Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Emil_Yanev
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dupnica

Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот Emil_Yanev » Съб 02 апр 2011 10:36


Здравейте колеги!Наскоро се сдобих с ФВ пасат 1.9тди 110кс 96г !Първите ми впечатления са много добри, но имам проблем.Като тъгнах да сменявам пистовият ремък забелязах ,че обтяжната ролка седи накриво :shock .Искам да сменя оста ,но от другата страна има някаква черна капсулована капачка , и нз как се сваля ?! Ако имате идеи казвайте ! :beer




Потребителски аватар
Antonio87
Мнения: 174
Регистриран на: Пет 18 фев 2011 21:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раума,Финландия

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот Antonio87 » Съб 02 апр 2011 14:26


колега и аз имах същия проблем само че на Пасат Б5 ролката стоеше накриво,самия обтегач е една пружина която както се казва се уморява с времето и тка ролката се накланя надолу и малко по малко почва да се къса пистовия ремък


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот ABSOLUT » Съб 02 апр 2011 19:19


За различни Пасати говорите, колегата Емил е с Б4.
Това черното капсулованото е обтегача на ролката, вътре има навита пружина.
Понякога се износват втулките на оста на ролката, нали тя минава през алуминиевия детайл и има стоманени втулки.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Съб 02 апр 2011 20:06


ABSOLUT написа:... и има стоманени втулки.


Така е и трябва да се сменят навреме , заедно с гумените маншончета . Иначе "кривия болт" износва до край втулките и задира в леглата на конзолата . Болта с роката излиза в посока към въздушния филтър , като последния се маха предварително . Болта се държи към обтегача с един болт , иначе е набит на квадрат .


Emil_Yanev
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dupnica

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот Emil_Yanev » Съб 02 апр 2011 23:24


Колега при мен пружинния обтегач е хванат с 2 болта за корпуса и има един централен .Като се свалят болтовете обтегача избива ли се и в коя посока , за да мога да извадя оста :?:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Нед 03 апр 2011 14:08


Централния болт държи лоста с ролката . Развиваш няколо оборота , не напълно :idea: и с някакво желязо , или по-добре бронзов избивач удряш директно върху болта . Като поеме да излиза , развиваш още малко и пак удряш ...


Emil_Yanev
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dupnica

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот Emil_Yanev » Нед 03 апр 2011 19:22


Благодаря ти колега ! Преди малко свалих оста и ролката.За съжаление втулката е счупена и оста е изядена ,предполагам и леглото е наранено .Има ли вариант да го напълня с течен метал и да набия втулката ?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Нед 03 апр 2011 23:21


Както ти писах и на ЛС има вариант със стругаро-фрезистка работа по леглото . С лепило не ми се вярва да стане добре . А болта трябва да се смени , ако не се лъжа - 70-80 лв беше . Ако леглото е разбито малко :) , а и ако няма да сменяш за сега болта , сменяй втулката към ролката (другата вероятно не е износена толкова) и карай до като решиш какво да правиш за напред :beer .


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот bigmiro » Пон 04 апр 2011 7:00


Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Пон 04 апр 2011 9:17


bigmiro написа:Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.


Може да си разглобявал нещо подобно , но това пък аз не вярвам mhihi .
Че е втулка - втулка е , че е лагер с вътрешно покритие - така е ,че никой по-горе не е писал обратното - също е вярно .

Другото , просто не си го схванал . Трябваше да се рабере от думите ми , че леглото ако е заминало ,защото понякога втулковия лагер направо липсва :D , трябва мястото да се разфрезова и да се набие втулка със вътрешен диаметър равен на оригиналния на леглото , и външен по-голям , но достатъчно малък за да не се ослаби конзолата . И такова понятие "самосвазващ" ако успееш да го обясниш ... това да не е пържола на барбекю :mrgreen: .


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот bigmiro » Пон 04 апр 2011 12:20


milmar написа:
bigmiro написа:Не правете такива работи. Нищо вярно няма във вашите предположения!!! Това не е втулка.Това е лагер с композит направен за големи натоварвания.Оста може да е мръднала малко, но не вярвам и ако е износена може да се мине само с водна шкура на ръка,едва ли е крива. Сменя се лагера и готово. Този лагер(втулка) е самосмазващ, издържа на натоварване 4-5 пъти по голямо от на иглен лагер.


Може да си разглобявал нещо подобно , но това пък аз не вярвам mhihi .
Че е втулка - втулка е , че е лагер с вътрешно покритие - така е ,че никой по-горе не е писал обратното - също е вярно .

Другото , просто не си го схванал . Трябваше да се рабере от думите ми , че леглото ако е заминало ,защото понякога втулковия лагер направо липсва :D , трябва мястото да се разфрезова и да се набие втулка със вътрешен диаметър равен на оригиналния на леглото , и външен по-голям , но достатъчно малък за да не се ослаби конзолата . И такова понятие "самосвазващ" ако успееш да го обясниш ... това да не е пържола на барбекю :mrgreen: .

Разгледай каталозите на SKF и FAG. Има и още една фирма която се занимава изцяло с този тип лагери. Те биват 3 вида. 2 изцяло с гладка вътрешна повтрхност и един с перфорирана вътрешна повърхност, която веднъж смазана, много по-дълго задържа смазката, но пък по-малко натоварване. Прочети малко, преди да колиш прасетата за пържоли! За оста, нищо, че е по твърда допускам, че може да стане елипса. Да се износи леглото и да се фрезова става, но трябва да се прави бронзова втулка, че такъв лагер с по голям външен размер няма. Оригинално размерите му са 15*17*30 мм. Другия проблем е гумения конус който се разбива. За него идеи нямам!


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот sasho_mf » Пон 04 апр 2011 20:17


Провери си и ролката на генератора.При мен беше блокирала /инерционна е/ и за това сменях обтяжен механизъм два пъти в рамките на една година.Не знам дали и при Б4 е така.
Може проблема от там да идва.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Пон 04 апр 2011 21:48


bigmiro написа:....Оригинално размерите му са 15*17*30 мм. Другия проблем е гумения конус който се разбива. За него идеи нямам!


И за какво беше всичко това :wink: ? Заради спора ?
Размери на кръгли детайли се дават като диаметър и т.н. . Гумен конус не съм виждал наоколо , само маншонче , което се закача на периферията на втулката , не се набива никаде :idea: .
Наскоро сменях на моята кола и реших да споделя опит с колегата (автора на темата) ...

Аз по тая тема съм до тук !


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот bigmiro » Пон 04 апр 2011 22:13


Не пиша с цел да те засягам и не се заяждам и извинявай, ако си останал с такова впечатление,а ако има хора на които им е писнало от майстори с малко технически познания да си помогнат сами четейки този форум. Нов обтегач от този модел е от 140 до 250 лв. С малко труд за един преди обед се прави. Ето и снимки на разглобено устройство с всичките му части


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Крива ос на ролката на пистов ремък пасат Б4 1.9 тди

Мнениеот milmar » Вто 05 апр 2011 9:35


Явно говорим за ралични неща , от там идва проблема :да:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Това е друг мотор , но раположението на обтегача е аналогично .
Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта