Така с цел промяна на спирачната система искам да мин на 5х100.
Колата е Голф 3 Вариант 1.9ТДИ 1Z мотор.
Скоростната кутия е CTN - по всички каталози я дават със 100мм чашки.
За сега са набавени:
1. Носачи от АБФ.
2. Стабилизираща щанга от АБФ с биалетките.
3. Шенкели от АБФ с главините.
4. Полуоски от АБФ заедно със 4-те карета.
5. Кормилна рейка ZF с накрайниците и карето към кормилния прът.
Моля някой който е правил подобна конверсия да пише дали изпускам нещо и какви проблеми може да очаквам?
"Магаретата" еднакви ли са?
Преминаване от 4х100 към 5х100
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- deyan_petrov
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
колега може и да бъркам ама носачите,каретата,стабилизиращата щанга,шенкелите ако са с делящия съпорт от 1,9 тди би трябвало да са като на АБФ.Според мен само главините от 4*100 трябва да се сменят с 5*100 отпред,а отзад само спирачния диск за 5*100
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Бъркаш
Като го направя ще снимам.
При 5 по 100 предницата е по-широка, всички неща които съм написал са различни.

Като го направя ще снимам.
При 5 по 100 предницата е по-широка, всички неща които съм написал са различни.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Конверсията е извършена успешно. За донор е използвано окачване от АБФ.
Сменени са:
1. Носачи - по-дълги са и захващането на стабилизиращата щанга е различно.
2. Стабилизиращата щанга - биалетките се навиват в нея а не са с ухо което се нанизва.
3. Комплект карета с полуоски - фланците на мойта кутия са 100мм така е пасват без проблем. Има и вариант да се сменят само външните карета, но не се препоръчва, защото и самите полуоски са по-дълги.
4. Кормилни щанги и накрайници - по-дълги са щангите, но иначе паснаха на мойта рейка без никакъв проблем. Рейката не се наложи смяна.
5. Шенкели - пасват идеално.
6. Шарнири - с такива които са с гайка отгоре.
7. Консумативи - тампони за носачите, биалетки, кормилни щанги, маншони за тях, грес.
Общо взето всичко мина без проблем, освен това, че забравих, че болтовете за джантите при 5х100 са ПО-ДЕБЕЛИ и се налага и тяхната смяна.
Сменени са:
1. Носачи - по-дълги са и захващането на стабилизиращата щанга е различно.
2. Стабилизиращата щанга - биалетките се навиват в нея а не са с ухо което се нанизва.
3. Комплект карета с полуоски - фланците на мойта кутия са 100мм така е пасват без проблем. Има и вариант да се сменят само външните карета, но не се препоръчва, защото и самите полуоски са по-дълги.
4. Кормилни щанги и накрайници - по-дълги са щангите, но иначе паснаха на мойта рейка без никакъв проблем. Рейката не се наложи смяна.
5. Шенкели - пасват идеално.
6. Шарнири - с такива които са с гайка отгоре.
7. Консумативи - тампони за носачите, биалетки, кормилни щанги, маншони за тях, грес.
Общо взето всичко мина без проблем, освен това, че забравих, че болтовете за джантите при 5х100 са ПО-ДЕБЕЛИ и се налага и тяхната смяна.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Да, при 5 болта те са 14мм, при 4 са 12мм.
За мен е супер безмислено преминаването към спирачки 288, защото не спира по-добре (или поне разликата не е значителна) от 280, НО пък хамалогията и разходите са ОГРОМНИ! Много по-лесно е да си вземеш спирачки от G60 - 4х100 на 280мм и за 100-200лв. да си у безнесо, без да си у филмо.
Казвам го от опит, имам 3 коли със спирачки съответно 256, 280 и 288.
За мен единствено си струва да се минава към 280. И като ефект, и като цена/качество. 
За мен е супер безмислено преминаването към спирачки 288, защото не спира по-добре (или поне разликата не е значителна) от 280, НО пък хамалогията и разходите са ОГРОМНИ! Много по-лесно е да си вземеш спирачки от G60 - 4х100 на 280мм и за 100-200лв. да си у безнесо, без да си у филмо.

Казвам го от опит, имам 3 коли със спирачки съответно 256, 280 и 288.


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Vento написа:За мен е супер безмислено преминаването към спирачки 288, защото не спира по-добре (или поне разликата не е значителна) от 280, НО пък хамалогията и разходите са ОГРОМНИ!



когато на една и съща(!!!) кола минеш от 280->288 тогава ще си говорим...
незначителна е от 256 вентилиран към 280. От 280->288 раликата е фрапантна, просто сравни накладките...
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
В момента на двойката съм с 280. Искаш ли да се обзаложим с теб, че ако мина на 288, няма да има разлика в спирачния път от 160-0км/ч. Ако съм прав, поемаш целия масраф, ако греша - за моя сметка е.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Викнете ме да люпя семки като тествате.
Аз мога да кажа, че на единия Голф съм с 280мм., ъпгрейднати от 256-вент.
Всичко е чисто ново.
ВР-а си е с 288, не зная все още какво е положението като марка на дискове и накладки, нито състояние на течността.
ВР6 спира в пъти по-добре, да не говориме, че е 130кг.по тежък.


Аз мога да кажа, че на единия Голф съм с 280мм., ъпгрейднати от 256-вент.
Всичко е чисто ново.
ВР-а си е с 288, не зная все още какво е положението като марка на дискове и накладки, нито състояние на течността.
ВР6 спира в пъти по-добре, да не говориме, че е 130кг.по тежък.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
А замисляли ли сте се, че дори и да имаш огромно спирачно усилие, няма да спреш по-бързо?! Просто гумите не могат да осигурят такова сцепление и ще се засуркат, което удължава спирачния път. Във варианта с ABS - положението е още по-тежко.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Vento написа:А замисляли ли сте се, че дори и да имаш огромно спирачно усилие, няма да спреш по-бързо?! Просто гумите не могат да осигурят такова сцепление и ще се засуркат, което удължава спирачния път. Във варианта с ABS - положението е още по-тежко.
Това е разсъждение на по-високо инженерно ниво, което не можеме да докажеме без прецизни измервания и техника, както и в зависимост от гумите за всеки конкретен автомобил.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
И аз съм на мнение че на една и съща кола разликата от 280 до 288 ще е значителна. Просто взимам под внимание разликата в апаратите и накладките.
На мойта кола съм заводски с 312мм и честно казано разликата не е гокяма сравнено с 288мм. Просто апаратите и накладките са еднакви, само диска е по-голям. Бонуса е че и задните са вентилирани и не ги паля.
На мойта кола съм заводски с 312мм и честно казано разликата не е гокяма сравнено с 288мм. Просто апаратите и накладките са еднакви, само диска е по-голям. Бонуса е че и задните са вентилирани и не ги паля.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Мда.
Значи по-скоро разликите между 256-вент. и 280, както и м/у 288 и 312 няма да са значителни, но да сравняваме първата група с втората.......
256 и 280 - еднакви по площ накладки и апарати, различен диаметър на дисковете
288 и 312 - същото
примерно 280 и 288 или 312 - всичко е различно!
Значи по-скоро разликите между 256-вент. и 280, както и м/у 288 и 312 няма да са значителни, но да сравняваме първата група с втората.......
256 и 280 - еднакви по площ накладки и апарати, различен диаметър на дисковете
288 и 312 - същото
примерно 280 и 288 или 312 - всичко е различно!
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Да наистина филма е голям и финасово и технически, но темата е за преминаване от 4х100 към 5х100.
"Новото "Плюс" окачване на всички 5х100 има доста преимущества - по широка предница, по-стабилна във завой...
Поне сега мога да се радвам на напълно ремонтирана предница със дискове 288мм и спирачни апарати АТЕ57 от Ауди А6.
Като улегнат накладките ще споделя мойте впечатления и тогава ще преценя дали си заслужава.
От 160-0 дано никога не ми се налага да спирам, но тъй като това е семейното комби, в което возя детето си понякога и 1м. скъсяване на спирачния път е достатъчен.
"Новото "Плюс" окачване на всички 5х100 има доста преимущества - по широка предница, по-стабилна във завой...
Поне сега мога да се радвам на напълно ремонтирана предница със дискове 288мм и спирачни апарати АТЕ57 от Ауди А6.
Като улегнат накладките ще споделя мойте впечатления и тогава ще преценя дали си заслужава.
От 160-0 дано никога не ми се налага да спирам, но тъй като това е семейното комби, в което возя детето си понякога и 1м. скъсяване на спирачния път е достатъчен.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
Vento написа:В момента на двойката съм с 280. Искаш ли да се обзаложим с теб, че ако мина на 288, няма да има разлика в спирачния път от 160-0км/ч. Ако съм прав, поемаш целия масраф, ако греша - за моя сметка е.
Голям облог

ако съм прав, ще имаш 288мм, по-добри спирачки, за твоя сметка
ако по някакъв начин се окаже че не съм- пак ще имаш по-добри спирачки, че ще трябва и да ти ги платя

то ако беше така, никой нямаше да слага многобутални с големи дискове

някой беше смятал- следното- от 256мм на 280мм, понеже накладки и апарат са еднакви, се печелят 11(?)или 17%(?)
повече триеща площ, идващи единствено от диаметъра на диска. И другото предимство е че при продължителна употреба 280 ще се охлажда по-добре (+ още едно предимство- пълни джантата

Същото е и с 312 и 288 като идея
Ясно е че тези 8мм разлика в диаметрите не са от значение. Бях мерил работната повърхност и на 288 и на 280 дискове, ама не намирам данните. Много по-голяма е, това е очевидно, което ще рече че накладката е значително по широка, мисля освен това че идваше и по-дълга ( не си спомням вече не съм сигурен

Аз лично минах от 280->288, като първо смених само спирачките, без да пипам течност, абс, помпа, гуми...
Теста беше на една моя "тестова права"

Верно че това е много относително, и като резултат, и от факта че зависи от марка и състояние на дискове, накладки...
Ако сравняваш 2-ката дето е под 1000кг и 3-ката ти дето ще е доста над 1300кг предполагам, смятам че сравнението ти е крайно некоректно.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Преминаване от 4х100 към 5х100
По-големи дискове с по-големи апарати - не виждам причина да не се увеличи спирачната способност на колата. Дали наистина си заслужава е доста субективно. До сега Голф-а го карах точно със 280мм от Г60 и мога да ги сравня двата сетъпа. Вече съм минал малко над 50км и със всяко натискане на спирачката се усеща подобрение. Спирам по въпроса - ще пиша след 200км
Не напразно по-големите и по-тежки респективно или "по-бързи" коли имат препоръка за каране с по-широки гуми в документацията - примерно по книга за Г3 комби през лятото се искат 195/60/14! По книги за АБФ/ВР6 - 205/50/15. Комбинацията от добре подбрани и нови гуми може да скъси драстично спирачния път точно поради по-доброто сцепление с асфалта.
В момента съм с 185/55/15 нови зимни гуми и честно казано съжалявам че не взех 195 - доста често се усеща работата на АБС при по-екстремно спиране.

Vento написа:А замисляли ли сте се, че дори и да имаш огромно спирачно усилие, няма да спреш по-бързо?! Просто гумите не могат да осигурят такова сцепление и ще се засуркат, което удължава спирачния път. Във варианта с ABS - положението е още по-тежко.
Не напразно по-големите и по-тежки респективно или "по-бързи" коли имат препоръка за каране с по-широки гуми в документацията - примерно по книга за Г3 комби през лятото се искат 195/60/14! По книги за АБФ/ВР6 - 205/50/15. Комбинацията от добре подбрани и нови гуми може да скъси драстично спирачния път точно поради по-доброто сцепление с асфалта.
В момента съм с 185/55/15 нови зимни гуми и честно казано съжалявам че не взех 195 - доста често се усеща работата на АБС при по-екстремно спиране.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта