Поти се отвътре :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Сря 26 яну 2011 12:19


JC написа:Нулата няма общо с това къде се върти въздуха, има отдолу до климатика др. копче, което определя отвън или вътре се върти въздуха, когато е на нула и копчето за циркулация в купето е натиснато няма никакво въртене на въздух,ако е изключено, то си влиза в движение въздух отвън,когато колата е в движение .

Искам да ви питам, когато на някаква позиция на вентилатора въздуха циркулира само в купето ,духа много по-силно, а когато е на същата позиция вентилатора,но ползва въздух отвън, духа много по-слабо .... дали е затлачен радиатора или, трябва да пробвам без филтъра как ще е :roll:

само филтъра може да е ти е проблем в този случай ;) .Клапата и вентилатора са преди всички радиатори и така или иначе и двата въздуха минават през тях ;) .Различно е само мястото,от което се взима въздуха.
Ние обсъждаме кола без климатик и затова говорим за положение на копчето след 0-та,ти нямаш такова,понеже си с климатик.
Разликите са следните :
Когато колата няма климатик или климатоник,тя няма клапа за вътрешна циркулация т.е. не може вентилатора да тегли въздух от купето и да го плюе пак там,след като го прекара през радиаторите,както се случва при климатиците и климатониците с въпросното бутонче.Те имат една друга клапа,която е след вентилатора и спира притока на какъвто и да е въздух отвън навътре ио през радиатора на колата не минава какъвто и да е въздух.Вътре въдуха си седи затворен и дефакто няма почти никаква циркулация. Когато вентилатора е на позиция 0,таиз клапа е отворена и влиза въздух от отвън и има малко или много естествена вентилация.
Порових з акартинки в ЕТКА,ама са много неясни и няма да са ви полезни.Ще разглобявам едно климатрониче утре на В3 и ако намеря снимачка,ще ви показвам нагледно :deal




Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Сря 26 яну 2011 16:43


zfa159 написа:
JC написа:Нулата няма общо с това къде се върти въздуха, има отдолу до климатика др. копче, което определя отвън или вътре се върти въздуха, когато е на нула и копчето за циркулация в купето е натиснато няма никакво въртене на въздух,ако е изключено, то си влиза в движение въздух отвън,когато колата е в движение .

Искам да ви питам, когато на някаква позиция на вентилатора въздуха циркулира само в купето ,духа много по-силно, а когато е на същата позиция вентилатора,но ползва въздух отвън, духа много по-слабо .... дали е затлачен радиатора или, трябва да пробвам без филтъра как ще е :roll:

само филтъра може да е ти е проблем в този случай ;) .Клапата и вентилатора са преди всички радиатори и така или иначе и двата въздуха минават през тях ;) .Различно е само мястото,от което се взима въздуха.
Ние обсъждаме кола без климатик и затова говорим за положение на копчето след 0-та,ти нямаш такова,понеже си с климатик.
Разликите са следните :
Когато колата няма климатик или климатоник,тя няма клапа за вътрешна циркулация т.е. не може вентилатора да тегли въздух от купето и да го плюе пак там,след като го прекара през радиаторите,както се случва при климатиците и климатониците с въпросното бутонче.Те имат една друга клапа,която е след вентилатора и спира притока на какъвто и да е въздух отвън навътре ио през радиатора на колата не минава какъвто и да е въздух.Вътре въдуха си седи затворен и дефакто няма почти никаква циркулация. Когато вентилатора е на позиция 0,таиз клапа е отворена и влиза въздух от отвън и има малко или много естествена вентилация.
Порових з акартинки в ЕТКА,ама са много неясни и няма да са ви полезни.Ще разглобявам едно климатрониче утре на В3 и ако намеря снимачка,ще ви показвам нагледно :deal


Разбрах те колега, аз съм ги виждал позициите на врътките на коли без клима, но не знаех как работи точно :beer


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот orbital » Чет 27 яну 2011 11:08


Здравейте , колеги.И аз имах проблем с потене на стъклата ,доста се потяха чак се стичаха капки по тях.Доста работи изпробвах от четените по тази тема и накрая проблема ми се оказа съвсем елементарен .След като спрях колата на слънце и избърсах мокрите прозорци я оставих с отворени врати и багажник и докато я наобикалях и гледах тук там за мокро забелязах ,че ми е натиснато копчето за въртене на въздуха в купето.Осетих се и ,че синът ми преди седмица вършееше в колата и работата ми стана ясна.Просто не е влизал свеж въздух в купето ,а си е въртял влажния .Вече 2-ри ден нямам проблем със запотяване на стъклата ,нито рано сутрин нито вечер. :D


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Чет 27 яну 2011 19:11


От известно време като вкл. вентилатора на парното на 3та или 4та степен и въздуха идва отвън, вътре в колата се чува леко присвирване...
Днес установих, че присвирването идва от дясната страна от долната клапа,която в случая е затворена, а когато взима въздух отвътре тоест го върти вътре в купето е отворена.
Та като е затворена не уплътнява добре и присвирва, като пипна с пръсти и спира, махна ли си ръката пак започва.
На пипане се усеща като облицована с нещо меко ...
Въпроса ми е , ако сваля кората под джапката и ще имам ли достъп до нея защото не ми
се сваля таблото заради това :beer

И втори въпрос, днес забелязах че филтъра на климатика едно е задръстен, а и второ в двата края се е свил и не уплътнява добре-нЕкакъв гаден ментак.
Поизтупах го и го залепих с гафер за временно, поне да не влизат боклуци, докато разбера
какъв да си купя, като марка, че ми писна от боклуци ....
Та какъв ще препоръчате, поне да стои плътно в кутията и да не се свива,защото иначе все едно съм без филтър :screwy scare


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Чет 27 яну 2011 21:38


за марка филтър не мога да ти кажа - има едни,които са твърди по крайщата си и са най-добрите.Лошото е че всеки път идват в кутия на различна марка,като си поръчам такъв :D
За клапата - никакъв достъп нямаш до нея.
За да правиш каквото и да било по нея,трябва да се свали не само цялото табло ами и целия кожух на климатика или климатроника,защото тя се намира най-отзад и се разглбява по невъзможен начин.
Иначе е дебело парче ламарина (поне 1мм дебелина е) и е облицована с дунапрен и отгоре кожа.С времето дунапрена и кожата се разпадат и се получава този ефект.Лично аз права следното - изстъргвам тези неща от нея и оставям само ламарината - уплътнява достатъчно добре и не свири.
:beer


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Чет 27 яну 2011 23:38


zfa159 написа:.Лично аз права следното - изстъргвам тези неща от нея и оставям само ламарината - уплътнява достатъчно добре и не свири.
:beer

Е не ми се сваля таблото и всичко за тази клапа(иначе съм го правил три пъти , но на В3та, и тя е с климатик, но там няма тази клапа,а и таблото е по-чупливо)... тя свири явно на мястото, на което ляга, както казваш дунапрена се е разпаднал и пропуска въздух ... :evil:
Много е неприятно , аз затова пускам да върти повече вътре, иначе свири :evil:

А да ме опътиш от къде си вземаш този филтър,вече боклуци с меки краища не купувам :beat_butt2 :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Чет 03 фев 2011 0:02


сега си взех филтър с марка Meat & Doria или нещо такова :roll: .Гледайки кутията,го сметнах го за тоталното менте...ама тцЪ ...вътре намерих доста качествен филтриращ елемент,който е с много твърди краища и на всичкото отгоре по двата си тесни кря,където имат навика да отварят,има гумено перце,наподобяващо чистачка на кола и ляга съпер плътно по кутията :bowdown
Не мога да ти кажа откъде е купен,понеже на нас ни карат частите направо в сервиза и нямам идея от кой магазин са го изнамерили ама цената беше около 20лв.


Borislav_81
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 13 ное 2009 13:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Borislav_81 » Сря 16 мар 2011 20:35


и аз имах проблем с потенето на стъклата отвътре .... и маи го реших ама се затопли времето и не съм сигурен , но се оказа следното ...
Където е филтъра за купето ( говорим за Поло 96 с климатик ) около кутията на килтъра има празно пространство където имаше толкова мизерия , че не можах да повярвам . Интересното беше че листата , калта и всичката мизерия бяха мокри ?!?! Изчистих всичко , подсуших и се оправи !!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Dpop » Сря 13 апр 2011 10:01


JC написа:
zfa159 написа:.Лично аз права следното - изстъргвам тези неща от нея и оставям само ламарината - уплътнява достатъчно добре и не свири.
:beer

Е не ми се сваля таблото и всичко за тази клапа(иначе съм го правил три пъти , но на В3та, и тя е с климатик, но там няма тази клапа,а и таблото е по-чупливо)... тя свири явно на мястото, на което ляга, както казваш дунапрена се е разпаднал и пропуска въздух ... :evil:
Много е неприятно , аз затова пускам да върти повече вътре, иначе свири :evil:

А да ме опътиш от къде си вземаш този филтър,вече боклуци с меки краища не купувам :beat_butt2 :D


Аз съм доволен от този на Hengst, купувам го за около 13-14 лв.(цена от миналата година) от Софрост на ул. Симеон. Питай за Оги и му предай поздрави от Добромир. Рамката е сравнително твърда има и дунапренена лента за уплътняване в кутията.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта