



дизел на метан
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Вто 14 дек 2010 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pomorie
дизел на метан
колеги днеска се порових в нета обаче не намерих нищо конкретно,надявам се някои да ми каже дали е възможно да се сложи метан на дизелов двигател метанова уредба и дали си заслужава при положение че колата ми гори 5-6,5 нафта а доста ми се налага да пътувам 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: дизел на метан
За можене може но колко гори и колко струва не знам.Предполагам че няма да има голяма разлика нафта-метан.
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: дизел на метан
http://news.varna24.bg/50372.html
ако тази статия ти дава малко информация относно цената ...
Цитат от нета:
"След като Атометан ООД задълбочено проучи българските теоретични образци за преустройство на дизелови двигатели и вече реализираните и работещи в столичния градски транспорт преустроени автобусни двигатели от унгарски специалисти, предлага на клиентите си газо-дизелова горивна уредба (ГДГУ), която е съставена изключително от италиански, холандски, аржентински и унгарски елементи,както и аржентински и италиански газови уредби за метан за преустройство на бензинови автомобили.
Същевременно с доставени от фирмата елементи за газ-дизелови горивни уредби са създадени нови прототипи. Газифицирани са автобуси от марките “Мерцедес 305G”, “Икарус 280” с турбо двигател, автобус “Чавдар 11М4”, “Волво” с двигател В5955 за нуждите на градския транспорт в гр.Пловдив. Автобусите работят отлично и при тях замяната на дизела с природен газ дори при тежки натоварвания в градски условия е над 50 %. Газифицирани са автобуси от марката “Мерцедес О303” и "СЕТРА" - градски и междуградски, който показват разход 40% дизел и 60% газ при смесен режим. Газифициран е и товарен дизелов автомобил”SHKODA 706RT”,който показва разход в градски условия 45%дизел и 55%газ при пълен товар. Чавдар 11М4 Мерцедес O305G Мерцедес О303 ШКОДА 706RT Фирмата осъществява и успешна международна дейност в това направление. За нуждите на Градския транспорт в гр.Скопие-Република Македония през месец март 2005г. бяха експериментално газифицирани два броя градски автобуси: а-с ”Икарус” и а-с ”Санос”. Икарус 115 Санос 115
Същите преминаха успешно изпитанията в натоварени градски условия.
Месец Декември 2005г, след старта на компресорната станция в гр.Скопие, са пуснати в експлоатация още автобуси, работещи в смесен режим дизел-газ: 15 броя Икарус 115 и 15 броя Санос 115.
С доставена от Автометан ООД бутилкова инсталация, включваща композитни бутилки, кранове и газови връзки, месец Декември 2005г е пуснат в експлоатация автобус, движещ се изцяло с природен газ. Монтирани 8 броя композитни бутилки ( типCNG4), като всяка е с водна вместимост 130л. и собствено тегло 44кг. Малкото тегло и голямата вместимост на бутилките позволяват използването на лека монтажна конструкция и същевременно гарантират 400км дневен пробег в натоварени градски условия.
Особен интерес за собствениците на маршрутни таксита в гр.София представлява преустройството на двойно гориво дизел-метан на дизелов микробус “Фолксваген” LT 40, който постигна следните съотношения : “Фолксваген” LT 40 “Фолксваген” LT 40
дизел / природен газ :
* 40% / 60 % в градски условия
* 27% / 73 % в извънградски условия
При цена на 1л.дизеловото гориво=1.40лв.и цена на 1нм3 метан = 0.55лв (1.4545 нм3=1кг. Метан=0.81лв.),се получиха следните цени на двойно гориво:
* в градски условия-/0.4х1.40 + 0.6х0.55/ = 0.89лв.
* в извънградски условия-/0.27х1.40 + 0.73х0.55/ = 0.78лв.
При разход от 13л/100км,пробег на ден 500км и 25 работни дни за един месец икономията е:
* в градски условия-/1.40 – 0.89/х500х25х0.13=828.75лв
* извънградски условия-/1.40 – 0.78/х500х25х0.13=1007.5лв
Колега , по принцип няма прблем да сложиш на дизелова кола газова уредба, само че двигателя работи и с двете едновремено , а не само с газ."
ако тази статия ти дава малко информация относно цената ...
Цитат от нета:
"След като Атометан ООД задълбочено проучи българските теоретични образци за преустройство на дизелови двигатели и вече реализираните и работещи в столичния градски транспорт преустроени автобусни двигатели от унгарски специалисти, предлага на клиентите си газо-дизелова горивна уредба (ГДГУ), която е съставена изключително от италиански, холандски, аржентински и унгарски елементи,както и аржентински и италиански газови уредби за метан за преустройство на бензинови автомобили.
Същевременно с доставени от фирмата елементи за газ-дизелови горивни уредби са създадени нови прототипи. Газифицирани са автобуси от марките “Мерцедес 305G”, “Икарус 280” с турбо двигател, автобус “Чавдар 11М4”, “Волво” с двигател В5955 за нуждите на градския транспорт в гр.Пловдив. Автобусите работят отлично и при тях замяната на дизела с природен газ дори при тежки натоварвания в градски условия е над 50 %. Газифицирани са автобуси от марката “Мерцедес О303” и "СЕТРА" - градски и междуградски, който показват разход 40% дизел и 60% газ при смесен режим. Газифициран е и товарен дизелов автомобил”SHKODA 706RT”,който показва разход в градски условия 45%дизел и 55%газ при пълен товар. Чавдар 11М4 Мерцедес O305G Мерцедес О303 ШКОДА 706RT Фирмата осъществява и успешна международна дейност в това направление. За нуждите на Градския транспорт в гр.Скопие-Република Македония през месец март 2005г. бяха експериментално газифицирани два броя градски автобуси: а-с ”Икарус” и а-с ”Санос”. Икарус 115 Санос 115
Същите преминаха успешно изпитанията в натоварени градски условия.
Месец Декември 2005г, след старта на компресорната станция в гр.Скопие, са пуснати в експлоатация още автобуси, работещи в смесен режим дизел-газ: 15 броя Икарус 115 и 15 броя Санос 115.
С доставена от Автометан ООД бутилкова инсталация, включваща композитни бутилки, кранове и газови връзки, месец Декември 2005г е пуснат в експлоатация автобус, движещ се изцяло с природен газ. Монтирани 8 броя композитни бутилки ( типCNG4), като всяка е с водна вместимост 130л. и собствено тегло 44кг. Малкото тегло и голямата вместимост на бутилките позволяват използването на лека монтажна конструкция и същевременно гарантират 400км дневен пробег в натоварени градски условия.
Особен интерес за собствениците на маршрутни таксита в гр.София представлява преустройството на двойно гориво дизел-метан на дизелов микробус “Фолксваген” LT 40, който постигна следните съотношения : “Фолксваген” LT 40 “Фолксваген” LT 40
дизел / природен газ :
* 40% / 60 % в градски условия
* 27% / 73 % в извънградски условия
При цена на 1л.дизеловото гориво=1.40лв.и цена на 1нм3 метан = 0.55лв (1.4545 нм3=1кг. Метан=0.81лв.),се получиха следните цени на двойно гориво:
* в градски условия-/0.4х1.40 + 0.6х0.55/ = 0.89лв.
* в извънградски условия-/0.27х1.40 + 0.73х0.55/ = 0.78лв.
При разход от 13л/100км,пробег на ден 500км и 25 работни дни за един месец икономията е:
* в градски условия-/1.40 – 0.89/х500х25х0.13=828.75лв
* извънградски условия-/1.40 – 0.78/х500х25х0.13=1007.5лв
Колега , по принцип няма прблем да сложиш на дизелова кола газова уредба, само че двигателя работи и с двете едновремено , а не само с газ."
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Вто 14 дек 2010 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pomorie
Re: дизел на метан
ами мисля че средно 70/30 метан/дизел не звучи никак зле при сегащините цени на дизела и разход на колата около 6 смесен разход мисля че си заслужава.Сега и някои ако има на представа каква е цената на такава газова уредба даже и втора употреба да е.. 

- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пон 06 юли 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: дизел на метан
Колега само не ми казвай че иска6 да правиш Пасат Б 3 от 93 година дизел да му слага6 и метан.
Че тя колата не струва толкова колкото ще ти е самото преоборудване да върви и на двете.
Според мен това си е таралеж в гащите
Че тя колата не струва толкова колкото ще ти е самото преоборудване да върви и на двете.

Според мен това си е таралеж в гащите
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Вто 14 дек 2010 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pomorie
Re: дизел на метан
ами колега затова пуснах темата за да ми каже някои по компетентен дали става и дали изопщо си заслужава 

-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: дизел на метан
Моето мнение е кратко с две думи ...
Не си заслужава ...
Сметките не се правят дали ще ти гори 1 лев сега по малко ... не може да дадеш 1 лев и да искаш да видиш дупето ... първо трябва да дадеш 100 лв да смъкнеш гащите
Не си заслужава ...
Сметките не се правят дали ще ти гори 1 лев сега по малко ... не може да дадеш 1 лев и да искаш да видиш дупето ... първо трябва да дадеш 100 лв да смъкнеш гащите

- tdi fen
- Мнения: 4717
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: дизел на метан
колега naskomm слагай олио от фритюрници по-евтино от това няма
Re: дизел на метан
Колега, темата е разглеждана в дизелраздела. От там видях и аз за тази новост, поразрових в нета и бях намерил една статия за тези системи. Пуснах линкове в темата, аналогичната но в дизеловия двигател. Там заключението е, че просто няма смисъл от тази система. Съгласен съм, че в горния пост пише някаква информация, но тя явно е цитирана от рекламния сайт на фирмата, а не от някой технически сайт или нещо подобно. Именно този факт повече доближава тази система за мен по-скоро до магнитните наколенници, хаповете за намаляване на разхода и увеличаване на мощността и всички подобни глупости.
Все едно да ми доказват кой пасат е 2,3,4 и 5 с клипове от vbox- а.
Обещавам по-късно, ако намеря темата да пусна линк към нея.
ПС: Ако искаш метан вземми си една бензинка и и постави метан. За такива пасати с автомобила едва ли ще стува повече от 2000лв.
Ето я темата viewtopic.php?f=24&t=21465.
Все едно да ми доказват кой пасат е 2,3,4 и 5 с клипове от vbox- а.
Обещавам по-късно, ако намеря темата да пусна линк към нея.
ПС: Ако искаш метан вземми си една бензинка и и постави метан. За такива пасати с автомобила едва ли ще стува повече от 2000лв.
Ето я темата viewtopic.php?f=24&t=21465.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта