Здравейте колеги,
Използвах търсачката и прочетох последните 10-11 страници, но не намерих отговори на някои от въпросите, които ме вълнуват.
Като предисловие – Б5, комби. Колата си беше с оригинални говорители и касетофон Сони /4х40/ и 10 СД-чейнджър Сони.
Понеже слушам музика силно, в рамките на 2-3 месеца говорителите един по един спираха да работят и аз един по един ги смених с едни двулентови JVC-та, коаксиалки, за по 50-тина лева. И тъй като ми омръзна да правя аудио-дискове, преди 10-тина дена си купих това: http://www.technopolis.bg/b2c/details/b ... P11080301/Авто-Ресиивър-LG-LCF-600UR
Въпрос 1:
Това на вратите ВЧ-говорители / пищялки/ ли са, като част от компонентна система /прим. на стр. огледала/ и ако са, то моите не работят? Означава, че част от ВЧ-диапазон на звука го няма.
Въпрос 2 :
Ако са ВЧ-говорители, как става тяхната подмяна?
Въпрос 3:
Ако са пищялки и ги заменя с нови, как стои въпросът с филтрите /старите м/у стария/оригинален/ говорител и старата пищялка /къде са/?
Въпрос 4:
Като увелича силата на звука на около 80% започват изкривяванията, което ме дразни. Дали е по-добре да сменя поне предната линия с нова компонентна система? /Повечето колеги препоръчват GZ/.
Предполагам, че качеството на звука ще се подобри.
Въпрос 5:
При положение, че нямам намерение да слагам бас-каса, нужен ли е усилвател. Той ще “помага” ли /не за мощността, а за качеството на звука/ на усилвателя на СД-то, за да се избегнат изкривяванията.
Въпрос 6:
В момента JVC-тата съм ги вързал към жиците от изкорубените мембрани на старите говорители. Това дали оказва някакво влияние върху новите?
Мисля, че това е засега. Може би, като се появят някои отговори ще възникнат и още въпроси.
Благодаря предварително на отзовалите се!



Въпроси за качествен звук.
- rollin
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Първомай
Re: Въпроси за качествен звук.
за отговор на половината въпроси колата трябва да се види от специалист и той да прецени кое и как работи и при една евентуална подмяна с какво може да се подмени за да не се развали орегиналния вид към който мисля се стремиш.
Иначе кривенето може да идва в голяма степен от ЦД-то, а от там и горенето на говорителите.
Със повечето ВЧ драйвери си вървят и филтри така, че като вземеш високи ще са си с филтри, ако не са тогава ще го мислим.
Ползването на компонентна с-ма е най препоръчително, но според това каква ще е тя трябва да се избере и усилвател за нея(има и модели които биха свирили добре и без усилвател) но думата "добре" е в кавички !
лошото е, че позабравих какви ти бяха др. въпроси но на повечето май отговорих
Иначе кривенето може да идва в голяма степен от ЦД-то, а от там и горенето на говорителите.
Със повечето ВЧ драйвери си вървят и филтри така, че като вземеш високи ще са си с филтри, ако не са тогава ще го мислим.
Ползването на компонентна с-ма е най препоръчително, но според това каква ще е тя трябва да се избере и усилвател за нея(има и модели които биха свирили добре и без усилвател) но думата "добре" е в кавички !
лошото е, че позабравих какви ти бяха др. въпроси но на повечето май отговорих

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпроси за качествен звук.
1. Да, пищялки са. Да, означава, защото високочестотните компоненти, излъчвани от компонентните ти говорители долу във вратата се поглъщат активно. Пък и разпространението на звуковите вълни с високи честоти,за разлика от това с ниски, е доста праволинейно. Т.е. пищялките, в предвидените им от производителя места са полезни.
2. Свалят се корите на вратите, ВЧ говорителите са хванати с щипки. Оригиналните са доста евтини и не особено лоши. Ако използваш други, може да се наложи да поумуваш върху закрепването им.
3. Филтърът, LC - верига е вграден в оригиналния мидбас, зад куплунга му.
4. Характерът на изкривяванията подлежи на уточняване. Дали са от претоварване на говорителите или на усилвателя. Или от нещо друго. След това се вземат съответни мерки.
5. Зависи от усилвателя. В касите се слага бира. Това дето се слага в багажника и възпроизвежда ниските честоти е субуфер... уфер, не буфер. В краен случай басбокс.
6. Да, може и да оказва. Оригиналната инсталация е с доста тънки проводници, 0.75 кв.мм, ако не се лъжа. При по-големи мощности това сечение може да се окаже малко и падът на напрежение върху проводника да стане причина за снижаване на реалната мощност и появата на специфични изкривявания. При номинални мощности от около 20 вата на канал, какъвто е случаят с оригиналните апарати в Пасата и за каквито е предназначена тази инсталация проблеми не би трябвало да има. Забележи, става дума за номинална, не максимална мощност, каквато е обяваваната на повечето апарати, например твоята 4х40.
Дано съм помогнал.
2. Свалят се корите на вратите, ВЧ говорителите са хванати с щипки. Оригиналните са доста евтини и не особено лоши. Ако използваш други, може да се наложи да поумуваш върху закрепването им.
3. Филтърът, LC - верига е вграден в оригиналния мидбас, зад куплунга му.
4. Характерът на изкривяванията подлежи на уточняване. Дали са от претоварване на говорителите или на усилвателя. Или от нещо друго. След това се вземат съответни мерки.
5. Зависи от усилвателя. В касите се слага бира. Това дето се слага в багажника и възпроизвежда ниските честоти е субуфер... уфер, не буфер. В краен случай басбокс.
6. Да, може и да оказва. Оригиналната инсталация е с доста тънки проводници, 0.75 кв.мм, ако не се лъжа. При по-големи мощности това сечение може да се окаже малко и падът на напрежение върху проводника да стане причина за снижаване на реалната мощност и появата на специфични изкривявания. При номинални мощности от около 20 вата на канал, какъвто е случаят с оригиналните апарати в Пасата и за каквито е предназначена тази инсталация проблеми не би трябвало да има. Забележи, става дума за номинална, не максимална мощност, каквато е обяваваната на повечето апарати, например твоята 4х40.
Дано съм помогнал.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
- Контакти:
Re: Въпроси за качествен звук.
Благодаря и на двама Ви.
Май ще се пристъпва към отваряне на кори и т.н.
Май ще се пристъпва към отваряне на кори и т.н.
Re: Въпроси за качествен звук.
Какъвто плеър,говорители и усилватели да сложиш над 80 процента усилване ще имаш изкривявания,със времето съм се убедил в това,може да са по-малки,но ще ги има.Ако искаш да сменяш оригиналните високи 20мм стават.Махай ги тези коаксиалки,купи една свястна компонентна система,коята да минава през усилвател и едно басче в багажника с хубав усилвател и надувай тогава.Ако слушаш само на плеър,при високи нива звука ще е отвратителен.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
- Контакти:
Re: Въпроси за качествен звук.
Какъвто плеър,говорители и усилватели да сложиш над 80 процента усилване ще имаш изкривявания,със времето съм се убедил в това може да са по-малки,но ще ги има.Ако искаш да сменяш оригиналните високи 20мм пасват идеално.Махай ги тези коаксиалки,купи една свястна компонентна система коята да минава през усилвател и едно басче в багажника с хубав усилвател и надувай тогава.Ако слушаш само на плеър на високи нива звука ще е отвратителен.
Какъв е ефекта от допълнителен усилвател?
Примерно: Ако допълнителния усилвателя е около 150W и съм усилил CD-то на 20% /т.е изкривяванията са по-малки, то допълнителния усилвател ще ми усили ли този 20%-ов сигнал до по-голяма мощност/прм. като 80-90% на CD-то/ без да има изменение на качеството.
Re: Въпроси за качествен звук.
Нещо такова ще се получи,ама на тея ниски нива няма да е толкова голямо усилването.Примерно ако вземеш 100 вата компонентна система със усилвател 2по150,който е настроен правилно за да не изгориш говорителите,при 70 процента усилване от плеъра звука ще доста силен,ще те задоволи сигурен съм и няма да имаш изкривявания.Също и без суб няма да стане работата.
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта