Колеги, не разбирам колко още страници ще я дъвчете тази тема. Като цяло въпросът е тотално сбъркан, все едно да питаш "дизел или бензин да си купя", "нокия или самсунг", "Левски или ЦСКА". Има от двата вида скоростни кутии на пазара, всеки да си купува каквото иска. Хората са различни, вкусовете също. Колегите по-горе, които не могат да се оправят да карат автоматици - да си карат ръгачка и така. Аз вече 6 години само автомати пърча и не съм имал проблем - ма знам ли - утре може да се потроши. Машини са това - не са вечни.
Стига спороли за глупости ами, който се чуди - да покара едната кутия, да покара другата и да си прецени.
Кое е по добро-ръчна или автоматик?
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
IvailoOo написа:botceto написа:От автоматика и климатика по-убаво нема
Еххх...нещо не мога да се съглася с теб.Ако не можеш да караш...автоматик..окей...Ама зимно време направо си е*ало майка с извинение, както и извън града...особено при изпреварване зимно време извън града. Убийствена комбинация ( и не в добрия смисъл). За градско- окей.. по-бива,но ако няма баири. Тогава пак е кофти.
И какво става зимно време?
А на баири спира ли?

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
mufin написа:
И какво става зимно време?
А на баири спира ли?
Не,не си ме разбрал.Примерно една бензинова кола със авт.ск.кутия.Представи си какво е на заснежен баир...ама баир не лек наклон. Опитай да караш на 1-ва или 2-ра със 4000-4500 об./мин. Предполагам знаеш какво е.Чувството е незабравимо

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
IvailoOo написа:mufin написа:
И какво става зимно време?
А на баири спира ли?
Не,не си ме разбрал.Примерно една бензинова кола със авт.ск.кутия.Представи си какво е на заснежен баир...ама баир не лек наклон. Опитай да караш на 1-ва или 2-ра със 4000-4500 об./мин. Предполагам знаеш какво е.Чувството е незабравимо.
Ами и аз не те разбирам. Какво се опитваш да кажеш:
- че не може автоматика да върви с 4000-4500 оборора на 1-ва или 2-ра
или
- че автоматика ще държи постоянно 4000-4500 обората на 1-ва или 2-ра и няма да качиш баира
?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Ама какви са тия старогръцки легенди и митове дето се вихрят тук???
Мит 1:Автоматикът по-бързо "скапва" ДВГ.....от това по нелепо няма как да е!!!Ами той си е разчетен да превключва на ОПТИМАЛНИТЕ за ДВГ обороти и така пречи да съсипваш ДВГ в крайно ниски и крайно високи обороти !!!
Мит 2:Не става за зимата и за изпреварване....Ха!Ами всичките коли със съвременни автоматици(Вектрата на брат ми бе дори от 1989 г!) имат три режима-нормално,спортно и зимно....ясно е,че спортното държи по-високи обороти за пъргавина,а зимното по-ниски за избягване на приплъзване....карал съм такава кола на сняг и баир и то доста стръмен...няма никакъв проблем!!!Какви 4500 об???Вектрата не качваше над 2200!!!! до превключване и то на нормално положение!!!!
Така,че хамериканците хич не са толкоз загубени,че с техния претоварен трафик карат САМО автомат....А как виждате конструкцията на съединителя на тежките и мощни коли????Или ще си го сменяме на 5000к....
Мит 1:Автоматикът по-бързо "скапва" ДВГ.....от това по нелепо няма как да е!!!Ами той си е разчетен да превключва на ОПТИМАЛНИТЕ за ДВГ обороти и така пречи да съсипваш ДВГ в крайно ниски и крайно високи обороти !!!
Мит 2:Не става за зимата и за изпреварване....Ха!Ами всичките коли със съвременни автоматици(Вектрата на брат ми бе дори от 1989 г!) имат три режима-нормално,спортно и зимно....ясно е,че спортното държи по-високи обороти за пъргавина,а зимното по-ниски за избягване на приплъзване....карал съм такава кола на сняг и баир и то доста стръмен...няма никакъв проблем!!!Какви 4500 об???Вектрата не качваше над 2200!!!! до превключване и то на нормално положение!!!!
Така,че хамериканците хич не са толкоз загубени,че с техния претоварен трафик карат САМО автомат....А как виждате конструкцията на съединителя на тежките и мощни коли????Или ще си го сменяме на 5000к....

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
joker написа:Ама какви са тия старогръцки легенди и митове дето се вихрят тук???
Като само си покарвал не знам защо даваш компетентни мнения.Класическия автоматик с хидросъединител има едно единствено предимство - комфорт при смяна на предавките а той е особенно важен при тежки лимузини.По абсолютно всички други показатели е назад спрямо механичната кутия .
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
мултитроника и dsg сменят още по хубаво от класическия автомат с конвертор
кои са другите показатели?
кои са другите показатели?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Rabbit_TDI написа:joker написа:Ама какви са тия старогръцки легенди и митове дето се вихрят тук???
Като само си покарвал не знам защо даваш компетентни мнения.Класическия автоматик с хидросъединител има едно единствено предимство - комфорт при смяна на предавките а той е особенно важен при тежки лимузини.По абсолютно всички други показатели е назад спрямо механичната кутия .
Някой с автомат да е вкарвал ДВГ в "лютеницата"..или да го е карал на 5-та с 50 км/ч???Другото следва логически!
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Не сравнявайте с америка, тъй като там кола 150 коня е нещо обичайно, дори е слабо. На такава кола автоматика е песен, тъй като мощността е предостатъчно.
За родните условия - 10-15 годишна кола, със слаб двигател да харчи малко и предимно каране по еднолентови пътища - не е много оферта.
За родните условия - 10-15 годишна кола, със слаб двигател да харчи малко и предимно каране по еднолентови пътища - не е много оферта.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Айде пак се почна, сега пък мощността трябвало да е повече ако е автомат. Добре де, предишната ми кола беше 90 коня (далече под 150) и от старите 4-степенни автомати и си беше изтребител - на светофарите първи (ако искам), никви грижи при изпреварване. Това за еднолентовия път не го разбрах що не може там да се карат автоматици.
Прави ми впечатление, че повечето изказали се тука пишат, че опитали да покарат и не им харесало. Отново битува някакво мнение, че автоматика е лесен за каране и като се качиш и веднага си готов да го подкараш и съответно ако не ти хареса - проблема е автомата. Да, ама не! Карането на автоматик или поне използването на пълните му възможности си изисква време за свикване от водача. С тези си изказвания по-горе единственото нещо което разбирам е, че повечето въобще не са свикнали и не са усетили автомобила, а са почнали да го карат с нагласата за каране на автомобил в ръчни скорости (пък и голяма доза предубеденост) и резултата е - "ами то това за нищо не става". Не става, ама за вас лично, за други - става. Така, че обобщението, че имало не знам си какви ограничение е несериозно, защото за друг човек това което вие намирате за недостатък може да е предимство или този недостатък въобще да го няма при даден автоматик. Не забравяйте, че нещата при скоростите се развиват както и при двигателите и автоматите, който се произвеждат днес не са като тези от преди 30 години.
Прави ми впечатление, че повечето изказали се тука пишат, че опитали да покарат и не им харесало. Отново битува някакво мнение, че автоматика е лесен за каране и като се качиш и веднага си готов да го подкараш и съответно ако не ти хареса - проблема е автомата. Да, ама не! Карането на автоматик или поне използването на пълните му възможности си изисква време за свикване от водача. С тези си изказвания по-горе единственото нещо което разбирам е, че повечето въобще не са свикнали и не са усетили автомобила, а са почнали да го карат с нагласата за каране на автомобил в ръчни скорости (пък и голяма доза предубеденост) и резултата е - "ами то това за нищо не става". Не става, ама за вас лично, за други - става. Така, че обобщението, че имало не знам си какви ограничение е несериозно, защото за друг човек това което вие намирате за недостатък може да е предимство или този недостатък въобще да го няма при даден автоматик. Не забравяйте, че нещата при скоростите се развиват както и при двигателите и автоматите, който се произвеждат днес не са като тези от преди 30 години.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
niks76 написа:кои са другите показатели?
К.П.Д. - оттам и мощността и разхода които изкарва,обслужване,тегло ,нямаш директен контрол върху предавките.За последното могат да се пишат доста неща ,но тук е въпрос на субективно усещане.Мен от всичко най много ме дразни ,че при изпреварване извънградско за да свалиш предавка трябва да минеш през кик-даун което за едно извънградско пътуване с 30-40 изпреварвания може да ти разбльока мозъка


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
joker написа:Rabbit_TDI написа:Някой с автомат да е вкарвал ДВГ в "лютеницата"..или да го е карал на 5-та с 50 км/ч???Другото следва логически!
Аз съм го правил множество пъти -особенно за лютеницата.При пра-старите автоматици го има тоя момент ,че не можеш да караш с високи обороти ,ама незнам защо смяташ ,че невъзможността да ползваш пълния потенциал на мотора е някакъв плюс

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
rmk написа:Айде пак се почна, сега пък мощността трябвало да е повече ако е автомат. Добре де, предишната ми кола беше 90 коня (далече под 150) и от старите 4-степенни автомати и си беше изтребител - на светофарите първи (ако искам), никви грижи при изпреварване. Това за еднолентовия път не го разбрах що не може там да се карат автоматици.
Просто като караш на магистрала рядко използваш мощност колкото за изпреварваме по планински път. Идеята беше че двигател 90 коня често се цеди ро край и няма как да не усетиш известна загуба на мощност, от това че е автоматик.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Ако автоматика е с lock-up (блокаж)на хидротрансформатора извънградско нямаш загуба (отодавна всички са така) ,но там пък нямаш и файда от автомата.
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?
Мисля много мозък се изля в тази тема. Но малко смислени мнения видях. Ако не сте карали автоматик достатъчно дълго, трудно можете да се изкажете правилно. Единственич минус, за който аз се сещам на автоматичната скоростна кутия е по скъпата поддръжка ако нещо се скапе.... всичко друго е митове и легенди. Имам и автомат и ръчка в момента... кефа на автомата е неизмерим... . Ръчката е единствено за недорасляци, които искат да палят гуми по светофарите. Разхода на автомата е абсолютно нормален и съпоставим с този на ръчката. От там на сетне всичко е до усещане и желание. Лично аз повече кола с ръчни няма да купя. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 50 госта