Здравейте, първо искам да се извиня ако темата ми не е на правилното място но не разполагам с време за да огледам къде точно да постна.
Значи наскоро започнах шофьорски курс, автомобила на който шофирам е VW Golf 4 - дизел, понеже досега несъм карала никога се затруднявам малко, което естествено сигурно е нормално от вас всички читатели и коментатори в форума искам следното: ако може някой който е карал или кара същия модел да ми постне изобрашение с всичко вътре в колата пред шофьорската седалка и наименованията им до най малкия детайл просто искам да проуча автомобила понеже знам че всеки един автомобил сам по себе си е специфичен с нещо просто ми се насъбра доста информация изведнъж и затова ви моля за услугата ако може доло педалите горе по таблото скоростната кутия ръчната та дори и копчетата за ел стъклата на вратата до шофьора да ми ги опишите нагледно с изображение и по няколко думи за всяко едно. Благодаря ви предварително от сърце!
Въпрос относно VW Golf 4
Re: Въпрос относно VW Golf 4
1. Добре дошла колежке.
2. Няма ли да е по-хубаво, да ни попиташ кое точно не ти е ясно, че да ти се обясни от тукашните т.нар. коментатори на чиято помощ се надяваш
-педалите от ляво на дясно са съединител/спирачка/газ
-кормилото си е кормило
-лоста от дясно на кормилото е за пускане на чистачките - надолу ако го натиснеш се пуска еднократно, нагоре първото положение е на интервали които определяш ти чрез един коп на самия лост отгоре, второто положение е работа постоянно, третото е по-висока скорост на второто.
-от ляво лоста е за мигачи/фарове. Натиснат надолу е за ляв мигач, нагоре е за десен. Ако го буташ напред/назад преквлючваш от къси на дълги светлини и обратно.
- Врътката в ляво от волана е за пускане на габарити/фарове. Първо положение са габарити, второто е за фаровете. АКо има халогени колата, пускат се с леко дръпване на врътката към водача, с още едно дърпане се пуска стопа за мъгла. има две по малки втърки в ляво от голямата - лявата е за регулиране на интензитета на осветлението на таблото, дясната е за регулиране на височината на осветяване на фаровете.
Тва са основните неща. Ако има нещо питай.
2. Няма ли да е по-хубаво, да ни попиташ кое точно не ти е ясно, че да ти се обясни от тукашните т.нар. коментатори на чиято помощ се надяваш

-педалите от ляво на дясно са съединител/спирачка/газ
-кормилото си е кормило
-лоста от дясно на кормилото е за пускане на чистачките - надолу ако го натиснеш се пуска еднократно, нагоре първото положение е на интервали които определяш ти чрез един коп на самия лост отгоре, второто положение е работа постоянно, третото е по-висока скорост на второто.
-от ляво лоста е за мигачи/фарове. Натиснат надолу е за ляв мигач, нагоре е за десен. Ако го буташ напред/назад преквлючваш от къси на дълги светлини и обратно.
- Врътката в ляво от волана е за пускане на габарити/фарове. Първо положение са габарити, второто е за фаровете. АКо има халогени колата, пускат се с леко дръпване на врътката към водача, с още едно дърпане се пуска стопа за мъгла. има две по малки втърки в ляво от голямата - лявата е за регулиране на интензитета на осветлението на таблото, дясната е за регулиране на височината на осветяване на фаровете.
Тва са основните неща. Ако има нещо питай.
- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Хмм първо "Wowww" за темата и питането ...
Наистина доста хора карат такава кола и биха казали, че всичко е ясно с копчета и там каквото питаш, но ясно за тях.
Разбирам, че от скоро караш кола (учебна).Та накратко какво мога да ти кажа за тази кола, разновидностите на двигателите няма да изброявам понеже мисля, че не ти трябват в този момент, иначе интериора е еднакъв при всичките (почти).
Колегата ти каза другото...
Отпред като седнеш да караш, волана ти е ясен, под кормилото е функцията за регулиране на воланата в дулбочина и нагоре-надолу.На вратата в ляво от теб има копчета за ел.стъклата (ако има такава екстра), по таблото няма много копчета , едно за часовника и едно за нулиране на километража (пак зависи от степента на оборудване).
Над врътките на парното или климатроника, които са над пепелника, който пък е пред скоростния лост има държач за чашки, изтегля се като се натисне, над него е бутона за аварийните светлини.Клаксона е посредата на кормилото, бушоните се намират в ляво като отвориш вратата има един капак, ще го видиш, там са бушоните.
Наистина не знам кое знаеш и кое не, за да влизаме в по големи подробности ...
Наистина доста хора карат такава кола и биха казали, че всичко е ясно с копчета и там каквото питаш, но ясно за тях.
Разбирам, че от скоро караш кола (учебна).Та накратко какво мога да ти кажа за тази кола, разновидностите на двигателите няма да изброявам понеже мисля, че не ти трябват в този момент, иначе интериора е еднакъв при всичките (почти).
Колегата ти каза другото...
Отпред като седнеш да караш, волана ти е ясен, под кормилото е функцията за регулиране на воланата в дулбочина и нагоре-надолу.На вратата в ляво от теб има копчета за ел.стъклата (ако има такава екстра), по таблото няма много копчета , едно за часовника и едно за нулиране на километража (пак зависи от степента на оборудване).
Над врътките на парното или климатроника, които са над пепелника, който пък е пред скоростния лост има държач за чашки, изтегля се като се натисне, над него е бутона за аварийните светлини.Клаксона е посредата на кормилото, бушоните се намират в ляво като отвориш вратата има един капак, ще го видиш, там са бушоните.
Наистина не знам кое знаеш и кое не, за да влизаме в по големи подробности ...

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Страшно ви благодаря и на двамата ами налазва ме лека паника като шофирам и изобщо нямам време да поразгледам иначе което изброите си ми е ясно просто исках изображение отвътре но като поразгледах из нета намерих ... ако може само да ми поясните и за скоростите г-д посвикнах но нека ги запомня не само г-д а както трябва и ако може да ми обесните защо трябва да врътна веднъж ключа след което изчаквам малко да угаснат всички джаджи по таблото и завъртам отново до запалване на двигателя ясно ми е че е заради тва че автомобила е - дизел но все пак защо е така ? И последното което искам да попитам е как да потегля последователно да ми обесните съединител ... въртене на ключа ... ръчна ... първа отпускане на съединителя до полусъединител след което газ ... правилно ли изброих всичко или пропускам нещо искам да се науча всичко както си му е реда ... извинете ме за елементарните въпроси но просто никога досега несъм управлявала МПС и би трябвало да е естествена реакция незнанието ми. Благодаря предварително още веднъж на всички отзовали се в темата.
Поздрави!
Поздрави!
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Като завъртиш ключа изчакваш докато изгасне всичко по таблото за да може подгревните свещи да си свършат работата, и колата да запали по лесно. Това по принцип и за бензинова кола е препоръчително, да изгаснат лампите по таблото и тогава да се пали, въпреки че няма подгревни свещи.
Работата с паленето става така - натискаш съединитела и спирачката/или дърпаш ръчната/, даваш на контакт, чакаш да изгасне всичко по таблото, въртиш до края да запали, включваш на скорост, отпускаш съединителя и даваш газ като пускаш долу ръчната. Това е горе долу.
И най-важното - не си гледай в краката, като натискаш педалите. Гледай напред.
Работата с паленето става така - натискаш съединитела и спирачката/или дърпаш ръчната/, даваш на контакт, чакаш да изгасне всичко по таблото, въртиш до края да запали, включваш на скорост, отпускаш съединителя и даваш газ като пускаш долу ръчната. Това е горе долу.
И най-важното - не си гледай в краката, като натискаш педалите. Гледай напред.
- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Здравей колежке! Няма ли да е по-удачно да разпиташ инструктора за тези неща? Тъкмо той може и нагледно да ти покаже всичко.
А иначе успех с шофьорлъка !
А иначе успех с шофьорлъка !

- lub0o
- Мнения: 550
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 12:38
- Автомобил: Subaru Outback 2.5-05
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно VW Golf 4
при потегляне-няма как да ти се обесни така по интернет,понеже има съединители които отделят горе други пък отделят по средата,когато си натиснала съединителя и си вкарала 1-ва,просто левия крак се издърпва ПЛАВНО назад и в същото време деснея ПЛАВНО отива папред(подава газ),след време щесе смееш на подобни теми като свикнеш
успех
НАЙ-ВАЖНОТО в случея е дане ти треперят краката
и да несе притесняваш-от там идват грешките и паниката

НАЙ-ВАЖНОТО в случея е дане ти треперят краката

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос относно VW Golf 4
joromnt,благодарско ... не си гледам в краката но просто днес в 17ч също съм на кормуване и искам този път да потегля без помоща на инструктура да види, че се старая и имам желанието. Presian, прав си за това да питам инструктура но все си казвам да не ме помисли за тъпа с въпросите си определено не съм такава и съм с големи амбиции като започна дадено нещо. Радвам се много, че попаднах на правилния форум и при правилните хора за питанията си. Ами засега мисля, че няма друго след урока ако има нещо ще постна пак надявам се вече да започна да се справям самостоятелно от малко на малко ... че някак си като започнат хвалбите от към страна на инструктура се чуствам конфортно, но като объркам нещо и настроението на "нула" ... надявам се днес да се справя добре и да ставам все по добра защото наистина го имам желанието. lubOo, "НАЙ-ВАЖНОТО в случея е дане ти треперят краката
и да несе притесняваш-от там идват грешките и паниката" - така е убедих се, да се надяваме днес всичко да мине гладко с по маловажни грешки ...

Re: Въпрос относно VW Golf 4
хаха
не се притеснявай няма да те помислят за тъпа ...никой не е роден научен!

Re: Въпрос относно VW Golf 4
Гледам колегите пишат, ама пишат това което правят а не това което повечето инструктори искат. В повечето случаи инструкторите карат курсистите след паркиране да оставят колата на ръчна спирачка.Предполагаме че влизаш в кола паркирана(спряна) по този начин. Първото нещо е да си нагласиш седалка и огледала-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. След което изключваш от скорост(предавка), може да останеш с натиснат педал на съединителя може и да го отпуснеш и стартираш двигателя. Принципно от теб ще изискват да палиш изключена от скорост и без натиснати педали кола.При въпросният учебен автомобил потеглянето на равен път може да стане без никакво подаване на газ и плавно отпускане на съединителя. Помоли инструктура ако трябва само това да правите един път(потегляне). Относно лампите в момента е топло и те би трябвало да гаснат веднага, загаснат ли палиш.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Колега, поздравления за интереса и вниманието, което отделяш на курсовете за книжка...Сериозно, толкова момичета познавам(и момчета има де), които нищо не научиха по времето на самите курсове и важното бе да "се вземе пък после...", пък камо ли да се регистрират и да питат във форум...
Дано колегите са ти били полезни и дано повече хора обръщат повечко внимание на всеки един аспект от курсовете! 


Последна промяна от nokiangage на Вто 15 мар 2011 16:17, променено общо 2 пъти.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Не знам дали е волно или неволно тази Lapsus finger, но в контекста звучи уникално.nokiangage написа:Колежке, поздравления за интереса и вниманието, което отделяш на куровете за книжка...Сериозно, толкова момичета познавам(и момчета има де), които нищо не научиха по времето на самите курсове и важното бе да "се вземе пък после...", пък камо ли да се регистрират и да питат във форум...Дано колегите са ти били полезни и дано повече хора обръщат повечко внимание на всеки един аспект от курсовете!

Дано колегата не се засегне (BenchUK).
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Без да искам съм пропуснал една важна буква на съществено място, извинете ме за което! Коригирах си мнението,
и вече и аз фигурирам в Бисери от форума
!


- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Въпрос относно VW Golf 4
Е стига де, инструктора не те ли запозна с уредите за управление на автомобила
Иначе най-важното според мен докато се обучаваш е да не се паникьосваш ако направиш грешка, защото така обикновено следват още и става лошо.Голфарата е сравнително приятна за каране кола, но понеже е дизел е малко чувствителна докато не е загряла по лично мнение, вярно, че вече не е зима, но все пак имай едно на ум.
Ако колата на която караш не е ТДИ, то си голяма късметлийка поне що се отнася до потегляне-веднъж загряло СДИ-то няма проблем с потегляне и на баир, без да се подава газ съдейки от моя опит
Успех и умната зад волана 

Иначе най-важното според мен докато се обучаваш е да не се паникьосваш ако направиш грешка, защото така обикновено следват още и става лошо.Голфарата е сравнително приятна за каране кола, но понеже е дизел е малко чувствителна докато не е загряла по лично мнение, вярно, че вече не е зима, но все пак имай едно на ум.
Ако колата на която караш не е ТДИ, то си голяма късметлийка поне що се отнася до потегляне-веднъж загряло СДИ-то няма проблем с потегляне и на баир, без да се подава газ съдейки от моя опит


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта