На колко оборота са пасатите ви при 120км

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
MartonDjitzu
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 26 авг 2004 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MartonDjitzu » Пет 17 дек 2004 8:49


1,8 RP на 5-та при 3500 се хващат 120км/ч
Лично и аз съм на мнение че предавките са къси и че ако имаше и 6-та никак нямаше да е зле. Инж. Х дето ми сложи газовата уредба спомена че това било умишлено направено заради нужната мощност.




Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Съб 18 дек 2004 15:55


E какво общо има мощността с късите предавки ???


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 18 дек 2004 23:17


При мен на 5-та стрелките на скоростомера и оборотомера се движат заедно и са на една и съща позиция, при 100км/час на 3000оборота.Става дума за Голф 2 ГТ.Кой вариант е по-добър?


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 18 дек 2004 23:46


Ами притеснява ли те това, че скоростите са къси?! Не виждам нищо лошо в това. Аз има B5 Пасат и при мене са къси. Направи ми впечатление, че на предишната ми кола, опел вектра А 2.0, 115 к.с. при 3100 оборота движи с 160 км/ч - точно, но пък пастчето ми има близо 9000 оборота и на километража пише "само" 260.
Интересното което съм забелязал е, че карам на 3-та с 2000 оборота и превключа на 4-та, оборотите спада на 1800.
Карам на 3-та с 5500 оборота, превключвам на 4-та и оборотите падат с много повече от 200!


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 18 дек 2004 23:48


WDW написа:E какво общо има мощността с късите предавки ???

Например - набира по-бързо!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Нед 19 дек 2004 0:59


Dan4ote написа:Ами притеснява ли те това, че скоростите са къси?! Не виждам нищо лошо в това. Аз има B5 Пасат и при мене са къси. Направи ми впечатление, че на предишната ми кола, опел вектра А 2.0, 115 к.с. при 3100 оборота движи с 160 км/ч - точно, но пък пастчето ми има близо 9000 оборота и на километража пише "само" 260.
Интересното което съм забелязал е, че карам на 3-та с 2000 оборота и превключа на 4-та, оборотите спада на 1800.
Карам на 3-та с 5500 оборота, превключвам на 4-та и оборотите падат с много повече от 200!


То и на моя километраж пише "само" 260,но какво от това?? Заради късите скорости ли е ???Ка те определят бързото набиране ???

Незнам дали съм в темата,но ще вметна: Никак не мога да кажа,че колата ми набира бързо и почти всяка кола може да ме дръпне на къс старт!? :cry: Но набера ли веднъж ,,няма какво да ми се опре !!! :P :P
То и при мен може да има нещо за подмяна,но все пак всеки е на мнение,че Пастковците са си по-тромавки!!!
Но веднъж ускорили.......Малииииииииии Drive :yeaha:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Нед 19 дек 2004 1:07


WDW написа:То и на моя километраж пише "само" 260,но какво от това?? Заради късите скорости ли е ???Ка те определят бързото набиране ???

Да речем колата ти е 125 к.с. и ги постига при 5000 оборота. Като са ти по-къси скоростите, по-бързо се вдигат оборотите и съответно достигаш по бързо максималната си мощтност на двигателя.

Това за 260 на километража го казах, че въпреки късите скорости, колата вдига висока скорост!


Потребителски аватар
MartonDjitzu
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 26 авг 2004 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MartonDjitzu » Пон 20 дек 2004 8:05


максималната скорост е функция на 3 неща - конски сили (ако двигателя може да се върти над 5000 оборота), съотношение на крайното предаване/ последната предавка и коефицент на въздушно съпротивление...
относно максимални обороти на последната предавка- зависи от 3те неща споменати по-горе, но най-важното е крайното предаване на диференцяла и последната предавка- за диференцяла - ако е много ниско като число (примерно 2,8 : 1), диференцяла е "дълъг"- демек малко обороти на двигателя отговарят на много обороти на предавателните колела и обратно- ако числото е голямо - примерно 4,11 : 1 тогава диференцяла е "къс" - демек много обороти на двигателя - малко обороти на гумите.

за последната предавка на колата - предавките са 3 вида - повишаващи, 1:1 и понижаващи (overdrive). повишаващи най-генерално казано са 1,2 и 3... при тях повече обороти на двигателя отговарят на по-малко обороти на двигателните колела.. 4та е 1:1, 5 и 6та са 0.ххх и са понижаващи...

каква е връзката?

карал ли си някога бегач със скорости? ми то е същото- като си на голям венец отзад- педалите се въртят леко ама в един момент въртиш педалите колкото бързо можеш ама скороста не е голяма - бързо се набираш, но .. ми мисли все едно че ти си двигателя и си стигнал червената линия после обратното- слагаш отзад на най-малкия венец и въртиш колкото сила имаш- тежки са педалите, ама вървиш бързо... да ама не можеш да ги завъртиш толкова бързо колкото като беше на голямия венец отзад, нали? този случай е еквивалентен при колите когато главното предаване ти е дълго (малко число) и на последната предавка двигателя не е достатъчно мощен да си стигне максималните обороти защото въздушното съпротивление, липсата на коне и дългото крайно предаване му пречат... начи кво излиза? че наи-добре за максималната скорост е мощноста на двигателя, въздушното съпротивление и крайното предаване да са сметнати така че на последната предавка (4та,5та и тн..) като си близо до червената зона на оборотите двигателя да няма повече коне че да "избута" колата да върви по-бързо.. това положение ти е Vmax

примери:

повечето американски коли със големи двигатели имат много дълга последна предавка (6та) със цел икономии на бензин на дълъг път.. нормално е на 6та, със 130км двигателя да се върти със 1500-1700 оборота... 6та е 0.5 (понижаваща) 5та е 0.75, 4та е 1:1... при такава конфигурация максималната скорост се постига на 5та.. дори 500 коня да имаш, 6та е прекалено дълга и двигателя от 200 нагоре не може да избута колата...

едно е39 м5 обаче е със относително къси предавки и макс. скорост се постига а 6та (0.75 мисля)... при това положение крайната предавка е достатъчно къса да позволи на двигателя (които е достатъчно мощен) да постигне максимални обороти...

ми това е.. мисли.. велосипеди със скорости и всичко е ясно ...


Това го взех преди време от форума на BMW клуба. Сякаш приказките са верни, дано не грешат.
В училище учехме един предмет Машинни Елементи,... та там ни разправяха за зъбни колела, и предавателно отношение. Ситуацията е същата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта