
Доста скептични мнения изслушах по въпроса за тази идея но я реализирах с помощта на доста верни мои приятели за което

След установяване на пръв поглед на необходимите части за процедурата листа е :
- глава от ABF (оборудвана разбира се, гарнитура на капака на клапаните, гарнитурата към блока е същата);
- Зъбни колела (на паразитния вал както и това на коляновият вал - към тях добавяме и капаци и ламарини които за сега не съм сложил);
- Шайбите на коляновия вал (тази за пистовия ремък както и тази за клиновидния);
- Колектори (всмукателен и изпускателен както и всичките им гарнитури 3 броя 2 на всмукателния и една на изпускателния);
- рейката с инжекторите;
- делко (консумативите по запалителната уредба - свещи, кабели, капачка, палец);
- ангренажен ремък + ролка;
- болтове главата;
За сега нещо не мога да се сетя за повече.
Процесите са ясни:
Сваляне: колектори, рейка с инжектори, дросел, ламбда сонда*, ремъци, ролки, зъбните колела и накрая и глава; (минимума е един ден но за това по-долу - на минусови температури толкоз)
Източване: масло и антифриз (аз лично източих само антифриза от главата маслото не съм го пипал само долях накрая)
Установяване на разликите на второ четене а именно:
- паразитен вал - колелцето при ADY е с дупка в която се вкарва щифт за да има контакт м/у вала и колелцето а при ABF колелцето е с отлят такъв и му е малко по-различен (по-долу снимки);
- дросел - разликата е в захвата в около 2мм както и в дебита около 1мм в полза на колектора на ABF;
- изпускателен колектор - този на ABF от двуцевката надолу е малко по-къс заради разликата в главите и понеже меката връзка слиза по-надолу има проблем и в тампоните на меката връзка ;
- запалителна система - тук разликите са много - делкото на ADY е на блока при ABF е на самата глава логично погледнато - просто главата не оставя много място за делко със стърчащи кабели но от друга страна е необходимо да го има без кабелите защото маслената помпа е зацепена за делкото т.е. - имам си 2бр. делко

- Ангренаж - на ABF ремъка както и респективно ролката са по-широки от там се налага смяна и на капаците. Отделно имам известни предположения защо е така.
- Инжектори+рейка - инжекторите на ABF са с по-голям дебит, физически са други тези от ADY не могат да се съберат на това място (поне аз не направих опит да ги събера) кабелите на рейката на ABF са 5 4+ за всеки един инжектор и една обща маса, тези на ADY са по един + и - на инжектор и не са в едно общо тяло с три думи - почти нищо общо.
Необходимите матеряли не са много - маркучи, букси, масло, антифриз, грес, кабели и разни дреболий (ботлчета гайки и т.н. ).
Ето малко снимки :


Интересното тук е - ако съдим по номера на гарнитурата излиза че е заводска (1995 г. - браво Ханс!)


боя с абф'ския колектор взе една жертва

малко чаркалък и


разликата в болтовете на главите (по-дългия е от 16V главата)

смяната на гумичките



добре изчистен всмукателен колектор

зъбните колела на паразитния вал - голямото е на ADY малкото е на ABF - ето тук се намеси инструмента който Ханс ми прати с колата от Германия (


Ще има и още все пак не всичко е 100% приключило, за смяна има:
- ламбда сонда, защото старата не успя да излезне от стария колектор и трябва да си я набавя (така де излезна на части);
- една скоба има за подмяна (тази която прави връзка между изходящата тръба и средното гърне);
- капаците не съм си сложил (тези на ангренажа) но за сметка на това сложих кората под двигателя;
За толкова се сещам.
Крайният резултат:
Колата работи вече й направих няколко квадратчета върви доста доволно

Поради липса на сонда има задоволителен респонс при подаване на газта (предполагам, че това ще се оправи след като сложа сондата).
Надявам се инфото да е доволно

To be continued.