
Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Колеги някой има ли някакво инфо за начина на действие и частите на SAI(Secondary Air Injection)при мотора 1.8Т (само на него знам че я има).Въпросната ситема е сложена от екологична гледна точка и е оплела с кабели и маркучи половината мотор
В нета има доста тема за премахването и включителнбо доста подробни http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3111538,но никъде няма описано какво точно прави.

Последна промяна от Rabbit_TDI на Вто 22 фев 2011 11:25, променено общо 2 пъти.
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
това наистина е за махане само тормози мотора така или иначе не е нов и само това му трябва
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
Споко, на AGU-то я няма.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
MK4 написа:Споко, на AGU-то я няма.
Изглежда съм се заблудил нещо.Тогава за какво служи плетеницата от маркучи(тези по турбо пътищата са ми ясни) отпред на мотора и пластмасата на калника от пасажерската страна?
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
добре де тоя мотор от темата в първия пост какъв е не ли на голф 4-ката AUG .на АЕБ има ли такава простотия
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
Моята по едно време издаваше много странни звуци и бях се позаинтересувал за ремонт но ми казаха че не подлежи на ремонт единствено смяна с нова,но тя взе че се оправи.Функцията и била на студен двигател да подгрее катализатора и да сработи за да е в норма с екологията.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
Това е въпросната система колега.Аз затова отварям темата някои ако знае /има някакво инфо.Вярно няма много теми за нея защото няма чак до какви главоболия да доведе,но не е лошо да се знае кое е за нея и каква работа върши.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
Ето какво открих за част от маркучите.
Едната система се казва EVAP(въпросната пластмаса на калника-мисля позиция 10):

Допълнителна легенда към схемата:
1 - Tank cap unit
2 - Fuel tank
3 - Fuel delivery unit
4 - Intake hose
5 - Throttle valve
control module -
J338-
6 - Intake manifold
upper part
7 - Fuel rail with
injectors
8 - Fuel pressure
regulator
9 - Fuel filter
Installed position:
Arrow points in
through-flow
direction
16 - Leak Detection
Pump (LDP) -V144-
Checking
activation:
Repair Manual, 1.8 Liter 4-
Cyl. 5V Turbo Fuel Injection
& Ignition, Repair Group 01;
Output Diagnostic Test Mode;
Performing Output Diagnostic
Test Mode
17 - Air cleaner for LDP
Ето какво казва Wikipedia за системата:
"EVAP" redirects here. EVAP may also refer to Evaporation.
Evaporative emissions are the result of gasoline vapors escaping from the vehicle's fuel system. Since 1971 (1970 in California), all U.S. vehicles have had fully sealed fuel systems that do not vent directly to the atmosphere; mandates for systems of this type appeared contemporaneously in other jurisdictions. In a typical system, vapors from the fuel tank and carburetor bowl vent (on carbureted vehicles) are ducted to canisters containing activated carbon. The vapors are adsorbed within the canister, and during certain engine operational modes fresh air is drawn through the canister, pulling the vapor into the engine,where it burns.
В кратък превод системата събира бензиновите пари и ги вкарва във входящите пътища на въздуха в определнеи режими (в случея загрял мотор и работеща ламбда) .
Едната система се казва EVAP(въпросната пластмаса на калника-мисля позиция 10):

Допълнителна легенда към схемата:
1 - Tank cap unit
2 - Fuel tank
3 - Fuel delivery unit
4 - Intake hose
5 - Throttle valve
control module -
J338-
6 - Intake manifold
upper part
7 - Fuel rail with
injectors
8 - Fuel pressure
regulator
9 - Fuel filter
Installed position:
Arrow points in
through-flow
direction
16 - Leak Detection
Pump (LDP) -V144-
Checking
activation:
Repair Manual, 1.8 Liter 4-
Cyl. 5V Turbo Fuel Injection
& Ignition, Repair Group 01;
Output Diagnostic Test Mode;
Performing Output Diagnostic
Test Mode
17 - Air cleaner for LDP
Ето какво казва Wikipedia за системата:
"EVAP" redirects here. EVAP may also refer to Evaporation.
Evaporative emissions are the result of gasoline vapors escaping from the vehicle's fuel system. Since 1971 (1970 in California), all U.S. vehicles have had fully sealed fuel systems that do not vent directly to the atmosphere; mandates for systems of this type appeared contemporaneously in other jurisdictions. In a typical system, vapors from the fuel tank and carburetor bowl vent (on carbureted vehicles) are ducted to canisters containing activated carbon. The vapors are adsorbed within the canister, and during certain engine operational modes fresh air is drawn through the canister, pulling the vapor into the engine,where it burns.
В кратък превод системата събира бензиновите пари и ги вкарва във входящите пътища на въздуха в определнеи режими (в случея загрял мотор и работеща ламбда) .
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Инфо за SAI системата на 1.8Т
Колега, SAI не е нищо друго от един електрически охлюв, който набутва свеж въздух от въздушния филтър в изпускателния колектор за не повече от 15 секунди след като се стартира двигателя. Няма никакви жици и тръби от тази система, дето да са оплели двигателя. Два гофрирани пластмасови маркуча и толкоз. Нито тормози с нещо мотора, нито пък му помага да върви повече. Единствените му предназначения са екология и като се бъгяса да набие грешка, за да ти светне чека на таблото. Ако имаш такова нещо на колата вдигни капака, разгледай добре и ще се убедиш сам. Слабото място е, че се късат трите гумени тампончета дето държат охлюва към планката му. Лично аз не съм виждал до сега здрави.
Ако съдиш по темата във Вортекса, забележи, че там колегата е елиминирал освен това и доста други неща. Сигурно това те въвежда в заблуждение. За SAI има само три снимки, които я касаят - там където е затапен изхода и, дето държи охлюва с планката и следващата, тази с буксата, над която обяснява какво съпротивление трябва да се сложи, за да се лъже ЕКУ-то. Всичко останало няма общо с това, за което питаш.
А пък на схемата, дето е в мнението ти преди моето, няма нищо от SAI.
Тази система се слага на всички двигатели, които по една или друга причина трябва да отговарят на някои екологични стандарти, свързани може би със страната, за която е произведен автомобила. Виждал съм я дори на 1.6 101, а иначе вкъщи я имам на 2.0 AQY.
Това, което ще спечелиш от премахването на SAI е олекотяването на конструкцията с около 500 грама.
Ако съдиш по темата във Вортекса, забележи, че там колегата е елиминирал освен това и доста други неща. Сигурно това те въвежда в заблуждение. За SAI има само три снимки, които я касаят - там където е затапен изхода и, дето държи охлюва с планката и следващата, тази с буксата, над която обяснява какво съпротивление трябва да се сложи, за да се лъже ЕКУ-то. Всичко останало няма общо с това, за което питаш.
А пък на схемата, дето е в мнението ти преди моето, няма нищо от SAI.
Тази система се слага на всички двигатели, които по една или друга причина трябва да отговарят на някои екологични стандарти, свързани може би със страната, за която е произведен автомобила. Виждал съм я дори на 1.6 101, а иначе вкъщи я имам на 2.0 AQY.
Това, което ще спечелиш от премахването на SAI е олекотяването на конструкцията с около 500 грама.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI,EVAP и системата за рециркулация на 1.8Т
Това което съм пуснал е описано ,че е EVAP.Иначе съм бил в заблуждение - на моя мотор май наистина няма SAI.Идеята ми е да направим тема за всички допълнителни системи с цел екология и обработка на картерните газове по 1.8Т(които естествено са идентични и с другите ФВ мотори по това време)- в тоя ред на мисли обяснението ти за SAI е перфектно (освен ,че му липсва една снимка
).Сега ако някой може да драсне и няколко реда за плетеницата от маркучи за рециркулация на картерните газове
.


- ilian.
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
- Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
- Двигател: AUM AHF
- Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип
Re: Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Аз на моя имам такава система като прахосмукачка е сутрин само че сега в студа не я чувам.Помислих че е изгоряла и ходих на майстор той каза че си е наред даже ми я пуска от компа 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Следващата система е PCV - positive crankcase ventilation - система със завишено налягане на картерната вентилация (това вероятно е причината всички 1.8Т леко да полъхват от щеката).
Ето и една тема за замяната и с кана за хващане на маслото:
http://uk-mkvis.net/forums/t/269734.aspx?PageIndex=1
http://uk-mkivs.net/forums/p/269734/2120717.aspx
Ето и една тема за замяната и с кана за хващане на маслото:
http://uk-mkvis.net/forums/t/269734.aspx?PageIndex=1
http://uk-mkivs.net/forums/p/269734/2120717.aspx
- sigi
- Мнения: 181
- Регистриран на: Вто 26 окт 2004 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Аз сложих такъв "CATCH CAN" 1.8Т и 2.0T отделят много картерни газове те нормално се връщат обратно за до изгаряне и по пътя си зацапват всичко пример дросела. За пример средата на декември го източих и в събота пак и бях шокиран ето снимки това е за 3 месеца и 2500 км


след като преля от чашата поради факта, че не очаквах да толкова много


даже и по пода имаше НО това е само зимата поради конденза е толкова много лятото е много по малко но иначе това нещо се връща за до изгаряне обратно в цилиндрите яко


след като преля от чашата поради факта, че не очаквах да толкова много


даже и по пода имаше НО това е само зимата поради конденза е толкова много лятото е много по малко но иначе това нещо се връща за до изгаряне обратно в цилиндрите яко

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Ето малко снимки на EVAP системата при 1.8Т АГУ.Това отстрани на калника е каната с гъбата(от активен въглен) която събира бензиновите пари ,а пред калника е управляващия клапан(или поне в такова заблуждение съм влезнал
)





- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Инфо за SAI,EVAP и PCV на 1.8Т
Ето схемата на PCV (Positive crankcase ventilation) - системата за вентилация на картерните газове на 1.8Т(схемата е свалена от линка който пуснах няколко мнения по-нагоре):

Легенда към схемата:
- Синята точка е клапана за налягане който стой веднага след дебитомера и пред рециркулационния клапан на турбото - Pressure regulator valve (PRV)
- Зеления клапан е клапана който регулира пускането на въздуха към входящия колектор PCV Valve
- Лилавия маркуч свързва PCV клапана към входящия колектор
- Червения маркуч свързва главата с картера и двата клапана вързани към тях(PCV и PRV).
Принципът на действие е следния:
-Главата и картера(по скоро хващането е до масления филтър) са постоянно свързани.По същия маркуч са хванатаи към двата клапана (PCV към колектора и PRV след въздушния филтър)
-Когато няма налягане от турбото двата клапана са отворени.Във входящия колектор има вакум който засмуква въздух който се компенсира от въздуха след въздушния филтър от PRV клапана(целта е въздуха да е измерен от дебитомера).Въпросното движение на въздуха увлича и картерните газове като ги вкарва във входящия колектор за доизгаряне(те реално са готова горивна смес изпусната през сегментите).Проблемът тук е ,че покрай газовете се завличат и маслени пари който после цапат навсякъде по пътя на въздуха.За това доста хора слагат Catch can - както колегата по-горе.Също така червения маркуч на много места е в близост до гофрираната тръба на кабелите и се протрива от нея-от там пък почва да изпуска.Ето и клипче по темата - http://www.youtube.com/watch?v=3QXQOo49AVk.По този повод вчера ових гофрето с изолирбанд на местата където е близо до мъркуча.
-Когато има налягане от турбото двата клапана се затварят от вакума след филтъра и от налягането във входящия колектор и системата спира да работи.Ако двата клапан не затварят почва да се губи налягане и с него се увлича масло което изгаря и цапа всичко.
Ето и схемата на работа на клапаните:

На по-късните модели към системата има закачена и допълнителна помпа - Suction JET pump ,но нямам на идея за какво служи.

Легенда към схемата:
- Синята точка е клапана за налягане който стой веднага след дебитомера и пред рециркулационния клапан на турбото - Pressure regulator valve (PRV)
- Зеления клапан е клапана който регулира пускането на въздуха към входящия колектор PCV Valve
- Лилавия маркуч свързва PCV клапана към входящия колектор
- Червения маркуч свързва главата с картера и двата клапана вързани към тях(PCV и PRV).
Принципът на действие е следния:
-Главата и картера(по скоро хващането е до масления филтър) са постоянно свързани.По същия маркуч са хванатаи към двата клапана (PCV към колектора и PRV след въздушния филтър)
-Когато няма налягане от турбото двата клапана са отворени.Във входящия колектор има вакум който засмуква въздух който се компенсира от въздуха след въздушния филтър от PRV клапана(целта е въздуха да е измерен от дебитомера).Въпросното движение на въздуха увлича и картерните газове като ги вкарва във входящия колектор за доизгаряне(те реално са готова горивна смес изпусната през сегментите).Проблемът тук е ,че покрай газовете се завличат и маслени пари който после цапат навсякъде по пътя на въздуха.За това доста хора слагат Catch can - както колегата по-горе.Също така червения маркуч на много места е в близост до гофрираната тръба на кабелите и се протрива от нея-от там пък почва да изпуска.Ето и клипче по темата - http://www.youtube.com/watch?v=3QXQOo49AVk.По този повод вчера ових гофрето с изолирбанд на местата където е близо до мъркуча.
-Когато има налягане от турбото двата клапана се затварят от вакума след филтъра и от налягането във входящия колектор и системата спира да работи.Ако двата клапан не затварят почва да се губи налягане и с него се увлича масло което изгаря и цапа всичко.
Ето и схемата на работа на клапаните:

На по-късните модели към системата има закачена и допълнителна помпа - Suction JET pump ,но нямам на идея за какво служи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 125 госта