Дефинирай "обслужваме". За мен то включва:
Смяна на ремъци
Смяна масло
И евентуално - антифриз, спирачна течност
Носачи, накладки, спирачни дискове и там подобни не са обслужване. Нищо, че са малко или повече консумативи.
Нито каско и ГО са обслужване.
съвет за пасат б5
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: съвет за пасат б5
Пропуснал си ролките... а те са доста съществено перо от обслужването. Или според теб не е нужно да се сменят (както викат майсторите "ще кара, не я сменяй").
Спомням си, че когато баща ми взе пасатора от Германия за първото обслужване на колата му взеха тотал около 11хх лева с труд, само дето не му смениха водната помпа, щото били видели, че била скоро сменяна и нямало нужда според тях
Говорим за читава кола, тогава беше 5-годишен пасата (2007ма година). Твърде е възможно, ако говорим за 10+ годишна кола цифрата за привеждане в перфектен вид да надхвърли доста тези 11хх лева, дори двойно...
vladobg78 написа:Ако я обслужиш колата както трябва за 1000 лв. значи си фокусник, даже и да спестиш пари от труд.
Спомням си, че когато баща ми взе пасатора от Германия за първото обслужване на колата му взеха тотал около 11хх лева с труд, само дето не му смениха водната помпа, щото били видели, че била скоро сменяна и нямало нужда според тях

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: съвет за пасат б5
stefan4o написа:Пропуснал си ролките... а те са доста съществено перо от обслужването. Или според теб не е нужно да се сменят (както викат майсторите "ще кара, не я сменяй")...
Пропуснал съм ги. Разбира се, че и ролките се сменят заедно с ремъците. И все пак ролки + реъмци + масло + труд не прави 1000лв... По-скоро отиват към 500лв... Но зависи и от двигателя

- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: съвет за пасат б5
brum написа:stefan4o написа:Пропуснал си ролките... а те са доста съществено перо от обслужването. Или според теб не е нужно да се сменят (както викат майсторите "ще кара, не я сменяй")...
Пропуснал съм ги. Разбира се, че и ролките се сменят заедно с ремъците. И все пак ролки + реъмци + масло + труд не прави 1000лв... По-скоро отиват към 500лв... Но зависи и от двигателя.
280лв.-ремъци CONTITECH и ролки INA ако си ги поръчаш от ауди форума от потребител - hobbycar
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: съвет за пасат б5
2007-ма година само за труд вземаха по 300 лева за тези коли с надлъжните мотори, дето се разглобява половината им предница... Сега цените са по-други. Нямам точен спомен, ама мисля там някъде му взеха за труд. Отделно освен ролките бяха сменени и самите обтегачи, не знам дали е 1 или са 2 при помпа-дюза мотора. За маслото го изклатиха доста добре и му го бяха прихванали къмто 150 лева, само филтрите са сигурно над 100 лева (тези дни смени горивен филтър за проба, че има малко проблемация - 30 лева е), сложи и ролките не ги знам колко са, мисля, че пълен комплект ги смениха и тях барабар с обтегачите и ето ти горе-долу сметката се връзва.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: съвет за пасат б5
Оп, и филтрите забравих. А едни филтри (масло, нафта, въздушен, купе) правят 100-150 лева. Значи може да мине 500лв спокойно нормлано обслужване...
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: съвет за пасат б5
Много си зависи от мотора и от мястото,от където се купуват чарковете. Зависи също и колко пари за труд ще се дадат. Не ми се смята в момента, че малко ме мързи, ама за всички ролки, ремъци, филтри и масло 500 лева са крайно недостатъчни, да не говорим, че се сменява задължително и водна помпа, която е 70+ лева. И накрая като удариш чертата излиза, че 1100 лева са си съвсем нормална цифра за първо обслужване на такава кола с включен труд за 2007ма година (в момента в Стара Загора в читав сервиз взеха на братовчед ми 120 лева за труд), сега вече из интернет пространството се напълни с части на хубави цени. Тогава нямаше комплект носачи за 390 лева, а сега има. Тогава само демпферният маховик беше 1000+ лева, а сега сменихме маховик+съединител пълен комплект ЛУК за 1100 лева
Тогава тази кола струваше 20 000 лева, сега струва 10 000 и така нататък 


Последна промяна от stefan4o на Вто 08 фев 2011 13:41, променено общо 2 пъти.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: съвет за пасат б5
http://carparts.dir.bg/_wm/diary/?df=46 аз от тях съм доволен
- vladobg78
- Мнения: 409
- Регистриран на: Пон 19 окт 2009 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: съвет за пасат б5
Каското и гражданската може да не са обслужване, ама дефакто са си - хайде каското може и без него. Скапаният акумулатор е консуматив добре, ама не може и без нов. Скапаните гуми галоши и те. На моя пасат акумулатора здаде 2 дена след покупката му и ща не ща купих нов - когато купуваш кола на старо такива изненади се очакват. Спорно е какво е обслужено и какво е консуматив. Аз под обслужено разбирам колата да е във вид качваш се, палиш и си спокоен донякъде. Моето обслужване си ми легна на 1800 лв. пък не знам.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: съвет за пасат б5
Е щом и гумите са обслужване, ясно защо цената при теб е 1800лв.
Та мисълта ми е нека който споделя какво е обслужване да казва какво е включено вътре. Щото явно за всеки е различно.
Та мисълта ми е нека който споделя какво е обслужване да казва какво е включено вътре. Щото явно за всеки е различно.
- vladobg78
- Мнения: 409
- Регистриран на: Пон 19 окт 2009 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: съвет за пасат б5
Съгласен съм - от обслужване тип закърпване на положението до истинско обслужване има разлика.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: съвет за пасат б5
Моето обслужване - масла,ремъци,ролки,горивен,маслен,поленов и въздушен филтър + проверка и доливане на масло в трите диференциала + десен горен носач = 1180 лв.Преди 2 години,сега на един приятел му взеха 600 без маслото в дифовете (не е 4х4) и носач.ГО,каско и тия другите са нужди (каското не е задълж) така,че се сваля до към 1000.Кофти ти е бил късмета с акумулатора...моя е още италианския,VW AUDI SKODA пише на него,мисля,че Варта производство.Гумите летните карах 2 лета (и една зима) и чак сега купих зимни и мисля летни евентуално защото имат още живот.Значи значение има в какво състояние е колата която купуваш.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: съвет за пасат б5
Моята я обслужих преди седмица, купил съм я преди 3 седмици цената е 540 лв. Включва ролки, ремъци, масло, филтри, термостат, антифриз. Само водна помпа не е сменяна казаха че е като нова. Колата е Б5 2000година 90 коня AHU мотор. Чака чип и фарове.
- vladobg78
- Мнения: 409
- Регистриран на: Пон 19 окт 2009 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: съвет за пасат б5
Така е зависи как я купиш, но акумулаторът трудно можеш да го разбереш кога ще замине. Надали някой ще тръгне да му мери напрежението като купува кола. А гумите и аз ги карах лятото след като я взех и после ги смених, но лятото карах с ужасни гуми, просто реших да ги доубия 

- bobby route
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 02 май 2010 7:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: съвет за пасат б5
vladobg78 написа:А гумите и аз ги карах лятото след като я взех и после ги смених, но лятото карах с ужасни гуми, просто реших да ги доубия
.... да, и аз така 'доубих' на мокър път отзад едно Ауди 3ка септември месец с тия 'сликове' където бях - с 0.5 - 1мм грайфер

Яд ме е на себе си, защото за първи (и последен) път реших да пестя от гуми

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта