колата е отремонтирана за триене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dnn
Мнения: 319
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas
Контакти:

колата е отремонтирана за триене

Мнениеот dnn » Нед 27 мар 2011 19:56


колата е отремонтирана за триене

случката е следната колеги
понеже карам почти само градско и реших да го продухам от саждите по турбото кадето се събират
на една права на втора му давам газ до 3000 обораота и после трета пак до кам 3200 оборота
и този голф като тръгна викам си върви многоо обаче пускам педала на газта и той сам продължава да набира
изряазва се до край и на 5000 оборота задържа наколко секунди
колата изгасна после неще да запали запалих е с дърпане но колата не работи както трябва все едно единия целиндър го няма и от заде доста пуше бяло
голфа 4 тди 90 кс. 1998г.
какви ще са последствията и колко да си приготва за ремон
дали може да е от помпата центровката
днеска едно майсторче отвори дузиите от всяка пръска нафта
:banghead: :banghead: :banghead:

Последна промяна от dnn на Нед 10 апр 2011 18:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот znainainai » Нед 27 мар 2011 20:06


Колата е развила "свръх обороти" причината е попадане на масло през смукателният колектор в цилиндрите. Във такива случаи много рядко водача успява да изгаси двигателя спасението е на 5-та или 6-та предавка и държене яко на спирачки съединителя заминава на кино ама поне буталата не стават на салата.
Най-вероятно турбината е виновна за това виж дали има омаслено по меката връзка и изпускателният колектор :012:
Не съм сигурен ама може мотора да има защита от свръх обороти и затова да не работи като хората ама искрено ме съмнява. По скоро в някой от цилиндрите е станало непоправимото :bishop


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 27 мар 2011 20:19


И аз споделям мнението на колегата - глътнал е масло мотора.Или турбината е много зле и е изпуснало яко ,или въздушните пътища са запушени(при филтъра вероятно)и е засмукало масло от кулера ,или картера.


Потребителски аватар
dnn
Мнения: 319
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas
Контакти:

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот dnn » Нед 27 мар 2011 20:29


турбината преди 1г. 6м. съм е рициклирал във варна от тогава съм минал 45хил км преди 10 хил км. съм е повистил и раздвижел и клапан н 75
сега е важно колко да си приготва за ремонт


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот milmar » Нед 27 мар 2011 20:36


Горил си масло :cry: , това е . Има вероятност да си е имало натаено в тръбопроводи или кулер и сега да се е "изсмукало" от мотора , но най-вероятно е от турбото :( . Бялото пушене може да е заради гарнитура ....

Всъщност , най-важното - как е нивото на маслото ?


Потребителски аватар
dnn
Мнения: 319
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas
Контакти:

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот dnn » Нед 27 мар 2011 20:59


нивото на маслото е нормално
но аз колата не съм е карам само 4, 5 километра до бокса
и около десетина препалвания


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот feikot » Нед 27 мар 2011 21:26


Че и с дърпане си палил :horror: .Това което можеш да си направиш сам без особени умения е да си свалиш турбината,да я изчистиш,да видиш нивото на масло и на антифриз.Да свалиш и кулера да изчистиш.Може да си спукал някой маркуч,не е задължително да си окотил някое бутало.Прегледай първо по-евтините и лесни проблеми,тогава вече отивай на отваряне на глава.Дано да не са се цункали буталото и клапаните...Аааа и виж кулера за пробойни също.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот Dobromirski » Пон 28 мар 2011 7:42


В крайна сметка сега колата пали ли на стартер или не ?
Първо си провери центровката ( на валовете и на помпата, да не е прехвърлила зъб при паленето на скорост). Ако е , се моли да не си окривил клапан. След като , центровката ти е ОК, извади маркуча , който влиза във всмукателният тръбопровод( от кулера) и извади и вакума на турбината ( или буксата на Н75) за да не върти турбината кат шантава през отвореният турбо път. Запали колата ( за предпочитане на стартер) и виж как работи. Ако има масълце по входящият колектор за 10-на секунди ще го изгори и трябва да се успокои. Ако е повече маслото, стартера няма да успее да превърти. НЕ ДЪРПАЙ НА СКОРОСТ, че ще изкривиш биела. Развий подгревните свещи и превърти няколко секунди на стартер да издуха маслото от цилиндрите. В крайна сметка , ако колата запали и работи отново на 3-цилиндъра, виж дали има повишено налягане на картерните газове ( виж духа ли зверски през капачката/щеката) Ако не, Търси да мериш компресия (може вече да си изкривил биела при предходното дърпане, особено ако стартера не е искал да завърти).
Ако колата работи нормално, извади Маркуча от турбината към кулера и виж охлюва да не се е напикал пак . Ако и там всичко е нормално, сваляш и промиваш кулера от маслото , което е в него с бензин. Събираш всичко и караш ( което е малко вероятно :banghead: )


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот VWGT » Пон 28 мар 2011 14:12


ако колата е голям и мощен дизел + автоматик, при такава ситуация как се спира и гаси колата ? само на спирачки + ръчна или в най-близкото: кола, бордюр, дърво ...


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот feikot » Пон 28 мар 2011 17:17


Е тя ако е автомат,като натискаш спирачката,няма ли да ти сваля предавките като се намаля скоростта ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот Andonov » Пон 28 мар 2011 17:22


Автомат ли е, чакаш да роди.
Няма гасене, докато има масло в картера.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот feikot » Пон 28 мар 2011 17:30


Моли се да е момче mhihi


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот VWGT » Пон 28 мар 2011 18:40


Andonov написа:Автомат ли е, чакаш да роди.
Няма гасене, докато има масло в картера.

ако изобщо успееш да спреш :) да приемем, че стане, тогава няма ли начин нещо да се прекъсне, примерно ако теча е в турбото ?

по-добре да я треснеш некъде да спукаш картера, хем тогава КАСКО-то ще плаща за щетите


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот milmar » Пон 28 мар 2011 19:03


За автоматите - карайте с по-малко масло в картера :Mr Green Fun , или на нястото на пробката - една коркова тапа с въженце към мястото на водача . Сори за ОФ-а !

Аз си мисля , че ако се случи това нещо (дано не се случва на никого) малко хора ще реагират адекватно , макар на теория да е ясно какво трябва да се направи , така че ръчна-автомат няма да има голяма разлика :( .

ПП

Ако например караш на втора или трета (изрязваш :Mr Green Fun ) и усетиш , че колата ускорява и при пуснат педал на газта , ако натиснеш съединител и тръгнеш да търсиш 5-та , едва ли ще успееш да включиш вече коя да е предвака , защото мотора ще "олекне" на свободна , ще вдигне страшни обороти .

Последна промяна от milmar на Пон 28 мар 2011 19:20, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: какво му стана на голфа вдигна 5000 оборота голф4 помагайте

Мнениеот bobocamaro » Пон 28 мар 2011 19:08


Всъщност има едно решение, да му се спре въздуха по най-бързия и безопасен начин.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта