Здравейте, искам да попитам нормално ли е колата да ми гореи толкова много
Голф 3, 1.6 , 93 година
Градско - 12 до 16/ 100 км
Изван градско - 9 до 10 / 100 км
нормално ли е това! очаквам мнения и савети Благодаря!
Въпрос за разхода на гориво
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Въпрос за разхода на гориво
Последна промяна от kras17 на Чет 28 апр 2011 20:36, променено общо 1 път.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за разхода на гориво
Зависи си от стила на каране, процент на чакане по светофари и бая други, не е фрапантен разхода, който си споменал. Като съвет - виж дали въздушния филтър е за смяна, може да свали малко. Ето една тема с доста съвети:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=50997&start=0

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=50997&start=0

- golf_mania_jambol
- Мнения: 802
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Въпрос за разхода на гориво
за мен тва си е доста... моя кр градско ми дава 10,5 -11 ,извън градско 7,5 ..... 139 коня
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за разхода на гориво
За един от най-икономичните ДВГ на VW този разход си е направо критичен....като гледам постовете и като слушам колеги с такъв двг нормата е около 9/100 грдско и 6/100 извънградско...
Re: Въпрос за разхода на гориво
Кво приказваш колега...между 12 и 16/100 в града и от 9 до 10/100 извън града
Моя двигател е 1,8 и градско не ми харчи 9 дори и зимата...Много е разбира се
Ходи някъде да го закачат и да му махнат грешките на тоя двигател.Ако не се оправи от това,почвай да търсиш откъде е проблема и сменяй каквото трябва.Такъв разход...много е наистина 



Re: Въпрос за разхода на гориво
...
Последна промяна от maiho на Чет 27 окт 2011 17:07, променено общо 2 пъти.
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за разхода на гориво
Зависи колко ти е тежък кракът. Ако караш на 3-та с 50 е абсурд, но ако караш на 5-та с 4000 оборота си е икономично даже
Но не, не е нормален разход принципно. Моето ГТИ 115 в града хапва между 9 (за вечерните разходки) и 11 (за пиковите часове в Пловдив).

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за разхода на гориво
Сега остава автора да сподели дали стрелката стига "лютеницата" и как кара в града и извън него за да не се изпишат още 5 страници нормален е - не е нормален разхода, да го прати някой на майстор и да гадаем, защото стилът на каране си има значение, сезона също... 

- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: Въпрос за разхода на гориво
Човече,да те попитам,наистина ли си с карбуратор?Защото Г3,1.6,93год.би трябвало да е моноинжекция. 

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Въпрос за разхода на гориво
Темите из форума за разход са безброй...
Иначе не е нормално според мен.
ВР6 в София из задръстванията ми дава 12-14/100. (без да се заяждам по светофарите де
)
Иначе не е нормално според мен.
ВР6 в София из задръстванията ми дава 12-14/100. (без да се заяждам по светофарите де

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за разхода на гориво
Ето и една нова статия от mobile.bg:
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/kak-da-pestim-gorivo.html

Непосилните цени на горивата са най-горещата тема сред автомобилистите и това надали ще се промени скоро. Разходите на обикновените шофьори обаче съвсем не зависят само от котировките на петрола и картелните споразумения, в които са подозирани търговците. Всеки водач може да подобри икономичността на колата си, като спазва някои елементарни правила.
Тези прости способи за намаляване на разхода са известни отдавна, но далеч не всички ги прилагат. В ситуация като днешната обаче те са по-актуални отвсякога.
Може би най-лесният метод за подобряване на икономичността е спазването на посоченото от производителя налягане в гумите. 0.2 бара под нормата означават влошаване на разхода на гориво с 2%. Увеличението може да достигне до цели 6-7 на сто, ако водачът се отнася съвсем немарливо към налягането в гумите.
Мнозина любители на икономиите смело пропагандират напомпване на гумите над заводските указания. Практиката показва, че по този начин действително разходът наистина се подобрява осезаемо (с до 5%). Пестенето по този начин обаче не се препоръчва. Освен че гумите се износват неравномерно и значително по-бързо, така се нарушава сцеплението, тъй като с пътя контактува много по-малка част от площта на гумата.
Ключово за разхода на гориво е състоянието на въздушния филтър. Той смело може да се нарече един от най-пренебрегваните компоненти от горивната система на автомобила. В най-драстичните случаи икономичността на колата може да се подобри с цели 10%, ако филтърът бъде сменен. Цената му е смехотворно ниска, а и със самата смяна обикновено може да се справи почти всеки.

Най-голям процент от енергията, генерирана от двигателите с вътрешно горене, се опропастява в самите тях. Загубите вследствие на триене и термодинамични процеси могат да достигнат 70 на сто. Ето защо качествените смазки и редовната диагностика са съществен фактор за подобряване на икономичността. С хубаво масло и правилни настройки разходът на мотора може да спадне с 3-4%.

Оборудването на автомобила черпи сравнително малко от енергията на двигателя. Това обаче не значи, че изключването на ненужни консуматори няма да повлияе на разхода. При това не става дума за всеизвестен унищожител на гориво като климатика. Дори включените фарове против мъгла натоварват допълнително алтернатора, а оттам и мотора. Множеството малки консуматори харчат слабо поотделно, но като съвкупност удрят по джоба.
Физиката не може да бъде излъгана и за да се подобри разходът, законите й трябва да се спазват. Колкото по-тежък е автомобилът, толкова повече харчи. Според различните статистики всеки 50 кг в повече на борда влошават икономичността с между 2 и 4 процента. Празният товарен отсек и липсата на ненужни предмети в колата също подобряват разхода. Демонтирането на багажника от покрива пък спестява още повече - до 5%.
В зависимост от цикъла на движение (градски или извънградски) за преодоляване на въздушното съпротивление се изразходват средно между 3 и 11% от мощността на автомобила. Затворените прозорци и липсата на "подобрения" по обтекаемостта могат да намалят разхода. Най-важна за икономията обаче си остава скоростта. Показателите варират за всеки модел, като 10 км/ч отгоре понякога се заплащат с 20% увеличение на разхода.
На последно място, но не и по важност, икономията зависи от индивидуалния стил на шофиране. Спокойното управление на колата без резки ускорения и спирания могат да доведат до изненадващо добри новини на касата на бензиностанцията.
Същото важи за навика да се кара на по-висока предавка (в рамките на допустимото за двигателя, разбира се), поддържането на дистанция до предната кола и използването на всеки удобен случай за движение по инерция.
Правени са много експерименти с цел да бъде установено как влияе емоционалното състояние на водача върху разхода на гориво и резултатите са неизменно едни и същи. Нервните шофьори изразходват много повече гориво от спокойните, в най-тежките случаи до 30 на сто. Уравновесените водачи от своя страна не само харчат по-малко за гориво, а грешат много по-рядко.
---
Разбира се, винаги съществуват и алтернативни средства за индивидуално придвижване. Все повече българи компенсират скока в цените на горивата, като заменят автомобила с мотопед. Европа от годините след Втората световна война бързо осъзнава потенциала на моторетките и се възползва от него и до днес. Двуколесните не само позволяват да се намалят драстично разходите за бензин, а и улесняват значително живота в задръстванията.
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/kak-da-pestim-gorivo.html

Непосилните цени на горивата са най-горещата тема сред автомобилистите и това надали ще се промени скоро. Разходите на обикновените шофьори обаче съвсем не зависят само от котировките на петрола и картелните споразумения, в които са подозирани търговците. Всеки водач може да подобри икономичността на колата си, като спазва някои елементарни правила.
Тези прости способи за намаляване на разхода са известни отдавна, но далеч не всички ги прилагат. В ситуация като днешната обаче те са по-актуални отвсякога.
Може би най-лесният метод за подобряване на икономичността е спазването на посоченото от производителя налягане в гумите. 0.2 бара под нормата означават влошаване на разхода на гориво с 2%. Увеличението може да достигне до цели 6-7 на сто, ако водачът се отнася съвсем немарливо към налягането в гумите.
Мнозина любители на икономиите смело пропагандират напомпване на гумите над заводските указания. Практиката показва, че по този начин действително разходът наистина се подобрява осезаемо (с до 5%). Пестенето по този начин обаче не се препоръчва. Освен че гумите се износват неравномерно и значително по-бързо, така се нарушава сцеплението, тъй като с пътя контактува много по-малка част от площта на гумата.
Ключово за разхода на гориво е състоянието на въздушния филтър. Той смело може да се нарече един от най-пренебрегваните компоненти от горивната система на автомобила. В най-драстичните случаи икономичността на колата може да се подобри с цели 10%, ако филтърът бъде сменен. Цената му е смехотворно ниска, а и със самата смяна обикновено може да се справи почти всеки.

Най-голям процент от енергията, генерирана от двигателите с вътрешно горене, се опропастява в самите тях. Загубите вследствие на триене и термодинамични процеси могат да достигнат 70 на сто. Ето защо качествените смазки и редовната диагностика са съществен фактор за подобряване на икономичността. С хубаво масло и правилни настройки разходът на мотора може да спадне с 3-4%.

Оборудването на автомобила черпи сравнително малко от енергията на двигателя. Това обаче не значи, че изключването на ненужни консуматори няма да повлияе на разхода. При това не става дума за всеизвестен унищожител на гориво като климатика. Дори включените фарове против мъгла натоварват допълнително алтернатора, а оттам и мотора. Множеството малки консуматори харчат слабо поотделно, но като съвкупност удрят по джоба.
Физиката не може да бъде излъгана и за да се подобри разходът, законите й трябва да се спазват. Колкото по-тежък е автомобилът, толкова повече харчи. Според различните статистики всеки 50 кг в повече на борда влошават икономичността с между 2 и 4 процента. Празният товарен отсек и липсата на ненужни предмети в колата също подобряват разхода. Демонтирането на багажника от покрива пък спестява още повече - до 5%.
В зависимост от цикъла на движение (градски или извънградски) за преодоляване на въздушното съпротивление се изразходват средно между 3 и 11% от мощността на автомобила. Затворените прозорци и липсата на "подобрения" по обтекаемостта могат да намалят разхода. Най-важна за икономията обаче си остава скоростта. Показателите варират за всеки модел, като 10 км/ч отгоре понякога се заплащат с 20% увеличение на разхода.
На последно място, но не и по важност, икономията зависи от индивидуалния стил на шофиране. Спокойното управление на колата без резки ускорения и спирания могат да доведат до изненадващо добри новини на касата на бензиностанцията.
Същото важи за навика да се кара на по-висока предавка (в рамките на допустимото за двигателя, разбира се), поддържането на дистанция до предната кола и използването на всеки удобен случай за движение по инерция.
Правени са много експерименти с цел да бъде установено как влияе емоционалното състояние на водача върху разхода на гориво и резултатите са неизменно едни и същи. Нервните шофьори изразходват много повече гориво от спокойните, в най-тежките случаи до 30 на сто. Уравновесените водачи от своя страна не само харчат по-малко за гориво, а грешат много по-рядко.
---
Разбира се, винаги съществуват и алтернативни средства за индивидуално придвижване. Все повече българи компенсират скока в цените на горивата, като заменят автомобила с мотопед. Европа от годините след Втората световна война бързо осъзнава потенциала на моторетките и се възползва от него и до днес. Двуколесните не само позволяват да се намалят драстично разходите за бензин, а и улесняват значително живота в задръстванията.
Re: Въпрос за разхода на гориво
Колега, ти ни сцепи с тоя пост, браво
Колкото до налягането в гумите...моите не съм ги проверявал почти година

Колкото до налягането в гумите...моите не съм ги проверявал почти година

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за разхода на гориво
Е колега, хубаво е поне въздушния филтър и гумите да ги поглеждаш от време на време...все пак за пари става дума
! (да не се засегнеш, ей! Че бая хора са се изнервили нещо и последното, което искам е да се карам с някой за глупости...
)
Поздрави
!


Поздрави

Re: Въпрос за разхода на гориво
nokiangage написа:Е колега, хубаво е поне въздушния филтър и гумите да ги поглеждаш от време на време...все пак за пари става дума! (да не се засегнеш, ей! Че бая хора са се изнервили нещо и последното, което искам е да се карам с някой за глупости...
)
Поздрави!
Няма проблеми колега,за какво да се засягам


Колкото до колегата пуснал темичката...пак си засякох разхода на гориво и излезе така че с 50 лв. бензин,минах 380 км. Аз не засичам градско и извън градско.Аз засичам километри с определено количество гориво, защото не карам само в града или само извън града.
Така че колега сериозно отиди някъде да ти погледнат колата, наистина разхода ти е огромен.

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Въпрос за разхода на гориво
nokiangage написа:Сега остава автора да сподели дали стрелката стига "лютеницата" и как кара в града и извън него за да не се изпишат още 5 страници нормален е - не е нормален разхода, да го прати някой на майстор и да гадаем, защото стилът на каране си има значение, сезона също...
ми 1-ва 2000 оборота / 2-ра 2000 оборота / 3-та 1400 оборота / 4-та 1600 оборота / 5-та 2500 оборота / това е моя начин на каране

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], PzKpfW и 64 госта