ivo2 написа:Климатика е 1.5-2 кW и от двигателя повече от 3 кс няма как и не дърпа! Какви 10 kW какви 15 кс? 3 печки Диана на 4 степен в купе от има-няма 3 кубика нали си представяте колко мощност е? Е подобно е и с охлаждането, щото делта T спрямо външната температура е същото.
Все пак това е Физика, природата да излъжеш не можеш!
Сори ако съм засегнал някой

Аз пък чета как климатиците за коли поради технологични причини имат по-нисък коефициент на охлаждане от стайните(1). И как автомобилите не са добре изолирани от външната среда, защото металът има склонност към нагряване до висока температура и впоследствие излъчва допълнително нагрявайки вътрешността(2). И как радиационното нагряване през стъклата и класически пример за парников ефект (инфрачервените лъчи не минават през стъкло, видимата светлина и ултравиолета преминават)(3). И как никой не иска да чака 30 минути докато температурата спадне до 30 градуса(4). И затова тъпите производители трябвало да
преоразмеряват авто-климатиците с фактор 2 до 3 спрямо стайните. Не забравяме точка (1) нали?
И накрая, щото ми писна, си позволих да отделя 20 минути търсейки дино графика с включен климатик.
Ето какво има на сайта на най-големия ФВ-фен-форум в САЩ:

Загуба на 18кс при Корвет Z06 при работещ на средно положение климатик + фарове + отопление на задното стъкло.
Чакам ВЕРВАЩИТЕ, да ми обяснят как фаровете на Корветите консумират 10кс ...
