Нагревател за смукач постоянно включен
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Нагревател за смукач постоянно включен
Миналата зима не ми работеше смукача. Лятото след доста човъркане, докато разбера какво става се оказа, че биметалната пластина се е разкачила. Направих канал на оста й и на алуминиевия корпус, в който стои биметалната пластина и поставих шпонка. Известно време през лятото донагласях смукача и по едно време неволно прекъснах нагревателчето му. Махнах го, но като стана студа през зимата и смукача почна да изключва доста късно - към 50 градуса температура на мотора. Правих ново нагревателче, но то грееше много и съответно много пък рано почна да изключва смукача. Сега пак съм решил да пробвам с по-къс нагревател ( ползвам кантал 0.4 мм, като оригиналния нагревател беше от 0.2 мм материал). Днес обаче решех да проверя при загрял мотор имали напрежение на кабела за нагревателя. Вързах една лампичка като за габаритите - плюс от захранването на нагревателя, минус към алуминиевия корпус за биметалната пластина. Дори и при загрят двигател при 90 градуса, лампата свети. Значи би трябвало ако сложа нагревател той да работи постоянно, а не трябва. Поне с такова впечатление останах от теми във форума. Питането ми е има ли реле или датчик, който изклячва нагревателя на биметалната пластина, кога трябва да изключи и къде се намира тази джаджа. Колата е Golf 2, 1.6, PN мотор, карбуратор Пиербург ( оригиналния е сменян - сега е с механичен такъв от Форд, няма електроника вързана към него, вакуум за втора камера и вакуум за отваряне клапата за въздух при работещ смукач, само механика).
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Снощи четох, че този температурен датчик бил отпред на мотора, където е фланеца с маркуча за антифриза - има два датчика на този фланец ( при мен са син и червен ), червения контролирал захранването за нагреватиеля на биметалната пружина. От друга страна намирих из интернет, че захранванета на нагревателя идва от бубината. Нещо обаче ми е малко странно тази история. Значи от тези двата датчика, единия трябва да контролира и стрелката за температурата на таблото, нали? В същото време, трябва и да изключва подгрева на смукача? Някой нещо знае ли по историята с нагряването на смукача при биметалната пружина?
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
На моя мотор датчика изкл на 60 градуса на водата.
Червен е и е на корпуса на термостата.
И това не е нагревател на смукача, а е таралеж - нагревател на горивната смес и се намира във всмукателния колектор
Като гледам и ти си със същия червен датчик - сменяй го.
И моя се беше предал и беше пуснат постоянно таралежа.
Към 10-15лв е нов
251 919 369 B това му е оригиналния номер
Червен е и е на корпуса на термостата.
И това не е нагревател на смукача, а е таралеж - нагревател на горивната смес и се намира във всмукателния колектор

Като гледам и ти си със същия червен датчик - сменяй го.
И моя се беше предал и беше пуснат постоянно таралежа.
Към 10-15лв е нов
251 919 369 B това му е оригиналния номер
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
При биметалната пластина има нагревател, горе вдясно на карбуратора като застанеш пред него. Мерси за съвета, явно ще трябва да търся датчици.
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Пардон, черен и син са при мен датчиците
. Днес ги погледнах отново. Черния се оказа за стрелката на таблото за темп. антифриз. Другия, синия, явно е този, който се бъзика. Утре ще взема нов и ще го пробвам. Интересното е, че в интернет видях едно инфо, в един магазин ми казаха друго, а един познат, от който ще взема датчика ми каза, че е синия, а и да пробвам първо да ги разкача с идеята да видя кой е за стрелката на таблото - е, черния е, а в първия магазин ми казаха обратното
. Както и да е, утре най-вероятно ще разбера истината 



-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
добре де колега нали си сменял карбуратора не е ли с ръчен смукач, къде е този нагревател з акойто говориш, карба с автоматичен смукач ли е и ли ръчен, има и нагревател под колектора той се управлява от единия датчкик на 3ника, датчика з атемпературат амисля че не ти е там а от парното фо главата има един маркуч на него трябва да е, и друго даи по подробна информация за тоя карб,направи нещо снимки
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Карбуратора не съм го сменял аз. Така взех колата. Ще кача снимка, днес ги правих. Смених синия датчик отпред на двигателя, но уви, напрежение пак си има постоянно на кабела за нагревателчето. Ако не се бъркам, в един сайт прочетох, че този нагревател взима захранване от бубината - на снимките съм го посочил с позиция номер 5 (мястото на връзване към бубината). От снимките позиите са - 1-нагревател на биметалната пластина, 2-датчика, който смених, но се оказа, че не е за захранването на кабела за нагревателя, 3-нагревател за входящия въздух (ако не бъркам), 4-клема за кабела на нагревателя на биметалната пластина. От снимките се вижда и засечката, която съм простъргал на оста на биметалната пластина и на алуминиевия корпус на въпросната пластина, така че тя да стои фиксирана. Интересно ми е къде е истената - нагревателя с позиция 1 постоянно ли трябва да работи или като позагрее колата да спира работа. Ако работи постоянно, то следва, че и позиция 3, нагревателя за въздух също работи постоянно. В един сайт пише едно, в друг друго, не знам кое трябва да е правилно.
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
коега кой модел на пиербурга е това,и там където си маркирал кабелчето гледам че си го маркирал с 3 и 4 това кабелче гледам че е свързано към електромагнитния клапан това не е датчик
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Честно казано не знам какъв е карбураторът - 2е2?, може би!?! Кое имаш предвид под електромагнитем клапан, това с номер 6 позиция? Защото иначе кабела съм го оцветил с червено и се вижда, че влеза в гумен защитен кожух, като после се свързва с бубината - позиция номер 5 от снимките от предния пост. Днес сложих друго нагревателче - 50 см. навит на спирала кантал 0.4 мм дебелина на жичката. Горе долу за 1-2 минути изключи смукача. Предполагам, че при моя карбуратор този нагревател е постоянно под напрежение - все пак антифриза минава през корпуса и отнема от отдадената топлина. Между другото намерих в нета едни снимки с биметалната пластина - качвам ги и тях понеже се вижда ясно нагревателчето. Иначе снемих синия датчик от снимките от предходния ми пост - позиция номер 2.
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
прилича ми на 2е3 но нз дали е, това дето на последната снимка е номер 6 е електромагнитен клапан, вчера замерих при мене тази жица която захраннва нагревателя и на нея нямаше ток когато дадох на късо на единия датчик от тройника дойде ток, при мен датчика е бял
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Според мен не е 2е3. Ел.магнитният клапан се пада при мен отзад, откъм купето. А този е отпред, доколкото успявам да видя.
-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
абе гледах 2е3на снимка обаче на него има едно бамбарече,знам ли, абе колега виж на корпуса какво пише,автоматичния смукач само от това нещо ли се регулира
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Аз до колкото четох из схеми в интернет, това с номер 6 е за подгряване на въздуха, а този клапан, електромагнитния е за спиране на горивото като завъртиш ключът да угасиш, но май са две различни неща. Ами махнах клемата от това на снимката, угасих без проблем. Знам ли къде е истината! На тройника при мен от снимката се вижда, че датчиците са син и черен ( в интернет имаше инфо, че са сив, червен а може и да има инфо и за други цветове
), но тези мойте не влияят на захранването за нагревателя - и при 90С пак тече ток през кабелът за нагревателя - в една статия пишеше, че има захранване за нагревателя нон-стоп - кабелът е черен, а при фолксваген това означавало захранване при ключ на контакт, т.е. нон-стоп, а и нагревателя и това, което казвате е еллектромагнитен клапан и двата взимат захранване от един и същ кабел. Не знам и аз какъв е карба, има само щампа Ford, т.е. взет е от двигател на форд, дали е 2Е2, 2Е3, в интернет не намерих снимка или схема, която да е същата като на моя карбуратор. Иначе с нагревателчето ще видя тия дни как е. Със сигурност смукача изключва около 20-30С, а не като преди - колата загряла на 50-60 градуса и тогава. Предполагам ако има проблем, това би трябвало да е или изваждане на биметалната пластина от леглото - мислих и за вариянт за допълнителното и фиксиране, ако се наложи ще го пробвам и ще пусна снимки, или проблем от късането на нагревателя. Тези дни ще видя, днес покарах малко - тамън загря до 90С.

-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
На корпуса пише само 2Е, нищо повече!
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Нагревател за смукач постоянно включен
Кажи от какъв Форд точно е снет този карб. И ако има някакъв номер написан на него го дай. Няма начин да няма.
Порових в Аутодата и видях, че има Сиерра с 1.8л обем на мотора с 2е3.Има вариант да е наистина 2е3, но просто да е завъртян. При шкодата Иков е същият като 2е3, само дето жилото за газта е изместено от другата страна, възможно и тук да е нещо от сорта.
Ето малко снимки на ФВ-нов 2е3:


Корпусът на смукача е малко по-различен иначе изглеждат доста еднакви.
Ето как изглежда и шкодовият Иков:
http://lent.snimka.bg/super-expensive-c ... ekr.572429
Порових в Аутодата и видях, че има Сиерра с 1.8л обем на мотора с 2е3.Има вариант да е наистина 2е3, но просто да е завъртян. При шкодата Иков е същият като 2е3, само дето жилото за газта е изместено от другата страна, възможно и тук да е нещо от сорта.
Ето малко снимки на ФВ-нов 2е3:


Корпусът на смукача е малко по-различен иначе изглеждат доста еднакви.
Ето как изглежда и шкодовият Иков:
http://lent.snimka.bg/super-expensive-c ... ekr.572429
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: donda4i и 54 госта