VW Bora - ксенон с лупи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Сря 30 мар 2011 13:36


Здравейте,

наскоро се сдобих с VW Bora и реших да направя едно подобрение на фаровете. Старите, макар и Hella, бяха помътнели и с рефлектор в не особено добро състояние. Поръчах си нови Depo (да, знам, знам...), понеже никой от тунинг вариантите не ми харесваше. Взех си и китайски ксенон с лупи, за да е всичко максимално близко до оригиналните ксенонови изпълнения (най-малкото да не заслепявам останалите, както някои от колегите правят /ксенон H4 в рефлектор/).
Тук ще ви споделя рецепта за това как се монтират самите лупи в "оригиналните" фарове на Bora:
DSC00738.JPG
Нормален DEPO фар за Bora


Какво ви трябва:
- фарове
- комплект ксенон с лупи
- 2 яки и сравнителни тънки отвертки за разлепянето
- 1 кръстачка
- клещи
- сешоар или нещо по-яко
- силикон - половин туба е достатъчно май...
- желание и време (хъката-мъката: 4-5 часа без зор, ако сте по-сръчни сигурно и по-бързо може)

Един съвет преди да започнете - фолиото, с което е облепен фарът, го запазете. Това, което е на прозрачната пластмаса направо не го махайте - така ще предпазите горе-долу от резки и летящи инструменти. Все пак не прекалявайте с опитите за летене и дрифтове по пластмасата.

И така, първо махате скобичките с отвертка или нещо от сорта.
DSC00739.JPG

Тази скобичка, която държи H4 крушката не ви трябва така или иначе...
DSC00740.JPG
Скобичка, която държи H4 крушката

Започвате лекичко с по-тънка отвертка да отлепяте черната от прозрачната пластмаса, без да напъвате много, просто леко да се отлепи. Така минавате по целия фар.
DSC00741.JPG
Начално отлепяне на пластмасите

За втория рунд ни трябва сешоар или нещо по-мощно. В инструкцията на самите лупи, пише да се загреят във фурна фаровете до 80 градуса, ама на мен ми се видя прекалено екстремно. Може би е по-бързо, ама аз за никъде не бързах. Накратко правех следното:
1. Нагряване със сешоар на мястото за около 1 минута
2. Разлепяне чрез отвертката. !ФНИМАТЕЛНО!, защото има вероятност да се хлъзне и да си отиде покритието на рефлектора!
И така докато стане нещо такова:
DSC00742.JPG
Втори рунд около фара

Съвет: Започнете от заострената част горе вляво на десния фар - там се огъва повече пластмасата (или горе вдясно на левия).

След като се отлепи прозрачната част от тялото, следва изчегъртване на всички силикон по улея на тялото и по прозрачната част.

Следва продължение... (Файлов лимит - 5 броя :( )




Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Сря 30 мар 2011 13:59


Това трябва да сме постигнали досега:
DSC00743.JPG
Улеят на фара, пълен със силикон

По този улей се минава пак със сешоара и отверката докато се изчисти от силикона. Същото се прави и с прозрачната част.
Съвет: преди да почнете да почиствате от силикон, сложете онова фолио, в което е бил увит фара (не това от прозрачната част) по самия рефлектор, подпъхнете го около улея. Така би трябвало да предпазите рефлектора от мазнотии и драскотини. И още нещо - гледайте някак си да увиете фолиото около пластината, която стои пред крушката:
DSC00744.JPG
Предпазно фолио по рефлектора

Защо? Защото после тази пластина се маха с клещи, и ако не дай си Боже клещите се хлъзнат малко, рефлекторът си заминава. Не че ни е притрябвал с тези лупи, ама ще изглежда много зле ;)
След като свършите с махането на силикона, следва махането на въпросната пластина. Това става с тънки клещи. Хващате я внимателно, максимално близо до основата, за да не остане нещо стърчащо, и разклащате леко. Огъвате няколко пъти наляво-надясно, докато се откъсне и като внимавате да не закачате рефлектора. Не открих по-читав начин, ако някой има предложение да си казва.
Ето как го направих аз:
DSC00745.JPG
Махане на пластината пред H4 крушката

Целта на всичко дотук - изчистен от силикон фар и премахната пластина пред H4 крушката
DSC00746.JPG
Подготвения фар


Може вече да махнем фолиото от рефлектора, защото ще пречи.

Тук снимковият материал нещо липсва, ама не е сложно: монтажът на самата лупа - развивате гайката, която трябва държи лупата към рефлектора. Пъхата лупата от предната страна на фара така, че да пасне с отворите на H4 основата. Мисля, че няма как да се сбърка (доколкото си спомням си пишеше TOP някъде на самото тяло на лупата). Размърдайте я насам-натам докато сте сигурни, че ляга добре върху рефлектора и в гнездото. След това навивате гайката. Докато затягате, може пак лекичко да размърдвате, за да легне както трябва. Гледайте да не пренатегнете, че ще се чуе неприятен звук може би:)
Ето как трябва да изглежда отпред:
DSC00747.JPG
Монтирана лупа - отпред


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Сря 30 мар 2011 14:35


Ето как трябва да изглежда отзад:
DSC00748.JPG

Последното нещо е да хванете една туба със силикон и да запълните на около 1/2 улеят на тялото, където ляга прозрачната част от фара. Не го пълнете изцяло, защото предполагам, че ще стане мазало, а и може да отиде и до рефлектора. В крайна сметка след като слепите двете части ще видите дали има нужда по ръба от допълнително. На места, ако трябва, може да сложите още малко и да го загладите с парцалче, за да се стича каквото има да тече не в улея, а по пластмасата отстрани (огледайте отвсякъде, защото дори и до долния ръб може да идват мръсотии от предната кола).

Резултатът:
DSC00749.JPG


Не махайте фолиото от прозрачната част докато не монтирате фаровете. Сещате се защо, предполагам.

За окабеляването някои идеи:
1. Кабелите от самата крушка до баласта си имат кръгла гумичка, за която се пробива подходяща дупка под и малко вдясно от голямата буква L горе (на същото място под R за другия фар).
2. Кабелите, които отиват от H4 конектора и габаритите към релетата за контрол на ксенона си нямат уплътнение, затова направихме следното с момчето, с което ги монтирахме - реже се квадратно парче от пластмасовия ръб, в която опира гумата, уплътняваща по-големия капак на фара (този за H4 крушката и моторчето). На снимката по-горе се пада на равнището на малките надписи под буквата L. Накратко - трябва да е отдолу и леко отстрани, понеже така не опира никъде като се монтира. Там се прекарват тези кабели и се слага силикон за уплътняване. След като се сложи капака, би трябвало да няма проблем с води и мръсотии.
3. Баластът и релето за десния фар се слагат точно зад него, Релето го набутахме почти в калника, има ниша. Баластът и релето за левия се закачат някак (ние продупчихме в ръба на калника под капака една дупка) в нишата между акумулатора и левия калник.
4. Гледайте конекторите на баластите да останат от долната им страна, че ако се събере вода, уплътненията им не държат особено. Предните ксенони бяха с баласти, обърнати с конекторите нагоре и ... един път за малко да не тръгна заради тъмнина отпред...

Как се сваля бронята - цъкни тук. Внимавайте със сензора на климатроника, който е закачен за бронята. Фаровете се крепят на по 4 очевидни болта.

След това отивате на реглаж и така... Дано съм ви бил полезен. Ако някой мисли, че темата не е нещо особено или е ненужна, нека я трие:)

P.s.
За колегите с ксенони без лупа - точно преди да монтирам тези, карах с едни такива - H4 биксенон в оригинален HELLA фар... Така си дойде колата. Първия път като я карах така си мечтаех за немодифицираните халогенни фарове на Vento-то, което карах преди това... Сега вече имам това, за което си мечтаех като карах Вентото. Извинявам се на всички, които съм заслепил в двата пъти, в които карах с онези, хм, неща...
Ксенон без лупи в мъгла - по-добре си извади фенерчето и накарай някой да лази пред колата с него...

И още п.п.: Като избирате ксенон, се стремете да мислите за това каква работа ще върши, а не как ще изглежда... Имам предвид - всичко над 5000К си е безсмислено на пътя. 6000К е много гадно в мокро време (личен опит). По-високите направо са си за дискотека - лилаво та дрънка...

Последна промяна от slimmer на Пет 08 апр 2011 9:51, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот passat123 » Сря 30 мар 2011 21:51


Добре се е получило а защо не го направи на оригиналта хелла !
Или я остави като резервен вариянт !


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Чет 31 мар 2011 6:55


Не го направих с Hella-та, понеже бяха помътнели прозрачните пластмаси, а и не бях особено сигурен дали няма да прецакам нещо в процеса, та реших да пробвам на нещо по-евтино :) Някой ден може да си поиграя с Hella-та, полиране, боядисване на рефлектор ако трябва, ще видим. Мислех си, така и така рефлекторът не се използва (само за габарити, ама нали има Angel Eyes около лупите, ще видим за колко...), да намеря боя като на колата и да го боядисам, може и да стане интересно...


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот passat123 » Чет 31 мар 2011 19:41


Евалла най доброто реяение си взел !


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот kristianatanasov » Чет 31 мар 2011 22:04


Браво колега,готино се е получило.... :да:
Ние хубаво преправяме фаровете,ама нещо се чува за забрана на атърмаркет ксенона така че си пази Хелата!!! :012:


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Пет 01 апр 2011 8:42


Четох някъде, че един колега с ксенони с лупи минал на преглед и запитал за тези правила. Най-общо казано ако имаш лупи и ксенон 4300-5000К май няма да има проблем. Мерили се интензитетът и реглажа на фаровете. То и така трябва да бъде, защото >6000К си е гъзария, която не върши работа. А без лупи пък да не говорим (личен опит както писах)... Дано да няма проблем с тези преправяния. Кофтито е, че точно тези лупи нямат никакъв сертификат, иначе фаровете са си оригинални. Може да минем метър, знае ли човек.

Другото лошо е, че според европейските закони, ако имаш ксенон, трябва да имаш система за автоматично регулиране на нивото + система за измиване на фаровете. Аз това второто сега планирам да си го направя така или иначе, ама това с автоматичното регулиране просто... Ще си стоя в България явно. Пък ако и нашите решат да го приемат, ще ходя да си полирам Hella-та с халогенките...

П.п. Мерси за браво-тата, радвам се, че и на други им харесва резултатът.


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот s5501na » Пет 01 апр 2011 9:08


Колеги според вас каква е логиката 4300к и 5000к да са разрешени , а 6000к да не е.
Основната разлика е в цвета и тя дори не е значителна :screwy
А за регулирането съм съгласен ня всеки преглед трябва да се проверяват фаровете , че ми омръзна от "бакшиши" и т.н. , които светят в небето :beat_butt2


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Пет 01 апр 2011 9:16


s5501na - Логиката, може би, е че за да виждаш както трябва не ти трябва синя светлина. Мен примерно от синя светлина 7 часа ме боляха очите след това, най-вероятно от взиране, а може и от самия цвят. А и щом фабрично се слага 4300 (доколкото ми е известно), сигурно има доста основателна причина. А и си има разлика, повярвай ми, особено на мокро време.
В крайна сметка ако ти харесва, си карай така, ама всичко опира до това колко ти вършат работа и дали ще видиш нещата пред теб навреме. Затова са нужни и лупи за по-добро фокусиране на мощната светлина от ксеноновата крушка.


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Пет 01 апр 2011 9:40


Относно цветовете...
ТУК са публикувани европейските регулации. Нас ни засяга номер 48 с всичките ѝ добавки. Вътре в нея видях границите, в които може една светлина да бъде считана за бяла (2.29.1). Някой ако разбира от цветове, нека да погледне и да разясни на всички ни какво точно се счита за бяло.


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Пет 01 апр 2011 11:55


И още малко информация, прочетена насам-натам, и надявам се правилно да съм я разбрал...
Ксеноновите крушки по принцип си светят на около 4300К. По-високите цветове се постигат чрез добавки в газа, които добавят синьо към цвета. От това страда яркостта на излъчваната светлина. Например за Philips Ultinon 6000К разликата е около 20% в сравнение с нормалната 4300К крушка.
Другото интересно нещо е, че производителите могат да варират максимално до 6000К техните продукти. Всичко нагоре се постига чрез боядисване на крушката, което се сещате, че допълнително влошава нещата с яркостта (предполагам сте забелязвали разни пичове с лилави фарове, които светят като габарити едва ли не). Затова може би Philips, Osram и сие не предлагат нищо над 6000К (Osram доколкото виждам са с до 5000К продукти). Всичко останало са китайски измислици най-вероятно.
Още нещо: според някои хора (аз просто не съм се заглеждал) на крушките, продавани от горните производители, които са 6000К, пише, че не са предназначени за Europe/USA, правете си изводите...
Та 6000К явно е спорен момент. Това горе, което съм го писал, че на мен не ми харесва, си е лично мой проблем:) Ако на някой му харесва, има си регулирани лупи, и са легални, нека си кара, стига той да е доволен и да не пречи на останалите.


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот s5501na » Пет 01 апр 2011 12:17


Колега карам доста години на ксенон точно 6000к и никога не съм имал проблем с очите. Относно цвета не е син по-скоро е бяло , докато 4300к бие по към жълто. Доколкото си спомням причината да се монтират фабрично 4300к беше , че се доближавали няй-много до слънчевата светлина. Относно карането на мокър терен дори смея да твърдя , че с 6000к осветяването е доста по-добро , виж вече на мъгла по-жълтата крушка има повече привилегии, не случайно има ксенон за халогени на 3000к. Тези с над 8000к , които светят доста синьо , не мога да се съглася , че светят като габарити , може да има някаква загубя на светлина , но чак пък тилкова.

Колега не се заяждам по никакъв начин , но нали знаеш в спора се ражда истината .
Нека всекида кара с това , което му харесва стига да не пречи на останалите участници в движението!


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот slimmer » Пет 01 апр 2011 12:57


И аз не се заяждам :) Който с какъвто ще да кара, стига да му върши работа и да не пречи на останалите. Аз си взех 5000, защото 6000 не ми харесва поради гореописаните причини (щом самите производители казват, че е по-слаб като яркост...). А и реално просто 5000 ми се вижда по-силен от 6000.
Има и друга причина за последното - старите фарове бяха помътнели. Но така или иначе 4300-5000 просто си е най-ярък, а синкавото не ми е мечта, важното е да свети.

Важното е в крайна сметка да си с лупи и с 4300-6000 ксенон. Всичко друго е :censored:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Bora - ксенон с лупи

Мнениеот stefan4o » Пет 01 апр 2011 13:00


Изображение
Не бих нарекъл 4300 жълтеещ, нито 6000 синеещ. Оттам нагоре си е вече дискотека mhihi
Чини ми се по тая снимка, че 5000 свети "най-бяло" от 4300 и 6000...

Последна промяна от stefan4o на Пет 01 апр 2011 13:01, променено общо 1 път.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта