Няма такова нещо като заводска препоръка за чип.Двигателите са готови да посрещнат чипа на съответната цена-минимална или мнооого голяма в зависимост от чипа и маистора дето го слага.Идеята на чипа е като си покараш колата,смяташ че ти е вече мудничка,искаш нещо повече,смяташ че колата няма да е твоя цял живот и не те бърка че после ще я продадеш по евтино,имаш усет кам моторите праиш си няква преценка колко коня и къв чип да земеш и го слагаш-в което няма нищо лошо.Последиците си ги тарпиш и те са толкова по големи колкото по надут е чипа.Но производителя не дава никви насоки как да си "разебеш"мотора наи-малкото че за тва никои не му плаща не че нещо чак толкова фрапантно можеш да му сториш.Освен тва версиите ГТ ГТИ и т.н. са си един скъп заводски тунинг от сорта на М3 РС4 и т.н. при скъпите марки.Просто в чипа няма некво безкраино зло дет ша ти строши мотора но както се казва "безплатен обяд няма".Принципно трябва да си решиш на тебе лично ква работа щи свърши чипа и струва ли си недостатъците му.Иначе за това точно какъв чип ще вземеш къде и как ще го сложиш е друга тема.Има една тема в тунинг раздела за CHIPTUNING(тя така се и казва)която вече е над 30 страници.Ако имаш тарпение да я изчетеш ще се светнеш за доста неща.Тя е написана от един пич които продава много-евтино чипове като ги зима по заобиколен начин(ако някога реша да си слагам такова нещо вероятно ще е от него)-не че редлага нещо върхово но темата е разискана по начин по които можеш да се светнеш за скритите номера на тунинг фирмите в БГ.
P.S. Единствената сериина кола която е направена заводски да се чипва е NISSAN SKYLINE-ама тука темата е дълга и много маниашка
