ще купувам PASSAT B4, 1.6-дайте мнения.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mrks423
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mrks423 » Сря 12 юли 2006 21:26


Това си е една стара дискусия без видим край и победители. Тъй-като от 3 години карам пасат'95 1.6/101 се чуствам длъжен да се изкажа по настоящия постинг. Да почна от последния пост т.е. отговарям отзад напред.
1. Данъка за 2006 ми е 29,96лв. Ако някой не вярва ще му копирам фактурата.
2. Преди 3 години ремъка за мотора в Юнитрейд си спомням, че беше 27 лв. Съмнявам се, че за стария 1.8 двигател ремъка е много по-евтин.
3. Карам 3-та година с обикновенна газова за 430 лв. Монтираха ми я в Княжево при Павката. Няма проблеми, стига да са наред кабелите за свещи, капачка на делко и палец.
4. Дълбоко се заблуждават някои хора, че пълната инжекция на този мотор е по-кофти вариант пред моното на 1.8. Ще обясня защо. При моноинжекцията отказа на някой датчик веднага се отразява на нормалната работа на двигателя. Пример - ако нямаш емулатор на дюза или ламбда сонда и започват едни истории, едни занулявания на компютъра... При 1.6/101 компютъра е ново поколение и е доста по-умен. Дори и да откаже датчик нормалната работа на двигателя не се нарушава. Компа приема по подразбиране усреднена стойност от показание на въпросния датчик и осъществява изчисленията на смесообразуването на база отстаналите параметри на двигателя. Като пример отново давам моя пасат. Газовата е без емулатор на дюзи и ламбда сондата и никога не съм имал проблем. Всъщност самите газаджий ми казаха, че този двигател няма нужда от такива екстри.
5. Тая приказка с по-краткия живот също е малко смешна. Вярно, че 1.8 е с малко по-голям въртящ момент, но разликата не е голяма. Така, че при една и съща скорост разликата в оборотите на двата двигателя не е огромна и не виждам основание да се твърди, че 1.6/101 е едва ли не еднодневка. Колата ми е на 11 години и не знам колко хил.км., от Италия (т.е. карана без да се поддържа, както всички твърдят), масло не харчи от смяна до смяна на 10 хил.км, компресията е еднаква в 4-те цилиндъра, и за тези 3 години по двигателя съм сменил само датчика за налягане на маслото защото леко омасляваше и ме дразнеше. Е, тръбата на отдушника на картера е скъсана и не я сменяма защото струва 100 лв., но същата тръба е и на 2.0 двигателя, така, че не мога да я припиша като минус на 1.6 мотора ;)
6. Мой колега има 1.8 и го карах за сравнение. Не виждам никаква разлика във вървежа на двете коли. Така, че стига митове за кофтия 1.6 и вечния 1.8. Ако беше 1.6 толкова скапан ФВ нямаше да го слага и на новите купета, не мислите ли?




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 12 юли 2006 21:30


И все пак читав 1.6I е мноого по-добре от 2.0 издухал например. Така, че отидете на пълна диагностика (дори ако трябва и в Unitrade) и бъдете сигурни в това, което купувате!

Успех и късмет!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

още

Мнениеот K22 » Чет 13 юли 2006 8:02


Ако приема всичко казано от колегата за достоверно бих си избрал 1,8 пълна инжекция!
Защото и с 1,8 моно и с 1,6-101к.с много трудно ше изпревариш някой ТИР при движение около 100км/час.


Потребителски аватар
Kentavar
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kentavar » Чет 13 юли 2006 13:30


Аз също карам Пасат 1.6 I , 101 к.с. Колегата по нагоре описа нещата пълно. Мога да кажа още нещо. Наистина купето е тежко за този двигател - НО САМО КОГАТО КОЛАТА Е НАТОВАРЕНА С 5 ЧОВЕКА И МНОГО БАГАЖ, С ПУСНАТ КЛИМАТИК И КОГАТО КАТЕРИ БАЙР. В другите случай това не е така. Има си аванс за натискане във всеки един момент. Само който не е карал такава кола, може да каже,ч етя има тези косури дето ги описват колегите. Ако беше така нямаше да се правят коли с по малка кубатура от 2.0. :stll think: Миналата година на път за морето, се гонихме с едно Пежо 607. Ами Пасата си държеше 140 по байрите на към Ихтиман без проблеми, 5 човека вътре. :lol: Нямаше проблеми въобще. Сега за КРАТКИЯ ЖИВОТ - значи КАТЕГОРИЧНО НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН. :evil: Ако беше така нямаше да сложат такъв двигател на Пасат 6 - та серия, НАЛИ. :bowdown Може да се пробваме с който иска колега с 1.8 да речеме да видиме кой ще е по бърз. :twisted: на старт. :f_ckyou: Но това са детски историй. Сега, Пасата е СЕМЕЙНА КОЛА. ТЯ Е С ЕДНА ЦЕЛ ДА СЪБЕРЕ СЕМЕЙСТВОТО И БАГАЖА И ДА СЕ ИДЕ НЯКЪДЕ ДА СЕ ПОЧИВА. АКО НЯКОЙ ЩЕ СЕ СЪСТЕЗАВА ДА СИ КУПИ състезателна кола. Тежичка си е колата и това е "проблем" ако може да се говори въобще за такова нещо, за мотори 1.6 , 1.7, 1.8. Но такива коли се правят в Европа. Виж американските са друго нещо. Там пътищата им други и бензина с друга цена. За горенето на маслото - ами нямам проблеми с това. Не го мирише, даже и не иска да го погледне. :wink: Нищо не съм сменявал по колата за една година освен фреони, масла, филтри и гуми. Майстори на инжекциони си има колега и инжекциона си по "уместни" от карбуратора по ред причини, иначе още щеше да се правят коли с обикновени карбуратори, а не с инжекциони. Маслото за двигателя е според човека - ако иска може да си го кара с М10Д. По скъп е единствено антифриза, защото е G12 а не G11 като на по старите.
Така, че пичове не съдете колата прекалено строго. Нега хората да си я проверят където трябва преди да я вземат и няма да имат проблем с нея. Да не е блъскана сериозно и да е изместена в шасито, да не е с прекалено "търкан" двигател ( според мен 500 000 км. за бензинка не са нищо непосилно ), диагностика на горивна система и да скачат на хубавата кола. А и още нещо. НЕ СЕ ОБИЖДАЙТЕ КОЛЕГИ, НО - Б4 е по красива от Б3. Сори но е истина. :oops:

Защото и с 1,8 моно и с 1,6-101к.с много трудно ше изпревариш някой ТИР при движение около 100км/час.


Няма такова нещо колега. Категорично няма.Пробвал съм го да го тествам по такъв начин. По Хемус посока София, 120 по байра след 2 - а тунел. Пускам крака от газта за няколко секунди и след това пак натискам, ами ако нямаше ресурс колата, при това подаване на газ тя щеше да се задави, НАЛИ - А. Но не, не се дави а напротив, поема си без проблеми. Тя си е високооборотна машина и си иска повечко газ без да се плаши от това. :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

каква

Мнениеот K22 » Пет 14 юли 2006 10:45


Виж моята кола-каква е: Междинка,Б3,Б4?
До сега карах Опел1,8 моно и не мога да свикна с разхода на Пасата-комби: 6,0 при скорост 90км/ч, а при скорост 120 дават 7,7!!!(заводски данни)
И при 1,6 101кс. ли е така?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: каква

Мнениеот Sunny » Пет 14 юли 2006 11:02


kaloyan22 написа:Виж моята кола-каква е: Междинка,Б3,Б4?

Пасата ти е В4

Разхода на 1,6 MPI e почти същия като на 1,8 моно
Темата кой е по-добър от двата е дискутирана много пъти и мненията са 50:50
Всеки си хвали неговата стока :wink:

Важното е да се попадне на читава кола, с останалото се свиква.
Карал съм и 1,8 Mi и 1,6 MPi - за мен и двата мотора са слаби за купето, но всеки си има стил на каране.
Успех в покупката и се похвалете после!


Потребителски аватар
Kentavar
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kentavar » Пет 14 юли 2006 11:08


Пасата-комби: 6,0 при скорост 90км/ч, а при скорост 120 дават 7,7!!!(заводски данни)
И при 1,6 101кс. ли е така?


И при 1.6 е така. Не го ли "натискаш" много, си мирише бензина. А като натискаш повечко, особенно в градски условия когато гледаш максимално бързо да се изнесеш от кръстовището, тогава "пийва" повечко бензин.
А това, че всеки си хвали неговата стока е вярно. Никой няма да си признае, че се е прекарал докато не си продаде колата. Докато си я кара и поддържа, тя си е най-добрата от всички колици.
Карайте си машините и нямайте грижи. :roll:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 17 юли 2006 14:43


Kentavar написа:Нямаше проблеми въобще. Сега за КРАТКИЯ ЖИВОТ - значи КАТЕГОРИЧНО НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН. :evil: Ако беше така нямаше да сложат такъв двигател на Пасат 6 - та серия


Приятел тук грешиш. Просто е променена концепцията на производителя.Максимално истискване на двигател с обем 1600 кубика, за сметка на неговия живот.Караш 300 000км или я продаваш или правиш основен ремонт.
На същия принцип се прави и с техниката-в началото механизмите на касетофоните се правеха от метал после от пластмаса -свири от ден до пладне. :roll:
Така че не винаги по-новото е по-надеждно и дълговечно.
оправих цитата mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пон 17 юли 2006 19:04


Малко аритметика:
Автомобил обикновенно се кара, и скоростите се сменят на обороти около максималния въртящ момент на двигателя. При 1.8 той е при 2500 об., а при 1.6 е при около 3500 оборота. Следователно две такива коли карани от един и същ човек с определени навици водят до това, че ресурса на двигателя 1.6 е близо 2/3 от този на двигателя 1.8, т.е ако последния изкарва примерно 300 000км до ремонт, 1.6 ще изкара 200 000км.
Просто 1.6 двигателя за да има същите характеристики и колата да се държи като с 1.8 двигател прави много повече обороти за единица време /по-голямо износване при едни и същи материали/.

Но ако можеше да избирам между чисто нови коли с такива двигатели и при положение, че бих карал само на бензин бих избрал 1.6


Bobsun Passatov
Мнения: 28
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пасат 1.6

Мнениеот Bobsun Passatov » Пон 17 юли 2006 23:31


Привет на всички Пасатаджии. Да карош 1.6 Пасат е истинско предизвикателство. От това по-елегантно щшофиране здраве му кажи. На състезание няма да ходим. Карам такъв Пасат и съм доволен, може би, защото шофирането ми е като "Татра" на баир. Разхода е приличен. Това е автомобил за олегнали хора, шофирането на които им доставя удоволствие. Макар и на 30год. за мен това е колата. Мечтата е да карам TDI - червено D и I, но тове е за напред. Ще се познае дали е здухан двиг: при подаване на газ - от ауспоха, ако излезе сивкав дим и след отпускането на газта се получи припърхване в ауспоха, то двигатела е до тук. Такъв Пасат не купувам. Бобсън Пасатов.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Пасат 1.6

Мнениеот Sunny » Вто 18 юли 2006 9:35


Bobsun Пасатов написа:...Да карaш 1.6 Пасат ...Карам такъв Пасат...

Колега, или не караш 1,6 или кода му не е AAM :roll:
AAM e 1,8 Mi - 75 к.с.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Вто 18 юли 2006 12:52


dmitko написа:Малко аритметика:
Автомобил обикновенно се кара, и скоростите се сменят на обороти около максималния въртящ момент на двигателя. При 1.8 той е при 2500 об., а при 1.6 е при около 3500 оборота. Следователно две такива коли карани от един и същ човек с определени навици водят до това, че ресурса на двигателя 1.6 е близо 2/3 от този на двигателя 1.8, т.е ако последния изкарва примерно 300 000км до ремонт, 1.6 ще изкара 200 000км.
Просто 1.6 двигателя за да има същите характеристики и колата да се държи като с 1.8 двигател прави много повече обороти за единица време /по-голямо износване при едни и същи материали/.

Но ако можеше да избирам между чисто нови коли с такива двигатели и при положение, че бих карал само на бензин бих избрал 1.6



Колега в грешка си относно макс. въртящ момент :idea: Поне на 1.8 е на 3000 об/мин,а на 1.6 (стария със 75 кс.) е при 2600 :idea: :idea: :idea:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Вто 18 юли 2006 13:13


Колега georgipass изобщо не съм в грешка, провери справочните данни за двигателите 1.8 - ABS, 2500 об. е точната цифра, а единствения двигател 1.6 монтиран на пасат В4 е АЕК - 101 к.с. с макс. въртящ момент по едни данни на 4000 об. по други между 3000-4000 об.
Двигател 1.6/75к.с. не се слага на тези пасати.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

потвърждавам

Мнениеот K22 » Чет 20 юли 2006 10:11


Максимален въртящ момент 145 при 2500 об/мин за ДВГ АВS 1.8I -Пасат комби 1994г.
Между другото разбрах че на новите пасати или ауди връщат старото окачване!?!Да не говорим за по елементарните изисквания на изпитаните двигатели към консумативи и бързоизносващи се части....


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 20 юли 2006 10:39


georgipass написа:Колега в грешка си относно макс. въртящ момент :idea: Поне на 1.8 е на 3000 об/мин,а на 1.6 (стария със 75 кс.) е при 2600 :idea: :idea: :idea:


За ABS-моторът не помня, но за неговия (бих казал по-добър) предшественик RP има разлика в оборотите на максималния въртящ момент в зависимост от наличието или липсата на катализатор. Съответно, с катализатор максималният въртящ момент на RP е на 2600 оборота в минута, а без катализатор - на 3000 оборота в минута.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miromax и 54 госта