

Brake disk diameter
Front 400 mm
Rear 380 mm
Material Carbon-ceramic
Number of wheel brake cylinders
Front 8
Rear 6
Number of brake pads
Front 4
Rear 2
Area of linings
Front (4 x 80) 320 cm²
Rear (2 x 110) 220 cm²
Braking distance
100–0 km/h 31.4 m
200–0 km/h 126 m
300–0 km/h 283 m
400–0 km/h 540 m
(Сега чета и за някакво Shayton Equilibrium, дето спира за 30,5м. Но идеята си остава.)
По твоята логика, ако сложим 4 многобутални апарата на всяко колело (по един горе, долу, отпред и отзад), тя колата трябва да спира за 10-15м от 100. Е да, ама НЕ!
Единственото по-ефективно спиране е - с парашут! Там не се разчита на триене с настилката. Затова драгстерите така ги спират, не разчитат на огромни спирачки (твоята грешна логика!).
В заключение да резюмирам - спирачките се съобразяват с теглото и триенето спрямо настилката! Триенето на гумите с пътя е не по-малко важно за спирането от спирачното усилие на накладките спрямо дисковете. Не може да караш с гуми от 2,50лв. и да искаш да спираш за 35м, ако ще и да си дал 3 бона за апарати, дискове и накладки. Нещата са много навързани.
И това да се презапасяват коли по 1000кг. с огромни спирачки - не води до особено голям ефект, особено пък на скорости под 150-160км/ч. Да не говорим колко излишно скъпои е!
Затова ти дадох малко подвеждащ пример с моя Голф - при него е постигнат оптималния баланс на спиране откъм усилие и триене. За да спира по-добре, трябва да се сложат някакви гуми с уникално сцепление и тогава по-големи спирачки, защото ако се сменят само дискове, апарати или накладки - ще сурка яко и ще спира ПО-ДЪЛГО!