много интересна тема :
кутията не се сваля, абе свалихме я...
твърдия маховик е ГРЕШКА, абе сложих твърд маховик...
в крайна сметка проблем няма да има, кутии няма да сменяте.единствения недостатък е, че на празен ход се чува дрънчене от скоростната кутия.
СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
- hobsy
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Като си вътре в колата това дрънчене даже не се и чува , трябва да си от вън и да се заслушаш , поне при мен е така.
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
ifidik написа:много интересна тема :
кутията не се сваля, абе свалихме я...
твърдия маховик е ГРЕШКА, абе сложих твърд маховик...
в крайна сметка проблем няма да има, кутии няма да сменяте.единствения недостатък е, че на празен ход се чува дрънчене от скоростната кутия.
Идеята на този форум, поне до колкото аз разбирам, е да споделяме опит. Това, че част от колегите не намират разлика между разкачане и вадене, според мене се дължи на факта, че не са го правили. Разликата е огромна (минимум 1 ден). Продължавам да съм на мнение, че всеки сам си решава как да поддържа колата си. Аз обаче нямам намерение да векувам с тоя Голф, а и предполагам повечето хора тук също. Решението да сменя маховика се дължи само и единствено на факта, че ми попадна чисто нов комплект на никви пари. Току що си пробвах колата на дълго и мога да кажа, че имам чувството че съм с ново МПС, а не с нов съединител. Относно това, че се чувало само когато си от външната страна на колата, ами не се притесняваите, скоро ще започне да се чува и вътре, да тресе скоростния лост, волана, да бие педала и т.н. Преценката е лична. Аз смятам, че си прецаквам колата по-малко с обикновен съединител, отколкото с никакъв. Ако имах под ръка читав демпферен маховик, щях да сложа него.
Та да се върна на въпроса, идеята на форума е да споделяме опит, той се придобива в процеса на извършване на разни кеиности по колата. Преди да видя точно за какво става въпрос(не виждам разглобени скоростни кутии на Голфове всеки ден)нама как да дам обективно мнение или да изкажа адекватен опит. Ако някой го може, да каже...при следващия ремонт който ми се наложи щр му се обадя.
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Точно така е, тук си споделяме опит, има няколко теми по въпроса за маховик, кои са по добри кои не са ама ти си знаеш. Аз обаче не знам как ще се за върти живота, ама в близките години не мисля да сменям голфа си, а и не обичам да карам с чуство че нещо съм сложил на така наречена "далавера" и да се притеснявам че може да ме остави на пътя. Всеки си избира сам какво да сложи в колата си, въпроса е дали после няма да се налови да хапиме лакъти от яд
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
yarek написа:Точно така е, тук си споделяме опит, има няколко теми по въпроса за маховик, кои са по добри кои не са ама ти си знаеш. Аз обаче не знам как ще се за върти живота, ама в близките години не мисля да сменям голфа си, а и не обичам да карам с чуство че нещо съм сложил на така наречена "далавера" и да се притеснявам че може да ме остави на пътя. Всеки си избира сам какво да сложи в колата си, въпроса е дали после няма да се налови да хапиме лакъти от яд
Много ми е интересно, откъде е всичката тая мъдрост Никой не слага в колата си нещо, заради което може да остане на пътя, колега. Въпроса е, че когато има решение на проблема, няма лошо да се възползваш, ако прочетеш коментарите ми по-нагоре (без да броиш колко пъти я има темата тук и там), ще видиш, че пиша, че направих консултация дали това е добра идея за колата ми или не. За съответната консултация се заплаща и се прави във оторизиран сервиз. Айде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.
Апропо: Тая консултация дето ми струваше 30лв. ми спести поне 300лв.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
hooligan_sk написа:Доста хора говорят че твърдия маховик разбива скоростите, като довода е че дизела тресе яко... ми ок, 1Z нали не е с демпфер, как са се излъгали да го произведат? Или неговите скорости са от криптонит? Ами още по-старите дизели като ААЗ - и те не са с демпфер и на техните кутии нищо им няма?? Искам някой да ми отговори на този въпрос, лично аз няма нужда да сменям, или някой го е сменил преди мен(трудна работа) или тея демпфери си изкарват по поне 0,5млн км(което всъщност е факт, ауто билд писаха за фабиа ТДИ на 700 000км в идеално заводско състояние). Та просто да се изясни въпроса - абсолютно задължителен ли е демпфера или може да се кара според джоба?
Хулигане, виж въртящият момент на 1.9ТД, на 1Z и след това този на ПД-моторите. Предполагам сам ще се досетиш що на кола с 300Нм се слага двойнодействащ, а на кола със 150Нм - не. Предполагам си се возил и си карал и двете. 1.9ТД върви, колкото да се каже, че върви - т.е. колкото моето 1.6 карбуратор, 1.9 ТДИ 110 коня, 1.9 ТДИ ПД 115 и 130 к.с. са светлинни години като вървеж и динамика. От тая тема излиза, че баща ми е голям бунак, или по-скоро аз съм голям бунак, че го накарах да даде 1100 лева за маховик+съединител на ЛУК, за да си смени неговите, чиято смяна беше належаща (особено маховикът беше недобре е меко казано) Изобщо се чудя - един си кара Мк4ката с гуми регенерат, друг й купува маховик втора ръка "е така да, опитам, щото си е моя колата". Боже, колко мъка има по тоя свят
Айде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.
С риск да ме обвините, че се заяждам ще цитирам колега от този форум:"Като нямате пари за коли, карайте велосипеди" От това по-ясно не знам как да го кажа
- hobsy
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
А защо не почнеме да ровиме и по кофите или да ядеме котки от улицата за това , че живеем в България.Хората просто нямат пари и всеки търси някаква алтернатива как да закрепи положението на "новата" си кола втора употреба изхвърлена от нормално живущите хора по света.Щом пък 1000лв не ви бъркат за нов съединител за кола на 10+ години , еми хора купувайте си нови коли бе явно не са ви проблем финансите.За какво си купувате стари кошници?А пък ние бедняците може и с ладови съединители да караме вас какво ви бърка.Искам само да кажа , че вече 7000км карам с едномасов маховик и нямам ама абсолютно никакви проблеми или пък шумове по-различни от момента в който си сложих тоя маховик и съединител.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Прекалено буквално си приел цитата. Погледни във форума има теми "Каква кола да си купя". Заделил някой 4-5 000 лева и скача на Мк4. И после се появяват такива теми като тази. Чичото от немско го е преценил, че трябва да е така, това, че тук някой иска да мине тънко е друга работа. Как да направим от нищо - нещо. Еми... не става. Сменят се половин комплекти съединители, кара се с накладки и дискове втора употреба и т.н. Все неща присъщи за някой, който не си е направил добре сметката преди да си купи колата. Без лоши чувства.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Искам само да кажа , че вече 7000км карам с едномасов маховик и нямам ама абсолютно никакви проблеми или пък шумове по-различни от момента в който си сложих тоя маховик и съединител.
Колега, аз карам вече 15 000 км с такъв маховик. Шумовете и вибрациите са същите. Иначе е ясно че е по-добре да е с демпферен ама това се явява като заместител. Моя майстор е слагал и друг път подобни обикновени маховици и каза че до сега няма проблеми с никой.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
stefan4o написа:hooligan_sk написа:Доста хора говорят че твърдия маховик разбива скоростите, като довода е че дизела тресе яко... ми ок, 1Z нали не е с демпфер, как са се излъгали да го произведат? Или неговите скорости са от криптонит? Ами още по-старите дизели като ААЗ - и те не са с демпфер и на техните кутии нищо им няма?? Искам някой да ми отговори на този въпрос, лично аз няма нужда да сменям, или някой го е сменил преди мен(трудна работа) или тея демпфери си изкарват по поне 0,5млн км(което всъщност е факт, ауто билд писаха за фабиа ТДИ на 700 000км в идеално заводско състояние). Та просто да се изясни въпроса - абсолютно задължителен ли е демпфера или може да се кара според джоба?
Хулигане, виж въртящият момент на 1.9ТД, на 1Z и след това този на ПД-моторите. Предполагам сам ще се досетиш що на кола с 300Нм се слага двойнодействащ, а на кола със 150Нм - не. Предполагам си се возил и си карал и двете. 1.9ТД върви, колкото да се каже, че върви - т.е. колкото моето 1.6 карбуратор, 1.9 ТДИ 110 коня, 1.9 ТДИ ПД 115 и 130 к.с. са светлинни години като вървеж и динамика. От тая тема излиза, че баща ми е голям бунак, или по-скоро аз съм голям бунак, че го накарах да даде 1100 лева за маховик+съединител на ЛУК, за да си смени неговите, чиято смяна беше належаща (особено маховикът беше недобре е меко казано) Изобщо се чудя - един си кара Мк4ката с гуми регенерат, друг й купува маховик втора ръка "е така да, опитам, щото си е моя колата". Боже, колко мъка има по тоя святАйде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.
С риск да ме обвините, че се заяждам ще цитирам колега от този форум:"Като нямате пари за коли, карайте велосипеди" От това по-ясно не знам как да го кажа
1Z и ALH примерно са с еднаква мощност и приблизително еднакъв въртящ момент. Единия е с едномасов маховик, другия с демпфер. Такаче въпроса ми остава отворен! Макарче Иво е отговорил като цяло
ПП: Иначе и аз бих избрал оригиналния вариант, но нека се знае в крайна сметка заместителя фатален ли е или не
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
hooligan_sk написа:
1Z и ALH примерно са с еднаква мощност и приблизително еднакъв въртящ момент. Единия е с едномасов маховик, другия с демпфер. Такаче въпроса ми остава отворен! Макарче Иво е отговорил като цяло
ПП: Иначе и аз бих избрал оригиналния вариант, но нека се знае в крайна сметка заместителя фатален ли е или не
Схемите, които е дал колегата ифидик ясно показват с кой маховик е по-добре да се кара. При автомобил генерация 1991 и такъв от 1998+ изискванията за "комфорт" са били съвсем различни. Сигурно това е една от причините, освен тази за щаденето на скоростната кутия. Предполагам има и още. Давам веднага пример с Пасат Б4 1.9 1Z, който тествахме и щяхме да купуваме за братовчед ми. Оставям настрана факта, че има някакъв шанс оборотомерът му да дава някакво отклонение, но празният му ход беше на 1000 оборота. Вибрациите в купето бяха далеч по-осезаеми, отколкото например са същите при Пассат Б5.5 с AWX двигател, който според оборотомера, работи на около 800 оборота на ПХ при загряла кола. Не знам какъв процент от това се дължи на разликата в маховиците, но знам, че има такъв.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
KirilGeorgiev написа:Кви митове баш истина си е.Те на тези Голфове са им взели душите в Италия но за сметка на това на цени са екстра.
Ти нещо против колите на по 250 000км ли имаш Българина продължава да прави ОГРОМНАТА грешка да си купува стари дизели с идеята, че ще спести пари от разхода на гориво. Ще спести ако кара по 30 000км на година ама масово се кара по 15 000 и като смениш за 1000лв съединител и не е истина колко си си спестил
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
bai_ILIA написа:KirilGeorgiev написа:Кви митове баш истина си е.Те на тези Голфове са им взели душите в Италия но за сметка на това на цени са екстра.
Ти нещо против колите на по 250 000км ли имаш Българина продължава да прави ОГРОМНАТА грешка да си купува стари дизели с идеята, че ще спести пари от разхода на гориво. Ще спести ако кара по 30 000км на година ама масово се кара по 15 000 и като смениш за 1000лв съединител и не е истина колко си си спестил
Дай го тоя дизел на 250 000км бе, веднага го купувам, ако е на нормална цена !!!
ПП: При 15000км ако средно разхода е 2 литра по-нисък от този на бензинов мотор(той реално е дори 3 литра по-нисък, но да не се сърди някой), това само са ти 750лв бонус от разхода!!! Като сметнеш, че съединителя на бензинов мотор е поне 300лв и излиза че даже за 15К си избиваш един демпфер
- batteto.1984
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI
Нека и аз да се изкажа мнение,точно в4ера направих смяната на маховик и съединител на Б4 1.9 АФН,оригиналния маховик беше демпферен.Смених го с комплекта на валео който е с твърд маховик и демпферен съединител еми мога да кажа 4е след като сложихме твърдия маховик мотора утихна осезаемо и сега скоростите влизат перфектно,при4ината за смяната беше е се бяха изронили шлиците на феродовия диск.Няма никакви странични шумове и румоленеч.Като пари излезна 700 лв. аз съм за твърдия маховик!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Alexspade и 57 госта