Според мен добре са решили руснаците да го забранят. В Москва и другите големи градове трафикът е интензивен и ако всеки свети в неизяснена посока ще страдат доста шофьори.
На мен също така ми е интересно защо в Англия ксеноновите фарове са рядкост. Имам предвид на новите автомобили. Повечето от тях си карат с обикновените халогенни лампи. Може би е заради климатичните условия, но едва ли. Имам доста мили навъртяни там, рядко съм виждал HID фарове.
Аз не съм против ксенона, против съм нерегулираните фарове и некачествените евтини изпълнения.
П.С. На нашата "магистрала" и 130 км/ч са й много.
В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Андро из форума се въртеше линк към клипче точно за Англия и за допълнителните ксенони. Там също са забранени, доколкото знам. Освен това хората явно си ги глобяват или просто са прекалено съвестни граждани, за да не си слагат на старите трошки. Абе имаме откъде да се учим, само мерак и съвест ни трябват 

-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Напоследък все по често срещам блеснали в небето "ксенони" афтърмаркет
Не знам дали не са регулирани или просто са си такива, но забраната ми изглежда резонна
Не знам дали не са регулирани или просто са си такива, но забраната ми изглежда резонна
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Браво на Руснаците, сега трябва и при нас да влезе закона, на стара кочина да неможе да се слага ксенон, само на нова кола от завода! Това не се търпи, отделно че не се реголират фаровете, отделно че пътищата са ни все едно си на полето, и няма начин да не те заслепи някои просто не се шофира!
Този закон ако влезе и при нас, ще се радвам че поне нещо ще се промени!
Този закон ако влезе и при нас, ще се радвам че поне нещо ще се промени!
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
stefan4o написа:Андро из форума се въртеше линк към клипче точно за Англия и за допълнителните ксенони. Там също са забранени, доколкото знам. Освен това хората явно си ги глобяват или просто са прекалено съвестни граждани, за да не си слагат на старите трошки. Абе имаме откъде да се учим, само мерак и съвест ни трябват
Да, там е не е позволено да си слагаш неодобрен афтърмаркет ксенон. Даже на всички обяви, реклами и т.н. светлинно-звукови "тунинги" изрично е упоменато, че са само за off-road употреба, т.е. употреба извън пътната мрежа, за която се плаща данък ( там има и частни пътища, на които можеш да си ги ползваш, собственика би трябвало да определи правилата... ).
Аз имах друго предвид - там преобладават по-новите коли до 3/5 години, които са купени без оригинален ксенон, а с обикновени лампи. Или причината е в цената на опцията, или не го харесват особено. Предполагам е второто, защото движението особено около бизнес-центровете е много интензивно и никой не иска да му светят в очите. Предполагам, че всеки който купува нов автомобил в България си го поръчва с HID лампи. Е, като изключим служебните коли и ванове, там се търси ниска цена.
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Ами според мен е определяща цената. Колите, при които е заводски, цените им започват от ехееее
. Там предполагам не е като тук - всеки десети да кара еС-клас или Ауди А8 или Бмв 7ма серия. Правило ми е впечатление, че в градските части на по-големите европейски градове си се карат малки или среден клас коли, където ксенонът не е заложен фабрично.
Аз лично ако някога събера пари за нова кола примерно да кажем едни 40 000 лева бих предпочел парите за фабричен ксенон да ги набия в някоя друга екстра, примерно подгревче на седалките или фарове за мъгла.

Аз лично ако някога събера пари за нова кола примерно да кажем едни 40 000 лева бих предпочел парите за фабричен ксенон да ги набия в някоя друга екстра, примерно подгревче на седалките или фарове за мъгла.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
stefan4o написа:...
Има логика в това, което пишеш. Може би си е така. Виждал съм и скъпи коли с обикновени лампи, но има и скъпи автомобили с HID.
Поздрави от мен за Стара Загора и заралии. 3 години живях и работих във вашия град. И понеже си пътувах в петък вечер към Плд, а в понеделник сутрин към Зарата си смених Osram Cool Blue - то с обикновени лампи по 3 лева, защото по-лесно пробиваха през есенно-зимната мъгла


- Burner_inc
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
stefan4o написа:Ами според мен е определяща цената. Колите, при които е заводски, цените им започват от ехееее. Там предполагам не е като тук - всеки десети да кара еС-клас или Ауди А8 или Бмв 7ма серия. Правило ми е впечатление, че в градските части на по-големите европейски градове си се карат малки или среден клас коли, където ксенонът не е заложен фабрично.
Аз лично ако някога събера пари за нова кола примерно да кажем едни 40 000 лева бих предпочел парите за фабричен ксенон да ги набия в някоя друга екстра, примерно подгревче на седалките или фарове за мъгла.
Винаги при нова кола бих поръчал ксенон, просто осветеноста е на съвсем друго ниво
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Тук из форума има колеги с чисто нови коли, предполагам, нека и те кажат мнение техните със заводски ксенон ли са. Понеже аз съм останал с впечатление оттук-оттам, че ксенонът е може би последното нещо, за което мисли човек, купувайки си нова кола среден клас.
Забележи цената на ксенона при Голф (от официален вносител):
За тия пари аз лично съвсем други неща бих си сложил в колата, не и ксенон
Та идеята ми е следната, примерно имаш таван 35 000 лева и за тях трябва да си купиш кола с максимално хубав мотор и максимално много екстри. Погледнато реално за едни фарове даваш примерно 8-10% от цената на цялата кола
Горе-долу тоя ксенон се равнява да си вземеш колата с DSG или с по-хубав от базовия мотор. Не ме разбирай погрешно не отричам, че всеки си има приоритет, но за масата хора ксенонът не е на първо място като такъв
Забележи цената на ксенона при Голф (от официален вносител):
Фарове "Bi-Xenon" ЗАВИВАЩИ /къси и дълги светлини/ 2 653,- - 2 653,- -
(Невъзможно в комбинация със спортни пакети, фарове за мъгла - PNS и пакет "FLY" - W82.)
- Автоматично регулиране нивото на фаровете с динамично осветление в завой
- LED дневни светлини
- Система за измиване на фаровете
- Датчик за нивото на течността за измиване на фаровете
За тия пари аз лично съвсем други неща бих си сложил в колата, не и ксенон

Та идеята ми е следната, примерно имаш таван 35 000 лева и за тях трябва да си купиш кола с максимално хубав мотор и максимално много екстри. Погледнато реално за едни фарове даваш примерно 8-10% от цената на цялата кола

Горе-долу тоя ксенон се равнява да си вземеш колата с DSG или с по-хубав от базовия мотор. Не ме разбирай погрешно не отричам, че всеки си има приоритет, но за масата хора ксенонът не е на първо място като такъв

- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Аз пък без да се замислям бих ги набил за ксенон.Майната им на DSG-тата и други глупости.Предпочитам да виждам на пътя.В повечето случай една секунда да реагираш по-рано спасява животи 

- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Всичко опира до приоритети. За един глупости за друг - важни неща. Някоя кака примерно ще предпочете всички възможни асистенти за паркиране пред ксенон, примерно. За предимно градско каране на къси разстояния например ксенонът ще ти е полезен точно толкоз, колкото и подгревните седалки за преходи от 150км нагоре примерно и т.н. 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
... в Африка напримерstefan4o написа:....колкото и подгревните седалки за преходи от 150км нагоре примерно и т.н.

Не може да не сте забелязали как вади очи това нещо , особенно когато трептят при неравен път . Случвало се е да си местя и страничните огледала заради автомобил каращ зад мен , какво си говорим за насрещен .
Каква видимост , какви животи ще се спасят , ако и аз ти изплющя едни силни фарове отсреща каква видимост ще имаш ? Ако е да се надцакваме , вече всеки може да си сложи , не е кой знае какъв престиж . Дават ги вече две за лев .
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
За целогодичното светене на фаровете съм против. Абсолютно безсмислено е в слънчеви дни като днешният да караш на фарове. Когато вали или е облачно(по-тъмно) винаги си пускам габаритите(за да ме виждат). И ако всички правят така ще намалеят значително ПТП-тата.
За ксенона нямам нищо против стига да не ми "бърка в очите". За проблема с заслепяването отзад щората доста помага(а тези които нямат има една опция да се врътне огледалото за задно виждане - една джиджафка стърчи отдолу), не и при страничните огледала(в този случай по-добре намали и пусни "светещия" напред).
За ксенона нямам нищо против стига да не ми "бърка в очите". За проблема с заслепяването отзад щората доста помага(а тези които нямат има една опция да се врътне огледалото за задно виждане - една джиджафка стърчи отдолу), не и при страничните огледала(в този случай по-добре намали и пусни "светещия" напред).
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
Каква видимост , какви животи ще се спасят , ако и аз ти изплющя едни силни фарове отсреща каква видимост ще имаш ? Ако е да се надцакваме , вече всеки може да си сложи , не е кой знае какъв престиж . Дават ги вече две за лев .[/quote]
Ако ти си се стискал да дадеш 5лв за реглаж бих те "поздравил" но,ако си регулирал фаровете правилно не виждам каде е проблема
Ако ти си се стискал да дадеш 5лв за реглаж бих те "поздравил" но,ако си регулирал фаровете правилно не виждам каде е проблема

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...
HukuTyY написа:Каква видимост , какви животи ще се спасят , ако и аз ти изплющя едни силни фарове отсреща каква видимост ще имаш ? Ако е да се надцакваме , вече всеки може да си сложи , не е кой знае какъв престиж . Дават ги вече две за лев .
Ако ти си се стискал да дадеш 5лв за реглаж бих те "поздравил" но,ако си регулирал фаровете правилно не виждам каде е проблема

Колкото и добре да е регулиран фара,ако ксенона е кучи марка и си с H4...ефекта е заслепителен и за останалите..
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта