ето как си направих AUX-IN на Gamma V.
Необходими инструменти и материали:
1. Торкс Т15
2. Средно голяма права отверка
3. Малка права отверка
4. Поялник
5. Тинол
6. Термосвиваем шлаух 4 mm
7. Термосвиваем шлаух 6 mm
8. Цокъл за диод 5 mm
9. Стерео кабел с 3.5 mm букса и 3.5 mm куплунг
10. Стерео кабел с 3.5 mm букси от двете страни
Предимствата на този вид свързване е елиминирането на всякакви смущения които биха се появили от използването на евтини адапторни касетки и сигнала влиза директно в предусилвателя, а не минава през главата на касетката, където силно отслабва.
Започваме със свалянето на жабката. Първо се отвиват 7-те торкса които я държат, а именно: три отгоре, 2 под водачите и 2 под вратата:
С по-голямата права отверка изваждаме плафона в жабката и го откачаме от кабела:
Жабката излиза напред като едно цяло. Внимаваме с ключа за пасажерския еърбег, като в моя случай най-лесно беше да се избута в посока вън от жабката и тогава да се разкачи от буксата. С така свален ключ изваждаме кабела и можем да премахнем жабката изцяло.
След това продължаваме със свалянето на касетофона. За целта са ни необходими следните щипки:
Щипките се пъхат в процепите вън от бутоните за настройка на станциите на радиото:
Изваждаме радиото и му разкачаме буксите. Преди да направите каквото и да било с касетофона се уверете, че имате наличен кода за отключване, защото след като разкачите кабелите си губи паролата и при повторно захранване и пускане ще я иска! Настройките и станциите се запазват, но след като въведете паролата!
Следва прокарване на кабела с 3.5 mm букси от двете страни. При мен кабела минава над вентилатора на парното, над една от планките които държат вентилационната кутия и влизат в кухината м/у централната конзола и касетофона като съм го промушил през един голям отвор през който минават и другите кабели за радиото:
Реших кабела да влезне в жабката през конзолата която държи ключа за пасажерския еърбег като преди това го привързах с изолирбанд за снопа, който влиза в ключа. Аз използвах кабел с дължина 1.5 m и в жабката останаха само 50 cm свободен кабел:
На следващата снимка съм показал откъде влиза кабела в жабката (поглед през страничния панел на таблото):
Поглед отвътре:
Монтирате обратно жабката, взимате касетофона вкъщи и започвате работа по него.
На следващата снимка е показано как съм пробил още един отвор със свредло 6 mm с цел да отдалеча кабела от антената на касетофона (отвора непосредствено до болта върху който се слага антивибрационния тампон е фабричен и може и той да се използва, аз лично прецених, че ще е по-добре по-далече):
Капаците на касетофона не са хванати с никакви крепежи, така че се махат като се повдигнат с подпъхване на малката отверка откъм куплунзите (задната част на касетофона). В отвора поставяме цокъла за 5 mm диод (размера на цокъла е съобразен със стерео кабела с куплунга, в моя случай сечението е кръгло с диаметър 4 mm):
Изрязваме буксата от кабела от позиция (9), прокарваме го през цокъла и в зависимост от разликата в диаметрите изрязваме няколко парчета шлаух които наслояваме, за да се увеличи сечението на кабела (в случая 2 парчета от 6 mm шлаух с дължина около 10 mm). Шлауха се нагрява на място в зависимост от това колко искаме да стърчи куплунга извън корпуса на касетофона:
На следващите 2 снимки съм показал как минава кабела вътре в касетофона:
Щом се прекара кабела от другата страна на платката се оставят 5-10 mm и след тях се сваля изолацията и се развива ширмовката на кабела като след това се усуква, за да формира трето жило. така разделени отделните жила се вкарват в 4 mm шлаух и част от него се нахлузва върху кабела като преди това сме направили малки отворчета на местата откъдето ще се изкарат 2-те жила за ляв и десен канал. Жилата се запояват преди потенциометрите на Dolby-то на предусилвателя. В ръководството за Gamma V ( viewtopic.php?f=17&t=207657 ) левия и десния канал са показани на схемата на 8-ма страница, съответно с позиции R1200 и R1250. На следващите снимки е показано къде се запояват двата канала и ширмовката:
Събираме касетофона по обрантния ред, свързваме кабелите към автомобила, свързваме си и новия кабел, пускаме касетофона, въвеждаме паролата, натискаме и задържаме настройката на станциите за потвърждаване на кода. След това има 2 трика за касетката. Или изтърбушвате някоя стара и я вкарвате вътре или като повдигнете вратичката ще видите пластината, която натискате с по-голямата отверка навътре докато механизма не сработи все едно има касетка.
В общи линии е това. Надявам се темата ви е харесала и спестила някой и друг лев
