
Питане за джанти
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 15:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. София
Питане за джанти
Здравейте на всички и за много години и километри
. Вчера един приятел ми каза, че ако оставя четири гуми с джантите една върху друга и си чакат да дойде лятото най-долната джанта се изкривява. Искам да питам на някой случвало ли му се е подобно нещо и до колко е вярно.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за джанти
не джантата,а гумата 
Джантата няма как да се изкриви,защото е яко желязо или плътен AL и няма как да се деформира от седене.Обаче протектора на гумата вътре има телове,които имат определена форма за да седи кръгла гумата и да се балансира.Като седят една върху друга,другите гуми притискат теловете на най-долната и тя се деформира,съответно после трябва да се балансира отново.Разбира се това зависи от качеството на гумите и годинките им


Джантата няма как да се изкриви,защото е яко желязо или плътен AL и няма как да се деформира от седене.Обаче протектора на гумата вътре има телове,които имат определена форма за да седи кръгла гумата и да се балансира.Като седят една върху друга,другите гуми притискат теловете на най-долната и тя се деформира,съответно после трябва да се балансира отново.Разбира се това зависи от качеството на гумите и годинките им


-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Питане за джанти
ако ги съхраняваш 5г.може и да се получи нещо минимално ,но в никакъв случай фатално.а гумите е желателно да се балансират на 10к.по куверт(предписание) на производителя ама по нашите пътища на 4-5к има сериозни отклонения.
Баланс се прави преди монтаж на колата понеже после става двойна работа.
Баланс се прави преди монтаж на колата понеже после става двойна работа.
Re: Питане за джанти
джантите не могат да се изкривят.
моя гумаджия ми е казал, гумите легнали една върху друга, иначе се мачкат, завити и да не ги пече слънцето.
моя гумаджия ми е казал, гумите легнали една върху друга, иначе се мачкат, завити и да не ги пече слънцето.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за джанти
DoH_KuXoT написа:джантите не могат да се изкривят.
моя гумаджия ми е казал, гумите легнали една върху друга, иначе се мачкат, завити и да не ги пече слънцето.

keymaker написа:ако ги съхраняваш 5г.може и да се получи нещо минимално ,но в никакъв случай фатално.а гумите е желателно да се балансират на 10к.по куверт(предписание) на производителя ама по нашите пътища на 4-5к има сериозни отклонения.
Баланс се прави преди монтаж на колата понеже после става двойна работа.

- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Питане за джанти
Гумите се съхраняват легнали една върху друга и задължително напомпени с 0.2 атмосфери над предписаното за колата. Може и да не са завити, важно е да не са на пряка слънчева светлина.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Питане за джанти
Аз лично никъде не съм срещал такова нещо !!!
Препоръчително (не задължително) е гумите да се съхраняват изправени в естествено състояние особено ако не са с джанти. Дори по гумаджийниците и така наречените гаражи са си така подредени по стелажите.
Ако са 2 гуми иди дойди, но ако така си съхранявам 8-те гуми на двете гули със сигурност долната става на мекица (дали и колко губи от качествата си не знам).
Ако са с джанти бих се съгласил да са една върху друга, но пак само 1 комплект.
http://www.michelin.co.uk/tyres/learn-s ... -care-tips
(8-ма точка)
Препоръчително (не задължително) е гумите да се съхраняват изправени в естествено състояние особено ако не са с джанти. Дори по гумаджийниците и така наречените гаражи са си така подредени по стелажите.
Ако са 2 гуми иди дойди, но ако така си съхранявам 8-те гуми на двете гули със сигурност долната става на мекица (дали и колко губи от качествата си не знам).
Ако са с джанти бих се съгласил да са една върху друга, но пак само 1 комплект.
http://www.michelin.co.uk/tyres/learn-s ... -care-tips
(8-ма точка)
- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Питане за джанти
Смисълът на повишеното налягане е именно това- да не се деформират поставените една върху друга гуми. Преди няколко години в едно от автосписанията имаше една книжка " Буквар на гумата". Там мн. подробно пишеше всичко, което трябва да знаем относно автомобилните гуми. Направи ми впечетление, че относно съхранението на гумите, производителя е този, който определя налягането, а не - собственика или автомобилния концерн...
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Питане за джанти
swir4o написа:Смисълът на повишеното налягане е именно това- да не се деформират поставените една върху друга гуми.
Когато са понапомпени джантите не се опират и гумите се опират една в друга и така тежеста пада върху най-долната, което означава че най-долната ще се деформира най-много (колкото и да е това).
Ако гумите са на джанти и са една върху друга дори и да тръгне да спадат гумите (което ако тръгне да става налягането ще е без значение) то след съвсем малко спадане ще опрат джантите една в друга и върху спадналите гуми няма да има натиск.

Ммисля че най-правилно е гумите да се съхраняват демонтирани, в изправено положение, на сухо място, без пряка слънчева светлина и бла, бла

Абе от практиката съм останал с впечатление че най-важно е да не ги пече слънце зимните гуми и да не стоят летни гуми на блакона през зимата.
- bobby route
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 02 май 2010 7:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Питане за джанти
passenger написа:мисля че най-правилно е гумите да се съхраняват демонтирани.
.... а аз мисля, че гумата (и най-вече каучука) няма да и е много приятно да я дефлорират два пъти годишно

Re: Питане за джанти
passenger написа:Ммисля че най-правилно е гумите да се съхраняват демонтирани, в изправено положение...
точно това е най-грешното. Гума без налягане , подложена на собствената си тежест се мачка в долния край, където лежи на варнината, и то не малко.
п.с. това за джантите със спаднали гуми и меки пак е много общо. Има различни джанти и различни гуми.
най-правилно е легнали гуми с джанти, по цялата си повърхност се напрягат равномерно, това в домашни условия. Карал съм с гуми седели без джанти на балкона ми 2 години изправени , сложих ги и след 20 км ги изхвърлих, две направиха балони, а преди да станат балоните цялата кола се тресеше все едно няма баланс.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Питане за джанти
DoH_KuXoT написа:passenger написа:Ммисля че най-правилно е гумите да се съхраняват демонтирани, в изправено положение...
точно това е най-грешното. Гума без налягане , подложена на собствената си тежест се мачка в долния край, където лежи на варнината, и то не малко.
п.с. това за джантите със спаднали гуми и меки пак е много общо. Има различни джанти и различни гуми.
най-правилно е легнали гуми с джанти, по цялата си повърхност се напрягат равномерно, това в домашни условия. Карал съм с гуми седели без джанти на балкона ми 2 години изправени , сложих ги и след 20 км ги изхвърлих, две направиха балони, а преди да станат балоните цялата кола се тресеше все едно няма баланс.
Айде сега

Във всеки магазин и гумаджийница ги държат изправени (изключай квартални гаражни гумаджии). Моето наблюдение поне е такова.
- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Питане за джанти
passenger написа:swir4o написа:Смисълът на повишеното налягане е именно това- да не се деформират поставените една върху друга гуми.
Когато са понапомпени джантите не се опират и гумите се опират една в друга и така тежеста пада върху най-долната, което означава че най-долната ще се деформира най-много (колкото и да е това).
Ако гумите са на джанти и са една върху друга дори и да тръгне да спадат гумите (което ако тръгне да става налягането ще е без значение) то след съвсем малко спадане ще опрат джантите една в друга и върху спадналите гуми няма да има натиск.
Ммисля че най-правилно е гумите да се съхраняват демонтирани, в изправено положение, на сухо място, без пряка слънчева светлина и бла, блаТака или иначе е желателно при следващото им поставяне да се балансират.
Абе от практиката съм останал с впечатление че най-важно е да не ги пече слънце зимните гуми и да не стоят летни гуми на блакона през зимата.
Колега, не желая да споря... Колкото хора- толкова и казуси... Само изразих мнение.Не ангажирам никой. Просто споделих 21 ГОДИНИ ОПИТ. Поздрави!!!
Re: Питане за джанти
Аз си ги държа закачени на стената на гаража(с джантите разбира се),щото си мисля,че така трябва...а и не ми заемат ценно място.
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 15:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. София
Re: Питане за джанти
Благодаря на всички за съветите, явно всеки е прочел и изпробвал разлчни схеми за съхранение и тя му е била от полза. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта