Здравейте!!!
Покрай празниците пътувах по магистралата и ми свърши газта. Превключих на бензин, докато заредя малко прапан-бутанец. Хубаво, но в момента когато звяра мина на бензин, започна леко да притриса. В момента в кото пусна газта, двигателя не държи ниски обороти и гасне. Спрях на бензиностанцията и установих, че отзад пуши черен дим и двигателя работи неравномерно, трудно се форсира, но на високи обороти се изчиства. Проблема е в зоната на ниските обороти и двегателя се тресе все едно работи на три цилиндъра. Спрях в гаража, смених свещите и нов температурен датчик, но уви проблема остава. На ниски обороти пуска много бензин и няма хубаво изгаряне на горивото. На газ обаче работи чисто и няма никакъв проблем. Искам дажа, че двигателя е без газов инжекцион. Ако някой има нещо впредвид, нека драсне някоя идея.
Мерси предварително!!!!



Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Само, че кажи и коя година е колата (или номера на контролера, ако случайно го знаеш)
Иначе залагам на зверски запушени дюзи и/или грешки в компа.
Иначе залагам на зверски запушени дюзи и/или грешки в компа.
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Пасат В3 1992г. контролера е на Дигифант, но номера към момента не мога да посоча. Разкачах акумулатора на около половин час, изкарах куплунг-буксата от контролера като почистих със спрей контоктите. До момонта не съм правил диагностика с Ваг-ком.
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Много вероятно е да се е променила центровката на дебитомера, ако е гърмяло някога газовото, уж без последствия. 

- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Има предпадна клапа след дебитомера, а и не ми е правило впечатление да е гърмяла. Не е имало проблем с газта.
Центровката на дебитомера как се прави!?!
Центровката на дебитомера как се прави!?!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Буквално никак, колега. Всичко опира до натягането на пружината, която връща клапата. На стенд се калибрира според въздушния поток....забрави тая идиотщина и не го ръчкай.
Ако не е изкривен и се движи лесно, в Аутодата има табличка за показанията му в крайните положения, да си провериш.
Сега за лошата работа на бензин, всичко което споменаха колегите плюс ламбда сонда. Ако е мудна също много обърква сместта
Ако не е изкривен и се движи лесно, в Аутодата има табличка за показанията му в крайните положения, да си провериш.
Сега за лошата работа на бензин, всичко което споменаха колегите плюс ламбда сонда. Ако е мудна също много обърква сместта

- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
На дебитомера клапата свободно се движи напред назад и нищо не я задържа. Оставих я в крайно отворено положение. Малко се пооправиха нещата......На газ си мърка...
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Както е казал колегата

radotom написа:Иначе залагам на зверски запушени дюзи.
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
- Автомобил: Vokswagen Pasat B3
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Русе
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Как така си я оставил в крайно положение? Трябва сама да се връща в начално положение и взависимост от въздушния поток да се отваря и да дава инфо на компа. Май се е откачила пружината която я връща в начална позиция.
http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-D ... itomer.php
Ако не се лъжа пружинката, която връща клапата, се намираше под плъзгача на потенциометъра.
http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-D ... itomer.php
Ако не се лъжа пружинката, която връща клапата, се намираше под плъзгача на потенциометъра.
Последна промяна от slavi7575 на Пон 07 мар 2011 18:26, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Дебитомер на 80%, и при мен беше така на единия ден си беше нормално а на следващата сутрин все едно че работи на 3 цилиндъра ,черен пушек отзад , на високи обороти нещата се оправят на ниски об. гаснеше ,трябваше да държа крака на газта за да държи обороти на място , смених дебитомера и всичко заспа . Е впоследствие смених и горивната рейка но това вече е друга бира.viewtopic.php?f=6&t=217427&start=0
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Дигифанта е глупава работа от където и да го погледнеш ....При условие че забелязваш черен пушак аз залагам на богата смес и главно кум спукана мембрана на реголатора на налягането. Това е първото което бих проверил. Също виж да не изпуска и инжектора за първоначално запалване ако не се лъжа маи имаше такъв там.
НО това важи ако ти е спряна помпата при работа на газ ако не е е спряна е друг въпрос.
НО това важи ако ти е спряна помпата при работа на газ ако не е е спряна е друг въпрос.
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Реших проблема!!!
Оказа се поизносен дебитомер в зоната на лопатките. Отворих дебитомера т.е. пластмасовата му капачка без да го демонтирам все още. Поради наличие на аксиален луфт на оскта на лопатките , , същите леко задират в корпуса на дебитомера.. т.е. лопатките се спират в отворено или полузатворено такова и потенциометъра дава грешна информация на компа, че двигателя му трябва повече гориво. Оттам идва черния пушек и богатата смес. Когато леко с пръст натисна оста, лопатките се наместват и двигателя работи перфектно. Купих нови лагерчета и през уикенда ще отремонтирам дебитомера. Състоянието на потенциометъра и електронната част е в идеално състояние. Просто 17 години работа са му се отразили в отрицателна посока. Много благодаря на колегата, изпратил ми линка с ръководството за ремонт на тая джаджа. Като отремонтирам МАФА ще пиша за резултата. Намерих два други такива, но са в същото положение. Така, че ще отремонтирам и тях по-натам.
Оказа се поизносен дебитомер в зоната на лопатките. Отворих дебитомера т.е. пластмасовата му капачка без да го демонтирам все още. Поради наличие на аксиален луфт на оскта на лопатките , , същите леко задират в корпуса на дебитомера.. т.е. лопатките се спират в отворено или полузатворено такова и потенциометъра дава грешна информация на компа, че двигателя му трябва повече гориво. Оттам идва черния пушек и богатата смес. Когато леко с пръст натисна оста, лопатките се наместват и двигателя работи перфектно. Купих нови лагерчета и през уикенда ще отремонтирам дебитомера. Състоянието на потенциометъра и електронната част е в идеално състояние. Просто 17 години работа са му се отразили в отрицателна посока. Много благодаря на колегата, изпратил ми линка с ръководството за ремонт на тая джаджа. Като отремонтирам МАФА ще пиша за резултата. Намерих два други такива, но са в същото положение. Така, че ще отремонтирам и тях по-натам.
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
illy1977 написа:Реших проблема!!!
Оказа се поизносен дебитомер в зоната на лопатките. Отворих дебитомера т.е. пластмасовата му капачка без да го демонтирам все още. Поради наличие на аксиален луфт на оскта на лопатките , , същите леко задират в корпуса на дебитомера.. т.е. лопатките се спират в отворено или полузатворено такова и потенциометъра дава грешна информация на компа, че двигателя му трябва повече гориво. Оттам идва черния пушек и богатата смес. Когато леко с пръст натисна оста, лопатките се наместват и двигателя работи перфектно. Купих нови лагерчета и през уикенда ще отремонтирам дебитомера. Състоянието на потенциометъра и електронната част е в идеално състояние. Просто 17 години работа са му се отразили в отрицателна посока. Много благодаря на колегата, изпратил ми линка с ръководството за ремонт на тая джаджа. Като отремонтирам МАФА ще пиша за резултата. Намерих два други такива, но са в същото положение. Така, че ще отремонтирам и тях по-натам.
колега дай тази полезна тема че и мен ме чака ремонтиране на дебитомер поради гърмеж на газовата


- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Двигател 2Е- проблем с работата на бензин
Не мога да открия линка с темата относно рециклирането на дебитомера. Иначе откакто си направих единия дебитомер, чрез разглобяването му и т.н. няма праблем. Намерих си още един, но той леко задържа в крайно отворно положение, но засега карам така. Ремонта е елементарен, но малко пипкав. И при новия дебитомер "гръмна" два-три пъти поради няколко прочини, но нищо му няма, дори отдавна демонтирах "кихалката". Ако имащ въпроси, пиши........
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта