BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g. След престой не иска да запали.
Здравейте колеги.Знам че, има доста написани неща по моят въпрос но повярвайте ми какво ли не пробвах и вече какви ли майстори не смених и файда никаква.Ще съм ви много благодарен ако изкажете мнение по моя проблем и ми помогнете.Колата ми е VW BORA 1.9 TDI 116 PD 1JM 2000g.Проблема ми е следният:преди четири,пет месеца когато времето беше топло сутрин тръгвам за работа и трябва да въртя поне 50-60сек.на стартер до като запаля.След това през деня колкото и пъти да гя запаля няма проблем.След като престои примерно от 08.00 сутринта до 17.00 вечерта пак отново няма палене.След като по разгледах малко във форума за тази тема опитах да открия проблема сам.Реших да сменя горивен филтър и клапана на него.Три дни колата нямаше проблем.Но след това проблема отново се появи.Помислих си че на колата не и достига гориво защото когато въртя на стартер колата се държи така че амен да запали но малко не и достига.Реших да поставя на мястото на мойте оргинални маркучи прозрачни за да видя какво става.Установих че, колата има много въздух който най вероятно ми прави проблема.Смених всички маркучи,щипки и скоби и проблема си е същият.Реших да закарам колата на сервиз.Седя там поне 10 дни за да пробвали какво ли не.Сменили са ми тандем помпата тъй като се съмнявали в нея.След това клапани, наново филтри и накрая решили сонда в резервоара.Дадоха ми колата като ми казаха че немогат да открият проблема.Реших пак сам да го търся.Почнах да игнорирам едно по едно.Първо да ти спомена че когато колата е със вдигната задница демек качена на третоар, пали от четвърт.Ще кажеш че няма проблем тогава.Помислих си че връща горивото в резервоара.Пробвах една вечер следното:сложих едно шише с нафта преди горивният филтър и вкарах двата маркуча в него.На сутринта отидох и колата запали от раз.На другият ден го сложих след горивният филтър и пак запалиот раз.Но след като запали погледнах през прозрачните маркучи и видях че от тандема излиза нафта като на пяна.Не знам какво да правя.Съмнявам се вече в уплатнителите на дюзите но искам да ми кажете възможно ли е да е от тях преди да съм гя разглобил.Моля помагайте.
- venll-vr
- Мнения: 468
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: След престой не иска да запали.
Защо не си сложиш един възвратен клапан, като на френските коли за да не ти връща горивото в резервоара и да си решиш проблема, вместо да търсиш от къде може да смуче въздух?
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
Да и това съм го мислил но все пак ако проблема е въздух ще трябва да го окрия.Ако има колеги като мен нека споделят.
Re: След престой не иска да запали.
Така и така си почнал правилно. Изкарал си маркуча преди въздушния филтър и си го поставил в буркан с нафта. На следващия ден направи това и с предхождащия го маркуч. На следващия и с маркуча, предхождащ маркуча , който влиза в големия филтър( ), дано си разбрал. По този начин и последователност провери всички маркучи. Когато не запали или запали трудно ще разбреш кой е проблемния маркуч - последния проверен - смяна и си готов.
Втори вариант: провери с прозрачните маркучи от коя снадка нататък се появяват мехурите тя ще е проблемната.
Втори вариант: провери с прозрачните маркучи от коя снадка нататък се появяват мехурите тя ще е проблемната.
- stoqnov_s
- Мнения: 182
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 19:46
- Автомобил: AUDI A4
- Двигател:
- Местоположение: Варна-Силистра 1.6D JP- Трак Трака Та Трак
Re: След престой не иска да запали.
И аз бях така, сложих един възвратен клапан и забравих за проблемът вече втора година. А до колкото съм запознат проблемът е в това че когато елементите на горивната помпа се поизносят, започва да навлиза въздух през нея при престой и нафтата се връща обратно в резервоарът
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След престой не иска да запали.
Колега на оригиналните горивопроводи на твоя автомобил има възвратен клапан. Провери да не е повреден.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: След престой не иска да запали.
stoqnov_s написа:И аз бях така, сложих един възвратен клапан и забравих за проблемът вече втора година. А до колкото съм запознат проблемът е в това че когато елементите на горивната помпа се поизносят, започва да навлиза въздух през нея при престой и нафтата се връща обратно в резервоарът
Колега тази кола е ПД няма как да е от там. Колега няма ли да е по-лесно ако сложиш една подкачваща помпа за да набива горивото до тамдем помпата? На един приятел на вектрата беше по същия начин какви ли не направи и смени и пак по същия начин и накрая с електрическа подкачваща помпа и всичко заспа.
А доколкото до дюзите-виж си маслото .Ако е от там в маслото ще има нафта
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
Благодря ви колеги за мнението.Значи това с буркана съм го направил и действително въздуха май идва от резервоара както казва Ibibdik.Въпросът е какво точно в резервоара.Това с възвратният клапан ми харесва , но ако някой сподели къде се слаг и как ще съм мо мног благодарен.Мисля си че, се слага входящият маркуч след горивният филтър но не съм сигурен.Помагайте.Благодаря ви предварително.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: След престой не иска да запали.
ibibdik май трябва да съм аз .
в резервоара има система от маркучи и клапанчета, на която целта е когато се превиши налягането към тандемпомпата, да разтоварват в резервоара.когато има там проблем при даване на контакт, гориво напред не идва, а помпата се чува.
в резервоара има система от маркучи и клапанчета, на която целта е когато се превиши налягането към тандемпомпата, да разтоварват в резервоара.когато има там проблем при даване на контакт, гориво напред не идва, а помпата се чува.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: След престой не иска да запали.
ако нетисее оправило с марку4ите 6тети излезне гуми4ки на дюзи аз имах същия проблем 100%
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
Така колеги, значи вчера отворих сондата в резервоара.Там всичко си е наред.Имаше само едно О-пръстенче което изглеждаше здраво но въпреки това реших да го подменя.Там няма нищо което да не е наред тъй като гледахме от друга кола разликите но такива няма.Сложих по стегнато пръстенче и дано всичко да се оправи.Така си мислех.На другият ден запали от четвърт.Направо супер, но вечерта същата работа.Днес смятам да си сложа възвратен клапан и да пробвам тъй като мойте оргиналните маркучи които изглежда са имали такива клапани, майсторите в сервиза са ги изхвърлили.Да ги пита човек що за майстори.Ако действително връща нафтата в резервоара значи нещо не гя задържа тази нафта в горивният филтър.Клапана е сменен но дали е възможно да е дефектен.Така искам да попитам след като сложа този възвратен клапан и пок не иска да пали, дали е възможно да сложа обикновен горивен филтър па тогава да видим какво ще стане.Моля за мнения.
До Ififdik.Това което ми го казваш е точно така тъй като съм го чел някаде.Благодаря ти.Но аз в резервоара имам само някаква сонда.Обикновена сонда която да показва колко е горивото.Колата е само с Тандем помпа.Тази е 2000г.До колкото съм запознат тези след 2000 са с помпи в резервоара.Аз като дам на контакт дори когато бях отворил резервоара не чувах никаква помпа.Чел съм, че в Тандем помпата има вакум помпа която дърпа горивото от резервоара и вече с определени барове го пуска на дюзите.Заради това най вероятно казват че дизела глътне ли въздух няма палене.За тези който са с помпа в резервоара не е така може би, тъй като помпата прави налягането към тандема.Когато колата е под наклон с вдигната задница няма проблем.Изглежда това с възвратният клапан е най удачният вариант.Кажи ми само какъв и от къде да си го взема.Разбрах , че се слага преди горивният филтър на смукателните маркучи.Така лие
До Ififdik.Това което ми го казваш е точно така тъй като съм го чел някаде.Благодаря ти.Но аз в резервоара имам само някаква сонда.Обикновена сонда която да показва колко е горивото.Колата е само с Тандем помпа.Тази е 2000г.До колкото съм запознат тези след 2000 са с помпи в резервоара.Аз като дам на контакт дори когато бях отворил резервоара не чувах никаква помпа.Чел съм, че в Тандем помпата има вакум помпа която дърпа горивото от резервоара и вече с определени барове го пуска на дюзите.Заради това най вероятно казват че дизела глътне ли въздух няма палене.За тези който са с помпа в резервоара не е така може би, тъй като помпата прави налягането към тандема.Когато колата е под наклон с вдигната задница няма проблем.Изглежда това с възвратният клапан е най удачният вариант.Кажи ми само какъв и от къде да си го взема.Разбрах , че се слага преди горивният филтър на смукателните маркучи.Така лие
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
Колега за този ли клапан говориш.Тъй като вече го няма.Много разбиращи майстори.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След престой не иска да запали.
rosenkam написа:Колега за този ли клапан говориш.Тъй като вече го няма.Много разбиращи майстори.
Точно това е и докато не сложиш не търси повредата другаде. Вземи си от някоя морга, защото този клапан лесно можеш да го провериш дали е здрав - при духане в посока обратна на горивопотока не трябва да пропуска. Ако държиш на нов оригиналният е може би около 28лв., но има и неоригинални, които също вършат работа и са поне три пъти по-евтини, само че трябва да вземеш с подходящото сечение (8 мм, естествено ако новите ти маркучи са със същото сечение като старите).
И колега ... смени си майсторите!
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
И так колеги,възвратният клапан е сложен и ефекта е никакъв.Пустата кола ядоса ме вече.Не мога да си го обясня.Такова чудо не съм виждал.Така колеги пробвах следното:Както е горивният филтър го вдигнах и го наклоних на обратно.Стана чудо.Никакви мехури и въздух.Викам си това е от пустият му горивен филтър и клапана на него.Взех един обикновен за голф без клапан а с болт от горе.Сложих го него.Мехури няма а колата пак след престой не пали.По загледах се през тази пропка/болта/при угасено положение и от време на време вътре в него балбука.Явно въздух пак има.Ама къде.Вече незнам къде да го търся този проблем.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 06 яну 2011 10:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: След престой не иска да запали.
И така колеги.Ядосам ли се на една кола веднага следва смяна.Продавам гя.Само това е проблема.Въздух.Ако някой има желание продавам гя.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта