Вибрация във волана

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Вибрация във волана

Мнениеот hop » Пет 28 юли 2006 19:16


Абе по принцип волана си седи стабилно на пътя. Тия дни обаче опнах вентака до морето и обратно и ми направи вчепетление следнио момент - коагато си подавам газ или пък спирам (на скорост) волана си е спокоен. При ускоряване обаче, в момента в който изключа от скорост за да вкарам следващата и волана започва да тресе. И най-силно е това тресене при смяната между четвърта и пета скорост. Ускорявам значи на четвърта и волана в ОК. Настъпвам съединителя, освобождавам от скорост и започват вибрациите, които престават веднага, след като вкарам петата и пусна съединителя. Пробвах и друго - ускорявам до около 100 (при това волана си е ОК), изключвам от скорост и пускам по инерция при което вибрациите се почват. При вкарването пак на скорост спират.
Предницата е гледана скоро и маса тампони (к'ви ли не) са сменяни. Може и всичките да са :)! И гумите и джантите са ОК - балансирани и без кривини.
Взеха да ме съмняват каретата - дали не би могло да е от някоя хлабина в някое от тях? Макар че никакви тропаници, хлопания или чукане не се чува от предницата при резки леви и десни завои, съчетани с ускоряване.
Предположения?




Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 28 юли 2006 19:26


провери си баланса при друг майстор.и за крива джанта или гума.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пет 28 юли 2006 19:29


Ами данеби да имаш някакъв луфт на диференциала :roll: Примерно лагери,някакво странно виене да има?


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Пет 28 юли 2006 19:46


Виене от ск. кутия (диференциала) има ама е само на задна. На първа и втора има един шум, подобен на виене, но е толкова слаб, че трябва специално да се ослушва за него човек, за да го долови. От трета нагоре не го чувам. А и това виене си е откакто докарах колата, без да се е усилило вече три години. Вибрацията във волана я усетих наскоро.
Колкото до баланса - при мен летния и зимния комплект гуми са си на джанти и само свалям едните и качвам другите напролет и наесен. При това обаче винаги ги прекарвам през баланс. През април т.г. го правих това и, като пътувах миналата седмица към морето и забелязах гореописания ефект в Сливен пак ги пребалансирах ама файда - йок. Нямаше паднали балансиращи тежести. Майстора каза, че много малко са "мръднали" (разбалансирани) гумите ама то имам чувството, че и на пет различни места да ги балансирам в един ден, все ще има разлика... :)


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 28 юли 2006 19:53


ако е на определена скорост/90-100км/ч/ си е нормалния резонанс на купето.Ако си с алуминиеви джанти-пластмасовите втулки там ли са?Ако ги няма се получава такъв ефект.


Потребителски аватар
Syncro
Мнения: 1241
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
Автомобил: Passat 1.8T
Двигател: ANB 1999
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Syncro » Пет 28 юли 2006 20:44


А пробва ли като си по инерция да натиснеш леко спирачката да видиш дали ще изчезне или ще се влоши?


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Съб 29 юли 2006 7:48


Като натисна спирачката (при движение по инерция) вибрациите във волана изчезват.
Някакъв луфт ще да е ама къде?
В управлението, в окачването или в трансмисията...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Съб 29 юли 2006 11:30


Може да имаш криви спирачни дискове.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 29 юли 2006 13:16


Колега да не би да е някой лагер щом като натиснеш спирачки спира да се тресе :roll: Ако имаш възможност вдигни на крик всяка една гума и виж да нямаш луфт :wink:


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Съб 29 юли 2006 19:10


След като ти тресе след освобождаване от скорост, най-вероятно е едно от каретата, както ти сам предположи.Провери първо тях, почти съм сигурен че в тях е причината.


Потребителски аватар
Syncro
Мнения: 1241
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
Автомобил: Passat 1.8T
Двигател: ANB 1999
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Syncro » Съб 29 юли 2006 23:29


Това,че изчезва при натисната спирачка ме навежда на мисълта:
1.Не е от криви дискове
2.Съмнявам се да е и от лагер - щеше да усетиш виене при десен/ляв завой
С алуминиеви джанти ли си?Малко банално ама пробва ли да натегнеш болтовете на джантите?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта