Превозвачите с три идеи как да смъкнат цената на дизела с 15 ст.Отговор се чака във вторник - от ЕК и от Дянков, но акциз и ДДС няма да пада
Превозвачите предложиха три мерки, с които, по техни изчисления, цената на горивата може да падне с 15-20 стотинки. Идеите си те представиха на среща с министрите на финансите, на икономиката и транспорта, на която по поръка на премиера трябва да представят възможните варианти за свеждане до до минимум негативното влияние от увеличението на цените на горивата.
Предложенията на превозвачите представи Миролюб Столарски, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). Идеята е първо, да отпадне биокомпонентът в дизеловото гориво и в бензините. Второ, ако тази мярка не мине пред ЕС, то да бъде освободена от акциз. Трето, да се намали т.нар. резерв на вносителите, които са длъжни да имат на складова наличност гориво за 60 дни. В същото време задълженията на държавата са за 30 дни. Сега превозвачите искат равномерно разделяне на тежестта 45 на 45, защото сегашната неравнопоставеност се калкулира в крайните цени.
Премиерът Бойко Борисов е дал срок до вторник на своите министри да отговарят на исканията на превозвачите. Столарски увери, че производителите били съгласни с техните предложения. Председателят на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев ги оцени като единствените разумни. „Но всичко зависи от някои решения на ЕС, както и от г-н Дянков”, допълни Столарски.
Самият Дянков съобщи, че в самото начало е казал какво не може да се направи и къде нещата са предопределени – нивото на акциза на горивата не може да пада, тъй като е резултат от ангажименти, поети през 2004 г. в Предприсъединителния договор, и второ, не може да се обсъжда и темата за диференцирана ставка за горивата за ДДС. Утре Симеон Дянков е в Брюксел, където ще разговоря с европейския комисар за финансовото планиране и бюджета Алгирдас Шемета. Чака се неговото съгласие за биогоривата и за резерва, т.е. по предложенията на превозвачите.
Министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков потвърди думите на Дянков: „Очевидно няма твърде много неща, които държавата може да направи, за да влияе на цените на горивата, защото сме ограничени от размера на акцизите, които трябва да прилагаме. Съществуват малки резерви по посока биокомпонентите и електромобилите, които също са част от изпълнение на целта за 10 % енергия от ВЕИ- и биогорива в транспорта до 2020 г.”.
Всеки собственик на цистерна – вносител на гориво
И ако за пакета от три мерки, те получиха мъгляво обещание, че първо трябва да се пита Брюксел и да чакаме съгласие, то една допълнителна идея на Столарски – „големите потребители да могат да си вкарат сами гориво, като си заплащат преди да влезе цистерната в България, всички такси и налози, които имат”, получи още отсега одобрението на министър Трайков.
„Аз подкрепям превозвачите в желанието им е да могат да внасят гориво при опростени процедури при спазване на митническото и акцизно законодателство”, заяви той.
Трайчо Трайков vs. Валентин Златев
Така обаче отвори друга тема, която разгоря страстите – защо производствената цена на горивата у нас е толкова висока и има ли картелно споразумение, заради които растат цените.
Само минути преди това Андрей Делчев, председател на Българската петролна и газова асоциация, да бе заявил: „Никой на срещата не каза и не твърдя, че има незаконно споразумения между фирмите-търговци с горива, нито, че производителят злоупотребява с господстващото си предложение”. Икономическият министър го опроверга: „Г-н Делчев е частично прав. Никой нищо не твърди и не отправя обвинения, има обаче въпроси, на които не сме получили отговор”.
После сподели въпросите без отговор. Попитан може ли държавата да се намеси в казуса с „Лукойл” и да намали печалбата, Трайков каза: „Не е възможно държавата да каже на едно частно предприятие какъв да е размерът на печалбата му. Ако тя обаче е много висока, при един нерегулиран пазар, какъвто имаме в България – свободен на горива, би трябвало останалите доставчици да могат, възползвайки се от много висока норма на печалба, с малко по-ниска да внасят и така да се свали цената чрез действието на пазарните механизми”.
„Че производствената цена в България, е висока, това е факт, ако се сравнят данните с останалите страни от ЕС”, категоричен бе Трайчо Трайков. Нашият акциз бил най-нисък в ЕС с изключение на Литва, но цели 10 държави са с по-евтина производствена цена плюс акциз.
„Тогава защо останалите играчи на пазара не продават по-евтино гориво?”, попита той. И предложи две хипотези: „Хипотеза № 1, защото се съобразяват с доминиращия играч – формално или неформално. Хипотеза № 2, защото ако се появят нови играчи, които искат да внесат гориво, както превозвачите искат, им е много трудно или невъзможно, или много скъпо да го направят въз основа на административни пречки”. Министърът обяви, че чака анализ от „Лукойл” по въпроса.
Пред репортерите шефът на „Лукойл” Валентин Златев заяви, че не знае, че трябва да готви анализ и отхвърли коментарите на Трайков. „Не мога да разбера защо той спекулативно взема цифри, маха акциза, но не отчита ДДС-то. Какво значи министър да казва – аз подкрепям? Кой в България забранява вноса, попита Златев и заяви, че има над 200 вносители в България”, възмути се Златев.
В момента горивата в България са едни от най-евтините в Европа, отсече той. „Българският пазар е свит, не се купува така, както преди. От една година е така. Но моите постоянни разходи – като електричество, като пара, като работни заплати, те постоянно съществуват и вместо да ги разнеса между 7,5 млн. тона, което е нормалното производство на завода, ние сме на 5.2 млн. тона”, оплака се Валентин Златев.
Освен това, ако бъде намалена производствената цена, ще му се наложи да съкращава хора. „Темпът на ръст на международните цени е 23 %, ние сме ги увеличили с 12 %, това е нашата социална отговорност, ако ги намалим още повече ще трябва да започна да съкращавам хора. По същия начин утре те ще излязат да стачкуват”, каза шефът на „Лукойл”.
Златев подчерта, че тенденцията в цяла Европа е дизелът да бъде по-скъп от бензина, просто това е по-търсената суровина.
http://www.vsekiden.com/89738#respond
Какво стана с цените на горивата?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Какво стана с цените на горивата?
Хм, ми тя и газта е сигурно по търсена от бензина, ама не е по скъпа, нещо не мога да ги разбера тези пазарни принципи!
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво стана с цените на горивата?
Да го ожали човек бе.Ми те са пред фалит горкичките!!!!Да им съберем алко помощи ще е най добре!!!
Как може да има толкова нагли хора?!?!?!?!-Може защото им го позволяват
Този е Самарянин направо ако го слушаш
изпълнява си цоциалните ангажименти,към Москва 
Колкото истина говориш г-н Лук ,толкова щастие да имаш!!!
Как може да има толкова нагли хора?!?!?!?!-Може защото им го позволяват

Този е Самарянин направо ако го слушаш


Колкото истина говориш г-н Лук ,толкова щастие да имаш!!!
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Какво стана с цените на горивата?
Сега ще ги подпомогнете доволно пак, като направите едно огромно задръстване и изхарчите сумати гориво, за да заредите за по 50 стотинки. Пак ще се порадват на доста оборот. От кога ли не са виждали толкова коли по бензиностанциите.
Все едно е дефицитна стока това. После що било скъпо. 


Последна промяна от black` на Сря 16 мар 2011 16:17, променено общо 1 път.
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво стана с цените на горивата?
Ще купувам....като теб...колело
изкара ли книжка за колелото




- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: Какво стана с цените на горивата?
Аз ,съм готов този път не само да запуша магистралата Варна Шумен ,а и да си оставя колата там да летува , така и така не я карам през седмицата .За пръв път от както имам кола нямам пари да ходя на работа с нея. 

-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Какво стана с цените на горивата?
Ти мене не ме гледай. Аз за да карам на полето не ми требва ни книжка, ни бензин, ни пари, ни винетка, ни данък, ни акъл, ни образование.



- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Какво стана с цените на горивата?
шефът на „Лукойл” Валентин Златев що не си изнесе калакулацията на цените на горивата публично?, да видим кое, как и колко влиза в цената. всички знаем че лятото на 2008-ма петролът беше 147$ за барел, и цената на зебина беше 2,40-2,45, а нафтътъ 2,45-2,50, газъ - 1,27-1,30. А сега цената на барел петрол е около 110-113$ за барел и пада, цените са същите, къде отива разликата? ей, това да обясни ясно, точно и конкретно, а не да се крие, че не знаел, алабала, и портокала, едва ли не щял да фалира ако намали цените, другата идея е добра да се опростят процедурите при внос на горива, и тогава ще се види най-добре...
Последна промяна от KingoftheROAD на Сря 16 мар 2011 16:48, променено общо 1 път.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво стана с цените на горивата?
една елементарна сметка:
ПРЕДИ
цена на петрола: 70$/барел
цена на бензина: 2лв/литър
СЕГА
цена на петрола: 100$/барел
цена на бензина: 2.50лв/литър
Имаме увеличение на петрола с 50%, а увеличението на бензина е само 25%. Абсолютно сигурно е, че в момента не продават на загуба. Очевидният извод оставям на вас
ПРЕДИ
цена на петрола: 70$/барел
цена на бензина: 2лв/литър
СЕГА
цена на петрола: 100$/барел
цена на бензина: 2.50лв/литър
Имаме увеличение на петрола с 50%, а увеличението на бензина е само 25%. Абсолютно сигурно е, че в момента не продават на загуба. Очевидният извод оставям на вас

- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Какво стана с цените на горивата?
Аз за сефте чувам петролна рафинерия да работи на загуба,това нормално ли е 

- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво стана с цените на горивата?
Е той си го каза:
„Българският пазар е свит, не се купува така, както преди. От една година е така. Но моите постоянни разходи – като електричество, като пара, като работни заплати, те постоянно съществуват и вместо да ги разнеса между 7,5 млн. тона, което е нормалното производство на завода, ние сме на 5.2 млн. тона”, оплака се Валентин Златев.
Потреблението се свива,съответно цените вървят

„Българският пазар е свит, не се купува така, както преди. От една година е така. Но моите постоянни разходи – като електричество, като пара, като работни заплати, те постоянно съществуват и вместо да ги разнеса между 7,5 млн. тона, което е нормалното производство на завода, ние сме на 5.2 млн. тона”, оплака се Валентин Златев.
Потреблението се свива,съответно цените вървят


- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво стана с цените на горивата?
Нормално е!! Спазват си социалните задължения
И един мармот завиваше шоколад в калник от жигула
Имам чувството че този тип хора,а и по големи така фигурки(големи в сравнение с кво) като говорят и лъжат и сами си вярват.
Според мен изхождат от факта,че като говорят на разните там накоиленкаджий и пешки около тях дето им въртят свист*ци за нема нищо - те им вярват и поклащат одобрително глава

И един мармот завиваше шоколад в калник от жигула

Имам чувството че този тип хора,а и по големи така фигурки(големи в сравнение с кво) като говорят и лъжат и сами си вярват.
Според мен изхождат от факта,че като говорят на разните там накоиленкаджий и пешки около тях дето им въртят свист*ци за нема нищо - те им вярват и поклащат одобрително глава
Последна промяна от Matematiks на Сря 16 мар 2011 17:00, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Какво стана с цените на горивата?
KingoftheROAD написа: 2008-ма петролът беше 147$
акцизът е вдигнат

Re: Какво стана с цените на горивата?
forski написа:Аз за сефте чувам петролна рафинерия да работи на загуба,това нормално ли е
То в БГ всички фирми са така, на загуба, и за това никои не дава повече от минималната заплата! Иначе шефа няма да има пари да си покрие лизинговата вноска за S-класата!
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Какво стана с цените на горивата?
Колега, ти наясно ли си че Нефтохим - Лукойл си имат собствен ТЕЦ вързан към енергийната система на РБ? Нека охлюва посочи конктетни цифри като разходи на тон, и тн. Това са приказки за бабите от село, дето и понятие си нямат, ама и зебин не ручат...
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта