MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Pavcho2 » Пон 07 мар 2011 22:01


Здрасти на всички :)
Доста скептични мнения изслушах по въпроса за тази идея но я реализирах с помощта на доста верни мои приятели за което :bowdown - главен заподозрян е vit_autosofia, голяма част от частите купих от miha - направи ми бая отстъпки човека за което няма как да не му спомена името - доста точен е.

След установяване на пръв поглед на необходимите части за процедурата листа е :
- глава от ABF (оборудвана разбира се, гарнитура на капака на клапаните, гарнитурата към блока е същата);
- Зъбни колела (на паразитния вал както и това на коляновият вал - към тях добавяме и капаци и ламарини които за сега не съм сложил);
- Шайбите на коляновия вал (тази за пистовия ремък както и тази за клиновидния);
- Колектори (всмукателен и изпускателен както и всичките им гарнитури 3 броя 2 на всмукателния и една на изпускателния);
- рейката с инжекторите;
- делко (консумативите по запалителната уредба - свещи, кабели, капачка, палец);
- ангренажен ремък + ролка;
- болтове главата;

За сега нещо не мога да се сетя за повече.

Процесите са ясни:
Сваляне: колектори, рейка с инжектори, дросел, ламбда сонда*, ремъци, ролки, зъбните колела и накрая и глава; (минимума е един ден но за това по-долу - на минусови температури толкоз)
Източване: масло и антифриз (аз лично източих само антифриза от главата маслото не съм го пипал само долях накрая)

Установяване на разликите на второ четене а именно:

- паразитен вал - колелцето при ADY е с дупка в която се вкарва щифт за да има контакт м/у вала и колелцето а при ABF колелцето е с отлят такъв и му е малко по-различен (по-долу снимки);
- дросел - разликата е в захвата в около 2мм както и в дебита около 1мм в полза на колектора на ABF;
- изпускателен колектор - този на ABF от двуцевката надолу е малко по-къс заради разликата в главите и понеже меката връзка слиза по-надолу има проблем и в тампоните на меката връзка ;
- запалителна система - тук разликите са много - делкото на ADY е на блока при ABF е на самата глава логично погледнато - просто главата не оставя много място за делко със стърчащи кабели но от друга страна е необходимо да го има без кабелите защото маслената помпа е зацепена за делкото т.е. - имам си 2бр. делко :D неизбежно е на този етап;
- Ангренаж - на ABF ремъка както и респективно ролката са по-широки от там се налага смяна и на капаците. Отделно имам известни предположения защо е така.
- Инжектори+рейка - инжекторите на ABF са с по-голям дебит, физически са други тези от ADY не могат да се съберат на това място (поне аз не направих опит да ги събера) кабелите на рейката на ABF са 5 4+ за всеки един инжектор и една обща маса, тези на ADY са по един + и - на инжектор и не са в едно общо тяло с три думи - почти нищо общо.

Необходимите матеряли не са много - маркучи, букси, масло, антифриз, грес, кабели и разни дреболий (ботлчета гайки и т.н. ).


Ето малко снимки :

Изображение

Изображение
Интересното тук е - ако съдим по номера на гарнитурата излиза че е заводска (1995 г. - браво Ханс!)

Изображение

Изображение
боя с абф'ския колектор взе една жертва

Изображение

малко чаркалък и 18+

Изображение
разликата в болтовете на главите (по-дългия е от 16V главата)

Изображение
смяната на гумичките


Изображение
:D

Изображение
добре изчистен всмукателен колектор


Изображение
зъбните колела на паразитния вал - голямото е на ADY малкото е на ABF - ето тук се намеси инструмента който Ханс ми прати с колата от Германия ( :bowdown Ханс знаел си ти къде ще попадне колицата ти)

Изображение


Ще има и още все пак не всичко е 100% приключило, за смяна има:
- ламбда сонда, защото старата не успя да излезне от стария колектор и трябва да си я набавя (така де излезна на части);
- една скоба има за подмяна (тази която прави връзка между изходящата тръба и средното гърне);
- капаците не съм си сложил (тези на ангренажа) но за сметка на това сложих кората под двигателя;
За толкова се сещам.

Крайният резултат:
Колата работи вече й направих няколко квадратчета върви доста доволно :mrgreen:
Поради липса на сонда има задоволителен респонс при подаване на газта (предполагам, че това ще се оправи след като сложа сондата).
Надявам се инфото да е доволно :beer
To be continued.

Последна промяна от Pavcho2 на Пон 07 мар 2011 22:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ralily_golfarka
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 18:29
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF 1993
Местоположение: Варна

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот ralily_golfarka » Пон 07 мар 2011 22:12


:applause: айди Павчи честитоооо ;) нямам търпение да се повозя на бързия красавец хехеххехехех love.vw аплодисменти за всички трудили се над проекта


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот vit_autosofia » Вто 08 мар 2011 6:27


Имам чувството,че криеш снимков материал :да:
много безаварийни километри ти пожелава главния виновен 8) 8)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Stenly » Вто 08 мар 2011 18:59


А Бутала сменял ли си ?


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Pavcho2 » Вто 08 мар 2011 19:10


Запазих непокътнати блока с буталата, ел. инсталацията (с изключение на кабелите за дюзите).
Буталата са различни определено.
За сега проблем не виждам.


Потребителски аватар
miha
Мнения: 160
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот miha » Вто 08 мар 2011 19:56


Айде колега поздрави и от мен пожелавам ти да го караш със здраве и безаварийно :да:


red_fire
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот red_fire » Съб 12 мар 2011 10:08


ее аиде колега..давай смелооо че сме жадни за снимки и резултати.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Bobby_ » Пон 14 мар 2011 0:25


залагам на степен 8,7 - 9,5 към 1

нито е за турбо нито за атмосферка!!!!!

мъртъв труп!!!!! без да съм се качвал да карам такова ... просто няма начин да тръгне повече.....

ето затова имаше една тема в която....

колко пари ти излезе???? поне 600лв.... нали?
за колко щеше да си вземеш блок с коектори и глава????? пак толкова..... ама.... щеше да е със степен 10,5:1 и наистина щеше да върви повече..... сега ... мотора се развърта доколкото си поиска .... даже и в 8500 може да го вкараш .... ама не те съветвам....

в момента с 2Е на газ съм готов да правя старт!!!!! и съм 90% че падаш....


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Pavcho2 » Пон 14 мар 2011 1:09


1во Трупове в таз тема няма няма и да има !
2ро Като се качиш ще си говориме пак.
3то Пак ще си говориме и като приключа с всичко от до и пак ще си говориме в проценти като му дойде времето.
Пък ти с 2Ето ти се дърпай и с кон с каруца на преобогатен уран ако искаш.
Ай със здраве!


Потребителски аватар
djonni_1989
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 20:34
Автомобил: Audi S8
Двигател: AHC
Местоположение: Разград

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот djonni_1989 » Пон 14 мар 2011 22:42


моят кр беше с бутала от 9а който са по-ниски от кр-ските и степента на сгъдтяване беше някаде 8,5-7


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Bobby_ » Вто 15 мар 2011 10:49


Pavcho2 написа:1во Трупове в таз тема няма няма и да има !
2ро Като се качиш ще си говориме пак.
3то Пак ще си говориме и като приключа с всичко от до и пак ще си говориме в проценти като му дойде времето.
Пък ти с 2Ето ти се дърпай и с кон с каруца на преобогатен уран ако искаш.
Ай със здраве!


1во има скопена кола!
2ро нямам ни най малкото желание да се качвам в колата ти (повярвай ми не може да ме впечатли!!!!! явно не ме познаваш)
3то ако мислиш да вадиш жокери от други места или да правиш още назобване на мотора но по друг начин.... ОК МОИТЕ УВАЖЕНИЯ!!!!!!

Ако трябва да съм честен ти дори и с каруца да застанеш на старта до мен ... на улицата мога да ти кажа че ще си победител отсега.... малко са хората киото не обичат уличните гонки (не че не ми се налага)
Моите уважения към теб и Люси с желание сте правили всичко но има някои основни принципи които за пръв път виждам че са презкочени и то от Люси което ме изумява..... както и да е. Карай си колата и не обръщай много внимание на хокането.... то е с градивна цел!!!

Надявам се колата ми да е готова за събора и да имам възможност да дойда, тогава ще ме разбереш какво имам в предвид! А на пистата съм готов да застана веднага до или срещу теб!!!!

Успех с по-нататъчното развитие!!!!


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Vento » Вто 15 мар 2011 10:55


Боби, има много верни неща в думите ти, но не го хокай така остро момчето - убиваш му ентусиазма!
А прави нещо различно и интересно.
Просто спокойно му обясни какви грешки е направил според теб и защо, много по-градивна ще е критиката ти :да:


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот leonardo_vd » Съб 19 мар 2011 21:23


Не пренебрегвайте мнението на Боби. Човека говори не така на вятъра. И аз си мисля че колата е малко сгрешена, но всичко може да се корегира. Колега вземи си замери степента на сгъстяване и ще ти стане ясно какво се случва вътре.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Bobby_ » Пон 21 мар 2011 16:39


.... на лични се разбрахме за какво става въпрос.....

с 2 думи - трябвало е колата да стане за вчера и то с малко пари....
според думите на собственика ще има и по нататъчно развитие, просто колата е трябвало да стане така на 1ви етап.


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: MK3 GTI ADY-8V -> 16V

Мнениеот Pavcho2 » Чет 28 апр 2011 0:21


Всичко е 5/6 - остана гарнитура на двуцевката, смяна на масло+филтри, гуми палец+дистрибуторна капачка (евентуално).
Едно филмче ще кача събота или неделя при текущото състояние на колата, за мен в сравнение от преди - кърти макар и електрониката ми да не позволява повече от 6500 оборота максимум (за разлика от преди правилното зацепване на ремъците - тогава прекъсвача беше на 5000).
За сега само https://picasaweb.google.com/Pavel.Krastev2009/8V16VSwap?authkey=Gv1sRgCMmbnsiIguKO6gE# мога да покажа (сори че съм сложил малко снимки на тема визия).
:beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта