myrshavija написа:А аз мога да пусна снимки как АБФ-а ми гори 4.5, но каква е ползата? Това са някакви екстремални случаи, които не носят никаква полезна информация. Полезни са снимките на Брабус - толкова километри, такава средна скорост и накрая среден разход. По маршрута София - Елена моята печка 1.9ТДИ даде около 5.5/100 с двама възрастни, едно дете и малко багаж. Колата е 105к.с. и тогава беше на година и половина. При поддържане на 150км/ч на магистралата харчи около 7/100 по МФА. При пенсионерско каране под 100км/ч гори 4.6-4.8/100 нафта. 17 годишният ми АБФ е около 6.5/100 при подобно каране, но колите имат 14 години разлика във възрастта и технологиите. И пак да изтъкна - като поведение на пътя нямат нищо общо. И коректното сравнение би било с един съвременен бензинов мотор с принудително пълнене, с подобна или малко по-висока мощност, който при пенсионерско каране също слиза на 5/100 бензин. Или да сравним колата на Брабус с 2.5ТДИ/150к.с. - тогава разликата в разхода отново няма да е повече от литър в полза на дизела. Който трака, пуши и оборотомерът му свършва малко над 4000об/мин. А и обемът му е с 40% нагоре.feikot написа:Бях пуснал също снимки в темата разход на АФН как ми гори 4.1
1. Октавиа ASV Солун - София среден разход 4,3 - това е реалност, която ПД моторите не я могат
2. Удачното сравнение е между 1,9ТДИ АРЛ и 1,8Т. И няма какво да се разяснява - който е имал парите и е намерил читав - си е купил АРЛ
