Колеги,
От 2 дена имам сериозен проблем с управлението на колата.
При опит да заъртя волана надясно изведнъж се появява голямо съпротивление ( волънът спира да се върти ) и след като рязко увеличаване силата на завъртане успявам да преодолея това съпротивление.
Проблемът се появи изведнъж без да са се чувалинякакви странни звуци ( удар, тракане, скърцане и т.н. ).
Автомобилът е VW Jetta-II 1991 год. 1.8л RP-Mono Jetronic 66 kW/90к.с.
НЯМА сервоусилвател на управлението.
Вчера бях в сервиз,вдигнаха колата на подемник и прегледаха предницата - шарнири, кормилни накрайници, изобщо луфтове по окачване и управление. Проблем не беше открит.
Съмненията са евентуално в лагер на кормилния вал/прът или карданнната предавка.
Моля, ако някой е имал подобен проблем или изобщо има предположение каква е методиката за диагностика на проблема да помага.
Проблем с волана/управлението на VW Jetta 2
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с волана/управлението на VW Jetta 2
а проблема го имаш само на едната страна така ли колега ?
Re: Проблем с волана/управлението на VW Jetta 2
или карданнната предавка
Свали маншона и го погледни.
Да си "регулирал " кормилната(секторна) кутия преди това?
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Re: Проблем с волана/управлението на VW Jetta 2
Да, проблемът го имам само при завъртане на волана надясно.
Никога не се е налагало да регулирам луфтове в кормилната рейка и съответно нищо не е пипано по възела волан0кормилен вал/прът-кормилна рейка.
Единствено преди 4 години е правен стандартен реглаж на преден мост - сходимост и наклон на колелата заради смяна на предни амортисьори.
Едно доуточнение. След като съм преодолял съпротивлението и съм завъртял волана надясно - на връщане не се усеща проблем и воланът се връща нормално в желаното положение.
Никога не се е налагало да регулирам луфтове в кормилната рейка и съответно нищо не е пипано по възела волан0кормилен вал/прът-кормилна рейка.
Единствено преди 4 години е правен стандартен реглаж на преден мост - сходимост и наклон на колелата заради смяна на предни амортисьори.
Едно доуточнение. След като съм преодолял съпротивлението и съм завъртял волана надясно - на връщане не се усеща проблем и воланът се връща нормално в желаното положение.
- hoax
- Мнения: 280
- Регистриран на: Съб 02 яну 2010 17:40
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: GX
- Местоположение: Lovech
Re: Проблем с волана/управлението на VW Jetta 2
колега на мен така ми правеше волана спираше и после се оправяше
реших че си е много опасно и след като смених рейка всичко се оправи
успех


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта