
Питане за глави на 16 в мотори
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Питане за глави на 16 в мотори
Интересува ме главата на 9А с големите клапани ли е като на КР и ПЛ или е с малките като АБФ,също така ме интересува и някой ако знае на Ауди 100/А6 първите 2.0 16 в механична инжекция главата му дали става и с какви клапани е съответно?Благодаря предварително,ако може и да се споменат диаметрите на клапаните в милиметри също ще е добре! 

- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Re: Питане за глави на 16 в мотори
didkoltd написа:Интересува ме главата на 9А с големите клапани ли е като на КР и ПЛ или е с малките като АБФ,също така ме интересува и някой ако знае на Ауди 100/А6 първите 2.0 16 в механична инжекция главата му дали става и с какви клапани е съответно?Благодаря предварително,ако може и да се споменат диаметрите на клапаните в милиметри също ще е добре!
Главата на 9а е със същия размер испускателни клапани 28мм, само на абф са 27мм, всмукателните са еднакви на всички 32мм
- Dare_16V_9A
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: AFN1996 1991
- Местоположение: Pernik
Re: Питане за глави на 16 в мотори
На 9А всмукателните - 32мм изпускателни - 28мм
АБФ всумактелни - 31,2 изпускателни - 27,6
АБФ всумактелни - 31,2 изпускателни - 27,6
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Питане за глави на 16 в мотори
А на 9А и на КР еднакви ли са клапаните ?За Аудито някой ако има инфо да казва,много ме интересува по принцип !
Re: Питане за глави на 16 в мотори
didkoltd написа:А на 9А и на КР еднакви ли са клапаните ?За Аудито някой ако има инфо да казва,много ме интересува по принцип !
Да еднакви са но 9А глава сложена на КР блок и на АБФ блок леко ,,убива" колата заради портовете предполагам,дори и да си с раздвижни колела и на ангренаж и на веригата[казвам го от собствен опит].Говоря ако намя порт и сгъстяване.За главите на Ауди и ФВ и съответно клапаните и портовете им може да се ориентираш от номерата на главите.На АБФ главите,клапаните са с тройно заключване,на 9А,КР,ПЛ са с единично.Водачите на клапаните на АБФ са дълги 35мм а на КР,ПЛ,9А са 39мм.И на всичките видове 16в глави който съм виждал дебелината на стеблото на клапана е 7мм.Ето малко инфо по темата: http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=209857
MKB KR:
051 103 373 ---> KR (großer Wasserkanal)
027 103 373
027 103 373 E
027 103 373 F
MKB PL:
027 103 373
027 103 373 E
027 103 373 F
MKB 9a:
051 103 373
051 103 373 A im 9a bis Motornr. 131.461 (
051 103 373 D
MKB ABF:
051 103 373 D von nem 93er Golf GTI 16v
051 103 373 D F (97er Seat Ibiza GTI)
051 103 373 "O" oder "0"; konnte mir VW nicht 100% sagen
Audi 89 16v MKB ACE
051 103 373 A
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Питане за глави на 16 в мотори
55555 написа:didkoltd написа:А на 9А и на КР еднакви ли са клапаните ?За Аудито някой ако има инфо да казва,много ме интересува по принцип !
Да еднакви са но 9А глава сложена на КР блок и на АБФ блок леко ,,убива" колата заради портовете предполагам,дори и да си с раздвижни колела и на ангренаж и на веригата[казвам го от собствен опит].Говоря ако намя порт и сгъстяване.За главите на Ауди и ФВ и съответно клапаните и портовете им може да се ориентираш от номерата на главите.На АБФ главите,клапаните са с тройно заключване,на 9А,КР,ПЛ са с единично.Водачите на клапаните на АБФ са дълги 35мм а на КР,ПЛ,9А са 39мм.И на всичките видове 16в глави който съм виждал дебелината на стеблото на клапана е 7мм.Ето малко инфо по темата: http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=209857
MKB KR:
051 103 373 ---> KR (großer Wasserkanal)
027 103 373
027 103 373 E
027 103 373 F
MKB PL:
027 103 373
027 103 373 E
027 103 373 F
MKB 9a:
051 103 373
051 103 373 A im 9a bis Motornr. 131.461 (
051 103 373 D
MKB ABF:
051 103 373 D von nem 93er Golf GTI 16v
051 103 373 D F (97er Seat Ibiza GTI)
051 103 373 "O" oder "0"; konnte mir VW nicht 100% sagen
Audi 89 16v MKB ACE
051 103 373 A
Колега какво ще рече това в скобите :051 103 373 ---> KR (großer Wasserkanal)
Казваш ,че глава от 9А на долнище от АБФ "леко убивал",но тука като ги гледам по номерата на КР и на 9А са все с номер 051 103 373 къде е тогава разликата ?
Re: Питане за глави на 16 в мотори
На първи въпрос; мисля че буквално означава големи портове.На втори въпрос 051 103 373 без никакви допълнителни буквени обозначения след цифрите е глава от 9А и мисля че по малки портове досега не съм виждал от на 9А.Повечето глави на КР дето се водят с най-големите всмукателни портове започват с номер 027 на по късен етап явно поради доста проблеми с тоя тип глави се слагат и от по новите 051-053 с по добри отливки,по добър материал но и по малки входове.Ето ти две снимки на 1,8 глава и на 2,0 глава всмукателни портове.Познай коя е 027 от ранните кр?
http://wiki.the-corrado.net/18_head.jpg http://wiki.the-corrado.net/20_head.jpg A това е малък ,,наръчник" за някой възможни подобрения на нашите железа само че ти трябва малко хамерикански език.
http://wiki.the-corrado.net/16v_tuning_guide.html


- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Питане за глави на 16 в мотори
1.8 kr по-големи портове,по големи клапани,2.0 abf по-малки портове по малки клaпaни. НО по добра отливка и по-ново производство,струва ли си да взема абф и да си поиграя докато заприлича на кр само заради по добрия материал(валовете ги имам) или да налучквам със някоя спукана кр-ска тиква?
Искам да играя на сигурно със абф-ската
Колега извинявай за спама!!!
Ъъъ. Този разделител на всмукателния порт на абф-ската тиква минавали вода през него,смисъл може ли да се истъни точно толкова колкото на кр-а,че даже и повече почти да изчезне?
Искам да играя на сигурно със абф-ската
Колега извинявай за спама!!!
Ъъъ. Този разделител на всмукателния порт на абф-ската тиква минавали вода през него,смисъл може ли да се истъни точно толкова колкото на кр-а,че даже и повече почти да изчезне?
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за глави на 16 в мотори
55555 написа:Да еднакви са но 9А глава сложена на КР блок и на АБФ блок леко ,,убива" колата заради портовете предполагам,дори и да си с раздвижни колела и на ангренаж и на веригата[казвам го от собствен опит].Говоря ако намя порт и сгъстяване....
Главата на 9А е с 3кубика по-голяма от КР


РАСО
Re: Питане за глави на 16 в мотори
paco написа:55555 написа:Да еднакви са но 9А глава сложена на КР блок и на АБФ блок леко ,,убива" колата заради портовете предполагам,дори и да си с раздвижни колела и на ангренаж и на веригата[казвам го от собствен опит].Говоря ако намя порт и сгъстяване....
Главата на 9А е с 3кубика по-голяма от КРнормално е да "убие" вървежа, но е нереално да го направи при АБФ
Главите на АБФ и 9А се различават само по клапаните в полза на 9А.
РАСО
И в портовете на 9А и АБФ има разлика колега най-забележима при изпускателните в полза на абф и доколкото съм чел въпреки по малкият клапан на АБФ той е със по добър флоу на изпускатели серийно спрямо 9А и КР. [поправиме ако бъркам] Със абф долнище,сток 9А глава и АБФ валове на белези колата почина безславно и в средни и във високи дори и раздвижното на ангренажа не помогна.Същата сглобка но със 9А валове е в пъти по добре във всички оборотни режими на мотора.Моя съвет за избор на глава към колегата е АБФ но да портва само всмукателни като има в предвид че няма много материал за отнемане покрай водачите и да не се опитва да прави портовете като КР-ските заради водната магистрала.
Последна промяна от 55555 на Пет 29 юли 2011 10:50, променено общо 1 път.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за глави на 16 в мотори
Виж сега..смяната на валове е малко комплексна работа. Неможе да искаш рзлични такива да работят еднакво и то при едни и същи аванси и смеси
РАСО

РАСО
Re: Питане за глави на 16 в мотори
paco написа:Виж сега..смяната на валове е малко комплексна работа. Неможе да искаш рзлични такива да работят еднакво и то при едни и същи аванси и смеси![]()
РАСО
Не очаквах да работят еднакво а със абф-ските колата да е по добре поне във високите но явно си прав защото по ecu-to не сме променяли нищо.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Питане за глави на 16 в мотори
Всеки има различно мнение???Има ли разлика в маслените магистрали м-у кр абф?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Питане за глави на 16 в мотори
Мога да дам инфо за ауди ACE двигател - главата е като на ABF с изключение на смукателния вал - по-малък лифт, повече сила в средни обороти за сметка на високите.
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Питане за глави на 16 в мотори
дали реазликата е само в лифта на смукателния вал.Няма ли разлика и в гърбиците все пак АЦЕ е с механична инжекция а АБф е електрическа 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта