Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - решено

Мнениеот vladobo » Сря 16 мар 2011 19:43


Здравейте , моля нека в темата пишат само хора които са сменяли гумичките на спирачната помпа на голф3 1.9тд. Проблема е следния : педала потъваше леко като го задържа по дълго време. Проверих навсякъде за течове - нямаше такива , за всеки случай смених цилиндрите от зад , но проблема си остана. Днес си взех въпросните гумички за помпата, свалих я от колата и видях че има нещо като зегерка но без ушета в които да вкарам зегер клещите. С родилни мъки извадих зегерката смених гумичките но след това зегерката неще да влезе в каналчето , защото последната гумичка е с малко по дебела от другата (старата) а при натиска които приложих , буталцето спира да се движи (явно от големия натиск се смачква и задържа буталото). Разглобих я отново и си сложих старата. И от тук почват въпросите ми- след като тази гумичка си остана дали отново ще имам проблем с потъването на педала или тя е само някакво уплътнение а са важни за потъването тези на самите буталца? Моля които е правил такова нещо да сподели както и съвети от тук на татък какво да гледам и правя. Предстои монтажа на самата помпа и обезвъздушаването ако кажете че не е проблем гумичката. А и оше един въпрос - спирачните тръбички бяха завити така - задна лява гума на предна лява дупка на помпата , предна лява- задна, задна дясна гума - задна дупка , предна дясна- предна дупка на помпата. Незнам дали някои не ги е объркал и да трябва задните колела да са на задните дупки , предните на предните или така е нормално (тръбичките позволяват да се разменят местата им)

Последна промяна от vladobo на Пет 18 мар 2011 19:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - помощ колеги

Мнениеот venll-vr » Сря 16 мар 2011 19:54


Кръговете на помпа са така. Предно ляво, задно дясно и предно дясно, задно ляво. Хубаво е да смениш и последната гумичка. Иди и от някой магазин- купи същата. Ако няма можеш да навиеш конец под гумичката и също на първо време ще ти върши работа. Много е важно и каква е дебелината на средната гумичка от където изпомпва течността/нали помпата е разделена на две-съответните два кръга/ за предния кръг. Ако е по широка може да запуши отвора и да нямаш сприачки в предния кръг. Това го казвам от опит, когато сменях гумички на помпа ФАГ. Може преди да завише щуцерите първо да обезвъздушиш и самата помпа. Успех!


Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - помощ колеги

Мнениеот vladobo » Сря 16 мар 2011 19:58


venll-vr написа:Кръговете на помпа са така. Предно ляво, задно дясно и предно дясно, задно ляво. Хубаво е да смениш и последната гумичка. Иди и от някой магазин- купи същата. Ако няма можеш да навиеш конец под гумичката и също на първо време ще ти върши работа. Много е важно и каква е дебелината на средната гумичка от където изпомпва течността/нали помпата е разделена на две-съответните два кръга/ за предния кръг. Ако е по широка може да запуши отвора и да нямаш сприачки в предния кръг. Това го казвам от опит, когато сменях гумички на помпа ФАГ. Може преди да завише щуцерите първо да обезвъздушиш и самата помпа. Успех!

Става въпрос точно за тая дето е под една плстмасова шаиба която я притиска зегерката. Най голямата от гумичките , а на бутаалцата съм ги сменил.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - помощ колеги

Мнениеот bobocamaro » Сря 16 мар 2011 20:08


Колега тази гумичка е последна грижа, в смисъл ако предходните не държат, течността просто преминава покрай стеблото и втулката. Погледна ли, дали е износен цилиндъра вътре- ръжда, язви? :beer


Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - помощ колеги

Мнениеот vladobo » Сря 16 мар 2011 20:36


[quote="bobocamaro"]Колега тази гумичка е последна грижа, в смисъл ако предходните не държат, течността просто преминава покрай стеблото и втулката. Погледна ли, дали е износен цилиндъра вътре- ръжда, язви? Чист е но аз за всеки случай го минах с една кърпичка малко по груба а след това го почистих с мека кърпичка, иначе е добре няма ръжда и драскотини


Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Смяна на гумичките на спирачната помпа на Г3 - помощ колеги

Мнениеот vladobo » Пет 18 мар 2011 19:40


Днес се справих с проблема с смяната на гумичките. Ще го опиша та някои ако му предстоЙ да не си блъска главата като мен. Помпата е FAG 20. Цена за комплекта гумички 12лв, спирачна течност 2х 4лв. Резервни обезвъздушителки -4бр (в моя случаи и две спирачни апаратчета от зад х10лв). Започва се с разхлабването на тръбичките и да се внимава гаиката превърта ли около тръбата или при въртенето се насуква и самата тръбичка(така беше на тръбата за задно ляво колело).След махането на тръбичките има 2 гаики за ключ 13 от двете страни на помпата, свалят се маха се един ламаринен капак зед които още 2 гаики. След тяхното развиване помпата внимателно се вади за да не падне буталцето което е вътре и при мен бяше си останало вътре и не го видях поради смрачаването а на другия ден имах проблем с изваждането му. Следва изваждането на зегерката което поне при мен стана с родилни мъки , защото нямаше ушенца за зегер клешите а е с скосени чела под около 45 гр, поради което е невъзмойно да се бръкне с каквото и да е за да се извади зегерката от каналчето. Аз го направин като счупих ръбчето около 3мм и я подхванах от там зегерката и малко по малко с помоща на 2 отверки я махнах. Гумичките се сменяват лесно като металните шаиби са на конус и просто се дърпат а не се отвива както си мислех аз. Почистих хубаво помпата от вътре разгледах за драскотинки и неравности. След това събрах всичко но с последната наи голяма гумичка се закучи. след като сложих новата , от горе една пластмасова шаиба и доиде проблема с зегерката. просто пластмаската неможеше да достигне до каналчето, след 30 минути опити се отказах , извадих я сложих старата и след това зегерката спокоино си застана на мястото. След това внимателно поставих цилиндърчето и помпата стегнах гаиките напълних с спирачна течност ,напомпах няколко пъти да изкарам въздуха от самата помпа. Завих гаиките с тръбичките , смених задните апаратчета и обезвъздущих цялата система като запо4нах от задно дясно , ляво , предно дясно , предно ляво. И така за 40лв и един ден работа имам здрави спирачки и педал които стои където трябва а на както беше досега (спадаше до долу при продълйително натискане). Забравих да спомена че ако помпата е зле от вътре може да се намери почти навсякъде по 25-30лв втора :beer употреба :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], nikolay_ss и 45 госта