Преминаване от 4х100 към 5х100

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот Vento » Пет 11 мар 2011 17:22


Пеше, за да не изпадам в безмислени нАучни обяснения (като теб), ще ти спомена, че се разработват големи спирачки, нови материали и т.н., ЗА ДА могат да спират все по-голямото тегло на колите! Каквито и спирачки да измислят, и с космически технологии да са, докато не измислят нов вид гуми, които да осигуряват коренно различно сцепление, НЯМА как да свалят спирачния път под 30м. Проста физика! В момента едни от най-добрите спирачки са на Бугати Вейрон - спира за малко над 30м (31,4 - за 2,3 сек!) от 100км/ч и не помня колко от 200. И това при положение, че си помага много активно с въздушното съпротивление - при спиране задният спойлер застава напреко на струята, за да действа като въздушна спирачка! Проблемът не е в усилието, а в сцеплението!
ИзображениеИзображение
Brake disk diameter
Front 400 mm
Rear 380 mm
Material Carbon-ceramic
Number of wheel brake cylinders
Front 8
Rear 6
Number of brake pads
Front 4
Rear 2
Area of linings
Front (4 x 80) 320 cm²
Rear (2 x 110) 220 cm²
Braking distance
100–0 km/h 31.4 m
200–0 km/h 126 m
300–0 km/h 283 m
400–0 km/h 540 m

(Сега чета и за някакво Shayton Equilibrium, дето спира за 30,5м. Но идеята си остава.)

По твоята логика, ако сложим 4 многобутални апарата на всяко колело (по един горе, долу, отпред и отзад), тя колата трябва да спира за 10-15м от 100. Е да, ама НЕ!

Единственото по-ефективно спиране е - с парашут! Там не се разчита на триене с настилката. Затова драгстерите така ги спират, не разчитат на огромни спирачки (твоята грешна логика!).

В заключение да резюмирам - спирачките се съобразяват с теглото и триенето спрямо настилката! Триенето на гумите с пътя е не по-малко важно за спирането от спирачното усилие на накладките спрямо дисковете. Не може да караш с гуми от 2,50лв. и да искаш да спираш за 35м, ако ще и да си дал 3 бона за апарати, дискове и накладки. Нещата са много навързани.
И това да се презапасяват коли по 1000кг. с огромни спирачки - не води до особено голям ефект, особено пък на скорости под 150-160км/ч. Да не говорим колко излишно скъпои е!
Затова ти дадох малко подвеждащ пример с моя Голф - при него е постигнат оптималния баланс на спиране откъм усилие и триене. За да спира по-добре, трябва да се сложат някакви гуми с уникално сцепление и тогава по-големи спирачки, защото ако се сменят само дискове, апарати или накладки - ще сурка яко и ще спира ПО-ДЪЛГО!




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот pe6kata » Пет 11 мар 2011 18:18


Ми да оставим безсмислените ми научни обяснения настрана...

Това можеш да го обясниш на производителите на автомобили да не се набутват със спирачки, особено при по-напомпаните си модели. Даже и при нашата марка- тия будали да взмеат да сложат на Р32-ката такива големи дискове и апарати, само за газария ще да е :screwy

Значи карай на 280мм, аз се накарах, и живот и здраве като ми порасне малко работата смятам да сложа нещо дето да се чудя как да го натъпча в 17-ка :D

ааа като се замисля, докато карах пистов мотор, бая години минаха :lol: , ама доколкото си спомням предното колело беше с два огромни диска с два четирибутални апарата. Мотора беше едва към 170кг, като предната гума беше 120/70/17 и както карах с полусликове(гумите имаха триъгълен профил най-грубо казано) контактната площ на гумата с асвалта дали имаше и 40мм при изправен мотор. А мотора, пистовия де, спира най-вече с предно колело (85-90%). За спирането му - сериозна работа е повярвай ми :wink:

С парашут съм спирал, ама не на кола, от драгстер и вейрон наблюдения нямам, нищо немога да кажа :kissy:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот Vento » Пет 11 мар 2011 18:44


Пак изпадна в оффтопик, само и само да не признаеш едно, което твърдя - проблемът не е в спирачното усилие, а в сцеплението с настилката. И е тъпо да се презапасяват леки коли (около тон) с големи спирачки, особено като карат с гуми "кви-да-е ласт сийзън"! По-големите спирачки НЕ ГАРАНТИРАТ по-добро спиране при равни други условия, трябва да се променят още неща.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот pe6kata » Пет 11 мар 2011 18:58


говорех за разликата 288 и 280, не аз хванах парашутите и вейрона :)

И да голфа ти ще спира много по-добре с 288-ци!

като говорим за голфове 2-ки- по гледни расо с к'ви спирачки на състезателния. Повече нямам какво да добава по темата.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот Vento » Пет 11 мар 2011 19:01


Знаех си, че ще намесиш Пламен! :mrgreen: Колко коня е на Пламен Голфа - къде 400 има-няма??? Колко вдига - може и 300+ според предавките... Дали на спира за 30м от 100 с нормални, улични гуми?
Дай сега всеки Голф за 2-3 бона да е с на Пламен спирачките. Ама си голям...
Никога не си признаваш, че не си обективен. Айде, твоят петел да е женски!

Само дето моят Голф и с 312 няма да спира по-добре и това аз си го знам! :banana Той и сега е на границата на суркането (защото е сравнително лек за спирачното си усилие!).


Потребителски аватар
PL 16v
Мнения: 262
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен / Майнц

Re: Преминаване от 4х100 към 5х100

Мнениеот PL 16v » Пет 11 мар 2011 23:44


Да се вметна в спора и аз :)
Преминах успешно от 280 на 288мм дискове 5х100
това ми е линка на темата ми viewtopic.php?f=5&t=200918
Има разлика и тя определено се забелязва с по-малко натискане на педала,и не загряващи толкова дискове.
Тестовете от 160-0 не съм правил,но съм правил 10-15бр спирания от 120-140 до 20-30,това е планинска отсечка с хубав асфалт,доста натоварване нарочно,спрях и само замириса на спецефичния мирис от загрято феродо и нагряти дискове,без да пушат и веднага продължих за да се охладят с нормално каране.
Карал съм с 256 е те се предодоха на 3-4 завой и не повярвах как рита педала и колата не спира,минах на 280 и бях доста доволен това е за 4х100.
Наистина гумата е доста важен фактор във спирането,но 288 е по-добрия вариант.
Поздрави



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта