проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот vladrs » Чет 03 фев 2011 21:34


dotzev46 написа:Щом ти е направило един път проблем да знаеш че ще се повтори.Явно променливата геометрия е задръстена вече.По добре го смакни и го изпрати за почистване до като не стане по лошо.
Защото после ще ти се наложи да си потърсиш направо ново за около 1500лв.Казвам го от опит.
Струва около 100лв профилактиката.

да разбирам,че трябва да се свали турбото и да се изчисти,така ли?
я ме упъти кой може да ми свърши тази работа добре :drunk




Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот vladrs » Нед 06 фев 2011 9:50


така да попитам,след този ми проблем,турбото не ми е отказвало до сега.
Искам да ме посъветвате да отида ли да го изчистят или какво да направя за де се повтори,доколкото разбрах хубаво е да отида да го отворят и да го изчистят.
искам съвет :drunk


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот BRUKLLIN » Нед 06 фев 2011 10:38


Има доста теми колега,чети и се ориентирай!Всеки различно процедира!
Щом не ти забива,и върви нормално не пипаи докато не се появи проблема пак!
Тогава отиваш за чистене на турбината и всмукателни колектори и махане на катализатора!


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот stoqnkis » Нед 06 фев 2011 18:52


Колеги има един американски сайт.Там компресорната част цялата е 259 долара без геометрията.Актуатора чисто нов е 41 долара не си харчете парите на вятъра.Доставката излиза 20 долара.http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VNT-15-T ... 0521638310 Това е сайта успех на всички голфаджии.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот hooligan_sk » Нед 06 фев 2011 19:06


Последното инфо което научих за забилата геометрия е че за да се изключи са нужни няколко секунди на прекомерно налягане(мисля беше 3сек) което на 2ра и 3та трудно ще го постигнеш. Ако пренадуе веднъж и после не го повтори на 4та и 5та, може да се размине за 10-15000км с редовно магистрално каране. Турбината се "чисти" само на top gear - тогава развива максималната си темп. Ако почне често да изключва не се ръчка - сваля се защото може да е забила в горно положение и да си пренадува без да изключва докато гръмне :да:


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот nasko1978 » Нед 06 фев 2011 19:34


Секундите са 6 !!! :012:
И геометрия не се чисти на "top gear" ,температурата не е от значение за целта! :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот Stivi » Нед 06 фев 2011 19:42


И според мен се чисти на "Top Gear" когато се прави лог се прави на пета /нямам шеста :)/ сигурно има някакво значение !


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот vladrs » Нед 06 фев 2011 19:56


когато правихме логовете,ги правихме на 4-та.не разбирам от тези работи,и човека ми каза да я настъпвам на 4-та


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот mili 75 » Нед 06 фев 2011 20:10


Точно високата температура е важна за почистването на геометрията, за да могат да изгорят натрупаните сажди.А кога се постига най-високата температура, когато мотора е под голям товар, т.е. на висока предавка с пълна газ.Хубаво е да се намалява и после пак да се ускорява, за да се движи повече геометрията, но всичко това на фона на пета скорост и пълна газ, иначе щяхме пред блока да хванеме да разклатиме дватрийсе пъти актуатора и хоп чиста и раздвижена геометрия за без пари.Ей увлякох се в обяснения, па ли на мен се падна да осветлявам положението. :012:


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот nasko1978 » Нед 06 фев 2011 20:17


Значи геометрия се чисти с около 180 до 200километра в час,така ли!?? mhihi
ВАЖНО е геометрията да се движи в диапазона от 1500-4500 об/мин. и да е сигурно ,че геометрията се управлява изобщо! :012:


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот mili 75 » Нед 06 фев 2011 20:48


геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.

На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.

Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.
Това е обяснението на Брезел, който не иска да стига да задръстена геометрия да следва инструкциите му.Да си проверява редовно актуатора и усети ли затягане да продуха колата по гореописания начин на магистрала.С това изказване нямам намерение да се правя на всезнаещ или да наставлявам някого, просто искам да помогна от моя собствен опит от 3 години с ТДИ мотор, през които нито веднъж не съм свалял турбината за почистване.


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот vladrs » Пон 07 фев 2011 16:15


и аз не искам да стигам до там,че отвори ли се веднъж,после само главоболия(не винаги)но и такива случаи има.
за сега няма проблемис турбото вече 2-ра седмица,даже утре ще ходя да го поразтъпча малко.
:drunk


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот hooligan_sk » Пон 07 фев 2011 16:33


vladrs написа:и аз не искам да стигам до там,че отвори ли се веднъж,после само главоболия(не винаги)но и такива случаи има.
за сега няма проблемис турбото вече 2-ра седмица,даже утре ще ходя да го поразтъпча малко.
:drunk


Нищо страшно няма. Колегата отгоре го е описал подробно какво е положението с тези турбини. Ако почне да изключва често, в никакъв случай не прави експеримент да я ръчкаш - може да гръмне преди да изключи. Аз лично когато пътя позволява вдигам от 130 до 190 на пълна газ, и когато може 130 до 160 пак на пълна газ. При мойта кола конкретно едно такова каране по Тракия ми дава 2-4000км градско каране преди да започне пак задържането. Сега е изчистена на ръка, да видим колко ще изкара :да:


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот Ludiq » Пон 07 фев 2011 18:22


hooligan_sk написа:сваля се защото може да е забила в горно положение и да си пренадува без да изключва докато гръмне :да:

:37:Долно


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на ауди а3 1.9 110-разрешен за сега

Мнениеот hooligan_sk » Вто 08 фев 2011 9:36


Ludiq написа:
hooligan_sk написа:сваля се защото може да е забила в горно положение и да си пренадува без да изключва докато гръмне :да:

:37:Долно


Долно-горно... схвана се идеята - в крайно положение :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта