С Пасат на море( проблеми с ускорението)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

С Пасат на море( проблеми с ускорението)

Мнениеот K22 » Вто 01 авг 2006 15:53


Пасата е комби Б4, Двигател 1,8 90к.с. газова БРЦ.
До скоро карах Вектра 1,8 90к.с. и пътя до морето бе повод да ги сравня.
Пасата е малко по-шумен но по-просторен и събира много багаж.
Леко отстъпва на возията и управляемоста на Вектрата. Неговите 90кончета са малко по-охранени от тези на Вектрата.
С климатроника разхода на газ ми бе 9,3/100км.При същия начин на каране на Вектрата без клима разхода бе 8/100км газ.
Ускоряването и изпреварването са горе долу еднакви.
Прави ми впечатление че Пасата дава много добро ускорение когато натискам педала за газ до средата на неговия ход.На първа върти гуми,но когато натисна до дъно на 4 и 5 предавка колата не се ускорява задоволително-малко се държи като Москвич :roll:( Това и на бензин и на газ)В общи линии бавно изпреварвах коли които се движат с 90-100км/ч, особенно ако и те напънат...В заключение съм доволен от сигурноста на двигателя и неговите системи, макар да ми се струва мъничко слаб за това купе.
[quote="dmitko"]Това с натискането леко на педала е интересно нещо.
При мен е особено осезаемо по нанагорнище като го натисна малко повече /след средата/ колата не ускорява или губи скорост, като го отпусна леко има положение при което отведнъж се усеща, че дърпа повече.?!?!?!

Последна промяна от K22 на Чет 10 авг 2006 7:26, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Вто 01 авг 2006 16:34


Значи тоя двигател с това купе така се държи.Ама да не ускорява така..... моя на газ е така ама на бензин си се набира сносно.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 01 авг 2006 16:42


5-тата не ти е да ускоряваш,а да поддържаш постоянна скорост.
Ако целта ти е за 2 сек. да ускориш от 90 до 140-150,се откажи :wink: !


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 01 авг 2006 19:36


Аз моя го карам само на бенз.Миналата седмица ходих до София.На дълъг път с 5 човека доста добре се държи според мен.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Вто 01 авг 2006 19:41


Това с натискането леко на педала е интересно нещо.
При мен е особено осезаемо по нанагорнище като го натисна малко повече /след средата/ колата не ускорява или губи скорост, като го отпусна леко има положение при което отведнъж се усеща, че дърпа повече. Явно при преобогатена смес и каране с пропан-бутан нещо мощноста се губи.
Иначе за съжаление, като ускоряваш на газ за да не изключваш климатика, както аз правя понякога като изпреварвам :wink: , просто трябва да вкараш двигателя в обороти между 4000 и 5000, тогава дори и с климатик колата се държи като на бензин /ама ми е жал за двигателя :roll: /.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 01 авг 2006 23:59


Ами аз с РП 1.8 от София до Варна 6.3 разход при 110-130 км/ч... без климатик. Пета предавка според мене си е точно каквато трябва да бъде - като я настъпя си набира доста сносно и ако съм със 130-140, не мога да бутам на 4-та, щот ще отиде на 7000 оборота ;) колата не е тромава когато си на пета ;) от 90 до 130 ги прави доста бързо и общо взето през целия път карах така... тя не е само за поддържане на скорост, защото след 100 нагоре оборотите са над 3500 и колата е в максимума на въртящия момент и саво като я настъпя, скача на 140 без никакъв проблем... аз 140 даже ги стигнах с една трета настъпен педал. Може би щот съм на бензин, за тва така... ама не ви знам вас със газовите и метановите уредби. Това е много странно - настъпваш докрай и няма мощност, отпускаш и колата набира :shock


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

точно

Мнениеот K22 » Сря 02 авг 2006 7:30


[quote="dmitko"]Това с натискането леко на педала е интересно нещо.
При мен е особено осезаемо по нанагорнище като го натисна малко повече /след средата/ колата не ускорява или губи скорост, като го отпусна леко има положение при което отведнъж се усеща, че дърпа повече. Явно при преобогатена смес и каране с пропан-бутан нещо мощноста се губи.

Точно така е и с моята.Описал си го по-добре от мен!Няма значение на газ ли съм или на бензин.Нормалната ми скорост е 110-120км/ч, над 130 бучи,(гледам да не вдигамл повече от 4000оборота), а за да стигна 170 ми трябва 1км на равен участък....
Ако има някой с повече опит с този мотор- ABS на Пасат-комби, или знания да пише.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 02 авг 2006 8:07


не не е така , след 4000 оборота или след 130 км/ч , когато се кара на газ, сместа почва да се обеднява защото обикновенно са завити едни врътки на маркуча който излиза от изпарителя и затова просто не може да се подаде по богата смес - решението е да се развият тези врътки на маркуча след изпарителя! :idea:


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 02 авг 2006 8:24


Когато си на газ и колата не върви като натиснеш педала сред средата, а иначе върви добре , значи че уредбата е настроена макс. икономично.
Не пипай никакви врътки, ще се махне този ефект но ще се качи разхода. Карай си и си свиркай, като искаш да ускоряваш - на бензин.

Това за преобогатяването на сместа просто не е вярно. Причината за този ефект е че след едно положение на дроселната клапа ( педала на газта ) в двигателя влиза повече въздух , а понеже газта е спъната до едно положение ( чрез врътките ) и след това влиза само толкова колкото врътките дават, сместта се ОБЕДНЯВА и колата не върви ( все едно ти свършва газта ) . При мен гледам като настройвам този ефект да се появява на 3/4 от педала за газта - така съм сигурен че не давам повече газ отколкото е нужно , ама много рядко , никога почти не натискам педала до дупка.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

проблема е и на бензин

Мнениеот K22 » Сря 02 авг 2006 10:16


Писах че имам този проблем с ускорението и когато съм на бензин!
Сега си правих експеримент в града-при ниска скорост на 4 и даже на 5 предавка- натискам педала до край и колата си ускорява до 80км/ч нормално!?
Значи при мен проблема се появява при скорост около 90- 100 км/ч.След като натисна педала до край трябва да го върна малко и тогава почва да ускорява...Нещо като задавяне ли се появява или недостиг на бензин при големите обороти..?Нормално ли е за тези двигатели (АВS -комби)или нещо не сработва при мен?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 02 авг 2006 10:36


Значи при монтаж на АГУ както е известно се слага плочка която стеснява отвора за въздух/гориво. Понякога газаджиите прекаляват с това стесняване и това може да е причина за ефекта.

Аз съм с 1.8 RP (по-старата версия на ABS) и го имам този ефект но само на газ (заради позатворените врътки). Може да се избегне, но с цената на по-висок разход (или ламбда контролер).

Има и друго - тези двигатели имат максимален въртящ момент при относително ниски обороти (за разлика от много други), което трябва да се има предвид ако искаш да ускоряваш.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Сря 02 авг 2006 21:18


VW_FEN написа:Ами аз с РП 1.8 от София до Варна 6.3 разход при 110-130 км/ч... без климатик. Пета предавка според мене си е точно каквато трябва да бъде - като я настъпя си набира доста сносно и ако съм със 130-140, не мога да бутам на 4-та, щот ще отиде на 7000 оборота ;) колата не е тромава когато си на пета ;) от 90 до 130 ги прави доста бързо и общо взето през целия път карах така... тя не е само за поддържане на скорост, защото след 100 нагоре оборотите са над 3500 и колата е в максимума на въртящия момент и саво като я настъпя, скача на 140 без никакъв проблем... аз 140 даже ги стигнах с една трета настъпен педал. Може би щот съм на бензин, за тва така... ама не ви знам вас със газовите и метановите уредби. Това е много странно - настъпваш докрай и няма мощност, отпускаш и колата набира :shock


Нещо ми се струва, че ти е прекалено къса скоростната кутия...
На 3000 оборота би трябвало да си на 105км/ч.
На 140 можеш да удариш четвъртата, ама няма голям смисъл...
Иначе за другото си прав - автомобила е предназначен за дълъг път и затова реално "започва да върви" добре от 100 нагоре...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 03 авг 2006 0:58


ОК, може и аз нещо да бъркам, но 140 на 4-та му идват малко трудничко... само бучи към 5500 и нищо не прави, не ускорява повече... за това си карам на пета още от 80 и така в този диапазон 80-140 все на пета ;) като нямам проблеми с ускорение. може и наистина да съм с по-къса скоростна кутия o_O


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 03 авг 2006 7:40


Iavor написа:5-тата не ти е да ускоряваш,а да поддържаш постоянна скорост.
Ако целта ти е за 2 сек. да ускориш от 90 до 140-150,се откажи :wink: !

При теб как е с изпреварването при 90-100км/ч? Аз съм привърженик на разумното шофиране, но когато се наложи да изпреваря някой смотаняк виждам зор, особено ако и той почне да напъва..


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 07 авг 2006 18:56


dmitko написа:Това с натискането леко на педала е интересно нещо.
При мен е особено осезаемо по нанагорнище като го натисна малко повече /след средата/ колата не ускорява или губи скорост, като го отпусна леко има положение при което отведнъж се усеща, че дърпа повече. ...


С 2Е мотор и при мен се получава този ефект! При натискане не, че не ускорява, но го прави някак по-мудно, в момента, в който почна да отпускам педала (плавно) и имам чувството, че ме подпират отзад направо!
Карам на бензин само.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 97 госта