Климатикът-митове и легенди...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот Ludia » Пет 28 яну 2011 17:23


dandan написа:Не знам как да помоля за ключ или да се изтрие направо. Тия мъки някой да им сложи края.
И аз бях до тук

прав ти път, не виждам защо да се заключва темата, на мен ми е интересна и определено научих доста неща...
благодаря на колегата, който е загубил толкова време да пише толкова подробен пост :да:




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот ktamen » Пет 28 яну 2011 19:35


Само веднъж съм разглеждал компресор на климатик (по-точно само шайбата, лагера и съединителя, при това на ситроен), но много трудно бих повярвал, че в съединителя се разсейва огромно количество топлина, както излиза от обяснението на Пешката. Самия той казва, че не е сигурен дали това е начина, по който се решава проблема с "излишните" обороти. Не знам точно по какъв начин става в реалните компресори, но съм сигурен, че не е свързано с такова изхвърляне на полезна мощност.
Първия начин, за който се сетих е всеки цилиндър да има клапан за декомпресия (подобно на някои мотоциклети, възможно е направо смукателния клапан на въпросния цилиндър да блокира в отворено полжение), при ниски обороти работят всички цилиндри, с повишаването на оборотите се отваря клапана на един цилиндър и той спира да нагнетява, при още по-високи обороти се отваря клапана и на втори цилиндър и т. н. - По този начин въпреки различните обороти на вала, на изхода на компресора ще имаме сравнително постоянен дебит и налягане, а консумираният въртящ момент ще намалява с повишаването на оборотите, така, че консумираната мощност да остава постоянна.
И аз като Пешката не съм сигурен в това, че проблема се решава по начина, който съм описал, но предполагам, че е нещо от този род.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

...

Мнениеот dandan » Пет 28 яну 2011 23:06


....


ivo2
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 27 яну 2011 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот ivo2 » Пет 28 яну 2011 23:21


Климатика е 1.5-2 кW и от двигателя повече от 3 кс няма как и не дърпа! Какви 10 kW какви 15 кс? 3 печки Диана на 4 степен в купе от има-няма 3 кубика нали си представяте колко мощност е? Е подобно е и с охлаждането, щото делта T спрямо външната температура е същото.
Все пак това е Физика, природата да излъжеш не можеш!
Сори ако съм засегнал някойИзображение


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот restless » Съб 29 яну 2011 9:15


ivo2 написа:Климатика е 1.5-2 кW и от двигателя повече от 3 кс няма как и не дърпа! Какви 10 kW какви 15 кс? 3 печки Диана на 4 степен в купе от има-няма 3 кубика нали си представяте колко мощност е? Е подобно е и с охлаждането, щото делта T спрямо външната температура е същото.
Все пак това е Физика, природата да излъжеш не можеш!
Сори ако съм засегнал някойИзображение

Аз пък чета как климатиците за коли поради технологични причини имат по-нисък коефициент на охлаждане от стайните(1). И как автомобилите не са добре изолирани от външната среда, защото металът има склонност към нагряване до висока температура и впоследствие излъчва допълнително нагрявайки вътрешността(2). И как радиационното нагряване през стъклата и класически пример за парников ефект (инфрачервените лъчи не минават през стъкло, видимата светлина и ултравиолета преминават)(3). И как никой не иска да чака 30 минути докато температурата спадне до 30 градуса(4). И затова тъпите производители трябвало да преоразмеряват авто-климатиците с фактор 2 до 3 спрямо стайните. Не забравяме точка (1) нали?

И накрая, щото ми писна, си позволих да отделя 20 минути търсейки дино графика с включен климатик.
Ето какво има на сайта на най-големия ФВ-фен-форум в САЩ:
Изображение

Загуба на 18кс при Корвет Z06 при работещ на средно положение климатик + фарове + отопление на задното стъкло.
Чакам ВЕРВАЩИТЕ, да ми обяснят как фаровете на Корветите консумират 10кс ... mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот fox_vt » Съб 29 яну 2011 22:59


Ем покажи графика само на дино с клима де mhihi mhihi иначе по размислите на колегата @ktamen ако компресора е бутален а той явно е такъв,дали ограничаването не се отнася за оборотите на компресора а за налягането на фреона.Ако трябва да подържа 15 бара и ги достигне дали след увеличаването на оборотите няма да се задейства байпасен клапан като при турбините и маслените помпи.Също съм чувал че над еди какви обороти климата се изключва а ако е бил изключен не се включва ако го пуснеш и си над определени обороти,за цифри не помня колко бяха.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот ktamen » Нед 30 яну 2011 0:16


Накрая ще се окаже, че всички са прави и всички грешат. Компресорите са най-разнообразни - бутални, роторни, спирални и пр. (за спиралните научих тази вечер, ама нямам представа какво представляват)
Вероятно някои от тях наистина могат да консумират 10 - 15кс. Начините за ограничаването на излишната мощност също май са много, а един колега ми каза, че дори и без такова ограничаване те би трябвало да се самоограничават. Климатика е затворен обем в който има фреон, ако компресора развие високи обороти бързо ще изсмуче фреона на входа и ще започне да засмуква доста разреден газ, който няма да го товари толкова много и ще се получи саморегулиране. В началото бях твърдо убеден, че климатика не може да консумира толкова висока мощност, сега е очевидно, че поне някои могат, графиките го потвърждават, може да имат наистина и такива предпазни клапани, някои компресори си намаляли работния обем при високи обороти и изобщо май вариантите нямат край. Направих си труда да сметна и ремъка дали може да пренесе такава голяма мощност и се оказа, че може макар, и да е на ръба и би имал много кратък живот при такова натоварване. На практика такъв голям товар ще има няколко часа в годината.
Май е по-добре и аз да спра да пиша по тая тема и да чакам някой професионалист да обясни на всички ни.


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот Namesata » Нед 30 яну 2011 21:37


При автомобилите са само бутални поне до колкото съм запознат (може и да греша но се съмнявам).
Компресора при високи оботори няма как да засмуква по рареден газ.


Тва можеш да си го делиитнеш от мозъка наи много да те гледат с голям интерес някъде.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот ktamen » Пон 31 яну 2011 3:15


Namesata написа:При автомобилите са само бутални поне до колкото съм запознат (може и да греша но се съмнявам).
Компресора при високи оботори няма как да засмуква по рареден газ.


Тва можеш да си го делиитнеш от мозъка наи много да те гледат с голям интерес някъде.

ДВГ, като развие по-големи обороти разрежда силно въздуха на входа си. Това разреждане се използва от вакуумния регулатор, сервото на спирачките, а и от вакуумните изпарители. ДВГ засмуква флуид директно от атмосферата (и няма шанс да я изсмуче цялата) и въпреки това при високи обороти засмуква доста разреден газ.
Защо си толкова сигурен, че компресора работи по друг начин?
Май е най-добре и ти да изчакаш някой по-компетентен да ни обясни нещата.


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот Namesata » Пон 31 яну 2011 10:04


Защото компресора има вход и изход има високо и ниско налягане.Като почне да смуче повече почва и да надува повече ;) За това съм толкова сигурен а и с тва се занимавам mhihi mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот milmar » Пон 31 яну 2011 12:27


Namesata написа:При автомобилите са само бутални поне до колкото съм запознат (може и да греша но се съмнявам).
Компресора при високи оботори няма как да засмуква по рареден газ.


Тва можеш да си го делиитнеш от мозъка наи много да те гледат с голям интерес някъде.


Бях се зарекъл , ама то бива-бива глупости .

Ти чувал си си нещо за физика ? Всеки флуид при при определена константна температура , при по-ниско налягане се разрежда (или изпарява) , а при повишаване на налягането се сгъстява или втечнява , този точно ефект се ползва при термопомпите , но както и да е :да: !


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот Namesata » Пон 31 яну 2011 12:40


milmar написа:
Namesata написа:При автомобилите са само бутални поне до колкото съм запознат (може и да греша но се съмнявам).
Компресора при високи оботори няма как да засмуква по рареден газ.


Тва можеш да си го делиитнеш от мозъка наи много да те гледат с голям интерес някъде.


Бях се зарекъл , ама то бива-бива глупости .

Ти чувал си си нещо за физика ? Всеки флуид при при определена константна температура , при по-ниско налягане се разрежда (или изпарява) , а при повишаване на налягането се сгъстява или втечнява , този точно ефект се ползва при термопомпите , но както и да е :да: !



Изпарява се не се разрежда.Има разлика за физика съм чувъл но ти за хладилни инсталаци принцип на деиствие устроивство маи не си много в час.Не пиша нищо с термини за да може да ме разберете.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Климатикът-митове и легенди...

Мнениеот milmar » Пон 31 яну 2011 13:35


Namesata написа:....
Изпарява се не се разрежда.Има разлика за физика съм чувъл ....
:?:
Втечняването (конденз се нарича още) , естествено се предхожда от сгъстяване на газовата фаза на флуида . Не може да не си чувал за газопренос , там газа е сгъстен , а не втечнен .... физика ....
Моля , какво чакаш , доубий ни и с термини :mrgreen:

Край :| !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта