Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Пон 07 авг 2006 13:49


virus4e написа:Здравейте, нов съм и съм пробвал вече 1 резервоар биодизел.
Само че съм от Харманли и до колкото знам този, който се продава тук го прави харманлиец.
Ще взема да пробвам онези тестове с водата да видим колко е качествено.
За сега няма никакви проблеми с мотора, мисля че е по-тих.
Не съм сигурен за разхода, че в тези жеги климатика не се изключва, знаете как е.

Колата е Пасат 2000год, купето е от 4-ка, но двигателя е 1.9 TDI /115к/.
За сега няма проблеми и с горивния филтър, но тези дни ще му направя проверка.

Много полезна тема! :)


ако не е тайна, на колко пари е в харманли био-то?




Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 07 авг 2006 15:29


virus4e написа:....

Колата е Пасат 2000год, купето е от 4-ка, но двигателя е 1.9 TDI /115к/.
За сега няма проблеми и с горивния филтър, но тези дни ще му направя проверка.

.....


По добре не прави повече опити! Ако мотора ти е 115 к.с. е помпа-дюза, дори в американския TDI-CLUB форум не препоръчват за PD био, макар там да са най-ентусиазирани фенове. Според мен спри да сипваш био докато е време. Или го бъркай само до 5%.

Мой приятел е с Шкода октавия PD 105 коня, пише само био до 5%.


virus4e
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 12:51
Автомобил: Volkswagen Jetta
Двигател: 2011
Местоположение: София

Мнениеот virus4e » Пон 07 авг 2006 15:49


Цената е 1.50/л !
Разрових се из книжката и пише, че е одобрена за биодизел, но не пише никакви проценти, дали Б5, Б20, Б100...

Иначе в момента карам с Б100 - ама не съм 100% сигурен, че тия дали знаят кво сипват...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 07 авг 2006 17:31


virus4e написа:Цената е 1.50/л !
Разрових се из книжката и пише, че е одобрена за биодизел, но не пише никакви проценти, дали Б5, Б20, Б100...

Иначе в момента карам с Б100 - ама не съм 100% сигурен, че тия дали знаят кво сипват...

. е на 1.50 няма никакъв смисъл,особено ако както на мойта харчеше малко повече....


virus4e
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 12:51
Автомобил: Volkswagen Jetta
Двигател: 2011
Местоположение: София

Мнениеот virus4e » Пон 07 авг 2006 17:57


nix кажи нещо по-определено защо не е добре да се кара при този мотор??
Или дай някакъв линк, на английски няма проблем.

А за това дали гори повече... имам някакви съмнения, но не съм сигурен, защото при тази жега с климатика постоянно вкл. не мога да съм сигурен в изчисленията ми.
Но дори е да е така с тази кола се правят по 3000-4000км на месец и се спестява някой лев, а и нали уж трябва да има само плюсове от това горива, а не да ходя по ремонти.

Затова моля nix най-вече да ми каже нещо по-подробно.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 07 авг 2006 19:35


virus4e написа:nix кажи нещо по-определено защо не е добре да се кара при този мотор??
Или дай някакъв линк, на английски няма проблем.

А за това дали гори повече... имам някакви съмнения, но не съм сигурен, защото при тази жега с климатика постоянно вкл. не мога да съм сигурен в изчисленията ми.
Но дори е да е така с тази кола се правят по 3000-4000км на месец и се спестява някой лев, а и нали уж трябва да има само плюсове от това горива, а не да ходя по ремонти.

Затова моля nix най-вече да ми каже нещо по-подробно.


прочете ли всичките мнения на никс до тук и изобщо цялата тема?


virus4e
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 12:51
Автомобил: Volkswagen Jetta
Двигател: 2011
Местоположение: София

Мнениеот virus4e » Пон 07 авг 2006 19:58


Всичко прочетох, но не разбрах за този мотор 115кс не е препоръчително да се ползва "олиото".
Все пак може и да съм пропуснал нещо, защото прочетох темата в 2-3 през ноща :)


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 07 авг 2006 20:53


virus4e написа:Всичко прочетох, но не разбрах за този мотор 115кс не е препоръчително да се ползва "олиото".
Все пак може и да съм пропуснал нещо, защото прочетох темата в 2-3 през ноща :)


предполагам дюзи и най-вече помпа....заради по голямата консистенция...незнам,просто пройзводителите и на био и на автомобили никъде не гарантират за Б100..


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 08 авг 2006 8:28


Ето картинка на помпа-дюзата на AJM двигател. Горивото се впръсква с налягане 2050 бара. Вижда се колко малки каналчета и сложна конструкция има това чудо. Предполагам че проблема е заради вискозитета на биодизела, не знам.....

Изображение

А ето и картинка на горивната помпа на същия мотор. Няма нищо общо с помпите на старите дизели или обикновено TDI. Намира се отстрани на мотора закачена директно на разпределителния вал. Така като гледам едва ли нещо ще и стане от биодизела. Функцията и е просто да тегли нафта от резерворара и да го доставя в една тръбичка-камера с ниско налягане до помпа-дюзите. Оттам нататък те имат грижата за впръскването му със споменатото налягане.
Изображение


virus4e
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 12:51
Автомобил: Volkswagen Jetta
Двигател: 2011
Местоположение: София

Мнениеот virus4e » Вто 08 авг 2006 10:47


Да и аз намерих инфо, където се споменаваше, че възможната причина е високото налягане при впръскването.

Тук обаче за сега се предлага само Б100, така че като свърши този резервоар ще си мина пак на петро дизела и това е.

Дано като влезнем в Европа поне да се подобри качеството на горивото.
Тогава пак ще му мислим.


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Сря 09 авг 2006 19:38


Пичов, страшно интересни неща намерих в тази тема, имам един приятел дето е кръчмар и търси начин да си продава мазнината от фрит'рниците за биодизел, ако някой се интересува да взема неккви количества мазнина за да си прави гориво само кажете.В момента пича я хвърля тая мазнина , предполагам ще се навие да я продава за стотинки.
П.П Най-вероятно всяка кебапчийница или капанче или баничарница ще се навие за стотинки да си дава ползваната мазнина. :D


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 09 авг 2006 22:28


От не всяка отпадна мазнина става гориво!Май само такава остатъчна след пържене на картофи! :dontknow: :dontknow: :dontknow:


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 10 авг 2006 8:10


веселин написа:От не всяка отпадна мазнина става гориво!Май само такава остатъчна след пържене на картофи! :dontknow: :dontknow: :dontknow:



Не бе бате, от всяка става, стига да няма вода в нея.Поне така пишет по-горе запознатите момци.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 10 авг 2006 8:45


Ако са пържени мръвки скапва мотора!Прав е колегата-само от картоф.


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Чет 10 авг 2006 9:40


Тази която аз ползвам е 80% растителна и 20% животинска, така ми казаха от фирмата, от която пазарувам биодизела. Наистина понякога замирисва яко на скара.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 57 госта