
Дизел vs. Бензин
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
Дизела харчи по-малко гориво и съответно отделя по-малко CO2. Но пък отделя сажди и за това е и филтъра за частици. Колкото до главния въпрос кое е по-динамично - при различните модели и марки автомобили обикновено отговора е различен. Някой модели са по-динамични в дизеловия си вариант, други в бензиновия! Моделите на ВАГ до преди 6-7г си бяха по-динамични с ТДИ модификациите, няма какво да си говорим, просто бяха много напред тези мотори - директно впръскване на горивото, принудително пълнене. С новите ТСИ мотори, нещата са поне равни, а в много случай бензина е по-добрия вариант и те така 

- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Дизел vs. Бензин
аз да добавя малко теническо инфо извадка от http://i4.helikon.bg/51409z.jpg
Предупреждавам изданието е 1998 година и е актуално за тогавашното си време
Сравнение между бензинови и дизелови двигател. Дизеловите двигатели имат следните предимства пред бензиновите:
-По-голяма икономичност поради по-високата степен на сгъстяване.
-способност да изгарят различни горива, на първо място по-тежки и евтини горива, тъй като смесообразуването става не чрез изпаряване, а чрез механично разпръскване на горивото.
-по добра пожаробезопасност поради употребата ан тежки горива
Недостатъци на дизеловите двигатели са следните:
-Имат по-големи размери и тегло, което се дължи на 2 причини: 1.частите им са по-яки и по-масивни поради по-високите налягания в цилиндрите в резултат на високите степени на сгъстяване; 2. по-малка литрова мощност поради по-ниската бързоходност, тъй като максималните честоти на въртене , при които смесообразуването в дизеловия двигател е задоволително, все още са значително по-ниски, отколкото в бензиновия двигател.
-По-скъпи за пройзводство, поддържане и ремонт поради по-големия разход на материали и наличието на скъпа горивна апаратура.
-имат по-неблагоприятна характеристика на въртящия момент, т.е. по-неустойчива работа при натоварване.
-работят по-шумно и често при голямо натоварване "пушат" (замърсяват околната среда със сажди в отработилите газове) (е както вече писахме инфото е старо и в ден днешен има филтри за твърди частици(сажди)).
-Студеното им пускане е по-трудно, особено зимно време
От всичко това следва, че фактически единственото предимство на дизеловите двигатели пред бензиновите двигатели остава по-високата икономичност. В последните 10 години успехите в областта на дизеловите двигатели за леки автомобили са много големи. качествено смесообразуване се постига при значително увеличаване на бързоходността, т.е. при често въртене от порядъка на 4-5000 оборота в мин. , което повишава литровата мощност и следователно намалява размерите и теглото на двигателя. Същевременно не остава ан зад развитието на бензиновите двигатели . Чрез редица конструктивни и технологични мерки икономичността им се повишава по-нататък така, че се приближава към тази на дизеловите двигатели. По този начин и двата типа двигатели имат широки перспективи на развитие и приложение. Там, където разходът на гориво е голям по абсолютна стойност, а изискванията аз минимални размери и тегло не са решаващи, несъмнено предиммство имат дизеловите двигатели. Това са двигатели за кораби от морския и речен транспорт, стационарните двигатели, локомотивите, пътно-строителни машини, тракторите, тежкотоварните автомобили и др. В леките автомобили, мотоциклетите, мотопедите и др., където абсолютният разход на гориво е сравнително малък, а изискванията за компактност, лекота, ниска първоначална цена, висока литрова мощност и евтино поддържане и ремонт са първостепенни, господствуващи и понастоящем остават бензиновите двигатели.
Пак повтарям инфото от учебника е старично обаче според мен нещата не са се променили кой знае колко много пък и като гледам автопарка, който притежаваме и мнението на автора за кой тип двигатели ставаше дума да бъдат сравнени информацията е актуална
е с изключение на цената на дизела в момента
Не се правя на разбирач или професор просто преписах извадка от учебника, която може да бъде полезна за някой
Предупреждавам изданието е 1998 година и е актуално за тогавашното си време


Сравнение между бензинови и дизелови двигател. Дизеловите двигатели имат следните предимства пред бензиновите:
-По-голяма икономичност поради по-високата степен на сгъстяване.
-способност да изгарят различни горива, на първо място по-тежки и евтини горива, тъй като смесообразуването става не чрез изпаряване, а чрез механично разпръскване на горивото.
-по добра пожаробезопасност поради употребата ан тежки горива
Недостатъци на дизеловите двигатели са следните:
-Имат по-големи размери и тегло, което се дължи на 2 причини: 1.частите им са по-яки и по-масивни поради по-високите налягания в цилиндрите в резултат на високите степени на сгъстяване; 2. по-малка литрова мощност поради по-ниската бързоходност, тъй като максималните честоти на въртене , при които смесообразуването в дизеловия двигател е задоволително, все още са значително по-ниски, отколкото в бензиновия двигател.
-По-скъпи за пройзводство, поддържане и ремонт поради по-големия разход на материали и наличието на скъпа горивна апаратура.
-имат по-неблагоприятна характеристика на въртящия момент, т.е. по-неустойчива работа при натоварване.
-работят по-шумно и често при голямо натоварване "пушат" (замърсяват околната среда със сажди в отработилите газове) (е както вече писахме инфото е старо и в ден днешен има филтри за твърди частици(сажди)).
-Студеното им пускане е по-трудно, особено зимно време
От всичко това следва, че фактически единственото предимство на дизеловите двигатели пред бензиновите двигатели остава по-високата икономичност. В последните 10 години успехите в областта на дизеловите двигатели за леки автомобили са много големи. качествено смесообразуване се постига при значително увеличаване на бързоходността, т.е. при често въртене от порядъка на 4-5000 оборота в мин. , което повишава литровата мощност и следователно намалява размерите и теглото на двигателя. Същевременно не остава ан зад развитието на бензиновите двигатели . Чрез редица конструктивни и технологични мерки икономичността им се повишава по-нататък така, че се приближава към тази на дизеловите двигатели. По този начин и двата типа двигатели имат широки перспективи на развитие и приложение. Там, където разходът на гориво е голям по абсолютна стойност, а изискванията аз минимални размери и тегло не са решаващи, несъмнено предиммство имат дизеловите двигатели. Това са двигатели за кораби от морския и речен транспорт, стационарните двигатели, локомотивите, пътно-строителни машини, тракторите, тежкотоварните автомобили и др. В леките автомобили, мотоциклетите, мотопедите и др., където абсолютният разход на гориво е сравнително малък, а изискванията за компактност, лекота, ниска първоначална цена, висока литрова мощност и евтино поддържане и ремонт са първостепенни, господствуващи и понастоящем остават бензиновите двигатели.
Пак повтарям инфото от учебника е старично обаче според мен нещата не са се променили кой знае колко много пък и като гледам автопарка, който притежаваме и мнението на автора за кой тип двигатели ставаше дума да бъдат сравнени информацията е актуална


Не се правя на разбирач или професор просто преписах извадка от учебника, която може да бъде полезна за някой

- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел vs. Бензин
Каквото и да си говорим както са казали хората "Винаги става въпрос за пари !" в момента в който бензиновите двигатели ги направят да харчат колкото дизеловите при еднаква мощност /ама не на хартия с лабораторни фантастични данни/ гарантирам че поне 90% от всичките привърженици на дизела /в това число и аз/ никога повече няма да си купят дизелова кола без да се замисляме за въртящи моменти и други технически подробности....само че това за съжаление май няма да стане скоро ! Дотогава разликата от 2 до 5л/100км в полза на дизела при тези цени на горивата ще води нови членове в "димната секта" или тази на "газовата печка на колела" 

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
Namesata написа:Дизела е за бедняци![]()
![]()
![]()
![]()
Една съпоставка от мен
Казал газовия фен

Namesata написа:Алфа ромео 2,4 JTD 148k.c 300 и нещо Nm
Пасат 1,8 16V 136k.c 160Nm
Ако не запаля гумите на първа му правя една кола и на 300м и бягам с половин кола
Тоя Пасат излезе ракета, всеки дизел със 150 коня ще го гледаш издалече

- djankata74
- Мнения: 114
- Регистриран на: Съб 19 дек 2009 14:11
- Автомобил: ford focus
- Двигател: 1.6 dtci
- Местоположение: madrid
Re: Дизел vs. Бензин
Абе живея 8 год. в европата и ми прави едно впечетление че хората, които имат пари карат бейзин и то автоматик пък друго не мога да ви кажа.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
djankata74 написа:Абе живея 8 год. в европата и ми прави едно впечетление че хората, които имат пари карат бейзин и то автоматик пък друго не мога да ви кажа.
То точно там продажбата на нови коли варира от 50/50 до към 70/30 в полза на дизела



- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
bnick написа:Namesata написа:Дизела е за бедняци![]()
![]()
![]()
![]()
Една съпоставка от мен
Казал газовия фен
Namesata написа:Алфа ромео 2,4 JTD 148k.c 300 и нещо Nm
Пасат 1,8 16V 136k.c 160Nm
Ако не запаля гумите на първа му правя една кола и на 300м и бягам с половин кола
Тоя Пасат излезе ракета, всеки дизел със 150 коня ще го гледаш издалече
Газовия фен кара от 2003г пасат и е само на бензин.
Колата е дърта,не комфотрна колкото новите ама върви повече от новите



Не вярвам някои да си смени колата зареди тази тема,так че не ди се заяжда.
Ако беше дизела с предимства в F1 нямаше да са бензинки.
Секи си избира колата според джоба.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Стана малко като тема Левски-ЦСКА 

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Дизел vs. Бензин
Абе V6 3.0 TDI със 190 кончета върви МНОГО! Но пък харчи около 8-9... И още нещо,6 цилиндровия просто не можеш да познаеш,че е дизел,толкова тихо и равномерно работи... Четирицилиндровите си подрънкват,няма какво да се лъжем...
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Дизел vs. Бензин
Namesata написа:Ако беше дизела с предимства в F1 нямаше да са бензинки.
Какви викаш били двигателите от Ф1



В тоя ред на мисли с твоя гига вървежен пасат,след малко очаквам някой с поло 1.1 да каже колко 1.8Т голфове е раздирал...Няма място за сравнение,обороти нямала алфата,глупости,изобщо не определям като успешни автомобили тия,но това което говориш в момента е безумно.Защо не се гониш с 156 1.8 туинспарк,или 318ИС ,те са същите кубици и коне като твоя? А аз съм убеден,че тоя с алфата е карал или на ръчна или скоростната му е блокирала на 2ра.
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
feikot написа:Namesata написа:Ако беше дизела с предимства в F1 нямаше да са бензинки.
Какви викаш били двигателите от Ф1![]()
![]()
Ако изключим грешката ти,която е породена от неграмотността ти,ще те оборя,че състезанията в Льо Ман се печелят няколко години от Ауди с дизелов агрегат.На живо го видях тоя звяр... гумите му бяха сигурно 445 широчина...
В тоя ред на мисли с твоя гига вървежен пасат,след малко очаквам някой с поло 1.1 да каже колко 1.8Т голфове е раздирал...Няма място за сравнение,обороти нямала алфата,глупости,изобщо не определям като успешни автомобили тия,но това което говориш в момента е безумно.Защо не се гониш с 156 1.8 туинспарк,или 318ИС ,те са същите кубици и коне като твоя? А аз съм убеден,че тоя с алфата е карал или на ръчна или скоростната му е блокирала на 2ра.
ОК сгрещил съм виновен съм!!!
Понеже вече работите отиват на лична основа аиде да ги замериме да ти видя двулитровия дръглив дизел колко ще издеани срещу бричката от 93 година.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Дизел vs. Бензин
Velko написа:Стана малко като тема Левски-ЦСКА
Абе по-скоро като Левски - Челси

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Дизел vs. Бензин
1900 кубика,първото,второто никъде не съм се напъвал да ги гоним,трето,сложи 400 кг в твоята кола,махни 26 коня и пусни един кардан към задния мост,тогава да ги гоним.Ама на мен не ми пречи и така.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Дизел vs. Бензин
Е той е 110 коня! Мери се с някой 2.0 TDI 140 магарета.... Не че ще имаш шанс де...
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин




Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта