Луфт на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Луфт на турбото

Мнениеот viktoris » Сря 19 яну 2011 18:13


Няма течове 100 пъти гледах....значи е опасно да се кара така...




tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот tarikat89 » Сря 19 яну 2011 18:21


а ако тече кво значи ?
и на мен ми гори масло но не знам заради гумичките ли е или от турбото..но пък турбото си надува не се чува грам да вие и си върви колата като и преди 5год :D


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Луфт на турбото

Мнениеот ventotdi » Сря 19 яну 2011 18:27


колега tarikat89 аз ще ти кажа как да направиш да разбереш дали е от турбото или от двигателя загубата на маслото ти ... щом си с AAZ мотор извади маркуча от турбото към смукателните и карай така 4 или 5 километра ... ако не пуши и не мирише на масло се замисли от къде е ;) ... аз направих така и като вдигнах капака след като спрях цялата вата беше омазана с масло от турбото дето е хвърляло масло :)


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот tarikat89 » Сря 19 яну 2011 19:13


така не губи ли мощност поради липса на въздух от турбото ? :roll:


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Луфт на турбото

Мнениеот Marto_VN » Сря 19 яну 2011 19:17


viktoris написа:Добре де,казвате да се кара турбото докато изгърми...аз до колкото знам било опасно..че като се скапе турбото, маслото отивало в колекторите и двигателя...последния се форсира до дупка без да можеш да го угасиш,и..направо се пръска....или това не е вярно.....Мога ли в краина сметка да карам турбото докато се скапе...Че моито има всякакви видове луфтове и харчи по 1 л масло на 1000-2000 км....зависи колко гас давам...?


Вярно е , Вярно е колега :)
много добре са ти го казали, аз съм ходил на 2-ма независими майстори , демек не се познават , единия е Ифидик от форума , и на още един - и двамата ми казаха ,че турбото може да ти скапе двигателя - турбина не се кара докато се скапе..
Аз сменях , и препочетох да е нова!
А колкото до харча на масло, не мен със скапанта турбина ми харчеше някъде около 400 грама на 1500 км. което си е множко .... ;)
Сега почти не мърда от смяна до смяна , имам една смяна след турбото , и беше мръднало около 2 мм. на щеката за 10 000 не съм и доливал да ти кажа чесно..


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Луфт на турбото

Мнениеот ventotdi » Сря 19 яну 2011 19:26


да бе ... мщност йок ама ще разбереш от де иде маслото ...отзад само черно трябва да пуши ... нищо друго ако е от турбото маслото след като мхнеш маркуча


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Луфт на турбото

Мнениеот feikot » Сря 19 яну 2011 19:35


А как се чисти този актуатор ?


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Луфт на турбото

Мнениеот gancho » Сря 19 яну 2011 19:42


ventotdi написа:да бе ... мщност йок ама ще разбереш от де иде маслото ...отзад само черно трябва да пуши ... нищо друго ако е от турбото маслото след като мхнеш маркуча

Не е много верен този тест.При мен(АФН)в турбото влиза маркуча от картерните газове,който е доволно омаслен,нищо ,че има една пластмасова джаджа на капака на клапаните,дето трябва да отделя маслото...
Та тези маслени пари също цапат тръбите и кулера.Друг е въпроса,ако си изкарал този маркуч навън(като на жигулите едно време)и ако има масло- тогава ще е от турбото :idea:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Луфт на турбото

Мнениеот ventotdi » Сря 19 яну 2011 20:16


Колега тази пасмасова капачка се казва сепаратор. Спор няма с АФН е малко по различно ... аз ти казвам с моя ААЗ как направих и стана ! Ако се опасяваш че е от сепаратора извади маркуча който влиза в маркуча на филтара запали трактора и дай мъгел на място ...сложи си ръката пред маркуча ако те оцапа добре ама ако не те оцапа ???? .... махни маркуча на фитъра който влиза в турбото така 100 % ако пропуши масълце няма да е от сепаратора ;) .Ако разбирах щях да съм сервизджия а не чики*жия ...просто исках да ти помогна но явно не успях ;)


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Луфт на турбото

Мнениеот Jivko7777 » Пон 24 яну 2011 14:04


Marto_VN написа:
viktoris написа:Добре де,казвате да се кара турбото докато изгърми...аз до колкото знам било опасно..че като се скапе турбото, маслото отивало в колекторите и двигателя...последния се форсира до дупка без да можеш да го угасиш,и..направо се пръска....или това не е вярно.....Мога ли в краина сметка да карам турбото докато се скапе...Че моито има всякакви видове луфтове и харчи по 1 л масло на 1000-2000 км....зависи колко гас давам...?


Вярно е , Вярно е колега :)
много добре са ти го казали, аз съм ходил на 2-ма независими майстори , демек не се познават , единия е Ифидик от форума , и на още един - и двамата ми казаха ,че турбото може да ти скапе двигателя - турбина не се кара докато се скапе..
Аз сменях , и препочетох да е нова!
А колкото до харча на масло, не мен със скапанта турбина ми харчеше някъде около 400 грама на 1500 км. което си е множко .... ;)
Сега почти не мърда от смяна до смяна , имам една смяна след турбото , и беше мръднало около 2 мм. на щеката за 10 000 не съм и доливал да ти кажа чесно..


Това добре, въпросът ми е, защо двигателя се форсира сам до последно и дори не можеш да го угасиш???


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Луфт на турбото

Мнениеот feikot » Пон 24 яну 2011 14:10


Вкарва масло през инжекторите и се форсира до 6000 оборота.Поне така съм чел тук.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт на турбото

Мнениеот tarikat89 » Пон 24 яну 2011 18:11


ventotdi написа:колега tarikat89 аз ще ти кажа как да направиш да разбереш дали е от турбото или от двигателя загубата на маслото ти ... щом си с AAZ мотор извади маркуча от турбото към смукателните и карай така 4 или 5 километра ... ако не пуши и не мирише на масло се замисли от къде е ;) ... аз направих така и като вдигнах капака след като спрях цялата вата беше омазана с масло от турбото дето е хвърляло масло :)


днеска махнах маркуча и горе долу 1 мин си бях сложил ръката на отвора да видя пръска ли..но грам не пръска масло от там за краткото време през което бях махнал маркуча..иначе не ми се вижда добра идея да карам така,понеже много гърми така,все едно съм без ауспух..


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Луфт на турбото

Мнениеот fox_vt » Пон 24 яну 2011 20:22


feikot написа:Вкарва масло през инжекторите и се форсира до 6000 оборота.Поне така съм чел тук.


Почти но не точно-всъшност и аз тука съм го чел това-това се получава само при късане на оста на турбото.Като се скъса оста масло под налягане се излива в голямо количество във въздуховодите след турбото и понеже двигателя дърпа въздух,тоя въздух увлича маслото и навлиза във цилиндрите през всмукателните клапани една богата на масло смес от въздух и масло.От този момент двигателя започва да се форсира поради допълнителното гориво в цилиндрите и даже и да се спре притока на нафта,оборотите се качват понеже се гори тази въздушномаслена смес която като цяло е по богата от нафтовата смес в обикновен режим (и затова е и покачването на оборотите).Когато това стане без да се натиска съединителя се натиска спирачката и се надяваме двигателя да угасне на скорост.Другия вариант е да се спре притока на въздух(в това число по новите коли които са със клапа за меко гасене нз дали е имало такъв случай или клапата помага за гасене на двигателя)


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Луфт на турбото

Мнениеот feikot » Пон 24 яну 2011 21:05


scare Как може да напиша инжекторите :banghead:


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Луфт на турбото

Мнениеот Jivko7777 » Пон 24 яну 2011 21:52


Точно че единствената идея е да включа на 5 да речем и рязко да пусна съединителя и така би трябвало да изгасне!!!
Но въпроса е все пак ако завъртим ключа защо няма да изгасне???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: buhata84 и 15 госта