



фреон за голф3
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 25 юли 2010 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
фреон за голф3
къде в Пловдив зареждат с фреон авто климатици евтино 

- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: фреон за голф3
Влизаш в Тракия откъм Мебелна къща. На първото кръгово завиваш наляво и караш към парк Лаута. 300 м надолу и пътят завива надясно пред праклиса и църквата "Св. Георги" . Продължаваш по него и след още 300 м отдясно е сервиза , светла постройка на 2 етажа с големи стъкла долу и сив портал отляво. Имат си съвременен автоматизиран стенд за зареждане с всичко необходимо. И най-важното : знаят какво правят !!!
Собственикът се казва Тихомир .
тел.: 0899843433
П.С. ЦИТАТ: a_stankov, рено-форум
Собственикът се казва Тихомир .
тел.: 0899843433
П.С. ЦИТАТ: a_stankov, рено-форум
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: фреон за голф3
А цена нещо ? Понеже ми предстои да я свърша тая работа и искам да знам как вървят цените 

- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: фреон за голф3
за голфа,фреона е 800 грама на празна система,струва 60 лв. това включва и масло за компресора,което също се влива с фреона
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 25 юли 2010 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: фреон за голф3
neron-besniq написа:за голфа,фреона е 800 грама на празна система,струва 60 лв. това включва и масло за компресора,което също се влива с фреона
това за 60лв пловдив ли се намира

сменил съм компресора и цялата система е празна

- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: фреон за голф3
Не,навсякъде цената варира,ако ти вземат и за оцветител+ 10лв. Но съвета ми е да отидеш в сервиз,където имат кадърна машина,която тества системата дали държи налягане и мери налягането на двете степени.Не се доверявай на хладилни техници заради 10-20 лв. На моя климатик му рециклирам фреона и сменям маслото всяка година.Днес му измериха минус 0,7 градуса студ,от външна струя,не от вътрешна в купето!Охлажда перфектно,при плюс 38 градуса,в купето е само 4! Но винаги ходя на майтор в Шумен,който има добра машина за зареждане и тестване! Аз инъче съм от Търново
- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: фреон за голф3
Е,несъм казал,че го търпя,просто е замерен максималния охладителен капацитет на колата. Междудугото...на колата пише,че фреона трябва да е 800 грама,но аз винаги го държа на 900 и никакви ядове до сега.Сам стигнах до този извод,че с 900 грама охлажда най-добре!
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 25 юли 2010 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: фреон за голф3
цените в Пловдив са 80+ даже от 100 нагоре при празна система на другата ми кола миналата година за 800гр +масло+оцветител ми взеха 45лв -и до сега никви ядове всичко си работи -лично видях как ми сложи 800гр но пича замина за САЩ и сега като питам в други сервизи и ми казват такива космически цени 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: фреон за голф3
Системата на Голф 3 събира между 800 и 850 грама,като 850 е максималното количество
Иначе с 900 пак не е проблем,държи малко по-високо налягане и натоварваш повече компресора,но избора си е твой принципно.В случая няма за какво да се притесняваш,защото при повечето машини налятото количество не е съвсем точно и варира в зависимост от това как се оперира с машината.Повечето ми колеги не знаят,но трябва като се пусне системата,да се изопразнят и маркучите,за да е точно налятото количество,а те не го правят и реалното количество в системата е с 100-150 грама (според машината и оператора на нея) по-малко...така реално твоята система не е с 900 грама,а с 750-800...дори за да се убедиш,можеш да я източиш веднага,след като си я напълнил и ще видиш 
Естествено тази информация за тази тънка подробност,не я пише в дебелите книги за работа с машината и т.н., а даже напротив...пише едни други работи и приказки за космоса и ако човек не си поиграе за да го разбере.Иначе то се вижда елементарно - машината си показва колко грама фреон има в нея,след това пълниш дадена система,която е празна (или гледаш показанието за грамажа,след като си я изпразнил),тогава и задаваш да сипе 900 грама и тя пълни системата.Ако после врътнеш крановете и дадеш на машината да си събере фреона от маркучите и след тази процедура погеднеш пак показанието за наличния в нея фреон, ще останеш изненадан, че машината е наляла в системата около 750-800 грама,а останалите 100-150 са си седяли в маркучите и са се върнали обратно в нея. Същото се отнася и ако пуснеш системата да работи и тогава откачиш маркучите,защото компресора набутва още фреон в маркуча за високото налягане и изпразва този за ниското.Според съответната машина се процедира по различен начин,за да си изпразва и маркучите в системата и количеството да е +- 50 грама,което е в допуск.



Естествено тази информация за тази тънка подробност,не я пише в дебелите книги за работа с машината и т.н., а даже напротив...пише едни други работи и приказки за космоса и ако човек не си поиграе за да го разбере.Иначе то се вижда елементарно - машината си показва колко грама фреон има в нея,след това пълниш дадена система,която е празна (или гледаш показанието за грамажа,след като си я изпразнил),тогава и задаваш да сипе 900 грама и тя пълни системата.Ако после врътнеш крановете и дадеш на машината да си събере фреона от маркучите и след тази процедура погеднеш пак показанието за наличния в нея фреон, ще останеш изненадан, че машината е наляла в системата около 750-800 грама,а останалите 100-150 са си седяли в маркучите и са се върнали обратно в нея. Същото се отнася и ако пуснеш системата да работи и тогава откачиш маркучите,защото компресора набутва още фреон в маркуча за високото налягане и изпразва този за ниското.Според съответната машина се процедира по различен начин,за да си изпразва и маркучите в системата и количеството да е +- 50 грама,което е в допуск.

-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 25 юли 2010 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: фреон за голф3
а каква е реалната цена за зареждане на празна система 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: фреон за голф3
Мога да дам разбива на всичко кое какво струва и защо.Не се притеснявам да кажа цените,защото всеки с 2 телефонни разговора може да ги разбере.
Като консумативи нещата седят така :
-фреон 12.5 kg с моя бутилка (плаща се еднократен депозит) по-миналата година струваше няма 200лв ...след налагането на забраната за внос на фреон от ЕС за България,защото ни отнеха разрешителното за парникови газове,цената на наличния (той стана дефицитен) стана около 350лв за същото количество...тази година още не съм купувал и не знам какво ще струва...вече пак имаме разрешително и се надявам цените пак да се посмъкнат.Говоря за качествен фреон,има и ментета на доста по-ниска цена,за сметка на качествата и свойствата му. Това прави цена на фреона от грубо 3лв за 100 грама. След това оцветителя - около 150лв за литър...в една система отиват около 20мл...това прави 3лв за него ,маслото - отиват около 150мл при напълно празна система,то е 200лв за 5Л - цената за него е грубо 6лв ...сумарно излиза,че цената за примерно система от 800 грама,струва на нас около 33-35 лв материали.Всичко останало обаче далеч не е печалба - разходите за поддържане на една машина са сериозни - бързите връзки са по 60-тина лв (хубавите),скапват се за един сезон.Машината има масло за вакуум помпата - солидна цифра,има и филтър-дехидратор.Самата машина струва едни 5000лв ако е що годе добра,после слагаме разхода на ел. енергия за работата на машината,разхода на човешки ресурс за работа с машината и т.н. и т.н. ....в крайна сметка в София поне хората са стигнали до следната политика - на повечето места тарифата е константна - 10лв за 100 грама фреон.Съответно ако решат,могат да ви вземат пари и за оцветителя и маслото отделно,могат да ви кажат,че системата е примерно 800 грама,значи 80лв,без значение дали вътре има нещо или не.
Аз лично за себе си съм сметнал,че мога да работя на крайна цена от 10лв за 100 грама,което значи,че в нея влизат масло и оцветител...системата е 600 грама - 60лв ,800 грама - 80лв .Ако вътре има нещо,то се приспада,като смятахме и установихме,че можем да направим така - ако липсват до 300 грама фреон - цената е твърда 30лв (защото примерно ако липсват само 100 грама,с 10-те лв,които би трябвало да взема за тази система, не мога да си платя маслото,което се сменя цялото,оцветителя,който се налива при всяко източване,100-те грама фреон,да не говорим за разхода на ток,време,цикли на машината и т.н.)...ако липсват 400 - 40лв и т.н. и т.н.
Реално погледнато за една празна система,цената би трябвало да е грамовете,които събира без една 0 и примерно ако решат колегите - още 10-20лв за масло и оцветител.
Практиката поне при мен е,системата да се тества с друг газ,преди да се сипе фреона,защото при различните ремонти хората бъркат често или попадат на дефектни части,а фреона е скъп,за да изтича на вятъра.Естествено и на мен се случва и никой не е застрахован,че няма да си купи пробит радиатор или дефектен О-пръстен или нещо такова...а системата работи на 20-тина бара и дефекта става ясен много много бързо
.Съответно системата се пълни под налягане и се гледа за пропуски,сериозни,които могат да се видят,чуят...за да не се върнете след 2 часа отново с празен клиамтик и да се хванем за гушите кой кого е пре*бал .Това при мен е безплатно,ако не открия проблем.Ако има такъв,се заплаща труда според това какво трябва да се разглоби,за да се стигне до място,от където ясно да се види проблемът...примерно ако се вижда,че системата изпуска (спада налягането на контролен манометър с течение на времето),се разхвърля половината кола - броня,за да се вижда добре радиатора,някоя и друга кутия или екстра,за да се видят тръбите,да се види компресора и т.н...това няма как да е безплатно,защото отнема време и труда на някого.При други мои колеги дори напълването на системата с друг газ,струва някакви пари и се заплаща,като цената може да е най-различна,според мястото и т.н.

Като консумативи нещата седят така :
-фреон 12.5 kg с моя бутилка (плаща се еднократен депозит) по-миналата година струваше няма 200лв ...след налагането на забраната за внос на фреон от ЕС за България,защото ни отнеха разрешителното за парникови газове,цената на наличния (той стана дефицитен) стана около 350лв за същото количество...тази година още не съм купувал и не знам какво ще струва...вече пак имаме разрешително и се надявам цените пак да се посмъкнат.Говоря за качествен фреон,има и ментета на доста по-ниска цена,за сметка на качествата и свойствата му. Това прави цена на фреона от грубо 3лв за 100 грама. След това оцветителя - около 150лв за литър...в една система отиват около 20мл...това прави 3лв за него ,маслото - отиват около 150мл при напълно празна система,то е 200лв за 5Л - цената за него е грубо 6лв ...сумарно излиза,че цената за примерно система от 800 грама,струва на нас около 33-35 лв материали.Всичко останало обаче далеч не е печалба - разходите за поддържане на една машина са сериозни - бързите връзки са по 60-тина лв (хубавите),скапват се за един сезон.Машината има масло за вакуум помпата - солидна цифра,има и филтър-дехидратор.Самата машина струва едни 5000лв ако е що годе добра,после слагаме разхода на ел. енергия за работата на машината,разхода на човешки ресурс за работа с машината и т.н. и т.н. ....в крайна сметка в София поне хората са стигнали до следната политика - на повечето места тарифата е константна - 10лв за 100 грама фреон.Съответно ако решат,могат да ви вземат пари и за оцветителя и маслото отделно,могат да ви кажат,че системата е примерно 800 грама,значи 80лв,без значение дали вътре има нещо или не.
Аз лично за себе си съм сметнал,че мога да работя на крайна цена от 10лв за 100 грама,което значи,че в нея влизат масло и оцветител...системата е 600 грама - 60лв ,800 грама - 80лв .Ако вътре има нещо,то се приспада,като смятахме и установихме,че можем да направим така - ако липсват до 300 грама фреон - цената е твърда 30лв (защото примерно ако липсват само 100 грама,с 10-те лв,които би трябвало да взема за тази система, не мога да си платя маслото,което се сменя цялото,оцветителя,който се налива при всяко източване,100-те грама фреон,да не говорим за разхода на ток,време,цикли на машината и т.н.)...ако липсват 400 - 40лв и т.н. и т.н.
Реално погледнато за една празна система,цената би трябвало да е грамовете,които събира без една 0 и примерно ако решат колегите - още 10-20лв за масло и оцветител.
Практиката поне при мен е,системата да се тества с друг газ,преди да се сипе фреона,защото при различните ремонти хората бъркат често или попадат на дефектни части,а фреона е скъп,за да изтича на вятъра.Естествено и на мен се случва и никой не е застрахован,че няма да си купи пробит радиатор или дефектен О-пръстен или нещо такова...а системата работи на 20-тина бара и дефекта става ясен много много бързо


-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: фреон за голф3
neron-besniq написа:Не,навсякъде цената варира,ако ти вземат и за оцветител+ 10лв. Но съвета ми е да отидеш в сервиз,където имат кадърна машина,която тества системата дали държи налягане и мери налягането на двете степени.Не се доверявай на хладилни техници заради 10-20 лв. На моя климатик му рециклирам фреона и сменям маслото всяка година.Днес му измериха минус 0,7 градуса студ,от външна струя,не от вътрешна в купето!Охлажда перфектно,при плюс 38 градуса,в купето е само 4! Но винаги ходя на майтор в Шумен,който има добра машина за зареждане и тестване! Аз инъче съм от Търново
Колега видя ли какво си писал




- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: фреон за голф3


Майстора ти би трябвало да ти каже,че при автомобилния климатик,температурата на духалката не трябва да пада под +3 градуса.Има датчик,който следи за това и спира компресора,когато температурата падне под тези градуси.Причината да е направено така е,че иначе замръзва конденза,който се отделя от изпарителя и това след известно време започва да пречи на нормалния въздушен поток,както и тази ниска температура говори за проблем в ТРВ-то и в поддържането на постоянно ниско налягане в границите на 1.8-2.2 бара,което е най-благоприятното (при -0.7 градуса,фреона е с налягане около 1 бар в частта ниско налягане,което е доста надолу от долната граница за тази система).Самия тип фреон,който се използва при автомобилите,не е мислен да работи на такива температури и налягания и започва да създава проблеми,ако налягането му е твърде ниско,понеже ниското налягане води до ниска температура на фреона и той започва да образува кристали в тръбите за ниско налягане.
Re: фреон за голф3
neron-besniq написа:Не,навсякъде цената варира,ако ти вземат и за оцветител+ 10лв. Но съвета ми е да отидеш в сервиз,където имат кадърна машина,която тества системата дали държи налягане и мери налягането на двете степени.Не се доверявай на хладилни техници заради 10-20 лв. На моя климатик му рециклирам фреона и сменям маслото всяка година.Днес му измериха минус 0,7 градуса студ,от външна струя,не от вътрешна в купето!Охлажда перфектно,при плюс 38 градуса,в купето е само 4! Но винаги ходя на майтор в Шумен,който има добра машина за зареждане и тестване! Аз инъче съм от Търново
Koй е тоз майстор в Шумен?
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: фреон за голф3
Така и така, отворихме тема за фреон!!!!
На някой да му се намира малко R12, говорих за около 1.5 кг.
Имам В3 фабричен климатроник, 1992г. производство. Системата работи перфектно, но ми е нужен малко R12. Имах цяла бутилка от 12.5кг., но я подарих преди време на един приятел...Да се.....е..., а сега ми трябва.!!!!!!!!!!!!
На някой да му се намира малко R12, говорих за около 1.5 кг.
Имам В3 фабричен климатроник, 1992г. производство. Системата работи перфектно, но ми е нужен малко R12. Имах цяла бутилка от 12.5кг., но я подарих преди време на един приятел...Да се.....е..., а сега ми трябва.!!!!!!!!!!!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта