1Z демпферна шайба на коляновия вал
1Z демпферна шайба на коляновия вал
Четох, четох, но не можах да разбера едно - при този двигател проблем ли е, ако шайбата превърта и съответно бие леко? Има ли опасност да повреди нещо друго?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
как да превърта не разбрах? Тя се износва и почва да предава колебливи движение и с времето разбива и щпонката на вала ,а от там губиш центровка ,а по късно и клапанаите 

-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Шайбата се отлепя и започва да бие.Дали ще възкачи ремъка(пистовия) и ще го скъса и той ще влезе някъде...или ще наруши сглобката между коляновия вал и колелото (не да разбие шпонката,защото при 1Z няма шпонка) или само ще "свири" не се знае.За проверка най лесно е :купуваш коректор от някоя книжарница и цапаш по периферията на демпферната шайба и шайбата на клиновидния ремък,палиш да поработи малко и гасиш.Ако не виждаш белезите даваш на 5-та и буташ по-малко докато видиш белезите ако са се разминали за смяна е (демпферната шайба).Успех!
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Това с белезите на шайбите може да го наптавиш но може да се деформира съмата гума и шайбата да не превърта в нея но пак да бие както се получи при мен.Белезите си съвпадаха но гумата между шайбата беше нацепена и се получаваше едно биене.Смених я с нова която се оказа изцяло метална а отвътре има някаква гума като баланс.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Правено е това с белезите, разминаха се. Явно ще трябва да я сменя. Кой знае от кога карам така, сигурно година, но не знаех, че това е проблема.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Тази шайба е 150 лева.. Аз така и не разбрах, може ли да повреди нещо, като превърта? Може би има опасност ремъка да се скъса, защото има леко изкривяване при въртенето му?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
А къде я намери за тия пари(150)?Предполагам за нова иде реч,щото аз едни цифри гледах...,кода завършва на -----243Т
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Ами с отстъпка е толкова, иначе в ауто плюс ми казах 281 за същата. Тия хора не знаят цената на парите.
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
преди 2 години бях взел за 180лв с отстъпката феби ама я върнах че не беше от нея,смятам че повече от 200лв без отстъпка са грешни пари.От биенето на демферната шайба с времето се изкривява челото на зъбчатката на коляновия вал,болта който го държи ако е оригиниалния (въпреки че е дебел е на 16-17 години)може да се скъса и да вадиш клапаните с теслата.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Така, имам няколко предложения - SWAG - 150 лева, някаква немска 130 лева, италиянска 100 лева и пак немска около 85 лева. Марки никой не ти казва... Честно казано, не ми се дават изобщо пари, така че може би ще взема най-евтината.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Направо са си "без пари",оригинална идва към 640
.Тая палава шайба може да строши мотора!Ако се сменя,то това е за "цял живот",ако колата си заслужава-вземи най-доброто.Аз бих заложил на Рувил.

Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Най-доброто в случая е SWAG май. Или на GP за 130. Повече пари няма да дам, не си заслужава. все ще изкарат достатъчно години.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
И аз имам проблем с въпросната шайба. При мен има леко биене, което за сега не се увеличава, но проблема е че има биене не само в демпферната шайба, а и в шайбата която е закачена на демпферната и върти клиновидния ремък. Въпросът ми е ако проблема е в демпферната шайба само тя ли трябва да бие или ще има движение и в шайбата на клиновидния ремък, закачена за нея? Колата е Голф 3 АФН.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
Само частта за пистов ремък е разделена от гумената вложка,вътрешната маса и "клиновата" шайба са стегнати с болтове към зъбното колело на коляновия вал.Изводи-всякакви..аз бих свалил и огледал по-подробно(случая на the_tupan)
Re: Демпферна шайба на коляновия вал 1Z
emo-gar написа:Само частта за пистов ремък е разделена от гумената вложка,вътрешната маса и "клиновата" шайба са стегнати с болтове към зъбното колело на коляновия вал.Изводи-всякакви..аз бих свалил и огледал по-подробно(случая на the_tupan)
И аз разсъждавам като теб. Бях се засилил да сменям шайбата, но се сетих че няма логика да бие и малката шайба ако проблема е в демпферната такава. И иначе тези шайби за сваляни и поне на пръв поглед не се установява нищо нередно в тях, нито в зъбното колело на коляновия вал.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Даскала™ и 29 госта