Мнениеот pedalchobaba » Чет 10 мар 2011 0:14
Гласувах за двулитровия двигател и ще опитам да се аргументирам защо. Предварително правя уговорката, че коментирам десет годишни мърши, на които западняка се е навозил и ги е изхвърлил малко преди да станат едно сито, в което започваш неудържимо да наливаш пари за подмяната на части с изчерпан ресурс.
Та предимствата на AZJ пред BCB според мен са:
- по-еластичен двигател, т.е. диапазона между оборотите при които се достига макс. мощност и макс. въртящ момент е по-голям.
- по-голям въртящ момент, т.е. теглителната сила, при значително по-ниски обороти.
- по-голям ресурс. Имам предвид, че BCB е двигател, от който заводски е изтискан максимума от 1.6. Нещо като 150 на 1.8.
- по-проста конструкция - един разпределителен вал и осем клапана.
- една запалителна бобина.
- Бошово ECU. Може и да не съм прав, но съм с предубеждение към Magneti Marelli.
- не на последно място практически вечна скоростна кутия.
Сигурно има и още, но това се сещам на прима виста. Поддръжката както и разхода на бензин при двата двигателя е почти без разлика, като съм готов да се обзаложа, че двулитровия мотор, при равни условия, извънградско ще направи по-малък разход от 1.6.