Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Сря 30 мар 2011 19:57


Вие изкарахте моя тема от времето,когато се учех как се правят нещата,които сега дори аз правя в сервиза :)
Колегата Bobi_S13 от форума се занимава с авточасти и има доста ремонтни к-ти за различни спир. апарати на VAG .Аз редовно взимам части от него и нямам проблеми :) Питай го него за всичко,което ти трябва като гумички за тези апарати :)
:beer




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот Winner25 » Сря 30 мар 2011 19:59


keymaker написа:3. ръждата може да махнеш с киснене в газ за осветление или нафта.Ако ги потопиш в ръждопреобразувател със съгурност ще се изсереш отгоре им.

Не съм се изразил правилно.
Под ръждопреобразовател имам в предвид киселина, но не знам точно каква. Май солна :roll:
Ползвал съм я за махане на ръжда от различни детайли, но не знам как ще действа на апарата.
Ако нафтата действа предполагам че по-малко ще навреди. Да махам ли маншона, буталото или както са да ги кисна?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот Winner25 » Сря 30 мар 2011 20:01


zfa159 написа:Питай го него за всичко,което ти трябва като гумички за тези апарати :)
:beer

Въпроса е че аз не знам какво ми трябва :oops:
Всички маншони са здрави. Въпроса е какво да сменя така че дълго време нищо да не правя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Сря 30 мар 2011 20:08


Ами попитай го той какво има за тях.За задните се оказа,че дори има нови буталца,които в 99% от задните апарати са ръждясали и аз си ги смених,заедно с всички гумички и всичко стана чудесно.
За да не правиш нищо дълго време,най-добре е да смениш гумичките,нищо,че са здрави,да разглобиш буталцето от корпуса,да почистиш всичко,ако има язвички по буталцето,го смени,ако се продава ново в някой от ремонтните к-ти :) сменяш всичко,което се предлага ново за апарата,за да стане максимално добър :)
:beer


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот keymaker » Чет 31 мар 2011 8:03


киснеш в нафта и после на на парцалче напоенос нафта поръсваш цимент(от тоя стоителния,но не готова смес!)и внимателно триеш ръждичките също може да ползваш шкурка 3000 пак в комбинация с нафта.
и както те е посъветвал колегата каквото може да се смени с ново е ключов елемент.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот kristianatanasov » Чет 31 мар 2011 11:10


zfa159 написа:Вие изкарахте моя тема от времето,когато се учех как се правят нещата,които сега дори аз правя в сервиза :)

А със тракането на съпортите справи ли се?


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот Stenly » Чет 31 мар 2011 11:51


Аз лично апаратите ги правя така:
Пясъкоструя си ги ,преобразувател ,шприц и алкидна или автоемайл лак боя.Така боядисвам блокове на мотори също и запече ли не мърда. Гумичките се сменят всичките, вадят се частите една по една и внимателно.Който го прави трябва да има нерви и всяка една гумичка се сменя преди това се почистват всякакви остатъци от спирачна течност грес и т.н. Накрая за да нямате проблеми си сменяйте често спирачната течност,затова ръждясват вътрешните части понеже течността поема влага като остарее.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Чет 31 мар 2011 12:10


Съвсем вярно!
:beer


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот Winner25 » Нед 03 апр 2011 21:30


Някакви тънкости при сваляне на буталото и маншончето има ли :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Нед 03 апр 2011 21:37


За преден не - буталцето го издърпваш само,може да въртиш леко насам-натам,ако излиза трудничко и си излиза,маншона си излиза и той сам.Няма схеми в навиване и развиване,както е при задните . Почистваш си всичко хубаво и после събираш на обратно.Най-лесно е да омажеш хубаво всичко с някаква смазка...било сипир. течност,WD-40 или нещо такова,после нанизваш маншончето на буталцето (разчекваш го така,че да си подмине горния ръб и да слезе по буталцето надолу целия маншон),вкарваш горния край на маншона, почти до долния край на буталцето.После подпъхваш долния ръб на маншончето в канала на апарата и вкарваш буталцето навътре,като влезе почти до край,горния ръб на маншончето сам си влиза в канала на буталцето и всичко става чудесно.Поне така на мен ми е било най-лесно да го сложа винаги.
Успех!
:beer


eladjia
Мнения: 73
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот eladjia » Пон 04 апр 2011 12:34


Здравейте!
При мен е клеясала планката, за която е хванато жилото на ръчната спирачка, и не помръдва.Подлежи ли на раздвижване или не?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Пон 04 апр 2011 12:40


Зависи колко е зле положението.Принципно може да се почисти и изшкури и да заработи горе-долу :beer


eladjia
Мнения: 73
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот eladjia » Пон 04 апр 2011 15:58


Ами злето е, че с чука едвам мърдаше(преди около две години пробвах) ама ми казаха че така с чука може да си прецакам апарата и не съм опитвал повече.Разхлабих едната част на жилото за да не опъва и досега карам с ръчна само на едната гума.Видях темата и реших да питам дали има смисъл да човъркам.Като се постопли ще пробвам с ВД40.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот zfa159 » Пон 04 апр 2011 23:42


Без да разглобиш самия апарат,нямаш шанс да направиш каквото и да е,дори да използваш цялото ВД на света :) Мизерията става вътре ,където няма как да стигне ВД-то.Апарата се разглобява и почиства лесно,драмата е в сглобяването.Ваското 1 има едни специални инструменти,за слагането на една зегерка,с която аз си играх няколко дни и накрая му ги замъкнах,да ми я сложи :) Хем са зегер=клещи,хем не точно (не може да се опише с думи) mhihi
Иначе вадиш буталцето,разглобяваш навътре и като извадиш карантията,ще ти стане ясно къде е проблема и какво трябва да се направи.Ръждясва самата ос,която влиза през апарата и която бута вътре така наричаното "бобче",което вече бута буталцето и дефакто ти управлява ръчната.Тази ос на края си има семеринг,за да не влза мизерия навътре,ама си ръждясва с течние на времето и прави мизерия.
Решението е да се разглоби апарата,да се извади оста (напълно трябва да се разглоби),да се изшкури колкото е необходимо,да се почисти много добре и леглото и,после да се натъпче с грес и да се смени семерингчето (има си го в к-та за ремонт на апарата)и да се събере обратно.Всичко,без събирането обратно,можеш да си направиш и сам,но за събирането едва ли ще се справиш без по-особени инструменти (трябва хем да натискаш една пружина,хем да свиваш едни ламаринки,хем да слагаш зегерка и всичко това в 4-5см навътре в апарата heavy metal zork )
:beer


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Рециклиране на спирачни апарати на В3 - къде?

Мнениеот Winner25 » Нед 17 апр 2011 12:16


Аз бавно и славно напредвам с рециклирането. Тези дни до края на другия месец трябва да са готови :mrgreen:
Маншончетата на водачите които свалих са 3 различни. На всяко от тях има различен надпис - Girling45, Girling59, Girling65 и Girling111, като на всички има еднакъв номер - 32320498.
Търсих по разни каталози ама номер само на маншончето не намирам. Уплътненията на буталата нямат номер? Дали по вида спирачен апарат ще ми дадат точния размер :roll: Буталата съм решил да не ги сменям.
Маншона на буталото да го сменям ли? Старите са здрави :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта