м-тди

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 25 фев 2011 20:47


http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=111290

Колеги кажете си мнението по този въпрос.
На мене много ми харесва идеята тди без електроника което си върви съвсем нормално, даже мисля,че е по добре от към поддръжка на самата кола.
Ако някои наистина може да го направи аз съм съгласен да си направя моя голф по този начин.




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: м-тди

Мнениеот 110afn » Пет 25 фев 2011 21:27


Колега, какво ти харесва в тая идея ? Може би без електроника ще се постигне тоя вървеж-разход ? А сигурно искаш и да е с променлива геометрия, но ако може без Н75 щото дава фира. Дебитомер ще трябва ли ? Все едно да питам за климатик, ама без фреон, искам да ми духа студено, ама без пари. Безплатен обяд няма


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 25 фев 2011 21:50


110afn написа:Колега, какво ти харесва в тая идея ? Може би без електроника ще се постигне тоя вървеж-разход ? А сигурно искаш и да е с променлива геометрия, но ако може без Н75 щото дава фира. Дебитомер ще трябва ли ? Все едно да питам за климатик, ама без фреон, искам да ми духа студено, ама без пари. Безплатен обяд няма


Моят двигател е 1Z може и без Н75 и неможели пък да ми харесва това?


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: м-тди

Мнениеот 110afn » Пет 25 фев 2011 22:28


Това, че може значи ли, че е по добре ? Не си мисли, че се заяждам, но обясни какъв е смисъла на занятието, щом казваш, че ти харесва идеята. А и 1Z ще ти отнеме повече време и нерви да го направиш без Н75, отколкото да си вземеш втора употреба работещ за 20-30лв и пак да полетиш.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Пет 25 фев 2011 23:04


Колеги, понеже съм писал и в онази тема, да ви кажа от къде тръгва всичко.
Не знам дали сте запознати, но голяма част от собствениците на VW Bus T3 си мечтаят за мощен и икономичен дизел двигател.Най-мощния заводски монтиран дизел е 1.6TD, който е крайно недостатъчен, особенно при Т3 Syncro.Много колеги от европа се организират и обикалят из пустините на Африка всяка година със своите синхро.

Изображение

Изглежда добре натоварен, а :)

Изображение

За такава експедиция е необходим мощен и сигурен двигател с минимално количество електроника.Поради тази причина, немците използват за основа AFN и го правят с мехнична помпа, защото в пустинята няма как да си купиш клапан N75, или дебитомер или нещо друго.Надявам се инфото да ви е било интересно, ето и малко цени в Германия и се дивете на цени :)
Берн Ягер, се води един от най-добрите им специалисти по Syncro.

http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... r_tdi.html


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: м-тди

Мнениеот 110afn » Пет 25 фев 2011 23:44


PACH , ти си много напред с материала за бусовете, така че направо ми е неудобно да спорим. Макар, че надежден и опростен двг са две различни неща. А и един двг като рече да те забърка ще те забърка. Не да си в пустинята, а във Волфсбуг-все тая.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Съб 26 фев 2011 0:33


110afn написа:PACH , ти си много напред с материала за бусовете, така че направо ми е неудобно да спорим. Макар, че надежден и опростен двг са две различни неща. А и един двг като рече да те забърка ще те забърка. Не да си в пустинята, а във Волфсбуг-все тая.


В спора се разждала истината :)
Честно казано не виждам за какво да спорим, споделям каква е идеята на м-тди при Syncro бусовете.За проблемите си напълно прав, тръгнат ли назад нещата ... :banghead: , но не може да отречеш че m-tdi е по-удачен за такава експоатация.Аз също съм фен на тази максима, по-малко електроника, по-малко проблеми.Да чукна на дърво, откакто съм сложил AFN на синхрото, нямам никакви проблеми, но знаеш колко основно беше ревизиран мотора и как всичко беше сменено.Единствено преди сбирката в София, смених клапан N75, защото не реагираше адекватно.В случая, нека се съсредоточим върху техническата страна на въпроса за м-тди.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: м-тди

Мнениеот don hose » Съб 26 фев 2011 10:20


Колега трябва ти хибридна помпа за да ти работи колата както трябва.Помпа от 1.9тд и 1.9тди.Незнам да ли си струва да правиш тея гиманстики при полужение, че доколкто разбирам имаш работещ двигател с комп.Това се прави при силов туниг и то ако си ентусиаст и да пропуснеш момента с чиптунинга парвиш М-ТДИ.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 26 фев 2011 10:52


don hose написа:Колега трябва ти хибридна помпа за да ти работи колата както трябва.Помпа от 1.9тд и 1.9тди.Незнам да ли си струва да правиш тея гиманстики при полужение, че доколкто разбирам имаш работещ двигател с комп.Това се прави при силов туниг и то ако си ентусиаст и да пропуснеш момента с чиптунинга парвиш М-ТДИ.



Наистина голфа ми е работещ, но за в бъдеще ако имам сериозни проблеми с електрониката предпочитъм вариянта м-тди.
Например преди 1 година имобилайзера ми се скапа тотално.Колата палеше за една секунда и гасне.Този проблем ми го оправиха за 15 минути и ми струваше 150лв.
Според мен м-тди има повече плюсове отколкото недостатъци.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 03 апр 2011 18:17


Вече имам реални резолтати. Колата е с механична помпа ,работи много добре само трябва да си направя жило за газта :)


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: м-тди

Мнениеот bobi_diesel » Нед 03 апр 2011 20:01


:011: Дай повече инфо и снимки.Има ли пушене тъй като съм чувал,че тди с механична помпа къди мн.Браво за ентусиазма!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: м-тди

Мнениеот milmar » Нед 03 апр 2011 23:14


Това малко ми звучи като , че посоката е лека-полека към кола тип Флинстоун , пък и с тая цена на горивата :да: .
Може би има логика , ако става въпрос за някакво екстремно преживяване в пустинята , но не забравяйте че електрониката се слага освен заради всичко останало , за да се опрости механиката и да я направи по-надеждна . Сигурно има начин да се направи едно механично TDI дори да изпълнява функциите на компа по механичен път (едва ли все пак :wink: ) , но едва ли си струва и едва ли ще е по-сигурно от електронното .


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: м-тди

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 04 апр 2011 20:17


Не съм направил никакви снимки. Колата не е напълно завършена след окончателния резолтат ще снимам клипче. Целта не е повече конски сили а опростяване на самия автомобил откъм поддръжка. Сега вече няма да ми се ебава имобилайзера,няма да се прецаква дебитомера,няма да плащам за диагностика.


Потребителски аватар
dishata
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 13 ное 2008 20:59
Автомобил: SEAT IBIZA
Двигател: AHU
Местоположение: Лом

Re: м-тди

Мнениеот dishata » Пон 04 апр 2011 21:21


Тази тема е бая глупава.Както са казали хората-който си има брада,да има и гребен да я реши-.Като си искал колега по-прости неща що си се хвърлил на сложното? :beer


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: м-тди

Мнениеот PACH » Вто 05 апр 2011 0:26


dishata написа:Тази тема е бая глупава.Както са казали хората-който си има брада,да има и гребен да я реши-.Като си искал колега по-прости неща що си се хвърлил на сложното? :beer


Колега, няма нужда от такива изказвания.Всеки си намисля проект и го осъществява.Някои критикуваха колегата с проекта Корадо ТДИ, но много фенове се накефиха.Нека не критикуваме а да помагаме с каквото можем.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: PzKpfW и 40 госта