


проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 17 фев 2011 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Хора имам прохблем с стъпковия мотор на голфа с двигател 1.8 гт моно АВС , смених го но след 50 км отново същия проблем. Дайте някакъв съвет че не ми се хварлят пари напразно . Благодаря предварително
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ст.Загора
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
rv6445vt написа:Хора имам прохблем с стъпковия мотор на голфа с двигател 1.8 гт моно АВС , смених го но след 50 км отново същия проблем. Дайте някакъв съвет че не ми се хварлят пари напразно . Благодаря предварително
Или проблемът не е бил в него, или и новият е проблемен, или нещо по кабелите, механиката - покрай него

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 17 фев 2011 16:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
пак започнаха да играят оборотите , но като го изфорсирам до кам 4 000 оборота и се оправя , а като махна клемите на акумулатора за около час проблема изчезва ..... И най - важното е че го прави когато му е кеф !!!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Закачал ли си я на декодер???Как ти е ТПС-а...защото с 1.8ABS си поне на 16 г
и е нормално пистите да са износени....

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Проблема ти няма да е в стъпковия мотор, провери ламбда сондата и ТПС-а, както ти е писал колегата. Когато откачиш акумулатора, грешките натрупани в ЕКУ-то се изчистват и за това ти изчезва проблема, но като поработи малко отново се трупат грешки (я от ламбда сондата, я от ТПС-а) и отново започва да подава неадекватни команди към стъпковия мотор, а той просто изпълнява, а щом изпълнява - значи работи.
А между другото - когато откачаш акумулатора, след това като запалиш имаш период на адаптация който е около 10-тина минути, в които не трябва да пипаш нищо, просто палиш и оставяш колата да си работи.
А между другото - когато откачаш акумулатора, след това като запалиш имаш период на адаптация който е около 10-тина минути, в които не трябва да пипаш нищо, просто палиш и оставяш колата да си работи.
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
jordancho написа:А между другото - когато откачаш акумулатора, след това като запалиш имаш период на адаптация който е около 10-тина минути, в които не трябва да пипаш нищо, просто палиш и оставяш колата да си работи.
Аз пък знам, че след ресет на компа трябва да колата да се кара поне десетина минути и поне един път, за кратко, да се даде пълна газ и оборотите да са над 3000.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Това с 10-те минути на място си го пише в Auto DATA-та, а един познат майстор ми каза, че е най-добре да изчакаш и двигателя напълно да изстине, и чак тогава да палиш и да чакаш на място, разбира се след това е хубаво и да покараш малко на бензин. А иначе като си слагах ламбда-контрола, няколко пъти се наложи да рестартирам ЕКУ-то и понеже не ми се чакаше пробвах ресет и тръгване веднага на бензин, без да чакам 10 минути, и съответно още на 2-рата минута вече имах грешка в ТПС-а.
Та за мен най-добрия вариант е: сутрин когато двигателя е изстинал, правя ресет, паля, чакам 10 минути на място, след което карам още 10-тина минути на бензин и нямам ядове.
Та за мен най-добрия вариант е: сутрин когато двигателя е изстинал, правя ресет, паля, чакам 10 минути на място, след което карам още 10-тина минути на бензин и нямам ядове.
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
И аз сменях стъпков мотор за надеждата да се оправи, но проблема беше в ТПС. С чистене на грашките се оправяше за момент и след като компа научеше забравеното пак бъркаше работата. С адаптация на ТПС се оправи положението.
Note: ECM adapive memory.....
В превод: ЕКУ-то има адаптивна памет, която може да бъде изтрита и да причини неравномерна работа на двигателя. Направете тест по пътя (road test) за да може компа на научи основните стойности.
Т.е. да събере данни от дачтиците, най - вече от ТПС - къде е празен ход и къде е пълна газ.
Road test
Най-отгоре го пише в General Information
- Тест поне за 10мин.
- Уверете се, че педала на газта е закратко натиснат докрай и оборотите минават 3000.
Извадено от AutoData-та.
П.С. Не знам как десет минути на празен ход, компа ще разбере къде е пълната газ.

Note: ECM adapive memory.....
В превод: ЕКУ-то има адаптивна памет, която може да бъде изтрита и да причини неравномерна работа на двигателя. Направете тест по пътя (road test) за да може компа на научи основните стойности.
Т.е. да събере данни от дачтиците, най - вече от ТПС - къде е празен ход и къде е пълна газ.
Road test
Най-отгоре го пише в General Information
- Тест поне за 10мин.
- Уверете се, че педала на газта е закратко натиснат докрай и оборотите минават 3000.
Извадено от AutoData-та.
П.С. Не знам как десет минути на празен ход, компа ще разбере къде е пълната газ.

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Колега, вярно че точно това пише, явно нещо аз не съм си го превел правилно и съм се заблудил, но в такъв случай, защо като направя ресет и тръгна веднага да карам (на бензин) и след малко вече имам грешка в ТПС-а, а като поработи на място 10-тина минути и след това тръгна да карам, вече 3 години и до сега никога не съм имал грешка в ТПС-а.
Според теб как трябва да се направи ?
Според теб как трябва да се направи ?
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Всеки има право на избор.
При мен работа върши едния начин, при теб другия.
А най - истинския за мен е:
след ресет на компа двигателя са загрява до работна температура и след това се прави пробното каране.
До колкото знам при студен старт до достигане на работна температура ЕКУ-то
ползва предварително зададена "програма" по която работи. Като достигне 90 градуса
преминава в "активен" режим - започва да гледа данните от датчиците - ламда сонда, датчик за темп. на входящия въздух, темп. датчик на охлаждането.... и т.н. и прави същевременни настройки на горивната смес, предварение на искрата..........
При мен работа върши едния начин, при теб другия.
А най - истинския за мен е:
след ресет на компа двигателя са загрява до работна температура и след това се прави пробното каране.
До колкото знам при студен старт до достигане на работна температура ЕКУ-то
ползва предварително зададена "програма" по която работи. Като достигне 90 градуса
преминава в "активен" режим - започва да гледа данните от датчиците - ламда сонда, датчик за темп. на входящия въздух, темп. датчик на охлаждането.... и т.н. и прави същевременни настройки на горивната смес, предварение на искрата..........
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
момчета, извинявайте че пиша в чужда тема. имам проблем и аз! моята кола също е АБС, гасне по светофарите и когато освобода от скорост ( прави го често, но не всеки път). въпроса ми е дали е ламбда сонда, или стъпковото 

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
Колега, колата има ли газова - да не е бедна смес ? А ако нямаш, по начина описан на снимката можеш да си провериш стъпковия мотор.
Изключваш му буксата и с един омметър измерваш съпротивлението между крачетата на степ мотора както е описано.
А другия вариант е:
Даваш колата на контакт, отваряш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение, а като пуснеш газта, то отново трябва да заеме някакво друго положение. Самия факт, че моторчето се движи напред - назад, и реагира като натиснеш бутончето на върха му, означава че работи и проблема няма да е в него.
Ламбдата също можеш да я измериш с един мултимер, но това измерване не е точно и с него можеш единствено да разбереш ако ламбдата е тотално умряла, а за да разбереш дали работи коректно ще ти трябва осцилоскоп или осцилограф, но не всеки разполага с такъв уред.
Изключваш му буксата и с един омметър измерваш съпротивлението между крачетата на степ мотора както е описано.
А другия вариант е:
Даваш колата на контакт, отваряш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение, а като пуснеш газта, то отново трябва да заеме някакво друго положение. Самия факт, че моторчето се движи напред - назад, и реагира като натиснеш бутончето на върха му, означава че работи и проблема няма да е в него.
Ламбдата също можеш да я измериш с един мултимер, но това измерване не е точно и с него можеш единствено да разбереш ако ламбдата е тотално умряла, а за да разбереш дали работи коректно ще ти трябва осцилоскоп или осцилограф, но не всеки разполага с такъв уред.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с сменен стъпков мотор на голф 3
имам метан!!! Но проблема го прави и на бензин
първо беше само на метан, после почна и на бензин. немисля че ми е бедна сместа, не ми гърми както на "бакшишите", има тяга и в максималните от което съдя че достига доволно гориво.
много нерви ми образува. бях на елкон и - нищо


много нерви ми образува. бях на елкон и - нищо
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта