Здравейте колеги , нека дам малко информация след което някой компетентен да си даде мнението:
Проблемът беше че двигателят ми палеше малко колебливо когато не се кара няколко дни и при набиране се получаваха едни вибрации като на крива гума при ускорение както и малко завишен разход на гориво, около 9-12 градско и 7-8 извънградско.
След доста колебания и много насъбрана информация относно ПД елементите и тандем помпата пристъпих към опит да разреша проблема. Потърсих информация и при клубните майстори и по специално Добри от Плевен и Ники от Герман на който благодаря сърдечно. След сериозно поразравяне на мотора и по конкретно с ремонт на вероятно течаща тандем помпа ситуацията остана същата като порцията на горивото показваше 9,1-9,3 а корекциите на дюзите 0,35 / 0,28 / - 1,36 / 0,68 . Изчаках известно време и се реших и пристъпих към ремонт и на ПД елементите като притесненията ми бяха главно за ПД на 3-ти цилиндър защото нещата клоняха към проблем в самия ПД. Купих ремонтен комплект за ПД на Виктор Рейнц за 27 лв на дюза , извадих само дюзите на 3-ти и 4-ти цилиндър и ги почистих добре след което смених всичко от комплекта/на 3-ти долната гумичка беше зле даже парченца от нея стояха по стената на леглото , а на 4-ти пак долната беше се опекла като бакелит и беше счупена, всички други гумички бяха поприплескани но не фрапиращо/ и размених местата на ПД за да установя дали проблема ще си остане на 3-ти цилиндър , дали ще се премести на 4-ти или ще изчезне. Между другото на тази дюза който извадих от 3-ти цилиндър върха и беше образувал едно топче от нагар който запушваше 2-3 от дупките от който пръска , почистих ги добре и продължих. Резултата мисля че е добър защото порцията падна на 8.0 - 7.2 даже на момент и до 6.0 и корекциите на дюзите -0.07 / 0.02 / -0.09 / 0.12 до към 0,33 / -0,49 / -0.07 / 0.24 . Друга видима разлика от преди и сега не съм забелязал но ще пристъпя към смяна и на 1-ви и 2-ри защото вероятно ще има по добър ефект. Ако някой желае да даде полезен съвет или да анализира данните който съм показал моля да каже какво е мнението му . Благодаря ви предварително.
Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Като смениш и на другите 2 вземи ги и регулирай. Казах ти по телефона но и тук ще ти напиша - с течение на времето реглажните болтове се износват - скоро на една Шкода бяха почти пробити и контрите на пружините и на 4-те дюзи бяха счупени.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
°niksi° написа:Като смениш и на другите 2 вземи ги и регулирай. Казах ти по телефона но и тук ще ти напиша - с течение на времето реглажните болтове се износват - скоро на една Шкода бяха почти пробити и контрите на пружините и на 4-те дюзи бяха счупени.
Аз смених едни неща отгоре на дюзата които стоят и се захващат с една малка зегерка, може би това е което се износва, ще ги регулирам като сменя и на 1-ви и 2-ри цилиндър , какви стойности да търся след реглажа или те няма да се променят? В комплекта имаше 4-ри гумички, най малката така и не разрах за къде е!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
На това отгоре дето си сменил са най-малките гумички. Бъркаш в дупката на самата дюза, там където влиза това приличащото на "бобче". По принцип се износва това "бобче", както и реглажния болт.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
°niksi° написа:На това отгоре дето си сменил са най-малките гумички. Бъркаш в дупката на самата дюза, там където влиза това приличащото на "бобче". По принцип се износва това "бобче", както и реглажния болт.
Аха, ясно . Ще ги сменя и тях и ще ги регулирам въпреки че не се виждаше износване по "бобчетата" , след реглажа какви стойности да търся при корекцийте на дюзите или ще се отрази върху порцията само. Каква трябва да е нормалната порция при добре работещ мотор ?
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
pavlikianov написа:°niksi° написа:На това отгоре дето си сменил са най-малките гумички. Бъркаш в дупката на самата дюза, там където влиза това приличащото на "бобче". По принцип се износва това "бобче", както и реглажния болт.
Аха, ясно . Ще ги сменя и тях и ще ги регулирам въпреки че не се виждаше износване по "бобчетата" , след реглажа какви стойности да търся при корекцийте на дюзите или ще се отрази върху порцията само. Каква трябва да е нормалната порция при добре работещ мотор ?
около 6 рябва да е , пробвай да извадиш буксите на температурните дачици и виж какво ще стане.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=156444
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Не трябва ли впръскването на гориво на загрял мотор да е около (4.7мг - 5.5мг)
Последна промяна от valko.80 на Сря 16 фев 2011 10:45, променено общо 2 пъти.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
valko.80 написа:Не трябва впръскването на гориво на загрял мотор да е около (0.47мг - 0.55мг)
А колко трябва да е, порцията и стойностите на дюзите?
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
За порцията,ако има друга освен тази която съм ти написал(впръсканото гориво),по знаещите да споделят,а стойностите на дюзите според мен са ти перфектни...но нека пак по знаещите да си кажат мнението
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Колега ако имаш възможност да направиш снимков материал,ще е много полезен за всички
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
valko.80 написа:Колега ако имаш възможност да направиш снимков материал,ще е много полезен за всички
Снимков материял на процедурата по смяната на О-пръстените ли?
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
pavlikianov написа:valko.80 написа:Не трябва впръскването на гориво на загрял мотор да е около (0.47мг - 0.55мг)
А колко трябва да е, порцията и стойностите на дюзите?
повтаряме като папагали, дал съм ви линк четете бе хора!!!
"0,4-Injection Quantity ;11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-40(3.0-11.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)//11-33(3.0-9.0 mg/H)"
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Може ли да попитам за нещо малко настрана от главната тема. А какво се случи със счупените контри на пружините на дюзите (плунжери мисля че се казват, май) Могат ли да се сменят само те и до какво води, ако караш със счупени? Питам, защото имам счупена на една дюза.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
могат да се сменят само те,може и да се кара с тях както не са в супер състояние а след време се сменя и дюзата
доволен?
стойностите на дюзите са ориентировъчни а не категорични стойности
доволен?
стойностите на дюзите са ориентировъчни а не категорични стойности
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта