Дизел vs. Бензин
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дизел vs. Бензин
Да и на мен не ми е много логично защо дизела като със по дълги скорости ще е по зле от бензина,в края на краищата ако е за спринт е важна скороста а не предавките.Нз как е при турбинираните бензини но при дизела за норматив си на 4та да речем със Nm достатъчни за доускорение.Иначе лично мнение за по екстремно каране по добре дизел преди PD и KR за бензина незнам.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
fox_vt написа:Да и на мен не ми е много логично защо дизела като със по дълги скорости ще е по зле от бензина,в края на краищата ако е за спринт е важна скороста а не предавките.Нз как е при турбинираните бензини но при дизела за норматив си на 4та да речем със Nm достатъчни за доускорение.Иначе лично мнение за по екстремно каране по добре дизел преди PD и KR за бензина незнам.
Като караш колело на колкото по-малък венец си отзад, толкова по-трудно въртиш педалите - същото е и за мотора в колата ти

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дизел vs. Бензин
Да но това се компенсира от повечето Нм щото е факт че дизела тръгва по лесно даже ако не внимаваш може да въртиш гуми до 3 та скорост примерно,а бенза тряя го форсираш и се чува оооууууу и тогава тръгва
.Но пак казвам не съм карал турбобензин може и там да е така 


- aRoGaNsS
- Мнения: 412
- Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: 1.9 ARL 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Дизел vs. Бензин

Аз мисля че това е определящото за всеки който е пред закупуването на кола,но всеки се простира според килимчето си

Re: Дизел vs. Бензин
Velko написа:Много обсъждана тема, много различни мнения.Въпроса ми опира до спортните изпълнения на дизелите и бензините - като например Купра TDI на Сеат и Бертоне турбо на Опел.
Като цяло кои двигатели са по-надеждни и издържливи според вас? - И на двете май е дизела, на високи обороти бензинката държи повече.
Кои са по-податливи на тунинг изпълнения? - Турбинираните.
Вярно ли е ,че дизелите стават само за да возят евтино, а не за да са бегачи по природа ( и ако е така,защо все по-често излизат заводски бегачки TDI?) - Разни хора разни идеални безкраен спор, аз нямам мнение тук.
Оправдан ли е по-високият разход на бензина - стига да можеш да си го позволиш, защо не.
и то тогава какъв е смисъла от бегачка на дизел, ако не е от значение разхода? - за да се задоволи вкуса на всеки клиент.
По-високият въртящ момент не е ли огромното предимство на дизела и то тогава да се твърди, че дизела е само за отопление не е уместно? - предимство, но на фона на подръжката - не е чак толкова голямо. Зависи за какво го позваш и какви са ти финансовите възможности.
Как е възможно дизеловият автомобил да не е удачен за разпилване, след като в Сеат и на Льо Ман Ауди и Пежо направиха революция с техните дизелови двигатели? - вярно при Сеатите в този шампионата пише ТДИ, но на ТДИ(Turbocharged Direct Injection), отговарят и бензиновите многоточкови инжекционни двигатели. Специално този шампионат не съм виждал Сеат да пропушва, така че не съм сигурен, че са дизелови.
Надявам се разбирате смисъла на темата и другите сравнения оставям на вас.
Долу горе отговорих по въпроси, че докато го прочета целия и забравям началото.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Дизел vs. Бензин
малко теми има по въпроса ами пак си чешем пръстите.
На бензинова кола пак мога да ти превъртам гуми на 2ра 3та скорост, само купето да е по-лекичко

На бензинова кола пак мога да ти превъртам гуми на 2ра 3та скорост, само купето да е по-лекичко
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
velinsl написа:Специално този шампионат не съм виждал Сеат да пропушва, така че не съм сигурен, че са дизелови.
Абсолютно са си дизели

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
escrime написа:bnick написа:Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне
П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm
Сравнението хич не е меродавно. Моторите са с различни кубатури!![]()
Сравнявай 2.0 TDI с 2.0 TFSI примерно.
Е, какво от това, говорим за характеристики при движение. Няма големия мотор на дизела да го носиш на гръб нали?

http://www.zeperfs.com/en/duel3209-2019.htm Пак леко предимство за бензина, което само на пистата ще си проличи, а разхода на бензина е реален

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
bnick написа:escrime написа:bnick написа:Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне
П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm
Сравнението хич не е меродавно. Моторите са с различни кубатури!![]()
Сравнявай 2.0 TDI с 2.0 TFSI примерно.
Е, какво от това, говорим за характеристики при движение. Няма големия мотор на дизела да го носиш на гръб нали?Ето едно сравнение на 2.0 TDI с 1.8 TSI
http://www.zeperfs.com/en/duel3209-2019.htm Пак леко предимство за бензина, което само на пистата ще си проличи, а разхода на бензина е реален
Каква е тая sequential 6 gear кутия?
Re: Дизел vs. Бензин
Не бих казал, че предимството е леко - 1с разлика си е доста разстояние, ако се пуснат
А разхода на бензина, че ще е по-голям спор няма, но тези модерни двигатели са с директно впръскване, турбо и куп други неща, които подобряват КПД-то и оттам свалят разхода. Значи едно ТДИ има доста сериозно КПД и оттам смешен разход, който обикновено е 30% по-нисък от този на съответния атмосферен бензинов двигател. При ТСИ и ТФСИ тази разлика е намалена. Но автора го интересува издръжливост, възможност за тунинг и подобни неща, разхода не е интересен.
Като здравина ТДИ са доста здрави, но пак казвам, ако се взема кола с цел да се кара спортно по-добре бензинова - доста по-добре ще се справи с чести "вкарване в червеното"
Особено един прост атмосферен бензин може да се "ръчка" без грижа. Той обаче както се досещате не се тунингова (поне не евтино). Ако ще се правят тунинги - както каза колегата по-горе - най-лесно е на турбо мотор. Един дизел също може да се направи да върви зверски, но по-принцип най-подходящ за тунинг и спортно каране е бензин с Т.
По-често излизат "бегачки TDI", защото дизела е модерен и се търси - пазара го иска, но тези мотори са здраво изцедени и далеч нямат ресурса на един стоков 1Z примерно
Знаете какво става, ако се ръчка здраво дизел и после не се изчака маслото да се охлади и се загаси, или се "изреже" веднага след запалването. ТДИ си иска грижа, докато бенза е по-дуракоустойчив в това отношение
Да не се заблуди някой - аз не съм против дизела - напротив - карам такъв 4-та година и съм повече от доволен от вървене, разход, здравина... но тука става дума за друго и смятам че бензина има по подходящи параметри за това което пита автора.

А разхода на бензина, че ще е по-голям спор няма, но тези модерни двигатели са с директно впръскване, турбо и куп други неща, които подобряват КПД-то и оттам свалят разхода. Значи едно ТДИ има доста сериозно КПД и оттам смешен разход, който обикновено е 30% по-нисък от този на съответния атмосферен бензинов двигател. При ТСИ и ТФСИ тази разлика е намалена. Но автора го интересува издръжливост, възможност за тунинг и подобни неща, разхода не е интересен.
Като здравина ТДИ са доста здрави, но пак казвам, ако се взема кола с цел да се кара спортно по-добре бензинова - доста по-добре ще се справи с чести "вкарване в червеното"

По-често излизат "бегачки TDI", защото дизела е модерен и се търси - пазара го иска, но тези мотори са здраво изцедени и далеч нямат ресурса на един стоков 1Z примерно


Да не се заблуди някой - аз не съм против дизела - напротив - карам такъв 4-та година и съм повече от доволен от вървене, разход, здравина... но тука става дума за друго и смятам че бензина има по подходящи параметри за това което пита автора.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Аз съм чувал, че не е хубаво да гася колата веднага след ръчкане, но съм го правил.Не знам какво би станало, но съм го чувал това... майстора ми го е казвал, но аз съм изплисквам и понякога не се замислям - прибирам се, гася и слизам и чак после се сещам за съветите му.Май маслото остава в кулера ли незнам.... иначе студена никога не я ръчкам ( освен зимата когато термостата не бачкаше ).Би ли ми казал накратко какво става ако я ръчна и гася веднага след това?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
fox_vt написа:Да но това се компенсира от повечето Нм щото е факт че дизела тръгва по лесно даже ако не внимаваш може да въртиш гуми до 3 та скорост примерно,а бенза тряя го форсираш и се чува оооууууу и тогава тръгва.Но пак казвам не съм карал турбобензин може и там да е така
Имаше една табличка с предавателни числа на ск.кутии, макс.върт. момент при дадени обороти. Според тях излизаше, че дизеловата кола макар да е с да речем 50% по-голям върт.момент от съответния бензин, то редуцирането на тая сила от ск.кутия е такова, че на колелата получаваш горе-долу пак толкоз нютони, колкото и при по-слабия като въртящ момент бензинов мотор. Т.е. излиза, че ако бензинът и дизелът са горе-долу еднакви коне би следвало и единият и другият да могат да въртят гуми на 1-ва,2-ра или 3-та предавки, ако тоя, който ги кара ги вкара в диапазона на макс.върт. момент докато ги кара.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел vs. Бензин
stefan4o написа:.....
Имаше една табличка с предавателни числа на ск.кутии, макс.върт. момент при дадени обороти. Според тях излизаше, че дизеловата кола макар да е с да речем 50% по-голям върт.момент от съответния бензин, то редуцирането на тая сила от ск.кутия е такова, че на колелата получаваш горе-долу пак толкоз нютони.....
Това е естествено , при една и съща мощност (коне) , свършената работа да е еднаква . Просто при дизела се усеща едно "дръпване" , което на бензиновия го няма . Аз например съм свикнал с дизела и като карам бензинова имам чувството че при потегляне всеки момент мотора ще угасне

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Ами тук малко нещата са субективни. При дизела е доста по-лесно да тръгнеш дори и без да натискаш газта. При някои бензинови е голяяяяма мъка или на моменти дори невъзможно. Обаче при по-големите бензинови мотори усещането, че "двигателят ще изгасне" е е доста по-слабо изявено. Всяко нещо си носи своите плюсове и минуси. Аз не мога да заема твърда страна в спор бензин срещу дизел. Просто ако имам възможност бих карал и двете, което ми е кеф с него ще си джиткам и така. 

- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Дизел vs. Бензин
Ако говорим за модерните масови дизели и бензини,то дизела го развиха много по-бързо от бензина и бие по всички показатели.И най-вече по фактора удоволствие от шофирането.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта