Помощ при избор на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Чет 17 мар 2011 20:47


1.8 Турбо на Бора има колкото щеш... само че в Америка :mrgreen: Там е много разпространен мотор за този автомобил, но в Европа не е така и много трудно се намират.

1.8 125 hp почти винаги е 4motion, което според мен е много приятно за каране, но... поддръжката на колата става още по-скъпа.

2.3 V5 има много потенциал и е доста здрав, но колегата иска да слага газ.. ще се оскъпи заради 5-ия цилиндър.

Излиза, че който търси икономия остават 1.6 и 2.0... и двете си имат предимства и недостатъци...




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот hooligan_sk » Чет 17 мар 2011 21:09


icefire написа:1.8 Турбо на Бора има колкото щеш... само че в Америка :mrgreen: Там е много разпространен мотор за този автомобил, но в Европа не е така и много трудно се намират.

1.8 125 hp почти винаги е 4motion, което според мен е много приятно за каране, но... поддръжката на колата става още по-скъпа.

2.3 V5 има много потенциал и е доста здрав, но колегата иска да слага газ.. ще се оскъпи заради 5-ия цилиндър.

Излиза, че който търси икономия остават 1.6 и 2.0... и двете си имат предимства и недостатъци...


В Голф4 1,8 атмосферен е масов мотор без 4х4 :да: При Бората е само с 4motion ако не се лъжа. Без задни мисли мога да препоръчам само 2.0 като бензинов мотор - евтин и ясен за поддръжка + добър въртящ момент от по-ниски обороти :да:

ПП: Вижте заглавието :да:


Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Чет 17 мар 2011 21:25


Ей за т'ва са форумите от дума на дума и нещата придобиват решение. Като цяло нещата пак отиват на 1.6 - пък тая кутия ще я мисля. Тук един колега беше писал едно незаменимо мнение за кола и година където не я карта и други такива бисери ще съблюдавам нещата вече по-комплексно и доста по-обстойно. От една страна колкото си по-информиран токова по-зле от друга не. Първият ми голф го купих без един ред да прочета и без капка да разбирам и без дори да го видя. Срещнах се с джамбазина обясних му какво търся и така го платих без дори да го видя Голфко и хоп след 1 седмица от Италия дойде и моята кола смених ангренажен ремък за 20 лв. и масло и така го карах без нищо друго. Та накрая се питам - на кого му е по-лесно на знаещият или не :D !


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот Deo88 » Чет 17 мар 2011 21:58


Rabbit_TDI написа:И за кво точно да ги дърпа толкова обстоино при условие ,че Г4 е с поцинковано купе и няма проблеми с ръждата ?


Явно не си попадал на Голф 4 в лошо състояние . Щом го казвам , значи има защо !
А ако собственика не позволи колата да се разглежда от-до , или крие нещо , или иска по-бързо да я продаде .


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Чет 17 мар 2011 22:23


Колега, то има и S-класи на една година в лошо състояние... ми като е лошо състоянието, няма да я купуваш :idea:

Сериозно ли мислиш, че автотърговец ще ти позволи да вдигаш мокета и да сваляш корите на вратите :screwy

Ако пък е частно лице продавачът, при никакви обстоятелства няма да ти позволи да му разглобяваш колата.. то ако всеки почне да сваля корите при оглед... какво ще стане..

Плюс това, купето на Г4 по принцип е поцинковано и в мнозинството от случаите след 10 години няма ръжди по него. Изключения обаче винаги има. Който иска да елиминира фактора късмет при покупката, да си купува нова кола :idea:


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот k_garchev » Чет 17 мар 2011 22:26


Защо пък продавача да не даде даму се свалят мокетите?Ако купувача е сериозен и е дошъл с парите да я купува и всичко друго по колата е харесал,защо да не му позволя да разглабя?Като съм сигурен в колата,че е ОК,може да я правят каквото си пожелаят!


Потребителски аватар
faso
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот faso » Чет 17 мар 2011 22:33


здравейте !! 1.6 101(ср) е мн здрав мотор ! ама мисля че има голям не достатък ''не дърпа добре'' ти караш 1.6 75 коня след тва се качваш на 1.6 101 коня и на 4-ката купето е по тежко(малко по добре ще дърпа от тройката само толкова) аз сам на следното мнение щом ще се дават добри париа за втора машина малко да е по мощно(най ниския мотор 1.6 105 коня 16 вентила ) !!! 4 ките имат проблем в скоростните кутии мн нежни им са направени.. така колега успех :)


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот k_garchev » Чет 17 мар 2011 22:42


faso написа:здравейте !! 1.6 101(ср) е мн здрав мотор ! ама мисля че има голям не достатък ''не дърпа добре'' ти караш 1.6 75 коня след тва се качваш на 1.6 101 коня и на 4-ката купето е по тежко(малко по добре ще дърпа от тройката само толкова) аз сам на следното мнение щом ще се дават добри париа за втора машина малко да е по мощно(най ниския мотор 1.6 105 коня 16 вентила ) !!! 4 ките имат проблем в скоростните кутии мн нежни им са направени.. така колега успех :)

Преди няколко години аз имах същата дилема!Имах Голф 2 1.6 карбуратор 75кс(ей много беше добра)!Тогава се чудех дали да взема Голф 4 1.4 75кс или Голф 4 1.6 101кс!Избрах по-мощния вариант!Еми перфектно си дърпаше!Просто трябва да и се свикне как да се кара!Или както казаха вече колегите,трябва да е в обороти за да имаш мощност!Покарах я две години и ми умаляха кончетата!И не след дълго се покатерих на сегашното голфче!Е да ама и на него му се нарадвах и мисля да минавам към diesel power,да видим там как ще е!Нещо с охлювче!Така че според мен правилният избор за колегата е 1.6SR след юли 2000г или 1.6 16V!


Потребителски аватар
faso
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот faso » Чет 17 мар 2011 23:06


от 1.6 ср отчаян сам :) да даваш 6 7 бона за машина и 100 коня да е 'не не просто аз дасам никога !


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот pedalchobaba » Пет 18 мар 2011 8:00


1.6 8V е идеалната градска кола. Не зная какъв е трафика в Шумен или Пловдив, но за София, където средната скорост на придвижване е 18 km/h, 101 коня са напълно достатъчни. Дали ще висиш в задръстванията със 100 или 150 коня е без значение. Е наистина с по-мощния двигател, като светне зелено ще се "докажеш" пред другите и то многократно, защото на следващия светофар ще можеш отново да го направиш, така или иначе пак ще тръгнете заедно.
Разбира се, като всички модели и този си има слабости, но за разлика от другите при 1.6 са значително по-малко, предвид простата му конструкция.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот muns61 » Пет 18 мар 2011 8:16


pedalchobaba написа:1.6 8V е идеалната градска кола. Не зная какъв е трафика в Шумен или Пловдив, но за София, където средната скорост на придвижване е 18 km/h, 101 коня са напълно достатъчни. Дали ще висиш в задръстванията със 100 или 150 коня е без значение. Е наистина с по-мощния двигател, като светне зелено ще се "докажеш" пред другите и то многократно, защото на следващия светофар ще можеш отново да го направиш, така или иначе пак ще тръгнете заедно.
Разбира се, като всички модели и този си има слабости, но за разлика от другите при 1.6 са значително по-малко, предвид простата му конструкция.

Много точно казано!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пет 18 мар 2011 9:03


Подкрепям горното мнение :)
Имаме клиент,който си поддържа колата при нас,Голф 4 1.6 8 клапана,че и автоматик.Човека е много доволен,защото колата си върви прилично (карал съм я и върви доста добре за моите разбирания) и поддръжката на двигателя не е скъпа,спрямо другите двигатели.Разхода му също е приличен.
При избора на колата,гледай много добре климатика - имат заводски проблеми и слабата поддръжка (никой не е*ава на 2 години да сменя маслото,което е заедно с фреона) води до почупване на компресора и то по начин,който води до смяна в 90% от случаите,а такива читави рядко се намират вече.Най-добре като си избереш бройка,я закарай на човек,който се занимава с климатици,за да ти каже какво е положението...иначе после ще страдаш финансово.
:beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот hitman0013 » Пет 18 мар 2011 9:03


абе и аз съм горе-долу доволен, но може би защото още не съм тръгнал със скоростни кутий да се разправям.При първа възможност ако сменям нещо около кутийката мисля да и поставя ремонтните болтове, че и едно нитче да скъса и пробива кутията, другите кусури на 1.6 според мен са тъпата дросел клапа която все е за чистене, навряните свещи-въпреки че вече ги сменям от раз без сваляне на колектори и др, тъпото таене на масло от гарнитурата на капака на клапаните и капачката за маслото


Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Нед 24 апр 2011 10:28


След всичкото обикаляне и гледане из България (Варна, Шумен, Хасково, Стара Загора, Дупница, Плевен и Горубляне) съм се спрял на Бора 1.6 16V AUS. 2001 г. много запазена както отвън така и вътре на 132000 км. Има някаква огромна лепенка от сервиза където е ходила през 09.10 г. и на нея пише километри при които трябва да се сменят различните консумативи около 160000. Та има ли такива коли на по 10 г.? Или джамбазите някак успяват да направят да изглеждат така лепенките, че човек да се чуди истина или не.
Лепенката отзад в багажника липсва и ме притеснява да нямам проблеми заради това в КАТ. Инъче в сервизната документация я има залепена. Живот и здраве вторник вероятно ще я отнеса, та ако има колеги с някакви идеи какво още да огледам или да проверя специфично по мотора - нека да пишат.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот hooligan_sk » Нед 24 апр 2011 10:33


Пусни фаровете, нагревателя на задното стъкло и климата и гледай как държи празния ход. Гледай скоростите да се включват перфектно. Пробега е вузможен, но малко вроятен - малко хора на запад карат по 13000км годишно :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта