който отговаря за поддържане на максимално близо до идеалната работна температура във всички режими.
дизела работи студено-не забравяйте.
:idea:


kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Вто 18 яну 2011 10:50


пичове благодаря Ви :bowdown трябваше ми малко подбутване за да ми дойде музата
просто бях блокирал но породължавам да приемам идеи че съм прост агроном които се опитва да завърши и земеделска техника


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот golfer » Вто 18 яну 2011 10:55


kvk написа:... агроном които се опитва да завърши и земеделска техника

Рапица, слънчогледово олио :wink:
Метан също е вариант.


kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Вто 18 яну 2011 11:09


тези ги знам но един инджинер трябва да опише как става с механични джидявки


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот andro_ » Вто 18 яну 2011 11:47


Те колегите са ти написали етапите с изискванията към изгорелите газове.
Ако се разтърсиш по сайтовете на тракторните компании ще намериш информация за това как постигат изискванията.
Последното, което навлезе на пазара на тракторите е SCR технологията - Selective catalytic reduction.Това е технологията с впръскване на урея в ауспуха. Интересното при нея е,че самия двигател се настройва да работи оптимално с по-високо КПД, отколкото при EGR технологията. Така самия двигател бълва повече гадости, но SCR-а опрравя нещата.
Повечето големи производители ще разчитат на SCR-а за постигане на Stage IIIB (EU) - примерно двигателите на AGCO (SISU Power), докато John Deere ще ползват катализатори.
Common rail-a много помага за намаляване на гадостите в изгорелите газове.
Поне до края на миналата година в големите мощности на тракторите се ползваха common rail-и с до 5 кратно впръскване на горивото.
Потърси информация, ще намериш много в интернет. Примерно в американския сайт на John Deere имаше доста инфо.


kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Вто 18 яну 2011 19:43


Колеги може ли някой които разбира от химия и английски да помогне малко за превод и разучаване на следните формули извинявам се за англиският
The NOx reduction reaction takes place as the gases pass through the catalyst chamber. Before entering the catalyst chamber the ammonia, or other reductant (such as urea), is injected and mixed with the gases. The chemical equation for a stoichiometric reaction using either anhydrous or aqueous ammonia for a selective catalytic reduction process is:
4NO + 4NH3 + O2 → 4N2 + 6H2O
2NO2 + 4NH3 + O2 → 3N2 + 6H2O
NO + NO2 + 2NH3 → 2N2 + 3H2O
With several secondary reactions:
2SO2 + O2 → 2SO3
2NH3 + SO3 + H2O → (NH4)2SO4
NH3 + SO3 + H2O → NH4HSO4
The reaction for urea instead of either anhydrous or aqueous ammonia is:
4NO + 2(NH2)2CO + O2 → 4N2 + 4H2O + 2CO2
The ideal reaction has an optimal temperature range between 630 and 720 K, but can operate from 500 to 720 K with longer residence times. The minimum effective temperature depends on the various fuels, gas constituents and catalyst geometry. Other possible reductants include cyanuric acid and ammonium sulfate.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот stil » Сря 19 яну 2011 16:15


Няма много за превеждане. Типични окислително-редукционни процеси (процеси, при които се променя степента на окисление на участващите в реакцията атоми). Целта е да се намали количеството на азотните окиси. Преди да постъпят в катализатора, в горивните газове се впръсква редуктор, например воден разтвор на амоняк или воден разтвор на урея (по нашенски карбамид). Под действието на високата температура, той се разпада на амоняк и изоцианова киселина. Последната влиза в химична реакция с водата и се образува отново амоняк и въглероден двуокис. Амонякът влиза със взаимодействие с азотните окиси, при което те отдават кислорода и накрая се образува азот и вода. Това е съвсем накратко SCR технологията.

Относно Increased Cooling Capacity, може да включва както съвсем прости (съответно по неефективни) конструктивни решения, като степенно регулиране на оборотите на охлаждащия вентилатор, така и по-сложни, като това, което е предложил vaskoto1 или дори система от два термостата при някои двигатели (включително и бензинови).


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот instantaccess » Сря 19 яну 2011 17:37


Колегата го е казал за реакциите, аз ги знам че са малко по-опростени но то зависи от доста фактори. И още нещо важно е:
The ideal reaction has an optimal temperature range between 630 and 720 K, but can operate from 500 to 720 K with longer residence times. The minimum effective temperature depends on the various fuels, gas constituents and catalyst geometry. Other possible reductants include cyanuric acid and ammonium sulfate.


Оптималната температура за извършване на реакцията е между 630 и 700К (б.п.то затова и впръскването на урея започва след като отработените газове достигнат определена температура), но системата може да работи между 500 и 720К с по-дълго време за извършване на химичните реакции. Минималната температура зависи от различните горива, съдържание на газове и формата на каталитичното гърне (или камера както го наричат нагоре). Други възможни инхибитори могат да включват в състава си цианова киселина или амониев сулфат.

Интересна тема :applause:


kvk
Мнения: 189
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот kvk » Сря 19 яну 2011 17:59


Колеги благодаря това ми е за дипломната работа
после ще пусна да ми се посмеете на писанията правя нещо като историческо изследване какви са технологичните решения за намаляване на вредните емисии на двигателите - това ми е само част от работата де ...
а относно SCR технологията тя е много интересна най-смешното е че разхода на Урея 32,5% разтвор с дейноизирана вода според "Мотопфое" клон Русе цената е около 200-250 лв. за 4 литра.
Колега от Пежо форума се оплаква, че са му взели 130 лв. за литър в сервиза
намерих фирма от Пловдив които ми предложиха цена 0,80 ст./литър според същите цената на дребно е 1,70 лв. на литър
Разходът на AdBlue /така се нарича уреята/ е 3,5-5% на литър гориво т.е. при автомобилите е 3,5 % на литър смятал съм го при трактори и камиони при разход 5% излиза оскъпяване по 0,04 лв. за литър гориво.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Технически решения за намаляване на вредните емисии на ДВГ?

Мнениеот stil » Сря 19 яну 2011 18:56


Не прави сметки без кръчмар. :wink:
Тези ниски цени са вероятно на разтвори за общо техническо (или друго) приложение. Ефективността на SCR системата силно зависи от чистотата на редуктора. Ето защо към карбамидите, използвани в дизеловите двигатели се предявяат редица изисквания, които са описани подробно в стандарта ISO 22241. Не ми е известно на този етап, автомобилен производител да позволява използването на нещо по-различно от AdBlue.

Всяко нещо си има цена!

Последна промяна от stil на Сря 19 яну 2011 20:00, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: buhata84 и 17 госта